پزشکی و سلامت صدمات و آسیب‌دیدگی‌ها

محصولات آرایشی و بهداشتی

mahsolate_arayeshi_mojaz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “محصولات آرایشی و بهداشتی”

محصولات آرایشی و بهداشتی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: تعریف محصولات آرایشی و بهداشتی:تعریف رسمی اتحادیه اروپا از یک محصول بهداشتی آرایشی Cosmetic) )چنین است: مواد یا محصولاتی که با قسمت های مختلف خارجی بدن (از جمله پوست، مو، ناخن، لب و حتی دندان ها) به منظور تمیز کردن، معطر کردن، تغییر ظاهر، تغییر بو و یا محافظت از عوامل خارجی در تماس هستند.

اسلاید 3: طبقه بندی محصولات آرایشی و بهداشتی

اسلاید 4: محصولات آرایشی و بهداشتی به طور کلی شامل موارد ذیل می باشند؛  فراورده های ارایشی نظیر انواع کرم ها و پودرهای ارایشی ، فراورده های چشم ، لب ، مو و ناخن...فراورده های شوینده و بهداشتی نظیر صابون ، فراورده های دهان و دندان ، خوشبو کننده ها، پودرها و مواد پاک کننده ، سفید کننده ها، ...فراورده های سلولزی و پلیمری نظیر دستمال کاغذی،نوار و پد های بهداشتی،پوشک،پنبه ... و انواع بطری،پستانک،مسواک،دستکش ...فراورده های سموم خانگی نظیر حشره کش ها و دفع حشرات

اسلاید 5: بررسی وضعیت موجود بر اساس آمارها

اسلاید 6: کشور ایران هفتمین کشور مصرف کننده‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان می باشد.

اسلاید 7: تا پایان سال 1392 آمارها بیان از آن داشت که ایران بعد از عربستان پر مصرف ترین کشور در زمینه کالاهای آرایشی است ، اما........

اسلاید 8: آمارهای جدید اذعان از آن دارند که ایران،گوی سبقت از عربستان ربوده ومقام اول را به خود اختصاص داده است .

اسلاید 9: طبق گزارش در آگوست ۲۰۱۴(مرداد ۹۳) از پایگاه یورومونیتور (Euro monitor)، بیش از ۴۱ درصد زنان در ایران از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. این عدد معادل حدود  ۱۵  میلیون و پانصد زن ایرانی است! طبق گواه این پایگاه، سن استفاده از لوازم آرایشی توسط زنان ایرانی نیز به عدد ۱۵ سال کاهش یافته است.

اسلاید 10: آمارها در ایران نشان میدهد که سن مصرف محصولات آرایشی بین 13 تا 15 سال کاهش یافته است.برخی از آمارها بر طبق گزارشات اعلام شده اذعان میدارد : میزان خرید لوازم آرایشی در ایران در سال معادل رقم ۱۰۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ یعنی ۱۰ بیلیون و دویست میلیارد تومان است!

اسلاید 11: 80 درصد این محصولات که در بازار کشور وجود دارد، به صورت قاچاق می آید و اغلب در داخل کشور بسته بندی می شوند

اسلاید 12:

اسلاید 13: عوارض ناشی از مصرف کالاهای قاچاق و تقلبی

اسلاید 14: محصولات ارایشی بهداشتی تقلبی موجب بروز عوارض جسمی و صدمات پوستی ،کبدی ، ریوی و بیماری‌های مختلفی هم‌چون آلرژی پوست، زخم‌های پوستی و حتی سرطان می‌شود حساسیت، شایع‌ترین عارضه لوازم آرایشی بهداشتی به خصوص اجناس تقلبی است از جمله علائم حساسیت ؛ احساس سوزش و سوزن سوزن شدن،، قرمزی، تورم، خارش و تاول‌های آبدار، کهیر، عفونت پوست، عفونت ریشه مو، تغییر رنگ پوست و آکنه می باشد.

اسلاید 15: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب اسفند 1392

اسلاید 16: ماده 22- هر کس مرتکب قاچاق کالای ممنوع گردد یا کالای ممنوع قاچاق را نگهداری یا حمل نماید با بفروشد ، علاوه بر ضبط کالا به شرح زیر و مواد (23) و (24) مجازات می شود : الف- در صورتی که ارزش کالا تا ده میلیون (10000000) ريال باشد، به جزای نقدی معادل دو تا سه برابر ارزش کالای ممنوع قاچاقب- در صورتی که ارزش کالا از ده میلیون (10000000) تا یکصد میلیون (100000000) ريال باشد ، به جزای نقدی معادل سه تا پنج برابر ارزش کالای ممنوع قاچاقپ – در صورتی که ارزش کالا از یکصد میلیون (100000000) تا یک میلیارد (1000000000) ريال باشد به بیش از شش ماه تا دو سال حبس و به جزای نقدی معادل پنج تا هفت برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق ت- در صورتی که ارزش کالا بیش از یک میلیارد (1000000000) ريال باشد به دو سال تا پنج سال حبس و به جزای نقدی معادل هفت تا ده برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق.

اسلاید 17: ماده 27- هر شخص حقیقی یا حقوقی که اقدام به واردات و صادرات دارو ، مکملها ، ملزومات و تجهیزات پزشکی،مواد و فرآورده های خوراکی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی بدون انجام تشریفات قانونی نماید به مجازات کالاهای قاچاق به شرح زیر محکوم می شود. این مجازات مانع از پرداخت دیه و خسارتهای وارده نیست:الف- قاچاق مواد و فرآورده های دارویی ،مکملها، ملزومات و تجهیزات پزشکی مشمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوع موضوع ماده (22) این قانون می باشد.ب- در صورتی که کالای قاچاق مکشوفه شامل مواد و فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باشد، مرجع رسیدگی کننده مکلف است نسبت به استعلام مجوز مصرف انسانی کالاهای مذکور اقدام و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف است ظرف ده روز به این استعلام پاسخ دهد. هر گاه کالای مکشوفه مذکور موفق به اخذ مجوزهای بهداشتی و درمانی در خصوص مصرف انسانی گردد جرم قاچاق مشمول مجازات مندرج در بند (ب) ماده (18) این قانون خواهد شد و در غیر این صورت کالای مکشوفه ، کالای تقلبی ، فاسد ، تاریخ مصرف گذشته و یا مضر به سلامت مردم شناخته شده و مشمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوع می باشد. تبصره 1- حمل، نگهداری، عرضه و فروش محصولات فوق نیز مشمول مجازات های این ماده است.

اسلاید 18: ماده 36- دستگاههای زیر در حدود وظایف محوله قانونی ، کاشف در امر قاچاق محسوب می شوند:الف – وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکیب- وزارت جهاد کشاورزیپ – گمرک جمهوری اسلامی ایران در محدوده اماکن گمرکیت- سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگانث- سازمان حفاظت محیط زیستج- سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستیچ – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرانح- شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایرانخ- شرکت سهامی شیلات یراند- شرکت دخانیات ایرانتبصره – ضابطین نیز در حدود وظایف قانونی محوله خود کاشف محسوب می شوند.

اسلاید 19: شناخت کالاهای آرایشی و بهداشتی مجاز در بازار

اسلاید 20: با توجه به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب شده و ماده 16 مواد خوردنی ،آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی در حال حاضر فقط کالاهای آرایشی و بهداشتی دارای برچسب کنترل اصالت با آرم سازمان غذا و دارو موردتأیید می باشند.

اسلاید 21: تاریخچه

اسلاید 22: مشخصات شناسه‌ها(Codes & IDs)شناسۀ تجاری فرآورده (GTIN):شمارۀ جهانی اقلام تجاری است که برمبنای استانداردهای سازمان GS1 صادر شده است و دارای طول ثابت 14 رقم می‌باشد.

اسلاید 23: مشخصات شناسه‌ها(Codes & IDs)شناسۀ ردیابی و رهگیری (UID):شناسۀ اختصاصی و منحصر به‌فرد و غیرتکراری برای هر واحد فرآورده است که دارای طول ثابت 20 رقم می‌باشد و شرکت صاحب پروانه طبق استاندارد ذیل آن را تولید می‌کند.

اسلاید 24: مشخصات شناسه‌ها(Codes & IDs)شناسۀ اصالت:شناسۀ 16 رقمی، منحصر به‌فرد و متناظر با UID که مختص هر واحد فرآورده است که با لایه‌ای پوشانده شده و پس از برداشتن این لایه توسط مصرف‌کننده آشکار خواهد شد. وجود هرگونه الگو یا ارتباط معنادار با سایر مشخصات مرئی روی جعبه این شناسه را نامعتبر می‌سازد.

اسلاید 25: مشخصات برچسب/ محل الصاق شناسه‌های ردیابی، رهگیری و کنترل اصالتخصوصیات:اندازهرنگمحل الصاق/درجمحتوا:شناسۀ تجاری فرآورده (GTIN)شناسۀ ردیابی، رهگیری (UID)شمارۀ سری ساخت (Lot/Batch Number)تاریخ انقضا (Exp Date)شناسۀ اصالت

اسلاید 26: مشخصات برچسب/ محل الصاق شناسه‌های ردیابی، رهگیری و کنترل اصالتGTN 06261228123456UID 12345678901234567890LOT 95ABC5645EXP 1393/07/09   1234 1234 1234 1234www.ttac.irTEL6185 SMS: 20008822GTIN, EAN13 Barcode20 DigitTracking UIDLot/Batch No.Expiry DateLicense InformationPriceReliabilitySuppliersFinal User Reliability

اسلاید 27: راه‌های استعلام شناسه‌های ردیابی، رهگیری و اصالتمصرف‌کنندگان می‌توانند با خراشیدن لایۀ پوشاننده، شناسۀ 16 رقمی اصالت را از طریق سامانه‌های زیر استعلام کنند:شمارۀ پیامک: 20008822تلفن: 0216185

اسلاید 28: استفاده از سایت www.ttac.ir

اسلاید 29: دانلود نرم‌افزار تلفن همراه

اسلاید 30: انواع پیغام‌های دریافتی از استعلام1- اصالت این فرآورده مورد تأیید است2- اصالت این فرآورده قبلاً توسط همین سامانه/دستگاه کنترل شده است.3- اصالت این فرآورده قبلاً توسط سامانه/دستگاه دیگری کنترل شده است.4- این فرآورده تقلبی است.5- تاریخ مصرف این فرآورده گذشته است؛ لطفاً از مصرف آن خودداری فرمایید.6- لطفاً از مصرف فرآورده خودداری کرده و آن را به محلی که از آن خریده‌اید، بازگردانید.7- مصرف‌کنندۀ گرامی به‌دلیل عدم بارگذاری کامل اطلاعات این فرآورده، امکان پاسخ‌گویی توسط سامانۀ ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌ وجود ندارد. لطفاً طی روزهای آینده مجدداً تلاش کنید.

اسلاید 31: پایانبا سپاس فراوان از دقت نظر شما

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید