mahsole_saleme_nahaiy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “محصول سالم چیست؟”

محصول سالم چیست؟

اسلاید 1: محصول سالم چیست؟بررسی اثر سوء باقیمانده سموم شیمیایی کشاورزی در محصولات کشاورزی مدیریت تلفیقی آفاتتهیه و تنظیم: مهندس سهیل فریدکارشناس ارشد مدیریت حفظ نباتات

اسلاید 2: استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات در کشور و باقی ماندن این ترکیبات در محصولات سبب شده است تا اصلی ترین راهبرد مهم برای توسعه کشاورزی در کشور، در وهله اول، افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت قرار گرفتن تولید محصول سالم و در وهله بعد، تولید محصول ارگانیک باشد.

اسلاید 3: هدف نهایی اجرای برنامه تولید سالم در کشور، سوق دادن داوطلبانه کشاورزان به سمت تولید محصول سالم در کشور با استفاده از امکانات غیردولتی است، چنانچه این هدف حاصل گردد، کشاورزان به این باور می‌رسند که به منظور ایجاد اطمینان‌خاطر در مصرف‌کنندگان باید به تولید محصول سالم روی آورده و به عرضه آن در بازار بپردازد.

اسلاید 4: سه تعریف کلیدی درباره محصول سالم، محصول ارگانیک و محصول طبیعی

اسلاید 5: محصول ارگانیک: این محصولات ماحصل به کارگیری استاندارد های داوطلبانه زیست محیطی هستند. دقت داشته باشیم که ارگانیک در چارچوب استاندارد های زیست محیطی قرار دارد که مهمترین هدف آن حفظ و پایداری خاک و ارزش های اکوسیستمی است. بنابراین کشاورزی ارگانیک، نظام زراعی است مبتنی بر مدیریت اکوسیستم، متمرکز بر حاصلخیزی خاک و سلامت گیاه و عدم مصرف مواد شیمیایی مصنوعی، كه این نظام با شرایط اجتماعی، اقتصادی منطقه‌ای و محلی سازگار است. این محصولات دارای کیفیت ، طعم طبیعی و خوب و فاقد هیچ گونه مواد شیمیایی مصنوعی و باقیمانده عناصر و فلزات و مواد مضر هستند.

اسلاید 6: محصول سالم یا (GAP) : به محصولی گفته می‌شود که عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده بوده و یا با رعایت حداکثر باقی‌مانده مجاز (MRLs) تولید شده باشد. با استناد به این تعریف، می توان گفت محصول سالم یا می تواند ماحصل اعمال دستورالعمل‌ها و روش‌های تولید ارگانیک (کشاورزی زیستی) باشد که در این حالت عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده است و به آن محصول ارگانیک اطلاق می‌شود یا محصول به دنبال اعمال سایر دستورالعمل‌ها و روش‌های تولیدی به دست آورده باشد و عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده در محصول کمتر از حداکثر باقی‌مانده مجاز (MRLs) باشد که یکی از این دستورالعمل ها، (  PRACTICES GOOD AGRICULTURAL) یا عملیات خوب کشاورزی حداکثر باقی‌مانده مجاز (MRLs) است که به تولید محصول GAP منتهی می‌شود.

اسلاید 7: محصول طبیعی: محصول طبیعی محصولاتی تحت پوشش نظام پایش و گواهی با عنوان موقعیت جغرافیایی می باشد. این محصولات عاری از بقایای مواد شیمیایی مصنوعی و حاصل تولید درمناطق وحشی ، طبیعی و دست نخورده (از نظر ورود تکنولوژی) مانند مراتع ،جنگل ها ، دیم زار ها و یا مزارع مشخصی هستند که به دلیل شرایط خاص اقلیم و اکولوژی منطقه در طول سال های مدید و به صورت سنتی ، در تولید آنها از هیچ گونه نهاده های شیمیایی استفاده نشده است .

اسلاید 8: : و ارگانیک(GAP)تفاوت محصول محصول GAP و محصول ارگانیک هر دو بر اساس اعمال استانداردهای خاص برای رسیدن به محصول سالم، تولید می شوند. لیکن از نظر شیوه و روش، فرق عمده‌ای در اجرا دارند. محصول GAP، محصولی است که می‌توان آن را در هر مزرعه ای تولید نموده و ضرورت و الزام تولید آن کنترل و بازرسی فرآیند تولید تا عرضه بر اساس استانداردهای عملیات خوب کشاورزی است. این محصول که توسط یک نهاد بازرسی یا گواهی‌کننده، تأیید و گواهی می شود، دارای حد مجاز آلاینده‌ها و باقی‌مانده سموم و فلزات سنگین و… بوده و سالم است.

اسلاید 9: محصول ارگانیک، نتیجه نهایی کشاورزی زیستی (ارگانیک ) می‌باشد که می توان در مزارع و باغ‌هایی با استقرار شرایط وی‍‍ژه و اعمال مدیریت خاص و پس از طی یک فرآیند به تولید به آن دست یافت. از اصول مهم کشاورزی زیستی (ارگانیک) منع کاربرد نهاده‌های شیمیایی مصنوعی مانند آفت‌کش‌ها، کودهای شیمیایی و افزودنی‌های شیمیایی در تولید محصول است، به طوری که همه مراحل تولید شامل تقویت زمین، کاشت و برداشت با استفاده از نهاده‌های ارگانیک نظیر بذور و نهال ارگانیک، کودهای زیستی، کمپوستها، حشرات سودمند و میکروارگانیسم های مفید صورت می گیرد.

اسلاید 10: کشاورزی ارگانیک در واقع یک نظام مدیریت جامع‌نگر است که موجب افزایش سلامت کشت بوم از نظر تنوع زیستی، چرخه طبیعی عناصر غذایی و فعالیت میکروبی و زیستی خاک می شود و سلامت خاک، اکوسیستم و انسان را توأم با هم تضمین می‌کند. محصول ارگانیکی که توسط یک نهاد بازرسی، تأیید گردیده است محصولی عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده است و سالم می‌باشد.

اسلاید 11: اهداف استقرار GAPبه حداقل رساندن آلودگی های فیزیکی، شیمیایی، میکروبیولوژی در محصول به منظور تأمین امنیت وایمنی مواد غذاییردیابی معکوس محصول ارتقاء کیفیت و به ویژه کیفیت بهداشتی محصول تولیدیبهبود راندمان مصرف و کاربرد عوامل و منابع تولید کاهش مصرف ترکیبات شیمیایی در تولید به حداقل رساندن اثر تخریبی فعالیت های کشاورزی بر محیط زیستاجرای IPM در تولید محصولات کشاورزیتضمین کارفرما برای توجه به سلامت و ایمنی کارگران

اسلاید 12: نحوه اخذ گواهی GAP برای تولید کنندگان متقاضی دریافت تولیدکنندگانی که متقاضی اخذ گواهی GAP می‌باشند، می‌توانند به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان یا مدیریت‌های حفظ نباتات، باغبانی، زراعت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و یا اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی مراجعه نمایند و بازرسی فرایند تولید تا عرضه محصولات خود را (توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت‌شده سازمان ملی استاندارد) درخواست نموده و یا تقاضای خود را مستقیماً به شرکت بازرسی ذی صلاح ارائه نمایند. شرکت بازرسی براساس فرآیندهای بازرسی تعریف شده، نسبت به بازرسی و کنترل اجرای عملیات خوب کشاورزی در تولید محصول براساس چک‌لیست‌های مدون و ارزیابی انطباق تولیدکننده با الزامات تعیین‌شده در استاندارد GAP اقدام می‌نماید.

اسلاید 13: ’ بحران سلامت در محصولات کشاورزیآب زیرزمینی آسیب به موجودات خاکی سمپاشی پسماند در غذاها آلودگی منابع آب شرب مسمومیت حاد تجمع درون بدن سرطان ناهنجاری در نوزادان بیماری های مزمن

اسلاید 14: دلايل خطر آفت كش ها مواد شيميايي سمي هستند كه براي كشتن آفت طراحي شده اند. اين سموم در طي زنجيره غذايي گاهي تا 10به توان 5 بار غليظ مي شوند.بسياري از آفت كش ها به آساني تجزيه نمي شوند. سموم مورد استفاده گاهي مسافت هاي طولاني را طي مي كنند و جابجا مي شوند. بعضي از آفت كش ها در بافت چربي بدن جمع مي شوند.

اسلاید 15: راه هاي ورود سموم به بدن انسان دهان ( آلودگي گوارشي ) پوست ( آلودگي پوستي ) شش ها ( آلودگي تنفسي )

اسلاید 16: اثرات باقي مانده سموم اثرات حاد و مزمن شامل مسموميت هاي ناشي از تماس با سم (مسموميت حاد در مدت كوتاهي بعد از تماس با سم بروز پيدا مي كند. مسموميت مزمن در تماس مداوم و در طولاني مدت ايجاد مي شود ) اثرات خفيف و غير كشنده كه در اثر تماس با سم در مقادير كم سم ايجاد مي شود

اسلاید 17: اثرات خفيف و غيركشنده تغييرات هيستولوژي و پاتولوژي (تغييرات براندام هاي بدن مثل بزرگ شدن كبد ) تغييرات بيوشيميايي (تغيير بر آنزيم هاي بدن مثل اختلال بر غدد درون ريز ) سرطان زايي و تومور زايي

اسلاید 18: چه كساني در معرض خطر آفت كش ها هستند ؟كشاورزان كارگراني كه كار سمپاشي را انجام مي دهند كارگراني كه در كارخانه هاي توليد سم كار مي كنند كساني كه سموم را مي فروشند كارگراني كه سموم را مخلوط و حمل مي كنند و به طور كلي همه كساني كه از محصولات سمپاشي شده استفاده مي كنند به طور غير مستقيم در معرض اين خطر قرار دارند

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21: 22

اسلاید 22: اثرات مصرف بی رویه سموم شیمیایی در طی پنجاه سال گذشته، آفتکشها جزء ضروری دنیای کشاورزی بوده اند. گرچه تقاضا برای تولید و توزیع آفتکش که باعث افزایش بهبود کیفیت و کارایی کشاورزی می شود محرز است. ولی احتمال بکارگیری نابجا و غیر معقول از آن ها بسیار زیاد می باشد. یکی از مهمترین نکات سازمان بهداشت جهانی، مسئله آفتکشها می باشد. افزایش جمعیت و بدنبال آن افزایش مصرف مواد غذایی، بویژه محصولات کشاورزی، کشاورزان را بر آن داشته است که میزان محصولات خود را افزایش دهند. افزایش کشت محصولات متعاقباٌ افزایش سموم آفتکش را به همراه داشته است.

اسلاید 23: به دلیل بی توجهی کشاورزان در مصرف سموم، ریزشهای جوی و چندین عامل دیگر سموم کشاورزی وارد آب رودخانه ها و دریاها می شوند. در این خصوص افزایش آگاهی متخصصین و به طور کلی عموم مردم از خطرات ناشی از تماس کوتاه مدت و دراز مدت، شامل سرطانزایی، بیماریهای سیستم عصبی ، تنفسی و زادآوری و ... توجه عموم و دولتمردان را به خود جلب نموده است. امروزه آلودگی محیط زیست به صورت یک مسئله جهانی درآمده است.

اسلاید 24: با توجه به اینکه هرساله زراعت‌های بهاره ودرسال های اخیر جالیز وصیفی جات (خربزه ،هندوانه،گوجه فرنگی و خیار ......) در مناطق زراعی در سطح وسیعی بطور شخصی یا غیرشخصی کشت می گردد و همگان به هرنحو ممکن سعی دارند در این کوتاه مدت سودکلانی از فعالیت برمحصولشان مخصوصاً در اراضی اجاره‌ای داشته باشند، دراستفاده بیشتر از هرنهاده‌ای بویژه کود‌های شیمیایی و علی الخصوص انواع سموم شیمیائی دریغ نمی ورزند وبه جرأت می‌توان گفت،شاید کمترزارعی آن هم به جهت عدم توان مالی از سموم استفاده نکند بلکه به وفور وبا شدت تمام در بهار و تابستان بصورت زمینی و هوایی جالیز، صیفی جات، باغات و زمین های زراعی‌اش سم باران می شود.

اسلاید 25: ایمنی و بهداشت در کارخانه و حتی زمان سمپاشی به نحومطلوب و سختگیرانه اعمال می‌شود ولی در زمان سمپاشی و بعد از سمپاشی هیچ کنترل و آزمایشی در خصوص مضرات سموم برای جوامع اکولوژیکی و زیست محیطی انجام نمی گیرد، شاید چون چیزی بطور آنی مشاهده نمی کنیم، تنها به کم خطر بودن سموم خود را راضی می کنیم.

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28: آموزش زارعین منطقه (در مورد ماندگاری سموم در خاک ، محصولات صیفی و جالیز، فاصله سمپاشی تا برداشت محصول (دوره کارنس ) ودرصد خطر سموم) ضروری است، همه سعی بر این دارند از بهترین و قویترین حشره‌کش ها و قارچ کش‌ها در کنترل آفات و بیماریهای محصولاتشان استفاده نمایند تا سرمایه ریالی افزایش یابد، ولی ازآنچه که سموم شیمیایی بطور نهفته با جان و روان بشر می کند، چندان خبر ندارند و تنها علائم حاد مسمومیت را مسموم شدن و حالت تهوع می دانند و دیگر هیچ........ .

اسلاید 29: محصولات کشاورزی وبخصوص صیفی جات و میوه‌جات، بدون اطلاع از تأثیر نهایی سمپاشی ها مکرراً سم باران می شوند در یک دوره بهره برداری از جالیز یا صیفی جات یا مزارع ذرت تا 15 بار سمپاشی صورت می گیرد وبرای حصول اطمینان از مؤثربودن سمپاشی و گریز از هزینه اضافی دز مصرفی سم را گاه تا چندین برابر حد مجاز مصرف بالا می برند و بین زمان آخرین نوبت سمپاشی و برداشت محصول فاصله زمانی مجاز را رعایت نمی کنند ، بعنوان مثال ؛ در مورد محصولاتی مثل خیار که رشد سریع و محصول پیوسته دارد گاهاً بلافاصله پس از سمپاشی( بویژه سموم قارچکش) محصول را جمع آوری و بدون آزاد گذاردن در هوای آزاد درون کیسه‌های پلاستیکی کرده و روانه بازار و مورد مصرف عموم قرار می دهند و از آن جا که مصرف کننده نیز همیشه به دنبال محصول تازه است از آن استفاده می کند که زمانی کمتر از 12 ساعت را شامل می شود.

اسلاید 30: تجمع مواد سمی در غذا ، آب ، زمین و هوا یکی از بحث‌های مهم وخطرناک سموم برای سلامتی محیط زیست و بشر است. براساس گزارشات آماری از سراسر جهان تا کنون تعداد بیشتر ازپانصد هزارمورد در سال مسمومیت با عوامل آفت کش و بیش ازبیست هزار مورد مرگ با آن ها گزارش شده است. با توجه به اینکه اثرات خطرناک زیستی سموم در درازمدت بطور تجمعی در بدن انباشته می‌شود و صدمات وارده بر فرد ممکن است متناسب با جمع مقدار سم دریافت شده در طول عمر باشد، به همین دلیل است که خطر نادیده گرفته می‌شود.

اسلاید 31:

اسلاید 32: میزان وقوع مسمومیت ناشی از در معرض قرارگرفتن با سموم شیمیایی در کشورهای درحال توسعه 13 برابر بیشتر از کشورهای کالاً صنعتی می باشد که خود 85 درصد از تولید جهانی آفت‌کش ها را مصرف می کنند. دلیل آن مشخص و مبرهن است: آموزش و آگاهی دادن به افراد مشغول در حوزه فعالیت های کشاورزی و سموم شیمیایی.

اسلاید 33: علائم عمومی وخصوصی مسمومیت های حاد و مزمن  ناشی از درمعرض قرارگرفتن آفت کشهای مورد مصرف در کشاورزیافزایش ترشحات وبزاق دهان، انقباض برونشها، اختلالات گوارشی، اسهال،لرزش، رعشه، ضعف عضلانی ، بی قراری ،عدم تعادل ، تیرگی دید ، فقدان حافظه، افزایش ادرار، ضعف عمومی، تشنج، صدادادن گوش، تب، اختلال در تکلم، بی خوابی، سستی، هیجان، افسردگی،پریشانی،سقط جنین،احساس سوزش پوست، خشکیدگی دهان ولب،تهوع، استفراغ، خارش ،گرفتگی عضلات، درد در ناحیه شکم، اختلالات ژنتیکی و وده ها عنوان علائم دیگر و در سطح پیشرفته با انجام آزمایش های ویژه خونی مثلاً افزایش یا کاهش آنزیم های کبدی و مواد آلکالاین .....

اسلاید 34: یکی از مهمترین حقایق راجع به سموم کلره، اثرات آنها روی کبد است این اندام شگفت آورترین اندام بدن انسان بشمار می آید و کوچکترین صدمه به آن عواقب وخیمی را بدنبال خواهد داشت.کبد نه تنها مسئول تولید صفرا برای هضم چربیهاست بلکه دارای چندین نقش اساسی دیگر در بدن است ،اگرکبدازسوی حشره‌کشی آسیب ببیند نه تنها قادر به حفاظت بدن در مقابل سموم نیست بلکه تمامی فعالیت های متعدد آن مختل وبروز سرطانها را آسان می کند.

اسلاید 35: خطرات کلی آفت کشها تحقیقات نشان داده است که سموم آفتکشها باعث سقط جنین، عدم رشد فکری، اثرات مخرب ساختمانی در بدن هنگام تولد و نقصهایی در اعمال و بافتهای بدن می شوند.آفتکشها دارای اثرات مخرب و سمی روی اندامهای تولید مثلی، تداخل در اعمال هورمنی، عقیمی مردان و زنان و دوره های  قاعدگی نامنظم در زنان هستند. علفکش توفوردی برای دستگاههای تولید مثلی بدن مسمومسیت زا است بطوری که آزمایشات نشان داده است که بین این سم و کاهش تعداد اسپرم ، افزایش اسپرمهای بدشکل ارتباط مستقیم وجود دارد.زنانی که درمحیطی با آبهای آلوده به سموم زندگی می کنند درمقایسه با سایر افراد تاخیر قابل ملاحظه ای در رشد درون رحم دارند.

اسلاید 36: سموم پاراکوات ،گروه سموم ارگانو فسفره، مانب و مانکوزب منجر به بیماری پارکینسون می شود. در تحقیقات که روی کشاورزان انجام شده مشخص گردیده است که کشاورزانی که با قارچکش های مانب و مانکوزب در تماس هستند اعصاب محیطی آنها نسبت به سایر افراد کندتر عمل می نماید. تحقیقات نشان داده است در افرادی که در معرض علفکشها هستند 4 برابر و افرادی که در معرض حشره کشها هستند 3 الی 4 برابر احتمال بروز بیماری پارکینسون (فراموشی ) بیشتر است.

اسلاید 37: کودکانی که در هنگام رشد مغز در معرض غلظت خیلی کم سموم قرار دارند صدمات ثابت و پایداری در اعمال و و ساختار مغز آنها اِیجاد می شود. در برسی های بعمل آمده در مکزیک روی کودکانی که در معرض سموم بودند نشان داد که نقص هایی در نمو مغز این کودکان در مقایسه با سایر همنوعان خود وجود دارد. همچنین ضعفهایی در نیروی فیزیکی ، تطابق طبیعی دست و چشم، و حافظه کوتاه مدت در این کودکان قابل مشاهده بود.ارتباط بین بروز سرطان گلبولهای سفید خون و سموم ارگانو فسفره در تحقیقات اخیر محققین مورد تایید قرار گرفته است. همچنین ارتباط بین سموم توفوردی ، آترازین و کاپتان با نوعی از سرطان در تحقیقات مشخص شده است و باغدارانی که در معرض این سموم هستند سه برابر سایرین احتمال بروز این نوع سرطان را دارند. علفکشهای فنوکسی مانند توفوردی نیز در بروز سرطان  نقش دارند و احتمال بروز افرادی که در معرض علفکشهای فنوکسی قرار دارند 10 برابر بیشتر از سایر افراد است.

اسلاید 38: سموم بسیار خطرناکسموم ذیل در بیشترین حد درمنطقه مورد استفاده قرار می گیرند که درجه سمیت پایینی دارند و در گروه سموم خطرناک برای انسان به شمار می آیند که نیاز مبرم به محافظت و مراقبت های ویژه دارد که متأسفانه به آب ، خاک و دانه ، میوه و صیفی جات منطقه هر ساله وارد می گردد.. نئورون ، سومیسیدین ، متاسیستوکس ، دانیتل، اکاتین، اندوسولفان ، دورسبان، نواکرون ، کراکرون ، بنومیل ،کالکسین، کاربندازیم، مانکوزب، ریدومیل، لاروین، سوین، لیندین، ترفلان، لاسو،توفوردی و..........

اسلاید 39: اقدامات موثر در مقابله با اثرات سوء ناشی از باقیمانده سم در محصولات کشاورزیبرگزاری کلاس ها و کارگاه های توجیهی جهت کشاورزان،کارشناسان کشاورزی و کارشناسان بهداشت و مردم به ویژه در روستاهاساماندهی فروش سم و مانیتورینگ فروشگاه های سموممبارزه با پخش غیر قانونی سموم و هم چنین جلوگیری از توزیع سموم تقلبی و غیر مجازتلاش در جهت تولید محصول سالم به وسیله ترغیب تولید کنندگان

اسلاید 40: تلاش در جهت آگاهی رسانی به مردم و استقبال آن ها از خرید محصولات سالم و ارگانیک به جای محصولات معمولینمونه برداری تصادفی از محصولات پر مصرف سبد کالای خانوار و اندازه گیری میزان باقیمانده سم و کود شیمیایی در آن ها برای پایش و اطلاع دقیق از وضعیت منطقهاستفاده از روش های جایگزین سم جهت مقابله با آفت و بیماری ها و علف های هرزترویج هر چه بیشتر مدیریت تلفیقی آفات (IPM) (مکانیکی،زراعی، بیولوژیکی،فرمونی و ... در آخرسم)

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43:

اسلاید 44:

اسلاید 45:

اسلاید 46:

اسلاید 47:

اسلاید 48:

اسلاید 49:

اسلاید 50:

اسلاید 51:

اسلاید 52:

اسلاید 53: (IPM)مدیریت تلفیقی آفات چیست؟

اسلاید 54:  بنابر تعریف IPMعبارت است از: شيوه هايي در مديريت آفات كه طي آن محيط زيست وجمعيت فعال آفات را مد نظر قرار داده و از تمام فنون و الگوهاي مناسب به عنوان يك روش امكان پذير و سازگار برای كنترل جمعيت آفات در زير سطح آستانه زيان استفاده می کند . استراتژي مديريت آفات بر جلوگيري يا مهار دراز مدت آفات با حداقل اثرات برسلامتي انسان،محيط زيست و موجودات غير هدف تكيه مي‌كند. تعريف (IPM)

اسلاید 55: در اين روش براي كنترل يك آفت، از چند روش كنترل نظير: شيميايي ، بيولو‍‍‍‍‍‍ژيكي ، زراعي و .... به طور توام استفاده شده وتاكيد به اين است كه با به كار گيري تمام روشهاي ممكن سازگار با يكديگر بتوان جمعيت آفت را در يك برنامه واحد، كنترل و از زیان اقتصادي آن جلو گيري نمود تا عوارض ناشي از اين عمل به حداقل برسد. نکته مهم: تقویت و حفظ دشمنان طبیعیتعريف (IPM)

اسلاید 56: در نهايت  IPM از شناخت آفت، محصول و شرايط زيست محيطي براي انتخاب بهترين تلفيق استراتژي‌هاي مديريتي استفاده مي‌كند.

اسلاید 57:

اسلاید 58:

اسلاید 59: تعريف فائو از IPMIPM بر اساس ويژگي‏هاي منطقه اي و مبتني بر شرايط اکولوژيکي، اجتماعي و اقتصادي محلي است. کشاورزان نيازمند کسب مهارت هایي هستند که بتوانند مناسب با مزرعه خود، مديريت مزرعه را به شکلي مطلوب و بدون تخريب محيط زيست و به خطر افتادن سلامت جامعه عملي کنند. به طور کلي، IPM فراتر از کنترل صرف آفات است.

اسلاید 60: در اين سيستم: از روش هاي مختلف به طور همزمان و يا به صورت تنظيم شده استفاده مي شود. تا مجبور به استفاده از یک روش با شدت بالا نباشيم. زيرا شدت بالاي استفاده از يک روش کنترلي باعث عكس العمل آفت مي شود و مقاومت ايجاد مي کند. طرز تلفيق بسيار مهم است و همچنين عرضه آن به كشاورز كه بايد به جنبه هاي اقتصادي- اجتماعي و زيست محيطي توجه شود. مديريت تلفيقي انتخاب هوشمندانه و استفاده از عمليات هاي كنترلي آفت است که از نظر اقتصادي به سود و صرفه باشد.

اسلاید 61: اقدامات صورت گرفتهنیازسنجی آموزشی ویژه کشاورزان و کارگران به طور مجزا و اجرا در مناطق مختلف (عملی وپرسش و پاسخ و....)تهیه فیلم آموزشیمحصولات باغی (مرحله داشت و برداشت)محصولات زراعی (طول فصل زراعی)اجرای برنامه رادیویی

اسلاید 62: تهیه اطلاعیه به صورت تراکت، برگه ترویجی......و توزیع آنها توسط مراکز خدماتارسال اطلاعیه بصورت sms از طریق شبکه های ICT ارتباط با کشاورزان و توجیه آنها خصوصا“ در مورد مبارزات غیر شیمیایی و....

اسلاید 63: تدوین دستور العمل طرح IPM گلخانههمسو کردن اعتبارات و ناظرین با اعتبارات و ناظرین حفظ نباتاتتهیه شناسنامه باغی

اسلاید 64: زندگی را دوست بداریمدر خاتمه به همگان به عنوان یک وظیفه کارشناسی خاطرنشان می گردم که آینده کودکانمان را جدی بگیریم، شاید سموم شیمیایی برای بالغین چندان عوارض قابل ملاحظه و فوری را بروز نمی دهند ولی برای خردسالان و کودکان تجمع مواد شیمیایی ازاوایل سنین کودکی که مصادف با اوج مصرف سموم شیمیایی از زمین و هوا در منطقه  است، تفکرانگیز و مسئولیت بار است.

اسلاید 65: گفتنی است در حال حاضر تمام تلاش سازمان حفظ نباتات و معاونت غذا و دارو و اداره استاندارد بر آن است که از استفاده های غیر اصولی و غیر منطقی روز به روز سموم خطرناک جلوگیری شود و اگر روزی در ورودی های میادین میوه ، تره بار و حتی شهر از این محصولات نمونه برداری حدمجاز باقیمانده سموم صورت گیرد معلوم خواهد شد که به گذشتگان چه مصیبت و فلاکتی وارد شده و آینده منطقه را چه خطری کمین کرده و چه سهمی از این محصولات تولیدی ( میوه جات ، محصولات جالیز ،صیفی جات و سبزی ) صلاحیت عرضه به بازار ومصرف مردم عزیز این منطقه کشاورزی را دارند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید