علوم مهندسی معماری و عمران

محله آخر آسفالت اهواز

mahale-aakhare-asfalt

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “محله آخر آسفالت اهواز”

محله آخر آسفالت اهواز

اسلاید 1: نقشه اهواز منبع گوگل مپ

اسلاید 2: شرایط: 1.رطوبت هوا در این اقلیم بسیار بالاست و به همین دلیل اختلاف درجه ی حرارت در شب و روزدر فصول مختلف سال پایین است. 2.تابستانهای بسیار گرم وزمستانها معتدل است 3.تفاوت دمای خشکی ودریا باعث بوجود آمدن نسیم دریای وخشکی میشود4.شدت زیادتابش آفتاب درهوای مرطوب منطقه باعث خیرگی چشم میشود.5.اگر هوابدون ابر وزمین لم یزرع باشدمیزان اشعه منعکس شده ازسطح زمین به حداکثر میرسد.

اسلاید 3: ویژگی های تیپولوژی معماری(معماری بومی):بافت شهری این اقلیم:بافت شهری نیمه متراکم ونیمه فشرده وفضاها نیمه محصور هستندفرم بناها:از دیگر ویژگی های معماری بومی این منطقه ایجاد سایه بر روی سطوح ونماها با استفاده از ایوانهای عریض وسرپوشیده مقابل خانه هاستفضاهای زندگی عموما در طبقات بالاتر از همکف درنظر گرفته میشد ودر طبقات پایین که در معرض رطوبت زمین است معمولا فضای خدماتی خانه هاقرار می گرفت که کمتر در ساعات روز مورد استفاده قرار می گرفتند

اسلاید 4: محله آخر آسفالتیکی از محلات قدیمی شهر اهواز مرکز استان خوزستان ایران است. این محله در بخش شرقی شهر واقع است. محدوده آن در راستای شمال-جنوب بین خیابان جمهوری و مشعلی و در راستای شرق-غرب بین حاشیهٔ کارون و محلهٔ پاداد قرار دارد. علت نامگذاری این محله به این نام از آن جهت است که در گذشته (قبل از دهه ۳۰ شمسی) محدوده آسفالت خیابانهای بخش جنوبی شهر اهواز به خیابان زند یا اباذر فعلی منتهی می‌شد و بعد از آن آسفالت نبود! لذا بعد از آن را آخر آسفالت می‌نامیدند. پس از گسترش محدوده آسفالت، اندکی محدوده این محله در اذهان عمومی تغییر کرد و نیز دارای جایگاه پمپ بنزین اختصاصی بنام ولید ساعدی است. بازار این محله که هنوز حالت سنتی دارد مشهور است. در این بازار همه‌گونه نیازمندی‌های روزمره به فروش می‌رسد. این محله در زمان قدیم چندین بار در طغیانهای کارون یا بارندگیهای شدید دچار آبگرفتگی شده است.

اسلاید 5: از نکات مثبت و منفی محله می توان نزدیک بودن به بازارچه ها را نام برد چندین بازارچه فعال در محله وجود دارد ولی متاسفانه چندین سال است از طرف شهرداری به طور اصولی ساماندهی نمی شوند به طول مثال بازارچه صدف وسط خیابان قرار دارد و عملا این خیابان راه تردد ندارد

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید