علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

محاسبات فورج باز و المان های متغیر

mohasebat-forg-baz-va-elemanhaye-moteghayer

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “محاسبات فورج باز و المان های متغیر”

محاسبات فورج باز و المان های متغیر

اسلاید 1: مـوضـوع پـروژه:محـاسبـات فـورج بـاز و المـان هـای متغییـر

اسلاید 2: فورج قالب باز(open die forging)ﻓﻮرج ﻗﺎﻟﺐ ﺑﺎز ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﯾﮏ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻓﻮرج داغ می ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ در آن ﻗﻄﻌﻪ ﮐﺎر ﺑﺎ ﭘﺮس ﻣﯿﺎن ﻗﺎﻟﺐ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻫﻨﺪسه ﺳﺎده ﺷﮑﻞ می گیرد. شکل ۹ انواع شکل دهی با این روش فورج را نشان می دهند.فورج قالب باز در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد.خواص مکانیکی مورد نظر با ماشینکاری و ریخته گری حاصل نمی شود.تعداد قطعه مورد نظر کم و در عین حال شکل قطعه ساده است.مهلت تحویل قطعه کم است و یا قطعه به اندازه ای بزرگ است که با روش فورج قالب بسته نمی توان تولید کرد.

اسلاید 3: فورج قالب باز(open die forging)

اسلاید 4: بررسی و آنالیز فرآیند تولید قطعه با فورجآهنگری Forgingکار بر فلز توسط پتک کاری یا پرس کاری و در آوردن آن به یک شکل مفید است. آهنگری از قدیمی ترین هنرهای فلزکاری است و منشاء آن به زمان های بسیار دور باز می گردد. در این فرآیند نیروهای بزرگی به کار گرفته می شود و لوازم کار اغلب بسیار سنگین هستند پروسه ی آهنگری نوین نیز بر همین اساس استوار شده است. در روش فورج، قطعه ی اولیه که لقمه نامیده می شود در میان دو نیمه ی قالب قرار می گیرد و نیرویی زیاد به صورت آرام و گاهی ضربه ای به آن وارد می شود. به این ترتیب قطعه ی گداخته در محیط قالب، شکل و فرم داخل قالب را به خود می گیرد و فلز اضافی به حفره ی فلاش وارد می شود که بعدا از قطعه جدا می شود و دور ریز قطعه ی فورج شده محسوب می گردد.

اسلاید 5: پروسه ی فورج معمولا به صورت گرم انجام می گیرد و هر فلزی میزان حرارت مشخصی برای فورج شدن دارد. در روش فورج قطعه ی گداخته شده در کوره که به حرارت مشخص رسیده باشد را در قالب می گذارند که بر اثر فشار، فرم قالب را به خود بگیرد.قطعات فورج شده نسبت به روش های دیگر تولیدی از استحکام و خواص مکانیکی عالی تری برخوردار می باشند. اکثر فلزات، قابلیت آهنگری و فورج شدن را دارا هستند. فلزاتی مانند فولادهای آلیاژی و فولادهای کربنی و آلومینیوم و آلیاژهای آن، برنج، مس و آلیاژهای آن ها و… برای فورج مناسب می باشند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید