علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

مثالی از کاربرد الگوریتم ژنتیک

mesaali-az-karbord-algoritm-jenetic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 20 اسلاید در این پاور به کاربرد الگوریتم ژنتیک در بهینه‌سازی چینش حروف فارسی بر روی صفحه ‌کلید با استفاده از الگوریتم‌های ژنتیکی پرداخته ایم که بسیار صریح و گیرا توضیح داده شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1258 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مثالی از کاربرد الگوریتم ژنتیک”

مثالی از کاربرد الگوریتم ژنتیک

اسلاید 1: بهینه‌سازی چینش حروف فارسی بر روی صفحه ‌کلید با استفاده از الگوریتم‌های ژنتیکی 2مثالی از کاربرد الگوریتم ژنتیک

اسلاید 2: مقدمه 3بدست آوردن چینش بهینه حروف فارسی بر روی صفحه‌کلید در درازمدت برای کسانی که با تایپ کردن متون فارسی درگیر هستند, بسیار مفید خواهد بود. یک الگوریتم تکاملی می‌تواند با توجه به یک تابع تناسب که میزان راحتی تایپ کردن متون فارسی را برای یک چینش ارائه می‌دهد, در فضای چینش‌های حروف فارسی بر روی صفحه‌کلید جستجو کرده و چینش بهینه را بدست آورد.

اسلاید 3: چینش کنونی حروف فارسی بر روی صفحه‌کلید 4

اسلاید 4: مساله 5در این مساله هندسه صفحه‌کلید ثابت است و ما می‌خواهیم که تعداد 33 نشانه که متشکل از 32 حرف الفبای فارسی بعلاوه حرف همزه ء است را بر روی سه ردیف صفحه‌کلید که به ترتیب دارای 12, 11, و 10 کلید هستند, قرار دهیم. هدف این مساله بدست آوردن چینشی از این نشانه‌ها بر روی این کلید‌ها است, به طوری که این چینش طوری باشد که کاربر هنگام استفاده از صفحه ‌کلید برای تایپ حروف فارسی, احساس راحتی بیشتری نسبت به کار با بقیه چینش‌ها داشته باشد.

اسلاید 5: الگوریتم ژنتیک 6برای حل مساله از یک الگوریتم ژنتیک استفاده شده است. تابع تناسب موجود در این الگوریتم ژنتیک, میزان راحتی یا سختی استفاده از یک چینش را محاسبه می‌کند. در هر نسل, عملگرهای ژنتیکی بر روی جمعیت موجود که چینش‌های مختلفی از حروف فارسی بر روی صفحه‌کلید هستند, اعمال می‌شوند و جامعه به سمتی سوق داده می‌شود که مقدار تابع تناسب به ازای اعضای آن به کمینه مقدار خود برسند. میزان تناسب هر عضو از جامعه که در واقع یک چینش حروف فارسی بر روی صفحه‏کلید هستند, با اعمال تابع تناسب بر متنی که از مطالب چند سایت خبری فارسی زبان تهیه شده است, به دست می‏آید.

اسلاید 6: جمعیت 7اعضای جمعیت جایگشت‌های مختلف حروف فارسی روی صفحه‌کلید هستند. هر عضو جمعیت را می‌توان به صورت برداری از حروف فارسی در نظر گرفت که هر اندیس آن متناظر با یک کلید از صفحه‌ کلید است. مثلاً هر بردار با طول33 که شامل حروف فارسی بعلاوه حرف همزه ء باشد را میتوان به عنوان یک کروموزوم (یک عضو از جمعیت) در نظر گرفت که حرف iام از این بردار, متناظر با کلیدی از صفحه‌کلید است که برچسب شمارة i بر روی آن زده شده است.تعداد چینش‌های مختلف !33

اسلاید 7: 8

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید