سایر

مختصری درباره اسپانیا

darbareye_espania

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 13 اسلايد این کشور در جنوب غربی اروپا و شبه جزیره ایبریا واقع شده است. پرتغال تنها کشور همسایه اسپانیا در این شبه جزیره است. کوه های پیرنه در شمال شرقی اسپانیا مرز طبیعی این کشور با فرانسه و سایر کشورهای اروپایی است؛ همین امر باعث شده که اسپانیا از بسیاری از حوادث و وقایع قاره اروپا دور بماند. از جمله آن بی طرفی اسپانیا در جنگهای جهانی اول و دوم است. در صدر اسلام، مسلمانان با گذشتن از تنگه جبل الطارق، فاصله کوتاه میان شمال آفریقا و اسپانیا را طی کردند و با فتح آن سرزمین، نام آندلس را بر آن نهادند. در طی قرن ها حکومت مسلمانان، آندلس پیشرفت های بسیاری کرد، بطوریکه به اعتقاد برخی پایه گذار رنسانس علمی در اروپا و عاملی برای ایجاد امپراتوری قدرتمند اسپانیا در قرون ۱۷- ۱۵ بود. دریانوردان اسپانیایی با کشف و فتح سرزمین های مختلف و انتقال منابع آن ها، ثروت بسیاری را نصیب کشورشان نمودند. کشف قاره آمریکا و تسخیر آن بزرگترین رخداد تاریخ اسپانیا می تواند باشد...............
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1218 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مختصری درباره اسپانیا”

مختصری درباره اسپانیا

اسلاید 1: موقعیت جغرافیایی اسپانیاموقعیت جغرافیایی اسپانیاکشور اسپانیا در جنوب غربی اروپا و بین مدار ۳۶ تا ۴۴ درجه ی شمالی و ۹ درجه و ۲۵ دقیقه طول غربی، تا ۳ درجه و ۱۰ دقیقه طول شرقی قرار دارد. نصف النهار گرینویج از کشور اسپانیا و نزدیکی شهر والنسیا می گذرد. مساحت اسپانیا ۵۰۴/۰۳۰/۰۰۰ کیلومتر مربع است. این کشور، از نظر وسعت، پنجاه و یکمین کشور جهان، بعد از فرانسه، دومین کشور اروپای غربی و مساحت آن، تقریبا یک سوم مساحت ایران است.اسپانیا، از شمالی به خلیج بیسکای (Biscay)، فرانسه (۶۲۳ کیلومتر) و کشور کوچک آندورا(۶۳/۷ کیلومتر)، ازشرق، به دریای مدیترانه، جزیره بالئار و جزیره مالورکا، از جنوب، به دریای مدیترانه و اقیانوس اطلسی، از غرب، به پرتقال (۱۲۱۴ کیلومتر) و اقیانوس اطلسی، محدود است. طول سواحل اسپانیا ۴۹۶۴ کیلومتر است. ۸۲ درصد از شبه جزیره ایبری، متعلق به این کشور است. (۱۸ درصد مابقی کشور پرتغال است) و سرزمین اصلی، همراه با جزایر بالئار و کاناری (قناری)، کشور اسپانیا را تشکیل می دهد.

اسلاید 2: در کناره جنوبی اسپانیا، کشور تحت الحمایه بریتانیایی جبل الطارق قرار دارد. این محلی، از نظر نظامی و به خاطر اشراف بر تنگه جبل الطارق، اهمیت استراتژیک دارد و نیروی دریایی انگلستان، در آن مستقر است. وسعت آن، ۶/۵ کیلومتر مربع است و با اسپانیا ۱۲۰۰ متر مرز مشترک دارد. جمعیت آن، حدود ۲۸۰۰۰ نفر است. اسپانیا با رشته کوه پیرنه از فرانسه و با جبل الطارق، از آفریقا جدا شده است. این سرزمین، تقریباً از همه طرف به آب، راه دارد. تنها ناحیه کوچکی از غرب اسپانیا به پرتقال و شمال غربی آن، به فرانسه و آندورا محدود می شود. اسپانیا از لحاظ جغرافیایی به ۳ منطقه مجزا تقسیم می شود ۱. نواحی نسبتاً مرتفع شرقی (که بلندترین قله اش، موناماکی است با ۳۱۸ متر ارتفاع در جنوب شرقی) ۲. جلگه های پست ساحلی ۳. فلات مرکزی و بزرگ اسپانیا به نام مستا که شیب آن از شمال به جنوب و از شرق به غرب است بامیانگین ارتفاع ۶۰ متر از سطح دریا و تقریباً بیش از نیمی از اسپانیا را در برگرفته است. از نظر تقسیمات کشوری اسپانیا ۱۹ ناحیه و ۵۰ استان دارد. اسپانیا از جنوب، به شمال افریقا نزدیک است. تنها یک مسیر باریک ابی، به نام تنگه جبلی الطارق، اسپانیا را از قاره آفریقا جدا می کند. به همین دلیل، آفریقا تأثیر زیادی در تاریخ اسپانیا داشته است. در باریکترین قسمت تنگه جبل الطارق، فاصله میان اسپانیا و مغرب، ۱۳ کیلومتر است. زمین های پست اصلی، شامل دره ابرو در شمال شرقی، جلگه ساحلی اطراف والنسیا در شرق و دره رود گوادل (کاستک) کیویر در جنوب است.

اسلاید 3: نژاد مردم اسپانیا درباره اسپانیا و نژاد مردم اسپانیا می توان گفت که نژاد جمعیت اسپانیا در کلی، ترکیبی از بومیان شبه جزیره ایبریا و فاتحان این شبه جزیره است. اقوام و نژادهای غیر بومی، عبارتند از : رومن ها، اقوام مدیترانه ای، سوبی، وندالز، ویزیگوت ها و اقوام تتونیک علاوه بر این، یهودیان نیز در این سرزمین ساکن شده اند. در حال حاضر چند گروه قومی اصلی در اسپانیا ساکنند که از لحاظ فرهنگ و زبان خصایصی جداگانه ای دارند. برای مثال : ۱. کاتالان ها که ۱۶ درصد از کل جمعیت اسپانیا هستند و در نواحی شمال شرقی و جزایر شرقی ساکنند (شهر بارسلون، مرکز کاتالان هاست)؛ ۲. گالیسین هاGalicians) که ۷ درصد کل جمعیت اسپانیا را تشکیل میدهند و در نواحی شمال غربی اسپانیا سکونت دارند؛ باسک ها (و یا اسکال دان های که ۲ درصد از کلی جمعیت اسپانیا هستند و اطراف خلیج بیسکایی در شمال اسپانیا مستقرند. شهر بیلبائو مرکز این منطقه است; روماها که اقوام چادرنشین اسپانیا هستند

اسلاید 4: زبان و خط مردم اسپانیا اکثر مردم اسپانیا به زبان اسپانیایی کاستیلین صحبت می کنند؛ جز آن، زبان کاتالانی در شمال شرقی، زبان گالیسین در شمال غربی و زبان باسک در شمالی، رایج است. از نظر تعداد، کسانی که به زبان اسپانیایی سخن می گویند در جایگاه سوم دنیا هستند؛ حدود ۳۳۲ میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می کنند. زبان اسپانیایی، زبان رسمی کشور اسپانیا و ۱۵ کشو دیگر است که عبارتند از: آرژانیتن، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گینه استوایی، کوبا، جمهوری دومینیکن، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا. (به جز برزیل در تمام کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی اسپانیایی، زبان رسمی است.) زبان اسپانیایی، دو لهجه دارد: آندلسین کاستیلین و تفاوت این دو لهجه نیز عموما در تلفظ ترکیبات Za ،Ce ،Ze است.

اسلاید 5: مذهب مردم اسپانیا ۹۷ درصد جمعیت اسپانیا مسیحی هستند. از این نظر، اسپانیا بعد از ایتالیا – که مقر استقرار پاپ است – بیشترین میزان کاتولیک ها را دارد. این کشور به ۱۱ قلمرو سراسقف نشین و ۵۲ قلمروی دستیار اسقف نشین تقسیم می شود. حوزه های سراسقفی مادرید و بارسلون، با واتیکان در ارتباط هستند. گروه های کوچک پروتستان، یهودی و مسلمان نیز وجود دارد. در سال های اخیر در اسپانیا نیز همچون بسیاری کشورهای دیگر، تعدادی مراکز و جوامع اسلامی تأسیس شده است که برخی از آنها عبارتند از: جمعیت اسلامی اسپانیا: دفتر مرکزی جمعیت، در مادرید واقع شده و شعباتی در شهرهای گرانادا، سویا، مالاگا، والنسیا، زاراگوزا، بیلبائو و کوردوبا دارد. از مهمترین فعالیت های این جمعیت، تهیه ماهنامه ای است به زبان اسپانیایی به نام اسلام و ماهنامه ای به زبان عربی، به نام عروه الوثقی و یک بولتن خبری به نام اخبار من آندلس و نیز برگزاری مراسم نمازهای یومیه و نماز جمعه. این گروه، مسجد و کتابخانه ای هم در شهر گرانادا بنا کرده اند؛ مرکز اسلامی : که در مادرید است و شعباتی در دیگر شهرها به ویژه شهرهای منطقه آندلس دارد. شهر گرانادا به این دلیل که پیشتر، پایتخت مسلمانان بوده و کاخ تاریخی الحمراء و دیگر آثار تاریخی اسلامی در آن وجود دارد، سبب جذب مهاجران مسلمان به این شهر شده است. این مرکز وابسته به جمعیت اخوان المسلمین بوده و عربستان و شیخ نشینهای حوزه خلیج فارسی آن حمایت می کنند. بانی این مرکز، حسام ابومحمد بسام از اهالی سوریه جماعت اسلامی اسپانیا: مقر آن شهر گرانادا است.

اسلاید 6: تاریخ مذهبی اسپانیا در سال ۷۱۱ مسلمانان، اسپانیا را تصرف کردند. آنها چندین قرن کنترل بخش وسیعی از شبه جزیره ایبریا را در دست داشتند. بازتاب آشکار فرهنگ اسلامی در قرن ۱۰ نمایان شد. فرمانروایان مسلمان، سیستم موثر آبیاری و محصولات جدید به اسپانیا آوردند؛ تجارت و بازرگانی را رونق دادند؛ فلسفه، ریاضی و پزشکی نیز در زمان تسلط آنها شکوفا شد؛ ولی عاقبت در قرن یازدهم، مسیحیان شمال اسپانیا حکومت آنان را برانداختند. دومین حمله مسلمانان از آفریقای شمالی، از جانب الموهاد بود و به آلموراویدز حمله کردند. در سال ۱۱۴۰ آنها نیز سرنگون شدند. در سال ۱۲۱۲، آلمو هادها در نبرد با لاس ناوز دو تولوسا شکست خوردند و سیطره مسلمانان از بین رفت. حکومت مسیحیان در قلمرو مسلمانان، آغاز به گسترش کرد و در سال ۱۲۳۰، اکثر نواحی آندلسی تحت کنترل آنها درآمد؛ فقط اهالی گرانادا مسلمان باقی ماندند. کنترل گرانادا تا سال ۱۴۹۲ در دست مسلمانان بود.

اسلاید 7: پرچم اسپانیا درباره اسپانیا و پرچم اسپانیا می توان گفت پرچم اسپانیا در سال ۱۹۷۸ مشخص و تثبیت شد و سه نوار افقی به رنگ های قرمز و زرد دارد؛ نوارهای بالایی و پایینی، قرمز و یک اندازه هستند و نوار زرد رنگ، در وسط و دو برابر اندازه نوارهای قرمز است. در سمت چپ نوار زرد رنگ، نشان اسپانیا نقش بسته است. پرچم امروزی، در ۱۹ دسامبر ۱۹۸۱ تصویب شد. (Rojo) به معنی رنگ قرمز و (Amarillo) زرد است. هر کدام از ربع دایره ها در نشان پرچم، نمایانگر یکی از ۴ سلسله و عصر پادشاهی مهم اسپانیا است که همه با هم در اواخر قرن ۱۵، اسپانیای متحد را تشکیل دادند. اسامی این پادشاهان، این هاست : کاستیل (Castile) که با قلعه و دژ مشخص شده است؛ لئون (Leon) که شیر نماد آن است؛ آراگون (Aragon) که با نوارهای زرد و قرمز و به صورت عمودی، مشخص است (۴ نوار قرمز و ۵ نوار زرد): ناوار(Navarre) که نماد ان، زنجیره های متصل به هم است: (همچنین موریس، پادشاه گرانادا با میوه انارPomegranate) در پایین آرم، مشخص شده است. دو ستون با علامت پرچم کشتی، نمایانگر کشف اسپانیا و استعمار آمریکا است و ستونها دروازه جبل الطارق به سوی اقیانوس اطلس هستند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید