صفحه 1:

صفحه 2:
4 1 La gs diy j ‏ای‎

صفحه 3:
‎uy‏ اور ‏ضرورت بحث فساد اداری در عصر حاضر چیست ؟ ‎ ‏از فساد اداری چه تعاریفی شده است ؟ رویکردهای مختلف در خصوص فساد اداری چیست ؟ سطوح فساد اداری چگونه است ؟ عوامل ایجاد کننده فساد اداری چیست؟ رابطه فساد اداری با فرهنگ . با اجتماع . با سیاست . با اقتصاد . با فقر . »با دموکراسی , با آزادی مطبوعات , با قضا »با دیکتاتوری ۰۰۰ چگونه تبیین می شود ؟ ‏چگونگی کنترل فساد اداری ؟ ‎ ‎

صفحه 4:
ecco 0 ‏هه«‎ ‎666666

صفحه 5:
بن اللي يران باز دبافا 1- بحث مبارزه با فساد جه از نوع اقتصادى و چه اداری در است . مواد مخدر . فساد رایانه ای . پولشویی و امثالیم در داخل مرز جغرافیای یک کشور نمی ماند .

صفحه 6:
جایپرانبارزه ال 2- بحث مبارزه با فساد کاملا جدی است . انباشتی از ادبیات , تئوری ها و اقدامات در اين زمینه در دنیا بوجود لمده است .

صفحه 7:
کذفرانس مبارزه با فساد 3-از سال 1981 هر دوسال یک بار کنفرانس مبارزه با فساد زیر نظر سازمان ملل شروع شده است ۰ در این کنفرانس کارشناسان و محققان از سراسر دنيا دعوت مى شوند و به مدت 5-3 روز در خصوص چگونگی مبارزه با فساد بحث می

صفحه 8:
de 4- اجلاس جهانی با دعوت از وزرای کشورها و مسئولین و تر کیبی از اساتید و کارشناسان و خبر گان آخرین وضعیت کشور خودشان را در اجلاس تشریج می کنند * جلاس eo eo e 1

صفحه 9:
۰... ۰... eoccce ee Sui lyoj je ld ow dsl 6 3- بحث دیگر کنفوانسیون بین المللی مبارزه با فساد است که در حوزه حقوقی بک معاهده نامه برای کشورها تصویب کرده است » اجرای این معاهده نامه برای کلیه کشورها الزامی است

صفحه 10:
ساژ سازمان لین المالی 6- سازمانی به نام سازمان بین المللی شفافیت ایجاد شده است و شاخص هاپی را مشخص نموده كه ميزان سلامت ادارى كشورها را مورد اندازه كيرى قرار مى دهد ‎٠‏ ‏اين سازمان ضمانت اجزايى معاهده نامه كنفوانسيون را به عهده دارده

صفحه 11:
ان تارمن پار اون از ین 15 کقور ره را راو مین کرد بار دوم دوسال بعد ازبین 145 کشور رتبه ایران به رتبه 87 تنزل یافت بار سوم . بر اساس گزارش 2005 در بین 139 کشور جهان . رتبه 8 را کسب کرو ه بار چهارم» بر اساس گزارش سال 200 دریین 167 کشور رتبه 104 سرانجام, در رتبه بندی اخیر ( 2007 ) رتبه ایران 137 شده است ۰

صفحه 12:
لرجوان جه لثفاق دارد می لد ؟ در مورد فساد » ادعای جمهوری اسلامی پاکی است ؛ شاخص اندازه گیری فساد در کشور ما دست دیگران است در كنار بحث های مثل تروریسم » انرژی هسته ای » غنی سازی اورانیم » حقوق زن » حقوق کودک » مساله فساد نیز ابزاری خواهد شد که با آن هر چند وقت به چند وقت ما را مشت مالی نمایند .

صفحه 13:
۰... ۰... eoccce ee ۳ 0- کاری به سایر کشورها نداشته باشیم 2 به حرکت دنیا ملحق شویم امروزه این امر مثل میدان نبرد است منتهی نه نبرد فیزیکی بلکه نبرد فکری که بسیار هم پیچیده است .

صفحه 14:
666 eecce eo

صفحه 15:
«نسين ‎al‏ اخلافى « آلن بلوم محقق » و فيلسوف و استاد دانشكاه شيكاكو » گفته است « نسبیت گرایی اخلاقی » علت بروز معضل های اخلاقی در جامعه امروز است .

صفحه 16:
) أسرين گرابی اخلافى « بلوم گفته است نسبیت گرایی به تخریب مفاهیم حقیقت اخلاقی » می انجامد . پذیرش نسبیت گرایی فرهنگی موجب پرهیز از مفاهیم خدایگونی هر نظام ارزشی می شود .

صفحه 17:
فساد » تلاش براى كسب ثروت و قدرت از طرق غير قانونی ؛ سود خصوصی به بهای سود عمومی ؛ سوء استفاده از قدرت دولتی برای منافع شخصی

صفحه 18:
فساد یک رفتار ضد اجتماعی محسوب می شود که مزایایی را خارج از قاعده و بر خلاف هنجارهای اخلاقی و قانونی اعطا کرده و قدرت بهبود شرایط زندگی مردم را تضعیف می نماید .

صفحه 19:
سازمان شفافيت بين الملل

صفحه 20:
تعریف حقوقی (قانونی)

صفحه 21:
تعریف بر مبنای افکار عمومی جامعه

صفحه 22:
تعریف بر اساس منافع عمومی آن گروه از اقدامات کار گزارن حکومت است که : اولاً ) به منافع عمومی (#عصه1 عفاط۳)) لطمه بزند ثانیاً ) هدف از انجام آن رساندن فایده به عامل يا شخص ثالثی باشد که عامل را برای انجام اين کار اجیر کرده است.

صفحه 23:
بانک جهانی » فساد مالی را سوء استفاده از قدرت و اختیارات دولت به منظور تامین نفع شخصی تعریف نموده است .

صفحه 24:
سوء استفاده از مقام و منصب در جهت منافع شخصی

صفحه 25:

صفحه 26:
فساد را به سه دسته طبقه بندی می کنند : ) - فساد سیاسی 9 - فساد بوروکراتیک © - فساد انتخاباتی

صفحه 27:
ge این فساد هنگامی اتفاق می افتد که سیاستمداران و تصمیم گیران سیاسی که تنظیم » ایجاد و اجرای قوانین از طرف مردم مکلف هستند » خودشان فاسدند.

صفحه 28:
...۰ 6ه هووووهة ‎ee‏ aad War فسادی است که شهروندان روزانه در اماکنی مانند بیمارستانها . مدارس . ادارات دولتی صدور پروانه » پلیس » دفاتر مالیاتی و غیره با مواجه اند .

صفحه 29:
J ۳ ۳ نتخا قول دادن باتى شامل خريد راى با يول 0 ات ۰ ۱ 2 خاص . اجبار . ارعاب و مساعدت ‎Em)‏ ‎a‏ کردن آزادی انتخابات می

صفحه 30:
eoccce ۰... ۰... ee لا سازمن اه رم فردي در فساد سازمان یافته سرمایه گذاران می دانند به چه کسانی رشوه دهند و چه چیزی در قبال رشوه به دست آورند اطمینان دارند که مجوز های لازم را برای بنگاههای خود می ‎SS‏

صفحه 31:
“در فساد فردى . سرمايه كذاران بايد به جندين مقام رسمى رشوه بدهند و ضمانتى هم نيست كه با تقاضاى رشوه بيشترى رو به رو نشوند و مجوزهاى لازم نيز تبيه شود .

صفحه 32:
eoccce ۰... ۰... ee شاد واو, كل ؛ فاد خر *فساد روسای دولت . وزپران و کارمندان عالی رتبه رافساد كلان و فساد کارمندان جزء. مثل افراد يليس و ماموران كمرك را فساد خرد مى

صفحه 33:
رويكکردهاي ور فساد اداری را یک عمل ناپسند ناشی از انحراف از استانداردهای اخلاقی جامعه می دانند .

صفحه 34:
رد کی ۶فساد اداری را با توجه به پیامدهای آن مورد بررسی قرار می دهند . © یعنی فساد اداری را بر حسب کار کرد واقعی آن در

صفحه 35:
eoccce ۰... ‏6ه‎ ماهيت انحرافات ؟آیا به طور كلي آنچه که به عنوان انحراف در جوامع مختلف مضر است ؟ “آيا انحراف در برخي شرايط مي تواند داراي کارکرد مثبت باشد یا خیر ؟

صفحه 36:
؟ اکثر صاحب نظران علوم اجتماعي انحراف را امري نسبي مي دانند و معتقدند که كجروي ممکن است از زماني به زمان دیگر و از مكاني به

صفحه 37:
eoccce ۰... ۰... ee كارك ردكرايي “دوركيم يايه كذار اين مكتب . جرم را عمل غير عادى محسوب نمى كند و انرا زائيده جامعه مى داند ‎٠‏ ‏“اين انديشمند . جرم را براى زندكى اجتماعى اجتناب نايذير دانسته و آن را لازمه كليه جوامع سالم اعلام مى كند ‎٠‏

صفحه 38:
...۰ 6ه هووووهة ‎ee‏ ۴دور کیم ادعا دارد که می توان وجود مراتبی از انحراف را حتی در متعادل ترین شخصیت ها تشخیص داد و از طرف دیگر در خصوص کجروترین شخصیت ها هم نمی توان وجود مراتبی از هم نوایی را انکار کرد ۰

صفحه 39:
*از نظر دورکیم کجروي همواره در عناد با نظام ارزشي و هنجاري همنوايي با جمع و هضم كردن اهداف و ارزش ها یا حتي افراط در آن است .

صفحه 40:
در مواردی هم کجروی محصول جامعه پذیری طبیعی و نوعی پس دادن اموخته های جامعه است » گاه آنرا ناشی از فشار شرایط اجتماعی دانست ۰

صفحه 41:
...۰ 6ه هووووهة ‎ee‏ “البته دور کیم در موارد متعددی به کار کر دهای منفى انحرافات تصريح داشته است ‎٠‏ ‏* ولى اصولا كجروها را عامل عام و طبيعى حيات اجتماعى دانسته و آنها را موجودى غير اجتماعى . طفيلى و عنصرى خارجى و ناساز نمى داند ‎٠‏

صفحه 42:
*دور کیم اعتقاد دارد که اگر قوانینی که از آزادی اندیشه ممانعت به عمل می آورد. مورد تجاوز قرار نمی گرفت . از آنچه که امروز از آن برخورداریم « محروم بودیم ؛ مانند وضعیت و شرایط سقراط در آتن *

صفحه 43:
* در مورد دیدگاههای مکتب کارکردگرایی از منابع ذیل استفاده شده است : * - در آمدى بر مكاتب و نظریه های جامعه شناسی . دکتر ابولحسن تنهایی , انتشارات اساطیر سال 1380 ؟ ‏ تتوری های انحراف امان۱ صفوی نشر معاصر سال 13/9 * - طرح مطالعاتی تدوین برنامه مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری ‏ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ‏ سال 1380

صفحه 44:
۰... ee توان در عبارت ‎Jus‏ خلاصه کرد - فساد امری اجتناب ناپذیر است - انحراف مالی می تواند پایین بودن حقوق و مزایای پرداختی به کار کنان دولت و به ویژه افراد متخصص و مجرب را جبران کند ‎٠‏ -ممکن است در آمدهای حاصله از فساد مالی را صرف سرمایه گذاری در کشور نمایند » — فساد وسیله ای است برای تلطیف و تعدیل برنامه های غیر قابل انعطاف , قاطع . خشک و رسمی برنامه های دولت ۰ eoccce ۰...

صفحه 45:
ادامه - فساد باعث کاهش فاصله بین اشخاص ثروتمند و سیاست مدار و دیگر اقشار جامعه مي شود و در نتیجه شکاف - براي تسریع در انجام امور اداري » يرداخت رشوه مي تواند موانع و وقفه هاي اداري را رفع كند . - ارتشاء ميانكين ارزش هزينه هاي زماني معطل ماندن در صف را كاهش مي دهد

صفحه 46:
| مباني نظري زمینه ها و 33 علل فساد مالي یکی از مهمترین مباحث اختلاف برانگیز در بین اندیشمندان رشته های فلسفه . جامعه شناسی « حقوق جزا . جرم شناسی و سایر رشته های علمی مر تبط با آن در طول تاریخ . سبب شناسی فساد بوده است ۰

صفحه 47:
؟ارسطو و افلاطون با وجود مد نظر قرار دادن تاثير عوامل اجتماعي 3 اقتصادي ( فقر و ثروت ) بر تحقق كجروي ها ؛ زيشه : اصل و اساس حدوث جنين يديده اي را در عواظف و نفسانيات انسان مانند : خود رنج و حسد دانسته اند .

صفحه 48:
‎eee‏ فساد به شش دسته زیر $3 اسر ‏*دسته ‎Jol‏ « نظریات مبتني بر امکان انتخاب براي انسان ؛ ‏*بر اساس این نظریات » انسان در ارتكاب انحراف ويا جرم داراي اختيار مي باشد .

صفحه 49:
...۰ 6ه هووووهة ‎ee‏ *صاحبان این نظریه ها در تجزیه و تحلیل خود . نقشی برای عوامل فردی ( جسمی و روانی ) و اجتماعی قایل نشده اند و تنها بر اراده انسان و قدرت تصمیم گیری وی بر مبنای تحلیل هزینه و فایده اعمال » تکیه کرده ٠ ‏اند‎

صفحه 50:
#دسته دوم بر تاثیر عمده عوامل زیستی تاکید دارند ۰ ؟ انحرافات و پا جرایم را بر مبنای نوع ساختار بدنی ( کوتاهی و بلندی قد . چاقی و لاغری و به طور کلی شکل ظاهری ) و *؟ عوامل ژنتیکی ( انتقال صفات بد از طریق ژن ها به نسل های بعدی ) توجیه کرده اند ۰

صفحه 51:
*۴ایرادهای زیاد ی به این نظریه ها وارد است ؛ مانند انتخاب اکثر نمونه های مورد مطالعه و پژوهش از بین زندانیان و مجرمان ؛ ۴وجود يافته های تحقیقاتی متعدد مغایر با این نظریات ؛

صفحه 52:
۴دسته سوم نظریات مبتنی بر تاثیر عمده عوامل رواني است » صاحبان این نظریه ها . انحرافات را ناشی از وجود اختلالات روانی در افراد مى دانند

صفحه 53:
eoccce ۰... 6ه ‎ee‏ ۴«من » یعنی جنبه اجتماعی شخصیت فرد که روابط وی را با جهان پیرونی بر قرار می سازد و از احساس و ادراک برخوردار است و از طریق اموزش و پرورش و تجربه به تدریج رشد می کند ۰

صفحه 54:
©« فرامن > سطح ایده آل شخصيت » = به واقعیات. ‎i‏ هدف ‎She‏ ا

صفحه 55:
قادر به مهار غریزه و خواست هاي غريزي نباشد . بر اساس این دیدگاه , در صورت مهار نشدن و قدرتمند بودن غریزه » فرد مرتکب عمل انحرافي مي شود

صفحه 56:
در واقع , فرد در زمان ارتکاب جرم و يا انحراف , يا کاملا فاقد اراده است و يا شدیدا تحت تاثیر عوامل رواني مي باشد .

صفحه 57:
دسته چهارم . نظریه های مبتنی بر تاثیر عمده عوامل بیرونی است ۰ عوامل جغرافیایی » اجتماعی . فرهنگی . اقتصادی . و سیاسی را در ارتکاب بزه موثر می دانند ۰

صفحه 58:
اینان عواملی از قبیل : از هم پاشیدگی نظام نظارتی و کنترلی ؛ تحولات شتاب زده هسچون پیدایش ثروت های ناگهانی در کنار فقر و تبعیض » احساس محرومیت نسبی در مقایسه با دیگران؛ وضعیت و موقعیت های حاکم بر محل و موضوع ارتکاب بزه و خرده فرهنگ ها را از موجبات تحقق بزه می دانند »

صفحه 59:
# دید گاههای مار کسیستی که در این دسته قرار می گیرند . © « استعمار ‏ امپریالیسم . نظام سرمایه داری و استشعار کار گران توسط سرمایه داران؛ © تضاد طبقاتی . * دولت ‏ ساختارها و شرایط اقتصادی و اجتماعی نامناسب . * توزیع ناعادلانه ثروت و به طور كلى © مناسبات اجتماعی نشات گرفته از ابزارهای تولید را از عوامل ارتکاب و شیوع انحرافات دانسته اند »

صفحه 60:
* دسته پنجم . نظریات مبتنی بر تاثیر عمده عوامل روانی و اجتماعی است بر این مبناء جرم و یا انحراف نتیجه تاثیر زمینه های روانی موجود در فرد و عوامل اجتماعی می باشد *۴بر اساس این دیدگاه . در نتیجه رفتارهایی که افراد جامعه نسبت به هم بروز می دهند , انحراف وجود پیدا می کند ‎٠‏

صفحه 61:
همچنین . عواملی همچون : یاد گیری شرطی ۰ تقویت . مشاهده , الگو سازی ۰ ضعف همبستگی در گروه ها و نهادهای اجتماعی بیشترین تاثیر را در تحقق انحراف دارند ۰

صفحه 62:
*دسته ششم . نظریه های مبتنی بر تر کیب و یا تلثیق عوامل مختلف است که در آن تر کیبی از عوامل زیستی . روانی و بیرونی ( اجتماعی ؛ اقتصادی . فرهنگی . سیاسی . و اداری ) در ارتکاب جرم و يا انحراف موثر دانسته می شود ‎٠‏

صفحه 63:
نظریه ای که در اين مطالعه می تواند راهنمای ما باشد » نظریه ساختی - کارکردی تالکوت پارسنز است . بر اساس این نظریه نظام اجتماعی دارای خرده نظام هایی است که با یکدیگر دارای ارتباط متقابل می باشند و برای اينکه اين نظام اجتماعی بتواند به بقاء خود ادامه دهد و پیشرفت داشته باشد لازم است 6 کارکرد ایفا نماید ؛

صفحه 64:

صفحه 65:
eoccce ۰... 2666 ee Al سازمان اداری برای بقاء و پیشرفت باید بتواند به اين كاركردها يا اين “6 نياز ياسخ كويد .

صفحه 66:
۱- ساز گاری . فرایند بکار انداختن وسایل فنی برای دستیابی به هدف احساس بهبود و آسایش تلاش و کارایی تلاش و کارامدی ( اقتصادی ) ۳- دستیابی به هدف . تامین حرکت پیوسته نظام به سوی هدف هایش احساس عدالت . آزادی و امنیت مسئولیت نسبت به رعایت قوانین ( سیاسی )

صفحه 67:
۳- یکپارچگی . برقراری و حفظ روابط عاطفی و اجتماعی مناسب در میان افرادی که مستقیما در فرایند دستیابی به هدف همکاری می کنند . احساس همبستگی اجتماعی . وفاداری به ارزش ها و قواعد اجتماعی ( اجتماعی) ۴- حفظ الگو و کنترل نقش . احساس عزت و احترام صداقت عام گرایی و ارزش گرایی ( فرهنگی )

صفحه 68:
تاثير و تاثر خرده نظام ها در یکدیگر © در جامعه ايران در درون هر يك از خرده نظام هاى اقتصادى » سیاسی » اجتماعی و فرهنگی تعادل و هماهنگی وجود ندارد . © همینطور تعامل بین اين نظام ها درست دیده نشده و از انسجام لازم بر خوردار نیست . © مجموعه این شرایط که یک ميراث تاریخی می باشد ‎e‏ باعث شده است که نظام اداری ایران نیز در تعامل با اين خرده نظام های بیمار » خود بیمار گونه عمل کند .

صفحه 69:

صفحه 70:
تلثیر و تلار خرده فظام ها در یکدیگر ارتباط نظام سیاسی با نظام لدارى -) * خرده نظام سياسى نيروهايى را شامل مى شود كه * برای کسب » حفظ ء و يا تاثيركذارى بر قدرت سياسى * با یکدیگر مبارزه می کنند و مهم ترين اجزاى آن ۶ دولت » ‎Gil jal ©‏ سیاسی ‏* و گروه های فشار هستند. ‎٩‏ دولت مهم ترین بخش و يا قلب آن قرار دارد . دولت تصمیم می ‏گیرد که چه نوع سازمان اداری (کوچک یا بزرگ و ..) داشته باشیم ...

صفحه 71:
6666 6ه هووووهة ‎ee‏ دم کی ام ری © نظام اقتصادی شامل بخشهای مختلف نظیر © خصوصی . دولتی . تعاونی می باشد 9 و همجنين نظام اقتصادی در فعالیتهای © صنعتى . كشاورزى و خدمات در كير است ‎٠‏ * اكر نظام اقتصادى جامعه ۴ قوی . غنی . پر بازده , کارا . دارای بهره وری بالا باشد ؛ امکانات مورد نیاز سازمان های اداری بیشتر فراهم می شود ‎٠‏

صفحه 72:
”1 رهاط طم چام با ‎Gey‏ ‎٩‏ نظام اجتماعی بیانگر نیروهای اجتماعی چون * تعهد اجتماعی : ۶ رابطه اجتماعی» * انسجام اجتماعی * و همبستگی اجتماعی است . * هر قدر در جامعه شکاف بین نیروهای اجتماعی کمتر و همبستگی بین نیروهای اجتماعی بیشتر باشد » سازمان های اداری بهتر به اهداف خود و جامعه نایل می شوند .

صفحه 73:
ری و ار( * نظام فرهنگی عمدا شامل نیروهایی می شود که منجر به * جامعه پذیری * و درونی کردن ارزش ها » هنجارها : نگرش ها » دانش ها » تها و ... می گرد , * اگر فرهنگ جامعه بر ارزش ها و هنجارهای » * متعالی ۰ اسلامی و انسانی تاکید نماید و * از افراط و تفریط بپرهیزد » * کارکنان و مدیران سازمان ها نیز که از افراد همین جامعه هستند در دراز مدت شخصیت متعادل و متعالی پیدا خواهند کرد و باعث خواهد شد كه سازمان های اداری هم از اين ارزش ها متاثر شوند .

صفحه 74:
dado} ay jl

صفحه 75:
جالى : بك اسطرأئزي ضد فل مرثر؛ بر بنج عنصر كليدى شكل مى كيرد : - افزایش پاسخ گویی - تقویت مشارکت جامعه مدنی - ایجاد یک بخش خصوصی رقابتی - موانع نهادینه شده قدرت بهبود و ارتقای مدیریت بخشی دولت

صفحه 76:
eoccce ۰... ۰... ee ding - نظارت های قانونی - کادر اداری حرفه ای - کمیته های قوی -استقلال بودجه - توان قابل ملاحظه بوروکراتیک

صفحه 77:
مود چهار مولفه موثر در پاسخگویی سیاسی : 1 -رقابت سیاسی 2- آزادی احزاب 5- شفافیت 4 قوانین و ابزارهای حقوقی

صفحه 78:
ul ‏رازبا‎ امروزه فساد در دستگاههای اداری روز به روز پیچیده تر مى شود و به شکلی سیستماتیک به وقوع می پیوندد. لذا مبارزه با فساد اداری نیز باید با اتکاء به راه حل های جامع, نظام یافته و مستمر باشند.

صفحه 79:
eoccce ۰... 6ه ‎ee‏ با توجه به دسته بندی ارائه شده برای عوامل بروز فساد. در این بخش راهکارهای پیشنهادی برای مبارزه با فساد ارائه می 4 شوند :

صفحه 80:
الف : راهکارهای سازمانی -کاستن از حجم تصدی های دولت و خصوصی سازی؛ - کاستن از حجم قوانین و ساده و شفاف سازی آنها, "شایسته سالاری در عزل و نصب هاء - اصلاح و بهینه سازی روشهای انجام کار در ادارات؛ - اصل قرار گرفتن خدمت به مشتریان در دستگاههای دولتی,

صفحه 81:
؟ اصلاح و بازسازی واحدهای نظارت و بازرسی ۶ مکانیزه کردن فعالیت ها؛ © مشارکت دادن کار کنان در اداره امور. ؟ ملزم ساختن دستگاههای دولتی به پاسخگويي به افکار عمومی, * برگزاری دور های آموزش های مقابله با فساد اداری

صفحه 82:
ب : راهکارهای فرهنگی و اجتماعی

صفحه 83:
ج : راهکارهای سیاسی - تقویت نهادهای نظارتی جامعه مدنی مانند : مطبوعات. احزاب و سازمان های غیر دولتی و .... به منظور شناسایی و معرفی عوامل و موارد فساد. - سیاست زدايي نظام اداری» - تقویت دموکراسی در جامعه. - تقویت استقلال دستگاه قضايي

صفحه 84:
د: راهکارهای اقتصادی - اصلاح نظام پرداخت حقوق کار کنان دولت و متناسب کردن آن با سطح تورم و هزینه ها ؛ - متناسب نمودن پرداخت ها با عملکرد افراد. - کوچک کردن دولت, - حذف انحصارات اقتصادی, - هدفمند کردن بارانه ها

صفحه 85:

صفحه 86:
6- بهره‌گيري از همكاري ‎Stele‏ بين‌المللي در امر مبارزه با 7- توانمند سازي جامعه مدني براي نظارت عمومي بر نهاد قدرت 8- تقویت و توانمندسازي نهادهاي نظارتي براي اعمال نظارتهاي قانوني 0-استقرار نظام ارزيابي عملکرد در دستگاههاي اجرايي ‎neg yell‏ ها ادواري پیرامون ‎LS,‏ > و سلامت در نظام اداري و ‎oe‏ در برنامه‌هاي مبارزه با 3

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان