علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

متن کامل نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر نخعی(عهدنامه مالک)

name-hazrate-ali-be-malek-ashtar-3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “متن کامل نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر نخعی(عهدنامه مالک)”

متن کامل نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر نخعی(عهدنامه مالک)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: متن کامل نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر نخعی(عهدنامه مالک)استاد : .................... محققین : .....................

اسلاید 3:

اسلاید 4: این فرمان را امام علیه السلام براى‏«اشتر نخعى‏» به هنگامى که او را فرماندار مصر قرار داد، نوشته است.و این زمانى بود که وضع زمامدار مصر«محمد بن ابوبکر»در هم ریخته و متزلزل شده بود،این فرمان از طولانى‏ترین و جامع ترین ‏فرمان هاى امام علیه السلام مى‏باشد.

اسلاید 5: بسم الله الرحمن الرحیم‏این دستورى است که بنده خدا على علیه السلام به مالک بن حارث اشتر در فرمانش به او صادر فرموده است.و این فرمان را هنگامى نوشت که ‏وى را زمامدار و والى کشور مصر قرار داد تا مالیات هاى آن سرزمین را جمع آورى کند.با دشمنان آن کشور بجنگد. باصلاح اهل آن همت گمارد،و به عمران و آبادى شهرها قصبات و روستاها و قریه‏هاى آن بپردازد.

اسلاید 6: نخست او را بتقوا و ترس از خداوند،ایثار و فداکارى در راه اطاعتش‏ و متابعت از آنچه در کتاب خدا قرآن به آن امر شده است فرمان مى‏دهد:به‏ متابعت اوامرى که در کتاب الله آمده، فرائض و واجبات و سنت ها،همان‏دستوراتى که هیچکس جز با متابعت آنها روى سعادت نمى‏بیند و جز با انکار و ضایع ساختن آنها در شقاوت و بدبختى واقع نمى‏شود باو فرمان می دهد که(آئین)خدا را با قلب دست و زبان یارى کند چرا که خداوند متکفل یارى کسى شده‏ که او را یارى نماید و عزت کسی که او را عزیز دارد.

اسلاید 7: و نیز او فرمان مى‏دهد که خواسته‏هاى نابجاى خود را درهم بشکند.و به‏ هنگام وسوسه‏هاى نفس خویشتن‏دارى را پیش گیرد،زیرا که‏ نفس اماره‏ همواره انسان را به بدى وادار مى‏کند، مگر آنکه رحمت الهى شامل حال او شود.

اسلاید 8: اى مالک! بدان من تو را بسوى کشورى فرستادم که پیش از تو دولت هاى ‏عادل و ستمگرى بر آن حکومت داشتند.و مردم بکارهاى تو همانگونه نظر مى‏کنند که تو در امور زمامداران پیش از خود،و همان را درباره تو خواهندگفت که تو درباره آنها مى‏گفتىبدان! افراد شایسته را با آنچه خداوند بر زبان بندگانش جارى مى‏سازد مى‏توان شناخت،بنابراین باید محبوبترین ‏ذخیره در پیش تو عمل صالح باشد،زمام هوا و هوس را در دست گیر، و آنچه برایت‏حلال نیست نسبت ‏بخود بخل روا دار،زیرا بخل نسبت ‏به خویشتن این است‏که راه انصاف را در آنچه محبوب و مکروه تو است پیش‏گیرى

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید