علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

محیط بانک های اطلاعاتی

bank-etlaati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “محیط بانک های اطلاعاتی”

محیط بانک های اطلاعاتی

اسلاید 1: بسمه تعالی دانشجو: ر. اسفندیاری استاد :جناب دکتر مهران آقایی درس : اصول طراحی پایگاه داده

اسلاید 2: فصل دوم : محیط بانک های اطلاعاتی ( Data Base invironment )هدف از طراحی یک بانک اطلاعاتی ایجاد نماها و منظره هایی است که کاربران به محیط بانک اطلاعاتی دارند.لذا اجزاي اصلی زیر را می توان در محیط یک بانک اطلاعاتی بررسی نمود .1- موجودیت ها / مفهوم پدیده ، شیء یا هر چیز دیگري است که می خواهیم درباره ي آن اطلاعاتی داشته باشیم .2- Attributes/ ویژگی و صفت خاصه ي هر موجودیت است .3-Relation ship / ارتباط بین موجودیت هاسطوح معماری بانک اطلاعاتی : ANSI/SPARC (معماری سه گانه)1- External Level (خارجی) 2- Conceptual Level (ادراکی) 3- Internal Level (داخلی)

اسلاید 3: External Levelسطح خارجی دید کاربران نسبت به بانک اطلاعاتی است این سطح تعیین کننده مشاهدات مجزای استفاده کنندگان است.سطح خارجی مجموعه نمادها و دید خارجی متفاوت به بانک اطلاعاتی است.Conceptual Levelدید ارتباطی در محیط بانک اطلاعاتی است . این سطح بیانگر چگونگی حفظ داده ها در محیط پایگاه داده ها و ارتباط غیر مستقیم بین دو سطح دیگر است . در واقع این سطح شامل ساختار منطقی از بانک اطلاعاتی است . مواردي چون موجودیت ها ، صفات خاصه و ارتباط بین موجودیت ها و اطلاعات معنایی داده ها و مشخص کردن داده ها از جمله مواردي است که در سطح ادراکی مورد بررسی قرار می گیرد . دید ادراکی حامی دید خارجی است و درباره ي جزئیات ذخیره سازي و نوع داده ها بحث می کند . نتیجه اینکه دیدگاه ادراکی ، دیدگاه کلی از بانک اطلاعاتی است .

اسلاید 4: Internal Levelنمایش فیزیکی بانک اطلاعاتی بر روي کامپیوتر در این سطح انجام می پذیرد . این سطح نشان دهنده ي حفظ شدن داده در بانک اطلاعاتی است سطح داخلی پوشش دهنده ي پیاده سازي فیزیکی براي بانک اطلاعاتی و بیان کننده ي این است که چطور داده ها در رسانه هاي ذخیره سازي حفظ می شوند . مواردي چون تخصیص فضاي ذخیره سازي ، شرح رکورد ذخیره شده محل رکورد و فشردگی داده ها و تکنیک هاي رمزگذاري از جمله وظایف Internal Level است. نما یا شمای داخلی توسط DDL بیان میشود.سطح داخلی مجموعه ای از بلاک هاست چون در سطح دیسکت است.طرح یا نگاشت : (mapping) تشریح بانک اطلاعاتی براي سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی را طرح یا شماي بانک اطلاعاتی گویند. (schma)طرح یا نگاشت به دو دسته تقسیم می شود :نگاشت خارجی / ادراکی : این طرح بیان کننده ي ارتباط بین دیدگاه خارجی و دیدگاه ادراکی است . فیلدها می توانند داراي انواع داده هاي مختلف باشند . اسامی فیلدها و رکوردها دائما در حال تغییر است .

اسلاید 5: نگاشت ادراکی / داخلی : این طرح بیان کننده ي ارتباط بین دیدگاه ادراکی و بانک اطلاعاتی ذخیره شده است . درواقع این نگاشت بیان کننده ي نمایش رکوردها و فیلدها در سطح داخلی است .استقلال داده ای: طراح بانک اطلاعاتی می تواند در سطح خارجی / ادراکی تغییراتی را به وجود آورد این تغییرات شامل موجودیت ها ، صفات خاصه و ارتباط بین موجودیت ها ستدرواقع این سطح بیان گر نگاشت خارجی / ادراکی است .استقلال فیزیکی داده اي : طراح بانک اطلاعاتی می تواند در سطح ادراکی / داخلی تغییراتی را ایجاد نماید . این تغییرات شامل ساختار فایل ها و ساختارهاي ذخیره سازي و استفاده از دستگاه هاي ذخیره سازي مختلف است .استقلال فیزیکی داده در نگاشت ادراکی / داخلی دیده می شود.زبان هاي بانکهاي اطلاعاتی :یک زبان بانک اطلاعاتی از 2 بخش تشکیل شده است. صفات مشخصه و خصوصیات یک بانک اطلاعاتی ساختار رکوردها ، تعریف فیلدها ، محل فایل ها و شیوه ي ذخیره سازي توسط این زبان ایجاد می شود.زبان های پردازش و مدیریت داده ای : ( DML )این زبان ها بیان کننده ي اعمال داده اي زیر در محیط بانک اطلاعاتی هستند لذا اعمالی چون اضافه کردن داده جدید در بانک اطلاعاتی ، تغییر اصلاح داده و حفظ آن در بانک اطلاعاتی ، پاك کردن داده از بانک اطلاعاتی جزء وظایف مربوط به DML هستند .

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید