علوم پایه علوم تجربی

مبحث بی مهره ها علوم چهارم دبستان

oloom-bimohre-ha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبحث بی مهره ها علوم چهارم دبستان”

مبحث بی مهره ها علوم چهارم دبستان

اسلاید 1: به نامش و به یادشدرس 11 علوم (قسمت اول)بی مهره ها

اسلاید 2: جانوران به دو گروه مهره دار و بی مهره تقسیم می شود .به جانورانی که اسکلت استخوانی دارند مهره دار و به جانورانی که اسکلت استخوانی ندارند بی مهره می گویند.اسکلت بدن بی مهره ها از ماده سختی تشکیل شده است که در سطح بدن آن ها قرار دارد .بیش تر بی مهره ها در دریا زندگی میکنند .

اسلاید 3: از بین بی مهره هایی که در خشکی زندگی می کنند می توان کرم ها و بند پایان را نام برد .

اسلاید 4: دانشمندان کرم را از روی شکلشان به 3 گروه تقسیم کرده اند :نوع اول : کرم های پهن مانند کرم کدو که انواع مختلفی دارد .نوع دوم : کرم های لوله ای هستند که می توان آسکاریس و کرمک را نام برد .نوع سوم : کرم های حلقوی هستند مانند کرم خاکی که بدن آن از حلقه های زیادی تشکیل شده است .به موجودات زنده ای که غذای خود را از بدن موجود زنده ی دیگر می گیرد انگل می گویند .کرم ها

اسلاید 5: کرم خاکی برای باغچه و کشاورزی مفید است زیرا خاک را جابه جا کرده و سبب می شود که هوا به آن برسد .زالو:کرمی است که در باتلاق و گاهی در جوی آب زندگی می کند .زالو از خون جانوران دیگر تغذیه می کند .از زالوها امروزه در علم پزشکی و مسايل درمانی نیز استفاده می شود .

اسلاید 6: دوره ی زندگی کرم کدو :تخم ها علف ها را الوده می کنند و گاو علف های آلوده را می خورد سپس در ماهیچه های گاو ، نوزاد این کرم رشد می کند و انسانی که از گوشت خوب پخته نشده ی گاو استفاده کند ، کرم وارد بدن انسان شده و در روده ی انسان رشد می کند و انسان را مبتلا می سازد .

اسلاید 7: 1) شستن دست ها با آب و صابون بعد از بیرون آمدن از دستشویی2) استفاده از گوشت هایی که دارای مهر استاندارد هستند .3) نریختن غذاهای دام ها بر روی زمین4) شستن میوه ها و سبزی ها و ضد عفونی کردن آن ها قبل از خوردن5) استفاده از آب تمیز و تصویه شده6) پختن کامل گوشتروش های جلوگیری از انتشار کرم کدو عبارتند از :

اسلاید 8: انواع کرم لوله ای:تخم کرم آسکاریس از راه آشامیدن آب آلوده ، خوردن غذای آلوده و سبزی ها و میوه های نشسته و ضدعفونی نشده وارد روده ی انسان می شود .

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید