علوم مهندسی معماری و عمران

مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد

کاخ سعد آباد

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. pooria

    سلام لینک دانلود پاور موجود نیست چرا ؟

  2. ppt.ir

    سلام ضمن پوزش، مشکل دانلود برطرف شد.
    پشتیبانی ppt.ir

  3. pooria

    ممنون و تشکر از توجه به موقع و سریعتون

نظر خود را بنویسید

مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: مقدمهمجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد در شمالی‌ترین، مرتفع‌ترین و خوش آب و هواترین محله تهران، در مساحتی حدود ۳۰۰ هکتار واقع شده‌است. این مجموعه دارای حدود ۱۸۰ هکتار جنگل طبیعی، چشمه‌سارها، قنات‌ها، باغستان‌ها، گلخانه‌ها و خیابان‌های پوشیده از درخت و گل است. رودخانه جعفر آباد، از وسط محوطه کاخ می‌گذرد.کاخ‌های سعدآباد را دودمان پهلوی در منطقه شمیران، تهران بنا کرده‌اند. در این مجموعه ابتدا خاندان قاجار و خاندان سلطنتی ساکن بودند، اما پس از توسعهٔ محوطه رضا شاه در سال های ۱۳۰۰ در آنجا می‌زیست و پسرش محمدرضا شاه نیز در سال های ۱۳۵۰ به این‌جا نقل مکان کرد. پس از پیروزی انقلاب ۵۷ این مجموعه به شکل موزه در آمد ولیکن کاخ فعلی ریاست جمهوری در جوار این مجموعه قرار دارد.از کاخ ملکه مادر نیز که متعلق به ارگان ریاست جمهوری است برای پذیرایی از مهمانان خارجی استفاده می‌شود.

اسلاید 3:

اسلاید 4: ویژگی‌های جغرافیاییمجموعه سعدآباد، در مساحتی حدود ۳۰۰ هکتار واقع شده‌است. این مجموعه دارای حدود ۱۸۰ هکتار جنگل طبیعی، چشمه سارها، قنات ها، باغستان‌ها، گلخانه‌ها و خیابان‌های پوشیده از درخت و گل است. رودخانه جعفر آباد، از وسط محوطه کاخ می‌گذرد. این مجموعه، از شمال با كوه‌های البرز، از مشرق با گلابدره، از مغرب با ولنجك و از جنوب با تجریش همسایگی دارد.از باغ هایی كه اراضی آنها به اراضی مجموعهٔ سعدآباد اضافه شد، می‌توان به باغ آقا محمدجواد گنجه‌ای، كه قسمتی از روستای جعفرآباد بود و باغ امام جمعه وقت جعفرآباد، و باغ های سپهبد امان‌الله ميرزای مستوفی‌الممالك (سالار جنگ)، شكرالله قوام‌الدوله، همدم‌السلطنه (خواهر مستوفی) و محمود بدر اشاره کرد. خانه‌های جنوبی مجموعه، كه مربوط به دوره قاجار بود و در دوران پهلوی اول به عنوان سربازخانه کاخ سعدآباد، مورد استفاده قرار می‌گرفت، از نصیرالدوله خريداری گردید.

اسلاید 5: عکس هوایی از مجموعه

اسلاید 6: بناها و سازه‌های مجموعهساختمان بهمن(کاخ بهمن)این کاخ از بناهای دوران پهلوی دوم، از جمله زیباترین ساختمان‌های مجموعه می‌باشد، که منزل مسکونی بهمن، پسر غلامرضا پهلوی بوده‌است. این ساختمان، مجاور موزه مردم شناسی و در کنار درب شمالی دربند قرار دارد. این ساختمان، از سال ۱۳۸۲ به بعد، به دفتر یونسکو در ایران اختصاص یافت و دورانی، مرکز آموزشی مجموعه سعد آباد بوده‌است. در حال حاضر این ساختمان به دفتر مدیریت موزه تغییر کاربری داده است.

اسلاید 7: کاخ احمد شاهیاین کاخ، قدیمی‌ترین کاخ موجود در مجموعه سعد آباد می‌باشد، که در اواخر سلطنت احمد شاه قاجار و از سال 1297، ساخت آن آغاز و در هنگام وزارت جنگی رضا شاه ، ساخت بنای آن به پایان رسید. پس از انقلاب، از این محل به عنوان پایگاه مرکزی بسیج خواهران استان تهران، استفاده می‌شده‌است. قرار است این محل پس از بازپس گیری از بسیج خواهران، بازسازی و آماده بازدید عمومی شود. این کاخ، در حال حاضر غیرقابل بازدید، برای عموم می‌باشد.

اسلاید 8: کاخ اختصاصی این کاخ، در سمت غرب موزه هنرهای زیبا قرار دارد. این کاخ، در سال‌های اولیه بعد از انقلاب ایران، به عنوان موزه تاریخ طبیعی استفاده می‌شده‌است؛ ولی در حال حاضر، در اختیار ریاست جمهوری ایران می‌باشد، و غیرقابل بازدید، برای عموم است.

اسلاید 9: ساختمان جمهور (کاخ ملکه مادر)این کاخ، در دوران پهلوی، محل آخرین سال‌های زندگی رضا شاه، قبل از تبعید به جزیره موریس ، و محل زندگی مادر شاه (تاج الملوک) تا دوران اقلاب اسلامی ایران ، بوده‌است. این کاخ، در حال حاضر، در اختیار نهاد ریاست جمهوری ایران، و مخصوص اقامت مهمانان ویژه دولت ایران می‌باشد، و به این جهت، به ساختمان جمهور مشهور گردیده‌است. این کاخ، در حال حاضر غیرقابل بازدید، برای عموم می‌باشد.

اسلاید 10: کاخ سبز (کاخ شهوند، کاخ رضا شاه پهلوی)یکی از زیباترین کاخ‌های سلطنتی موجود در ایران می‌باشد، که در نقطه‌ای مرتفع، در شمال غربی مجموعه سعدآباد قرار دارد. این کاخ، در ابتدا به صورت ساختمانی نیمه تمام بود که به شخصی به نام علیخان تعلق داشت و تپه ای که ساختمان روی آن واقع شده بود، به همین نام معروف بود. رضا شاه، پس از اینکه ساختمان واقع بر این تپه را از علیخان خریداری کرد، کاخ کنونی را بنا نهاد و کار ساخت و تکمیل آن از زمان وزارت جنگی او، تا اوایل سلطنتش (سالهای 1301تا 1307خورشیدی) به طول انجامید.

اسلاید 11: کاخ‌موزه سفید (کاخ ملت، کاخ شاه پهلوی)این کاخ، بزرگترین کاخ موجود در مجموعه کاخ سعدآباد است، که به‌علت رنگ سفید نمای آن، به کاخ سفید شهرت یافته‌است. این بنا، علاوه بر آنکه اختصاص به امور اداری و تشریفاتی دوران پهلوی دارد، اقامتگاه تابستانی شاه و همسرش فرح، به حساب می‌آمد. این کاخ، شامل ۵۴ واحد مختلف، از جمله ۱۰ تالار تشریفاتی می‌باشد که وسیع‌ترین آن، تالار کاخ می‌باشد، که سفره خانه‌ای به مساحت ۲۲۰ متر مربع دارد.

اسلاید 12: موزه محمود فرشچیان

اسلاید 13: موزه استاد بهزاد (کاخ کرباس، کاخ ولیعهدی)

اسلاید 14: موزه آب

اسلاید 15: موزه آشپزخانه سلطنتی

اسلاید 16: موزه ظروف سلطنتی (موزه ظروف، کاخ اشرف پهلوی)

اسلاید 17: موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد سعدآباد

اسلاید 18: موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

اسلاید 19: موزه سلاح های دربار کاخ سعدآباد

اسلاید 20: موزه برادران امیدوار کاخ موزه سعداباد (کالسکه‌خانه قجری)

اسلاید 21: موزه خط و کتابت میرعماد کاخ موزه سعدآباد (کاخ فرحناز و علی‌رضا)

اسلاید 22: باغ موزه کاخ سعدآباد

اسلاید 23: موزه چهره‌های ماندگار کاخ سعدآباد (کاخ ملکه توران امیرسلیمانی، همسر رضا شاه پهلوی)

اسلاید 24: موزه مردم ‌شناسی سعدآباد (کاخ شمس پهلوی)

اسلاید 25: موزه مینیاتور استاد آبکار سعدآباد (کاخ لیلا پهلوی)

اسلاید 26: موزه نظامی کاخ سعدآباد (کاخ شهرام)

اسلاید 27: موزه هنر ملل سعدآباد (گلخانه کاخ سفید، موزه هنر اختصاصی فرح پهلوی)

اسلاید 28: موزه هنرهای زیبا سعدآباد

اسلاید 29: موزه نگارستان سعدآباد (کاخ فرح پهلوی)

اسلاید 30: دیگر امکانات مجموعه سعد آبادایستگاه رادیواین واحد از تاریخ 28 اردیبهشت سال ۱۳۸۰ خورشیدی، فعالیت خود را با هدف اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر به بازدیدکنندگان آغاز نموده و هم اکنون به صورت زنده برنامه‌های روزانه خود را اجرا می‌نماید.دروازه‌هادروازه جعفرآباد: به تعداد دو درب.دروازه خیابان دربند: که محمدرضا از این در، برای عبور و مرور استفاده می‌کرده‌است.دروازه رودخانه.دروازه زعفرانیه.دروازه کاخ سفید.دروازه میدان دربند.دروازه نظامیه: که رضا شاه از این در، برای عبورومرور استفاده می‌کرده‌است.

اسلاید 31: رستوران‌هامجموعه سعد آباد، شامل سه رستوران و کافی شاپ می‌باشد:رستوران شماره ۱: رستوران سنتی سعدآباد که در قسمت شمالی و در کنار درب شمالی (در بند) واقع شده‌است. این رستوران در حال حاضر، تعطیل می‌باشد.رستوران شماره ۲: واقع در ضلع شمالی موزه استاد فرشچیان.کافی شاپ سبز: واقع در ضلع شمالی کاخ موزه سبز.سالن‌های ورزشیمجموعه سعد آباد، از سه مجموعه ورزشی (شامل پارک ورزش، سالن بیلیارد و سالن‌های تنیس)، تشکیل شده‌است.مجموعه سالن‌های تنیس: مجموعه سعد آباد، دارای دو زمین تنیس و یک سالن تنیس می‌باشد. سالن تنیس این مجموعه، در حال حاضر فعال بوده، و با مدیریت آقای طاهری به صورت خصوصی و نیمه خصوصی به علاقه‌مندان این رشته آموزش می‌دهد.

اسلاید 32: فروشگاهواقع در مقابل ورودی زعفرانیه‌است، و عرضه‌کننده محصولات فرهنگی، مانند کتاب‌ها و پوسترهای ایران شناسی، صنایع دستی و... می‌باشد.قنات‌هاقنات آب نما.قنات جعفرآباد.قنات جوادیه.قنات خوابگاه.قنات‌های دفتر مخصوص.قنات قوام الدوله.قنات کاخ سفید.قنات کاخ شمس.قنات کاخ سنگی.قنات گلخانه.هَراش آب.

اسلاید 33: کتابخانه (کاخ احمد رضا پهلوی)گلخانه‌هاگلخانه موز (موزستان)گلخانه استرلتیزا (پرنده بهشتی)گلخانه میخکگلخانه بنفشه آفریقاییگلخانه گلالهگلخانه ماهونیاگلخانه باغ ایرانیمرکز موسیقی خلاق سعدآبادمرکز هنرهای تجسمیمرکز هنری ایوان عطار

اسلاید 34: اتاق استراحت کاخ سعدآباد

اسلاید 35: ناهارخوری

اسلاید 36: موزه آشپزخانه سلطنتی سعدآباد

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید