کسب و کارمنابع انسانی و مشاغل

مبانی نظری و فرايند آموزش و توسعه منابع انسانی

صفحه 1:

صفحه 2:
دوره آموزشي مبانی نظری و فرایند ‎erent ee sy OL‏ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آبان ماه1395

صفحه 3:

صفحه 4:
|] ‏ا‎ ‏ا‎ een 5p

صفحه 5:
ee eel) ‏آموزش و برورشء» آموزش كاركنان‎ و ‎See BS)‏

صفحه 6:
آموزش وپرورشي رسمه جربان با فرآبند منظم و مستمري مي باشدکه با هدف هدايت رشد جسماني و رواني (رشد همه جانبه شخصيت) افراد در جهت كسب و درك معارف بشري و هنجارهاي مورد پذیرش جامعه و نیز كمك به شکوفا شدن استعدادهاي 20 ريزي واجرا مي كردد

صفحه 7:
در این معنا؛ deel rr ea Ree Sa ey eee SS cme Re MO els TOS ‏و‎ ‏و پرورش عمومي و عالي بهره خواهد گرفت.‎ - هدف لین سیستم پرورش انسانهايي است که بتوانند ‎FC pe eprom ene PP Fen es‏ نموده و راه را براي رشد و پیشرفت جامعه هموار سازند.

صفحه 8:
۱ ا ‎Ie‏ ا ل ل سكف - در لين معنا آموزش فعاليتي مداوم. مستمر. جامع. براي همه‌به منظور رشد و تعللي انسان و غناي فرهنگ و تکامل جامعه است .

صفحه 9:
آموزش 00 ۱ ‏ات‎ ne Ses ne Some ce eee ok Ro Biel ee acne eset ‏در این معنا:‎ Rea pee E TS One eS Res Bras ‏يك سازمان مي باشد.‎ - شمول لین مفهوم بمرلتب از مفهوم آموزش و

صفحه 10:
مقایسه مفاهیم اساسي دو نگرش خردسالي آموزي و بزرگسالي آموزي مفاهيم اساسي دوتكرش 'مفاهيم مربوط به وابسته و متكي ‎ee cade‏ 00 به تصمیمات خود : اهمیت و ارزش تجربه بادگیرنده در 2 را بادفری مفاهیم و ‎PSE GUE ope‏ خردسال آموزي مش ار لد در ‎cerl‏ سر سر لس ۱ باید براي بادگيوي متكي و وابسته به معلم خود باشد. Berens ‏ارش جنداتي براي ناد كبري جدايت‎ ‏نا‎ 0 re one Sd ‏یر باس‎ رشد بیرارژیك یادکیرفدن ر ‎Gey‏ ‏اتساخي كدير ار رارد س شود باعت رسد ار سیر سر درس سرد در ستر. بد زرر سطلير. را بباترزد بل لت بادگیرنده هبراه با آفرایش نی خود و 200 فزاينده علاقه دارد شخصاً تصميم ‎re eI cg Sad‏ در بد ترايطر ‎Pret‏ لالت لآم نيست به معلم متكي باشد تجربه هاي قبلي یادگیرنده با ارزش سرب بر برد سر آن استفاده شود بنابراين كلاس درس بابد بد سورت سوال ر سراب بر تزار 0-6 Cer | ‏پر‎ ‏بیدا مي کند و مي داند که‎ ‏را‎

صفحه 11:
لس ار مفاهیم اساسي دونگرش دورتماي زماني از جبهت به كاركيري مطالبي که یادگرفته مي شود pele gee pA Ss ne خردسالآموزي معلم این اعتقاد را دارد که فعلا ای باد تير ند سرسيرت را قد يار لنت 00 ‎el‏ حيري الل متمرکز بر موضوع با مطالبي است که پیت ناه تكترة و نات كتوئدة باندا يه هر که شده است إراكه معلم مي آموزد. بدون جون و جرا باد بكيرد بزرگسال آموزی آموزش دهنده معتقد است هرچه را ‎es‏ ۱ نوري دار بتپراین با ‎ee‏ نیز ار ‎grins‏ آموزشي را ‎ete.‏ مشرتز بر تنل پا نستد ار است. قد بايد سل تشه بتیراین. تب به باذكيرنده كمك بر نت سرت ‎BS‏ حرد را بهتر بشناسد و در جهت شناخت و ‎eS ena‏

صفحه 12:
‎Sh Reyne Web Se een rer Tone cert)‏ ل ‏وال ‏ارشه ر اسرال با عو رسد بادگیری: ‏برنامه ريزي آموزشي : ‏تشخیص نبازهای آموزشي: ‎ ‎ ‏اخردسال آموزي ‎Pere beets econ ie coe ‏ا‎ ‎eal ‎et el Ni Seo‏ ؛ ساعات درسي و ‎hess‏ يا أنرؤئن دستدد ابر تم رمرم لا ‎Paes polis‏ ‎aD‏ ورد یرد ‏مرن بر سر لس مسر لس ‎ee‏ ۱ لس و ار آموزش تشخیص دهد ‎ ‏بزرگسال آموزي ‏دسر راد ارت سس بین آموزش دهنده و ‎pe eee orn‏ ‎Seu eater‏ ‏مرح كه بايد يادكرفته ‎gir jlo phils‏ بادگیرنده و آموزش دهنده ۰ تهبه مي شود در این مواره به نیاز آموزشي ناد كيوندة توجة حاص ۰ جون تجارب قبلي باد كيرنده با ارزش ‎yooh‏ ل باد تيرئده براساير: تنارن ر مساري. ‎TSI ol ots‏ آذه 9 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
ادامه مقایسه عوامل مورد توجه دو نگرش خردسالي آموزي و بزرگسالي آموزي Red ‏هدفهاي آموزشي:‎ سور زان سیر كد بايد آموخته شود: فنوني که براي تدريس و آموزش زمرت نس ارزشیابی میران باگيري: خردسال آموزي ا يي پر سر سر ۱ رس رت براز مسر بر سر منطق مربوط به موضوع یا مطالب و محتوا تهيه مي شود و اكر حجم بك مطلب اصولا ند و سنگین است بادگبرنده ‎Doe ee)‏ آموزش براساس فنون «انتقال» موضوع با «انتقال باد كيري» انجام مي كيرد و مهم ‎Une ah‏ ل ا ا ارا ‎Oya‏ yee Peeper oen) 0 CSPI IT SF GT IS بزرگسال آموزي 'هدفهاي آموزشي بايد ضمن همكاري و براساس شذاكره و قراردات دوطرفة بین بادگیرنده و آموزش دهنده مشخص شود. براسان اماد كي باكر ‎gus‏ ‏برا رده که بایه حل شود و نیز عقل سلیم و 531 رب لد مس وس ‎sl‏ يادقير ناد ر مسر تاس يران مه مرح رل سس ‎AP BEET NS) bed yet‏ زست م ‎esl‏ بر تبرت بادگیرنده و آموزش دهنده ضمن سر سر ب یسب زير صمیمانه, میزان . گیفیت و كيفيت يادكيري را ارزشيابي مي

صفحه 14:
توسمه سابع ‎pil‏ ‏(لععسوعادرع (ا) ععسموع ة1) ‎((hurpas‏ * نوسعه منلبع انسانى را فرآيندي معطوف به رشد و شكوفائي ‎Dd‏ یپرد بت راد در حر زمان از تركه حمر مازمائى ترد سورت بذيرد: ستدرد بد كلاس و روشهاي برنامهربزي شده نيست, بنابرلين از نظر زمان» منان ن بترنكي رترع از تنرع زبادي برشوردار الست ‎ia‏ ا ل رس رد را ایفای نقش‌هاي جدید در سازمان است مي‌نولند آگاهلنه با ناآگاهلنه از نظر ذینفع) انجام شود. مسئولیت اصلي در توسعه ‎tocar RYE gear)‏ 1 هداف سازمان و هم بدنبال اهداف آفراد است و مقولشتي از قبیل تصمیم‌گیری حل مساله ارنباطات و ..را بهبود مي‌دهد.

صفحه 15:
7 بعضي معتقدند بحث توسعه منلبع انساني علاوه بر آموزش کارکنان به ‎SI CLS ye SST‏ لاس مرن لد سرد ار ‎reed Ie lab) a Se eo Lk‏ 2 ۳ توسعه منایع انساني با این دیدگاه : ‎be ee >‏ روت ‎DE) Sully‏ شود كد سازسان با ‎EI ee‏ صرد در م2 برد رادرس طرایر_ برد ررد. ترس ‎hy) a‏ شترنايي ‎eye‏ اد هر ور

صفحه 16:
هدف از توسعه منلبع آنساني :تولید چارچهيي فراگیر و بکپارچه براي پرورش کارکنان است. »سل رل رس له سر اسر آوردن محيظي خواهه شد که در تن محیط کار کنان به بادگيري و ترس ‎GI)‏ خرد تركب ترد رن تركر اين فعالیتهای توسعه منلبع انسانی ایجاد سازماني پویاست که در آن باس رس سر

صفحه 17:
بادكيري : 0 ‏ا‎ mE Teed pe SECT] ا ا ا ‎OS‏

صفحه 18:
1 genre peer) ريزي شده براي دستيابي به اهداف مشخص آموزشي است. ‎sy i.‏ 9 ‎Ores nC ere‏ - نظام هاي آموزش غيررسمي

صفحه 19:
نظام آموزش رسمي : شامل كن دسته از برنامه هاء فرآيندهاء رويكردهاء ‎ee Beery yy‏ 0 ل ا Bev EPS ree yn er eed Fl)

صفحه 20:
-“داراي ساختاري مشخص مي باشد - سلسله مراتب منظم دارد

صفحه 21:
حوزه هاي آموزش رسمي: eee ewe So ‏آموزش ابتدايي‎ - ‏لت‎ - آموزش متوسطه - آموزش عالي

صفحه 22:
به مجموعه برنامه ها. ‎Aer pe)‏ 0 ير ‎Ie Slog‏ ۱ اطلاق مي شود.

صفحه 23:
ويژگيهاي نظام آموزش غيررسمي : 5 ۳ آموزش غيررسمي عمدتاً حرفه اي و - در مدت ‎ae‏ كوتاهى قابل حصول است . ‎NER Teer‏ م ۱ - درصدد است شرايط بهترى را براى احراز مشاغل فراهم کند . -هدف آن ايجادتوانمندي بيشتر دركاركنان است .

صفحه 24:
ا 1۳ - آموزش خانواده - آموزشهاي فني و حرفه اي - آموزشهاي کارکنان

صفحه 25:
حداقل دو مفهوم از طراحي و برنامه ريزي نظام هاي آموزشي :مي توان بازشناسي کرد ۳ NCL aS SC Se As oa Oye ‏ل م‎ EC | . ‏نظام هاي آن طراحي مي شود‎

صفحه 26:
(نطام 5 آموزش ر 0 مس سس م۱۵ ۱ ed CRE SELECT)

صفحه 27:
2- طراحي نظام هاي ‎eal err epee sTel‏ نك به طريقي بر بادگيري آسان بادگیرندگان لثر مي گذارد از اين ‎١ 0‏ مسرت ا ال 0 ا ‎Se‏

صفحه 28:
sre Era) ما مم0 -0 مد ده -9 ‎Cao‏ ‏تس ملس وت تا

صفحه 29:
1 ye eerie eae aks ‏جامعه‎ - سیاستهاء راهبردها و برنامه هاي کلان توسعه eS lies Ie Tod Ch ool

صفحه 30:
اجزاء درون داد نظام اموز شي له ره - منابع آموزشي - منابع كمك آموزشي 00 آموزشي - هزينه ها

صفحه 31:
ee tC te ‏روشهاي طراحي برنامه‎ 7 3 روشهاي م۳ (اجرا)

صفحه 32:

صفحه 33:
اجزاء ييامد : ‎Rr eee eC‏ ‎eC Dy eels‏ - مهار تهاي ذهني - راهبردهاي شناختي ات كلامي كت - تغيير درنكرشها 0 ‏ا ا ال‎ ee eS oe

صفحه 34:
آموزش كاركنان عبارت از كليه مساعي و كوششهاي برنامه ريزي شده اي ‎deed Speen ey eels‏ شناختي, نكرشي و مهاريقي كاركنان يك سازمان صورت ‎Sos we)‏ ل ا - باعث ارتقاءسطح دلنش, آكاهي و مهارتهاي فني و حرفه

صفحه 35:
مولفه هاي درخور توجه در آموزش کار کنان به معناي عام: -مساعي و كوششهاي برنامه ‎CSB)‏ ا اا ا ‎Ne eS‏ کند. ‎le‏ كت و مهارت افراد را افزایش مي دهد. -در رفتار افراد تغییرایجاد مي کند. (بادکيري) ‎0 es PP ren Pe)

صفحه 36:
۱ IR Sere wel "پرورش تواناييهاي بالقوه کارکنان براي انجام وظایف - آماده نموده کارکنان براي تصدي وظایف و مسئوليتهاي جدید "افزایش رضایت شغلي و بهبود روحیه کارکنان 000 SE TOT CR BIE ero Cn ep

صفحه 37:
eae eed ‏لا‎ ‏گردد:‎ 1 ‏با‎ ‎1 0 ‏م‎ Sy AI 1 PINs PEA STR OPN : ‏من‎ ORs ‏تنگاتنگ داشته‎ -استمرار و ‎ane‏ آموزش در بستر شغل (در طول خدمت) باید مورد توجه قرار گیرد . ا ا ل م باشد: -انگیزه هاي قوي براي حضور فراگیران در آموزشها فراهم کند. ۱

صفحه 38:
Oe ee eet Tero) - نيازهاي تخصصي- حرفه اي منابع انساني - تسهيل تحقق اهداف سازماني ا يه - کاستن از مقاومتهاي ناخواسته در برابر ”7 ‎TONS. Slee ie eae‏

صفحه 39:
کاهش هزینه هاي سازمان و افزایش سود 3200000 ايجاد حس مسئوليت در كاركنان افزايش قدرت تشخيص و خود راهبري كار كنان ايجاد مهارتهاي ارتباطي و فني در كاركنان و مديران ‎STON esa‏ افزايش روحيه كاركنان 0 ‎ery‏ اك

صفحه 40:
‎st Lee!‏ له ‎

صفحه 41:
تعریف فرآیند: Ope Fee ES Oo ‏ا‎ Ooms Poor] pe ey ar IS ‏ا‎ ey Se 0 roy

صفحه 42:
فرآيند آموزش ضمن خدمت کارکنان اشاره‌به ‎whe‏ دارد که ‎ne‏ ال ‎a nN eres Ce‏ بكاركيري درون دادهليي (فراكيران» مدرسانء منلبع آموزشي و

صفحه 43:
مراحل و گامهاي فرآیند آموزش ضمن خدمت کار کنان: يك ‎tee OMe Se Meee teed a‏ ۳ 0 - ارزشيابي

صفحه 44:
Rare SPCC Pec Py AEN eee oes enUy و ملاكهاي ل

صفحه 45:

صفحه 46:
مفهوم شناسي نیاز (طبقه بندي تعاریف ارائه شده از مفهوم نیاز)

صفحه 47:
1- نياز به معناى خواست و نظرات افراد در این تعربف نیاز به منزله ترجیح و خواست افراد تلقي شده است محدوديت هاي تعريف: - خواست افراد بيشتر ذهني است وو از عينيت كافي برخوردار ‎ee ome Stoner ee koe‏ 1 ا 06007 (cowl - افراد ممکن است از تجربه و دلنش كافي براي بیان نیازها خود برخوردار نباشد (قضاوت سطحي و ضعیف درباره آنچه مي خواهند) 0 ee SS ITA SCRUB Rice oe een rome rea ee er Bes Ce Te cee Ct EE Eel)

صفحه 48:
2- نياز به معناي نقص يا مشكل ‎oe me Fine care or)‏ م ا ل 0 ‎FO Rear‏ رضایت بدست نیامده باشد. ریت مرس ea i ‏ا ا ات‎ oe 026 ‏ل‎ ert rr Clee) - مترادف گرفته شدن مشکل و مسئله با نیاز (مسئله و شناسايي آن ‎Reed eNO Reece Ween‏ ۱9

صفحه 49:
Fo eer) aa Ps ‏متداولترین تعریف از نیاز تعريفي متكي بر نوعي فاصله یا شکاف‎ - - يك نیاز در واقع اختلاف نتیجه قابل سنجش بین «آنچه هست» و «آنچه باید باشد»است.

صفحه 50:

صفحه 51:
طبقه بندي نيازها (نظركاه كلي) : نيازهاي هنجاري Ree CS econ ier eel) سنجش مهات و توانايي _, تعريف مهارت وتوانايي انجام کار (استاندارد) ‎Creer eT ea‏ مهارت و توانايي کمتر از استاندارد تعیین شده - نیاز هنجاري

صفحه 52:
۳ احساس شده این نیاز با مفهوم خواست مترادف است ۳ ۳7 4) نيازهاي مقایسه اي مقايسه دو كروه, فرد . سازمان از حيث خصوصيات ويه

صفحه 53:
1 نيازهاي آموزشي ‎ere ee Stn en wee Sees cd‏ ‎recy‏ اين نيازها اختلاف بين هنجارها و ارزشهاي مطلوب و وضع موجود در .يك زمينه ( توانليي . دانليي و بينش ) را خاطر

صفحه 54:
ل اين دسته ‎Rev CRESS Pe]‏ هستند . ‎Se‏ ا fee ee ee OSE Some ‏ا ا ل‎ است.

صفحه 55:
طبقه بندو نيازها به لحاظ ضرورت و اهميت : 1) نيازهاي فوري و ۱ نيازهايبي كه از اولويت اضطراري برخوردار نیستند .

صفحه 56:
1) نيازهابي كه خود سازمان توانايي برطرف كردن آنها را دارد. 2 نيازهايي که خود سازمان توانايي برطرف کردن آنها را ندارد .

صفحه 57:
تعريف نيازسنجي: نيازسنجي ‎oer ey oe‏ ا 1 0 براي تعيين اهداف. شناسابي فاصله بين وضع موجود و هدفها و نهايتاً تعيين اولويتها براي عمل. (بمترو مريلا ae eee OS a Re TEST Benes) oo . ‏منجر به شناسايي نيازهاي افراد. گروهها ۰ سازمانها و‎ ‏گردد.‎ (سوارز) ‎Omen eke)‏ اا ‎(rere geet Wel RL‏

صفحه 58:
تفاوت نيازسنجي با واژگان همسو: 1- نيازسنجي و ارزيابي نیاز - ارزيلبي نيازها به فرآيند داوري و قضاوت درباره ارزشها و شايستكي نيازهاي معيني برمبناي ملاكهاي خاص اشاره دارد. - نيازسنجي برخلاف اك 0 قضاوتي ندارد.

صفحه 59:
2 نيازسنجي و تحلیل نیاز 1 rere Ree eIoe len ea nem ee Pes نیا سنجي به علل و عوامل ایجادکننده نيازاهتمامي ۳ ‎eon a)‏ 1 سنجیده مي شود.

صفحه 60:
0 ‏ل‎ ACs - تعيين نيازها با وضع كردن نيازها سروكار دارد و به فرآيند انتخاب وتعيين و تكليف ازبين نيازهاي معين براي بيك جامعه اشاره دارد . ۱ 3

صفحه 61:
4- نيازسنجي و نيازسازي نيازسازي اشاره به تجويز و توجيه يك هدف و مقصد دارد و ‎Groce‏ 0 9 می کند:

صفحه 62:
سنجش منظم نيازهاي آموزشي از نيمه قرن بيستم بنا.به دلايل عملي زبر شروع شده است : ۱۳ nS Se he cS ee creda tie 00 1 00 ‏م ال‎ ne Lee ayy - تنوع و تکثر نیازها و محدودیت منلبع جهت براورد همه آنها در نتيجه ضرورت اعمال اولويت بندي أنها . ا ا ال 0

صفحه 63:
مؤلفه هاي برنامه ريزي مبتني بر اطلاعات

صفحه 64:
مسائل اساسي در نيازسنجي : نبازها مفاهیم گول زننده ای هستند . ایجاد توافق کامل بر نیازها دشوار است . روليي و اعتبار وسایل اندازه گيري نیازها همواره‌با درجه اي از خطا همراه است. تعيين وضع مطلوب مستلزم داوري ارزشي است . ‎cee)‏ ا ۱ اطلاعات ما در مورد روشهاي نيازسنجي بواسطه جوان بودن فنون و الگوها محدود است . توافقي بین الگوها وجود ندارد.

صفحه 65:
ملاحظات مهم در نيازسنجي : نيازها عمدتاً بليد بوسيله جمع آورى داده ها از افراد مختلف و ان | oem mer bree Cee pee Sie Ope) ‏ا ال ا ل‎ نيازسنجي تولید گردد. لیب کر تدمین و اجراي برنامه ها لثر مي گذایند باید ‎pee eng) ee RCee CT)‏ اا م نيازها بابد در سطوح مختلف سنجيده شوند.

صفحه 66:
تحلیل سه بعدي و متعامل سنجش نيازهاي آموزش

صفحه 67:
۱ مهمترین منابعي که بلید در جمع آوري داده هاي نيازسنجي از آنها استفاده نمود عبار تند از: 1 cory ‏فراكيران‎ - 0300 ee [ele eer oa 1۱۳ Se red elie eS Si - ارزشيابي کارکنان eee ee ere Se ‏برنامه استراتژيك سازمان‎ -

صفحه 68:
طراحي و تدوين برنامه هاي آموزشي

صفحه 69:
تعریف طرح وبرنامه وطراحي آموزشي: - طرح و برنامه آموزشي كه ل ا ل ل - طراحي آموزش در حقیقت ۱ ‎BL)‏ ا ‎te‏ آموزشي است . 3 0 ييرات مورد نظر در فراكيران است.

صفحه 70:
- هدف طراحى آموزشى بايد كمك به يادكيرى فرد باشد. ۱ - طراحي آموزشي بايد بوسيله يك رويكرد منظم تدوين واجرا كردد. - طراحى آموزشى بايد مبتنى بر دانش نحوه يادكيرى انسان باشد .

صفحه 71:
‎pe‏ ل ‎ee per See TL CLR‏ 00 0 را باید به صورت نظامدار اقدامات زیر را انجام دهد: ‎eld eC ee Reel ‏- تدوین محتواي آموزش و سازماندهي آن ‎19 ‏ل ل ل ا‎ Tere e ois ‏- تعیین مواد و رسانه هاي آموزشي

صفحه 72:
الف) تعیین هدفهاي آموزشي اولين كام در طراحي برنامه هاي آموزش ضمن خدمت كاركنان ‎presen) Kee ey ne)‏ - هدفها در حقبقت غایات. مقاصد و نتلیج نهليي حاصل ‎STB)‏ ‎ern mr se rea rey eae‏ ۳0[ دهند. - نتايج نهليي درواقع تواناييهاي باياني فراكيران در حوزه هاي دلنش. مهارت و نكرش را نشان مي دهد كه اجراي اموزش را ا ا ل ل ال ل سا

صفحه 73:
yen ‏آموز‎ Slasl Ao ‏کار‎ - هدفها به طراحان برنامه هاي آموزشي كمك هي كنند.تا درخصوص ا ا ا 0 ‎diy bos‏ - هدفهابه کارکنان و افراد متقاضي ‎er so)‏ 0 آموزشي 35 ك5 ‎eareccy‏ ا 00 آموزشي ضمن خدمت چیز جديدي به آنان مي آموزد يا خير؟

صفحه 74:
‎creep‏ لین امکان را فراهم می کننه شا مدبران درحصوص تناس دوره هاي اموزش با نيازهاي كاركنان تصميم كيري كنند . ۱ مي کنندبه نحوي که در طول فرآیند اجراي آموزش درچارچوب ۱ ‏- هدفهابه ارزشیابان دوره هاي ‎eer sy‏ خدمت کمك مي کنند از اثربخشي دوره هاي آموزشي 7 موردانتظار» ‎sy‏ ا ‎einer Ue re‏

صفحه 75:
طبقه بندي هدفهاي آموزشي (سطوح يادگيري): هدفها در يك طبقه بندي در سه قلمرو شناختي. عاطفي و رواني حركتي تعریف شده اند. ‎Beater pve ne ees]‏ ‎(ce‏ ‏اطلاعات منفرد اصول روشها و جريان عملها

صفحه 76:
ی درك اصول و مفاهيم ‎aed‏ لك ا اك ا ل ۱ ا ا ل ا ‎NC‏ ‏بكاربردن روش صحيح انجام بك كار

صفحه 77:
پي بردن به تناقضات موجود در يك استدلال تمیز حقایق از حدسیات Re eB ese)

صفحه 78:
" ارزشیابی و قضاوت قضاوت درباره استحکام منطقی متون ل تت لم

صفحه 79:
ee BT ST UNC eee BEC]

صفحه 80:
0 - دریافت و توجه جذب. حفظ. هدایت و توجه نسبت به عامل و محرك یا توجه خاص به يك پدیده - پاسخ ‎Tee‏ اه مطالعه به خاطر لذت ادامه با استمرار فعالیت براي کسب رضایت شخصی

صفحه 81:
- ارزش كذاري (ارج نهادن) قبول يك ارزش احساس مسئوليت در قبال بك ارزش. ‎eee Se leer‏ تلفیق ارزشهاي مختلف از طریق درك و سازماندهي آنها حل و رفع تناقضات موجود بین ارزشها - تبلور ارزشهاي سازمان بافته در شخصیت (متصف به صفتي شدن) داشتن مجموعه اي از ارزشها به طوري كه تمام اعمال فرد را دربر 0 داشتن مجموعه اي از ارزشها به طوري كه وجه مشخصه فرد كردد.

صفحه 82:
Per eB Te STUNG ete ete SB Tes) رت اززس گذاری اززشگذدادی

صفحه 83:
ا ‎eS ere SE‏ ‎ee a ree Levee‏ ‎cree Me‏ ل 0 تکرار يك كار تا وقتي به صورت صحیح انجام شود - اجراي عمل بدون كمك (تمرين) انجام عمل و كار بدون توجه به شبيه ee ne et

صفحه 84:
۱ خود کنترل) رفع عدم اطمینان ۱9 NRO See Oe Ow re) ‏هماهنگي حرکات (سازش)‎ - رفتار مرکب خودکار رعايت نظم و انجام كار با كارآبي لازم

صفحه 85:
نمودار طبقات مختلف هدفهاي آموزشي در حیطه رواني-ح رکتي

صفحه 86:
و ل ۶ پاسخ داده شود : ‎oer end bedi‏ كر ‎ee SE NCS een Ree Be ee Sony ۱ ‏شكلى نايد‎

صفحه 87:
۱ اجزاي محتوي آموزش تلبع اهدافي است که براي دوره آموزشي ‎ee ern oe oem eee‏ ۱ ا ا ل - سرفصلهاي اصلي (شرح تفصيلي) هر درس در دوره آموزشي ‎re Sy o oe‏ ل SE ESS Bee Ree Meee re Resi

صفحه 88:
ا ل ا ا ۱9 2 که در فراگیران ایجاد خواهد شد را مشخص حی کند لین دانش. مهارت و ‎Rel cer‏ رس - با اهداف 7 1 Re BLS Se eee BCE DCE ELS ee kal - از جديدترين بافته هاي علمي روز در حوزه موردآموزش استفاده كرده ‎aly‏ ‎ee er‏ -از ارايش و وبرايش لازم برخوردار باشد. ا ا ۱

صفحه 89:
نحوه سازماندهي و ترتیب و توللي اجزاء محتواي آموزش به جه نل در سازماندهي محتوي و ترتیب و توللي ن نکات زیر باید مورد توجه قرار كيرد: 1 Seen Bees Fa Cg ON Fee Wea ee ROO ES Reese See nC eae Lene NCy ale

صفحه 90:
محتوي داراي سير منطقي و حركت از ساده به مشكل باشد. - بيوستكي و انسجام موضوع در فصول مختلف محتوي در نظر كرفته شود . ۱ 1 -ارتباط 0 عمودي محتوييك دورمبا سایر دوره هاي همسطح ‎be et oa)‏ |

صفحه 91:
درحقیقت محتوي آموزش باید: 9 Fneeer ‏ل‎ Comer ee Li wg leva] re ‏حوزه مورد تدريس كمك كند.‎ ل ۱ - بستر ايجاد دلنشء. مهارت و بينش مدون درريك موضوع يا حوزه خاص يادكيري را فراهم كند . ا ا 0 خردمندى نمايد.

صفحه 92:
انتخاب روشهاي آموزشي ضمن خدمت كاركنان : ا ل ا ات لل 5 متفاوت وجود دارد ۱ دسته روشهاي اموزشي كروهي روشهاي اموزش انفرادي تقسيم مي شوند. ey eB occ Wee Stn SCS ‏ا‎ ‎7 Cena) Teer Cetin pec

صفحه 93:
: ‏الف) روشهاي آموزش گروهي‎ ‏اکنفرانس‎ ‎Pree et ae ceed Pape ror rs eos boon on ee تبادل نظر و بيان عقايد خود سعي در حل مسائل و مشكلات سازمان دارند. مباني شكل كيري روش كنفرانس عبارت است از: لا ا ل ل ا ‎eS TS I eee‏ ‎OCS AE‏ ا ا 1 - نتیجه گيري

صفحه 94:
fs ۳ Ree CS BE caeas ۷ rene eS TICES Me Yeats oe pee wp eens ‏خاص كوش فراهي دهند و سيس يرسش از كروه ارلئه كننده مطلب‎ مي بردازند مباني تشكيل سميوزيوم عبارت است از: cE ee iad a ae - ارائه مطالب و یافته هاي جدید درخصوص موضوع از سوي آنان . -پرسشگري اعضاي حاضر در جلسه . - جمع بندي و نتيجه كيري توسط كروه كوجك.

صفحه 95:
سمينار سمينار يكي از روشهاي آموزشي است كه درن شركت كنندكان درباره موضوعي خاص از نقطه نظرهاي متفاوت بحث كرده آن را تجزیه و تحلیل مي کنند.

صفحه 96:
Por) ‏فوریوم روش آموزشي است که با اراد مقدمه اي درباره يك‎ ‏موضوع به وسیله يك سخنران آغاز و پس از آن شرکت‎ ‏کنندگان به سئوال یا اظهارنظر درباره آن موضوع مي‎ پر دازند.

صفحه 97:
‎wy‏ گاه آمو زشي ‏در لین روش يك متخصص‌با هبلّني خاص عقلید و نظرياتي در مورد ‎ree ae aS SRC Od ac od od‏ اس كوجك تقسيم حي شود.نا افراد درباره آنجه مدرس كاركاه آموزشي ‎۱ ‏ا‎ aan)

صفحه 98:
ار( 7 ا ا ل ا 0 ‏ا ا‎ ne Oke ne

صفحه 99:
ا ل ere SE “روش آموزش مكاتبه اي در واقع شاخه اي از آموزش از راه دور است . و ۱ ال ا ا لل ا الل ل 0 ‎Peano‏ ا 050007

صفحه 100:
[7 Ren Nee Me ia FESS ‏لم‎ eee eee -سازماندهي محتوي مناسب به نحوي که شرح و بسط مطالب کار ‎ee‏ | ST IPOS Dro ASR OM ۱ ee BP Sree Un

صفحه 101:
روش تحريك مغزي “در لين روش بر ايجاد خلاقيت فكري و فعال بودن ذهن شركت ‎cd cma reeeny‏ 0 Pee Oe ee eee ae ‏کند افراد باید نظرات خود را درباره آن بیان کنند.‎ - رهبر جلسه نظريات ارائه شده را جمع بندي مي نمايد .

صفحه 102:
ا ل ل رز سعي مي شود ‎eee eee Fe)‏ واقعي ‎bcm) cy‏ 0 000 1- ايفاي نقش رت 3- روش کازبه

صفحه 103:
آموزش حساسیت ‎Ty‏ ا ‎eg Pe ee‏ ۱ خصوصيات اخلاقي. طرز تفكر يكديكر بدست توجه مي كنند اين روش سه هدف را دنبال مي کند : -كمك به فرد براي ذوب كردن يا از حالت انجماد در آوردن رفتار 2 ‎pe Ser eae nc‏ ات ا ‎PB NS Sie re‏

صفحه 104:
كارآموزي ۱ we SBT re spre ‏وا‎ مراحل آن عبارت است از: ا 00 320000 - آزمايش و بكاركيري تعليمات - بيكيري آموزش

صفحه 105:
۱۳ rol ‎eT cn eee‏ ل ‎pC een CCR TCC a COMP Se Ae mye Cree mi rercerg)|‏ باشد صورت مي كيرد. ‎| Mn SBT See ‏ارشد يا سرپرست نقش مربی را دارد.‎

صفحه 106:
۳ "روش آموزش برنلعه اي روشي است که درن محتوي براي رسیدن ‎RESORT TIBI OMO‏ 0 رفتاري تدارك ‎ise od‏ شود. غنآوري در لین روش‌به صورت نظامداربه کار گرفته شده و مطالب به قطعات كوجك تقسيم عي شود كه هريك از لين قطعات يك كام نام دارد . 3 Pee en Tre a Se nee aN es ee

صفحه 107:
- فراگیر بلید.به پرسش یا پرسشهاي هرگام پاسخ داده تا قابلیت ‎Be‏ ۱ فراكير در اين روش كاملا فعال است.

صفحه 108:
۱ -اهداف يادگيري دقیقاً مشخص گردد nr See ‏ل‎ C ee a eee ee ‏هماهنك و بيوسته 7 ا‎ شود. تروش عرضه مطالب به صورت خطي

صفحه 109:
۱ -آموزش چند رسانه اي تركيبي از روشهاي ديداري و شنيداري با 0 7 در لین روش آموزشي متن. تصویر. متحرك سازي. صدا و فیلم به و لي ا ل ۱ أموزش استفاده كرد.

صفحه 110:
Foley epee eT -آموزش مبتني بر کامپیوتر يك تجربه آموزش متعامل است که + محركهاي اک( را فراهم نموده فراكير بايد به آنها ياسخ دهد . "آموزش مبتني بر کامپیهتر به موقعیت هاي ‎ee‏ - يادگيري ‎aE N |‏ ا 1 كامييوتر وفراكير صورت مي كيرد.

صفحه 111:
كامييوتر براساس ياسخ فراكير.به تجزيه و تحليل و ارائه بازخورد مي يردازد. - در اين روش از فلابي. 000) و 00000 و اينترنت استفاده مي شود. Ce ees peer oat :

صفحه 112:
۹ این روش تركيبي از روش وبدئو و آموزش مبتني بر کامپیوتر است. ‎ST eae‏ ا ا سا مي شود. ا ل ا ا ۱ ‎ee‏ مي كند.

صفحه 113:
۱۳ ‏ار‎ ‏و‎ ‏ل‎ ae eS eR ne ‏ا‎ NSCs URE. gee Res megy oe eer Cane ‏ا‎ ‏داراي سه مشخصه اصلى است:‎ 1-يك شبکه الکترونیکی وجود دارد که اطلاعات رالبه صورت لحظه ‎eee Ee‏ ۱9[ 2- آموزش الزاماً از طریق اینترنت ارائه مي شود. 3- مبتني بر روشهاي بادكيري است كه خارج از توان روشهاي ا 0

صفحه 114:
‎eT)‏ ل ‏تشريك مساعي و مشارکت + همكاران ‏+دیگر فراگیران ‏ا ‏#اينترنت اينترانت 9 ‏* پادگيري اژ راه دور * سي دي رام ‎ ‎ ‎ ‏التونك 5 ابعال ند سايم :*ذ كر مواد | ‎are‏ 00 ‎she‏ 90 ‎۳

صفحه 115:
واقعيت مجازي ل لت ا ات ا ‎ere‏ ‏بعدي را براي فراكيران از طريق كامييوتر ميسر مي كند. - در لين روش فراكير در يك محيط شبيه سازي شده از طريق كاربست تجهيزات ويقّه و مدل مجازي بر روي كامييوتر به فراكيري می پردازد.

صفحه 116:
ear em apes rel gC rere any ‏در درون رسانه وكانال ارتباطي وجه مميزه آن أست.‎ ‎aL De‏ ل ا ‎tl at‏ ا لت کند وحواس اوست که میزان پارازیت یا ارتباط اوبا دنياي حقيقي را مشخص مي کند.

صفحه 117:
اجراي آموزش Ss

صفحه 118:
براي اجراي دوره هاي آموزش ضمن خدمت دو مرحله قابل بازشناسي است که هرکدام دربرگیرنده عناصر و بخشهاي مختلفي

صفحه 119:
1- بيش بيني شرايط و امكانات اجرابي دوره آموزش ضمن خدمت ‎Ee Tee |‏ ۱ آموزش ضمن ‎UO re Rear n ae ker ee a ee org‏ ۱۳ آموزشي است.

صفحه 120:
Be Ret EL nO nes eee ‎ba‏ يه ‏نحوه گزینش شرکت کنندگان (فراگیران) 3 ‏7 زمان برگزاري دوره ‏- تعداد شرکت کنندگان ‎

صفحه 121:
‎oe‏ ات را -تأکید بر تخصص و دانش نظري درخصوص موضوع مورد تدربس. ‏- توجه‌به تجربیات قبلي مدرسان در تدریس و آشنليي عملي آنان با مشاغل مورد نظر . ‏ا ا ا اي كت ‎cee mer‏ ل 0 0 ‎

صفحه 122:
۷ "تعیین شرایط و ضوابط شرکت در دوره . ‎ee‏ ا ل ا لت ا 0 reco Se hore ete De ‏تجربيات قبلي. دوره هاي آموزشي طي شده قبلي. شغل‎ . ‏علاثق. توانائیها‎ Ce toy

صفحه 123:
۱ onescmen gectere sc] eee ype mele SC eon BEEP ‏ل‎ 0 -تا حد امكان براى ابن كار كميته اى مجرب و متخصص تشكيل كردد. ا ۱ BO eS Oe ‏ا ل ل ا ال‎ POU ‏ل ا‎ re a Pees] RSS goed ore em e Be ne trea 1B es

صفحه 124:
ESTP sree) مدت زمان دوره تلبع عولمل و شرایط متعددي نظیراهداف . محتواي 000 -مدت زمان براي محتواي نيازمند روشهاي عملي تدريس دوبرابر مدت زمان براي محتواي نیازمند روشهاي نظري درنظر گرفته مي شود.

صفحه 125:
زمان بركزاري دوره : زمان بركزاري دوره نيز تلبع عولمل و شرليط متعددي همجون تراكم كاري سازمانء نوع وظليف شركت كنندكان. خصوصيات جوي فصلي و ... مي باشد.

صفحه 126:
تعداد شر کت کنندگان : SNC eS SEIS a RSS Re SSS Mee aes ‏تعداد شرکت کنندگان در دوره ها را مشخص مي نمایند. معمولا‎ ‏"تعداد مناسب براي دوره هاي 5 9 عملي را حداكثر 20 نفر‎ ۱ ‏-تعداد مناسب | ا‎ 0 heaton

صفحه 127:
-تعداد مناسب براي دوره هاييي که براي کارکنان ارشد سازمان بركزار عي كردد ونيا دوره هليبي كه نيازمند مشاركت عميقتر شركت ‎ee age er Ree iy) need‏ ار ا ل Apes reranees fires pe pW veeal oer Cann PORN Se ee el ae)

صفحه 128:
ع ا ا ل نه تجهيزات. امكانات و منلبع مورد نياز دوره در جند دسته قابل بازشناسي است: 1) تجهيزات و وسائل كمك آموزشي 2 امکانات و تسهیلات ۳ ۱ Se BCE Sy Ree ee rec eik (c)

صفحه 129:
4) منابع مالي حق التدريس مدرسان حق الزحمه عوامل اجرايي هزينه تغذيه واسكان هزینه مواد مصرفي سایر هزینه هاي احتمالی

صفحه 130:
تعريف و واكذاري وظايف و مسئوليت ها به افراد: ا ل لل نا ا 00 Seal eC eee oe oe Santee sa ES Peart Cs mE)

صفحه 131:
تهيه و توزيع اطلاعيه بركزاري دوره در سازمان : ‎FERC ene eer Loy‏ رساني مناسب جذب افراد در دوره هاي ‎See Be DCS Se Soe eae SS‏ ‎eo‏ ال ‎Dy et‏ ل ‎el lr a ee‏ براي جلوگيري از لین ضایعه اطلاعیه دوره هاي آموزشي بلید به ‏كونه اي تنظيم شود كه داراي مولفه هاي زير باشد:

صفحه 132:
7 عنوان ن دوره 0 تس رت لك شراط ل 7 يه ‎STs)‏ ‏ن اجرا ‎Pe ۳‏ امتيازات دو ۲ ال 5 نحوه ثبت نا اراس

صفحه 133:
oe ae Sy See Ere ‎Cpe aet cc)‏ ل را تحت تأثیر قرار مي دهد ‏عبارتند از: ‏“آموزش مجريان آموزش هاي ضمن خدمت درخصوص ماهيت ‏لا ل ‎

صفحه 134:
Ce eee RSS el ene Se SNC be ae sels BB ‏ات‎ - طراحی پایگاه داده های ویه درخصوص مشخصات افراد شرکت كننده در دوره ها و تحليل آنها . TO See ee ‏ا‎ od ea . ‏درگیر در اجراي دوره ها‎

صفحه 135:
"اعمال مديريت مؤثر زمان در بركزاري دوره ها و تدوين برنامه زمانی مناسب . ۱ برنامه ها .

صفحه 136:
رت ويروزه هاي آموزشی

صفحه 137:
تلا سیر

صفحه 138:
1) بابهايم (۳۳۰۰۰) ار زشيابي به معناي" سنحش الل سنجنی؟ شايستكي؟

صفحه 139:
ima ae a cate Fa gall (2 ‏أز مجموعه مواد و‎ ere » lp ‏فعاليتماي اموز د ل‎ ‏ل‎ تس ی ‎ane‏ اك ‎Ta) Ped See‏ ۱

صفحه 140:
بی " فرآیند جمع آوري و تفسیر نظامدار شواهدي که در نهابتبه قضاوت ارزشي با چشمداشت به امي معین بینجامد." عناصر كليدي تعریف بي باي نظامدار : ۲ داده ها با درجه اي از دقت تعریف گردد. ۳ لاش براي بدست آوردن آنها با برنامه ريزي باشد.

صفحه 141:
” جمع آوری داده ها به خودی خ ارز ‎ee pe‏ به خودي خود به کار ارزشيابي Pepe Teele) Ae 7 قضاوت ارزشي: ‎ae ۳‏ ا ب ل و ‏” ارزشيا زم جمع آوری و تفسر داده ها در أن موققيت يك بول ‏مورد میا يك برنامه در رسیدن به اهداف 0

صفحه 142:
0 OP ek ALE TIS yd |e ‏ارزشيايي قرار مي گیرد.‎ 1 ات جشمداشت به اقدامي معين: قضاوتارزشي بدون اقدام مشخص معني ندارد. ‎nel ee Seep Lc)‏ ۱۳ دی رب - ارزشيايي آموزشي تصمیم مدار است.

صفحه 143:
تصمیماتي که مي توان گرفت : ال ال تا تا yer ee re ere Ley ا سا ا 0 زمان مواد آموزشي فعاليتهاي بادگيري و ۰..) ؟

صفحه 144:
ed 5 ‏اندازه كيري » آزمون و آزمودن‎

صفحه 145:
اندازه كيري: 200 ‏اا‎ ‎<i eR HC Pe Se TN hte Le ela)

صفحه 146:
ای ا لد ی ی كه عمل اندازه كيري بواسطه ۳ ۴ تم ای دی وک ای ای( "زمودن ‎SE ee LS, lee‏ 00 ی و روشها براي ‎Bane ey‏ 7

صفحه 147:
‎ren‏ اوت ‎BS)‏ بر وهش در عمل حور باشند ‎th aes‏ ل ‏” ارزشياب و بزوهشكر هردواز طرح انجام كار (طرح تحقيق) استفاده مي كنند. ‏۳ 0 8 شا ي ذارفد. ‏7 از ابزارهاي مشابهي استفاده مي کند. ‏ی ‏ل

صفحه 148:
ریت ری درل بزوهش ا لس و نس لس سح امد حلم + 2)ميك روهش معمولاً الهام كرفته از يك علاقه عالمانه با ضرورت آكادميك است ۵ پزرست ید ترليد دانشر. نكر دارد كد تاسد استارن ‎Oy pA ee‏ در بژوهش فوانین اصول. تکنبکهاي بسیار پیشرفته برای انجام مطالعات وحود دارد ارزشيابي 1) ارزشيابي آكاهانه به منظور ارائه رهنمودي براي عمل صورت مي گبرد. فا عملی و احرایی خاص انجام مي شود (علاثق اجرايي در برابر علاثق آکلدمیك) 3) ارزشيلبي به توليد دانش خاص مربوط بد يك رسيت ريرد نظر دارد peel re eee ne SSO eC! 2 ‏رل‎ تكنيكهاي بسیار پیشرفته باشد

صفحه 149:
دستهبني ارزشيابيهاي آموزشي

صفحه 150:
دسته بندي بر مبناي رويكرد هاي مختلف: كد در این رویکرد هدفهای كلي و هدفهای ویژه مورد ‎See Se SES Nee edd‏ مشخص كند أهداف نا جه ميزان محقق شذه اند. ل ی هدف این رویکرد » محقق کردن نيازهاي اطلاعاتي ل ‎et‏ ل

صفحه 151:
يك ‎S95 cil 52‏ 0 كلي آموزش از میان برنامه هاي مختلف مد نظر است. ‏۳ ‏کید اصلي در این رویکرد کاربردمستقیم ‎ea‏ ها تفای ‎scan oa 5907

صفحه 152:
‎eed STS at i)‏ تا ا ‎RS PP ere re‏ مدنظر قرار مي گیرد . ‏6- رويكرد طبيعت كرايانه مبتني بر مشار كت كنندكان ‎QUES OS shite oS‏ 39 نين ملاکهاء نباز ها و داده هاي ار زشبایی مورد تأكيد است.

صفحه 153:
دسته بندي ارزشیبیها برمبناي الگوهاي مختلف 1) الگوهای بر خاسنه از رویکرد مبتني بر هدف مفهوم ‎Ih Arie se‏ را مت سر برلامه اتوزتي يا برلامد ‎IS STS‏

صفحه 154:
این الگوها که الگوی تایلر يکي از معروفترین آنها ست مراحل زیر را مدنظر دارد : ۲ تعبین هدفهاي کلي و اهداف ویژه طبقه بندي هدفها و فعالیتها STS sede} ‎Fe‏ الل اي سيد ‏تولید روشها و فنون اندازه گيري گردآوري داده هاي مربوط به عملکرد بادگیرندگان ۲ - مقایسه داده هاي مربوط به عملکرد با هدفهاي رفتاري ‎SN SS ‎SS

صفحه 155:
2 v 4 SNS | الكوهاي ارزشيابي برخاسته از رويكرد مبتني بر مديريت قصد اين الكوها كمك به مديران براي تصميم كيري است ‎٠‏ ‏روك وى الكوذر حوره اتن رويكره الغوي سسب اكد 00 oF )1-4( ‏ارزشيابي درون داد‎ 00 ‏ل‎ pe Tele 3S)I ra ONO) er CMG Ter Bee) SAGE GMS) jg papa AGO ‏تر الوق‎ أرزشيابي يبامد 2< 01 هم توجه مي اشود.

صفحه 156:
3) الگوهاي ارزشيابي بر خاسته از رویکرد مبتني بر مصرف کننده: 00 te rere) reed yl ee] ‏انتخاب بهترين محصولات موجود در بازار فراهم‎ ۱ oe ee es

صفحه 157:
ی یو ‎(SJ‏ eS RC Teed Tne Bed de ee ‏شواهد حاکي از تحقق یفتن هدفهای غیرآموزشي‎ ‏اجتماعي)‎ 0 (CTC ee carer Ce ee Tes) ee ‏دامنه استفاده‎ ” ا ” هزينه ها

صفحه 158:
4)الگوهاي ار زشبابي بر خاسنه از رویکرد مبنني بر نظر متخصصان؛ با فعاليتهاي آموزشي در اين الگوها متخصصان هستند . ‎ey Ren eh Sa‏ ی تسار لد 7 امتحانات دوره دكتري ‎Oe NCL STOLE Eo) ‏بررسي برونده هاي استخدامي‎ ‏بررسی مقالات ‎4

صفحه 159:
ER ee eds Tee ee Les Te Losec el Oo) 7 فرض اساسي در این الکوها پذیرش نظرات و تعصبات متخصصان در جریان ارزشيابي است. ۲ برای بدست آوردن نظرات درست تر از ارزشیابي باید از ل 00 7 در حالي که غالب رويكردهاي ارزشيابي مي کوشند تا | ۱

صفحه 160:
) الكوهاي ارزشيابي برخاسته از رويكرد طبيعت كرايانه -مشاركتي جمع آورى اطلاعات ‎ae‏ ل در موقعيتها ‎b) iron ee ene‏ مر 0 ‎Oy) [‏ در این الگوها کلیه دینفعان در ارزشيابي دخالت دارند. ۳ فراگیران ۳ مدرسان ۳ برنامه ریزان ۳ محربان 32

صفحه 161:
نام رویکرد | مبتتي بر هدف. برخي از | تابر پرورس. ۱ me ‏طرفداران هامونه پوفام»تاباه‎ ‏بلوم؛ تالماج‎ ‏ال رس‎ 00 ‏د‎ 2 ۳1 0 تسس .يافتن مبتني بر مديريت استاقل بیمه الكين» برووس ERE ‏اطلاعات مفید‎ ‏براي مقاصد‎ ‏تصميم كيري‎ ۷ 3 اسکریون» كوموسكي تداراهاطلاعات مفید دریاره فرآورده هاي آميزشي براي كمك يه تصميم كيري براي 0000000 فرآورده ها مبتتي بر اختلاف نظر وولفه اونس»

صفحه 162:
ان داوري براي ارزشيابي. روش ارزشيابي فوايد 25 هدفها روايي و اندازه گيري ۱0۳1 دا بازده هاه پذیرش سطح ار 52000 كرفتن ارزشيابي 0 صرف بر بازده ‎yey‏ ‏كرابي تأكيد بيش ل آزمون بر روي شاكردان قابلیت استفاده سهولت مناسبت و م ‎ie)‏ ا 0000 مدیریت هستند رویکرد سييستمي به ارزشيابي. استفده از رزشيابي در ‎Reem‏ ‏50000007 ‎Fed es‏ ‏تأکید بر الگوي كارآمدي سازماني و توليده فرض نظم بذيري و بيش بيني ابذيري در تصميم گيري پرهزینه بودن ‎eee rd‏ ‏نظر مدیران ‎ ‏فارخ بودن از سوگيري» دقت فلي » شواهد مربوط به ‎es)‏ ‏مورد نیاز بودن ‏تأكيد براطلاعات موردنياز مصرف كننده تأثيركذاري بر توليد كنندكان افرآورده ها » توجه به اثربخشي هزینه و قابلیت استفاده موجود بودن ‎ad‏ 000 ‏هزينه زياد امكان وايس ‎ADE 5‏ 3 نوآوري» عدم قابلیت وارسي تس ‎ ‏استفاده از معيارهاي شناخته شده صلاحيت ‎OS‏ ‏اکن ‏جامعیت + 4 5270-0 زمان بندي مناسب» تاکید ات انساني ‏تكرار بذيري» حساس بودن انسيت يه 20 ‎eee‏ ‏شراهد و مدارك موید لیم > وابستكي به صلاحیت ‎7 ‎ ‎ ‎ ‏قابلیت پذیرش يا اعتيار ‏مناسب بودن ‏قابل تأیید بودن ‏تأکید بر توصیف و داوري؛ استفاده از استدلال استقرايي» استفاده از اطلاعات به دست آمده از ‎eo ‏بودن» احتمال اينکه‎ ‏تحت تأثير يديده‎ ‏هاي غيرمعمول‎ ‏قرار بكيردء‎ ‏احتمال هزينه‎ ‏زياد» فرضيه ساز‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 163:
دسته بندي ارزشيابي هاي آموزشي با توجه به موضوع ارزشيايي از فراگیران ۱ SOs Ors Bie sp) ‏أررشيابي از بروزه ها و برنامة هاي 1مورشي‎ ‏ارزشيابي از آموزشكاه‎ ارزشبایی از کار کنان و مجربان ا ا ‎SS.)‏

صفحه 164:
‎re sy eG eee can‏ هه ‏۳ ارزشيابيهاي وابسته به ملاك ‎aia‏ الي مس ‏0 ‏رشك عا ان

صفحه 165:
دسته بندى ارزشيابي هاي آموزشي با توجه به زمان - ادز ی

صفحه 166:
مراحل و فعاليتهاي ارزشيابي آموزشي ‎ea‏ 1- مرحله طراحي (جه كاري انجام خواهیم داد) CeO aCe sala 4 ا لك ال 0 دص ل لل | aey Ore ‏كه قرار است انجام دهيم‎ تحليل موقعيت (وضع موجود) اا لك برآورد و تعیین موانع موحود

صفحه 167:
0 م eye ‏هدفهاي فر آبندي (كوششها و اقدامات)‎ 00000 ‏هدفمای فر‎ رس بر زب OT athe as 4 " حایل تکلیف (نحز ری ی رای بت امن باه گيري يك عمل قادر به انجام

صفحه 168:
32 cr rere ۲ راهنمای مصاحبه ۲ راهنماي مشاهده ” قوصيف راهبردها كه كمك ‎LIE Ped‏ ا براي كمك به ‎ES ee‏ 7 مرور و بازنگري ” انجام عمل

صفحه 169:
انتخاب طرح ار زشبابي (طرح بر وهشی) Te Te ee ‏لبت ار ز سیابی‎ از دانش آموزاني که ترنامه ده 1۳۳۶ انی که از برنامه اج ‎Tesh‏ 8 را استناده کر ده ۱/9

صفحه 170:
۱ OO Tp) 2 ‏ار رت‎ CS eT ee زمان

صفحه 171:
‎ae di pip‏ تست نا ار سل ‎ey Se nie ‏سنجش مناسب بودن هدفها ‏جم آوری داده ها به صورت دوره اي ‏تحلیل اثربخشی راهبرد‌ها ‏تاد ما ‎LOY it ae‏ دسا ‎Bod} S959) FI) SI BD Glo‏ ۲ تحلیل و تفسیر ‎۳ ‎SoS SS ‎2

صفحه 172:
فرآورده اي یا توليدي زمان اجرا پیش از اجراي آموزش» برنامه» پروژه و غیره ۳ ۳ » پروژه و غیره پس از اجراي 0 ‎ig‏ ا نوع تصمیمها re vet ‏به دست آیند‎ ©- اعمالي كه بايد انجام ‎wa‏ 1 1- به جه ميزاني مراحل طرح ريزي شده به اجرا درمي آیند؟ 2 چه تغييراتي باید داده ای دست آید؟ 0- اثربخشي كلي آموزشء الا ا 20006 فعاليتهاي ویژه [۱ تعیین و توصیف هدفها ©- ترصیف پیش نیازها ‎es See eens‏ ©- توصيف استراتزيها © انتخاب طرح بزوهشي ‎Er.‏ 010 اجراي بيش آزمون ‎Eo)‏ ره 0000 ‎rent aaiao)‏ 00 ‎Breen rey oes‏ له تحلیل اثربخشي استراتژیها 1 جمع آوري داده هاي مربوط به هدفهاء مثلاً اجراي پس آزمون -جمع آوري داده هاي مربوط به بيني نشده 0 تحلیل و تفسیر داده ها 0000 000

صفحه 173:
iad ۳ ای | رزشیاژ 1 5 موز هى ل 0 اتبهيه حسف سم ا هه 5 ۳ پردانش خلاصه کردرو تحلی[داده ها -6 1 0 ۳ ‎eh eee Se)‏ یز ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 174:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان