علوم مهندسی معماری و عمران

مجموعه فرهنگی ژرژ پمپیدو

مجموعه فرهنگی پمپیدو

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مجموعه فرهنگی ژرژ پمپیدو”

مجموعه فرهنگی ژرژ پمپیدو

اسلاید 1: مجموعه فرهنگی ژرژ پمپیدواثر رنزو پیانوRenzo Piano

اسلاید 2: سایت انتخاب شده برای احداث بنا در مرکز شهر پاریس و در یک کیلو متری موزه لوور بود. این سایت شامل مجموعه ای از بلوک های ساختمانی و یک پارکینگ شهری كه در آن طيف وسيعي از فراورده‌هاي فرهنگ يعني كتاب، هنرهاي تجسمي، معماري، موسيقي، سينما، و ابداعات صنعتي در دسترس مردم قرار مي‌گيرد. اين مركز با ساختمان عظيم و امكانات متنوع به يكي از جاذبه‌هاي توريستي بي‌شمار پاريس تبديل شداین بنا در بافت فقیر نشین طراحی شده و طراحیش سبب شد که این محله به یک مکان توریستی تبدیل بشه و تا مقدار خیلی زیادی از جرم و جنایاتی که توی اون محله انجام میکرفت کاسته شد.ه است  معرفی مکان پروژه (فرانسه-پاریس):

اسلاید 3:  دو ارگان مهم یعنی کتابخانه عمومی مرجع و بنیاد پژوهش و هماهنگی موسیقی و آکوستیک نیز بخشی از این مرکز است. اندیشه ابتدایی بولز در موسسه، گسترش پژوهش در زمینه منابع نوین صوتی، آموزش آزاد و کمک به شکوفایی نسل جوان آهنگساز بود.

اسلاید 4: ویژگی ظاهری مهم این مرکز معماری بی‌همتا و جنجال‌برانگیز ساختمان آن است. این ساختمان را رنزو پیانو و ریچارد راجرز طرح کردند. در این طرح تمام لوله‌کشی‌ها و کانال‌های تهویه‌هوا و سیم‌کشی برق در بیرون ساختمان ودر معرض دید قرار دارد. حتی تیرها و ستون‌های سازه ساختمان نیز همگی دیده می‌شود. منتقدان آن را به انسانی شبیه دانسته‌اند که دل و روده‌اش بیرون از بدن قرار دارد.نمونه هایی از نما معماری

اسلاید 5: میدان استراوینسکی در کنار ساختمان این مرکز با مجموعه‌ای از تندیس‌های متحرک در میان و کنار یک استخر آب جلوه دیگری از هنر مدرن را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند. بکار گیری تندیس متحرک (به عنوان هنر مدرن)

اسلاید 6: مساحت ۲ هکتار مساحت طبقه ۱۰۳،۳۰۵ مترمربع حجم کارشده ۳۰۰٫۰۰۰ مترمکعب بتن آرمه ۵۰،۰۰۰ مترمکعب چارچوب فلزی ۱۵،۰۰۰ تن فولاد نما ، شیشه سطوح ۱۱،۰۰۰ مترمربع سطوح مات ۷،۰۰۰ مترمربع مشخصات ساختمان

اسلاید 7: ۱) ایجاد حس پویایی و حرکت  ۲) انعطاف پذیری (سازه/فضای داخلی)  ۳) وضوح و خوانایی اجزای ساختمان(سازه/تأسیسات/دسترسی ها) ۴) انعکاس حرکت درون ساختمان در بیرون وبالعکس اهداف پروژه:

اسلاید 8: سازه دو طبقه زیر زمین از بتن مسلح است و شش طبقه بالا بر روی دو ردیف ستون های فلزی ۸۰۰ میلیمتری به دهانه بیش از ۴۵ متر قرار گرفته اند . از نکات قابل توجه این بنا استفاده از سازه آن به عنوان تزیینات نما به شکلی مطلوب است.· سازه بنا:

اسلاید 9: زیرزمین شامل دو طبقه پارکینگ و سالن اپرا است. کتابخانه در سه طبقه پائینی روی زمین قرار دارد که طبقه اول کتابخانه به کتاب های مرجع و لغتنامه اختصاص دارد. در طبقه دوم می توان کتاب هایی با موضوعات فلسفه، مذهب، علوم اجتماعی، حقوق، اقتصاد و علوم پایه پیدا کرد و طبقه سوم به موضوعات هنر، سینما، ورزش، موسیقی و اسناد صوتی، زبان و ادبیات، تاریخ و جغرافی اختصاص دارد.در این بنا از رنگهای ساده و روشن استفاده شده است·   فضاها :

اسلاید 10: . داخل این مجموعه دیوار وجود ندارد(دیوار به مفهوم دیوار سازه ای و باربر) تمام دیواره های موجود قابلیت اینو دارند که جابجا بشوند. همه پارتیشن اند. سقف بلند و دیوارها همه از بالا به سقف نمیرسند . ·   فضای داخلی:

اسلاید 11: مصالح استفاده شده در اجرای پارتیشن بندی و سقف کاذب این بنا از پانل های گچی است.فرم ها و شیوه های اجرای این سقف ها به صورت نو و متفاوت با آنچه بود که تا آن زمان اجرا می شد.·   فضای داخلی:

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14: The End

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید