علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

مداخله در بحران های روانی اجتماعی

modakhele_dar_bohranhaye_ravany_ejtemaey

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مداخله در بحران های روانی اجتماعی”

مداخله در بحران های روانی اجتماعی

اسلاید 1: مداخله در بحرانهای روانی اجتماعیبه نام خداوند بخشنده مهربانAIDS.irارائه شده توسط: سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران

اسلاید 2: بحرانبحران، وضعیت آشفته و درهم ریخته ای است که درآن مددجویان در هدفهای مهم زندگی خود با ناکامی مواجه میشوند یا در چرخه زندگی یا روشهای تطبیق با عامل استرس زا دچار گسیختگی عمیقی می گردند.(جانسینک1984 و اسلایکن1990)

اسلاید 3: مداخله در بحرانمداخله در بحران:Crisis intervention is emergency first aid for mental health & domestic violence. It requires that the person experiencing the crisis receive timely and skillful support to help cope with his/her situation before physical or emotional deterioration occurs.Crisis intervention therefore involves three major components:The actual crisis – victim’s perception of an unmanageable situation,The individual in crisis, andThe helper who provides aid.

اسلاید 4: A stressful event alone does not constitute a crisis; rather, crisis is determined by the individual’s view of the event and response to it. (Smead, 1988).

اسلاید 5: Characteristics of a CrisisTime limited: Generally lasting no more than six weeks.Typical phases:Traditional attempt to problem solveAttempts to try alternative methodsDisorganizationPeople are more open to changeOpportunity to resolve previously unresolved issuesSuccessful experience

اسلاید 6: ویژگی های بحران1-موقتی (تا 6هفته)2-به درماندگی و اختلال در کارکرد منجر میشوند3-سبب اختلال در کارکرد میشوند4-موجب از دست رفتن توانایی تطبیق می شوند5-ممکن است پیامدهای مطلوب یا نا مطلوب داشته باشند

اسلاید 7: انواع بحرانموقعیتی مانند از دست دادن مقامطبیعی دوران رشدمانند دوران بلوغزیستی شامل تعارضهاو اضطرابهای فرد در قبال مسائل مهمی نظیر هویت،هدف،مسئولیت،آزادی..

اسلاید 8:

اسلاید 9: Crisis InterventionGoal is to stabilize the family situation and restore to their pre-crisis level of functioning.Opportunity to develop new ways of perceiving, coping, and problem-solving.The intervention is time limited and fast paced.Worker must take an active and directive approach.

اسلاید 10: طبقه بندی بحرانهافقط جدایی اعضای خانواده(مرک یکی از اعضا،بستری،جنگ)فقط افزایش اعضا(بارداری نا خواسته،ورود ناپدری یا نا مادری به خانواده،باز گشت از جنگ؛پذیرش فرزند خوانده...)فقط تضعیف روحیه(عدم حمایت،بی اعتقادی،اعتیاد به موادالکل؛ارتکاب جرم و رسوایی) تضعیف روحیه همراه با جدایی اعضای خانواده یا افزایش اعضا(اعمال نا مشروع،فرار،ترک خدمت،طلاق،خودکشی یا دیگرکشی،تحت درمان قرار گرفتن به دلیل بیماریهای روانی)هیل1985

اسلاید 11: Process AssessmentInterventionTermination Assessment includes: the stressor event; the person experiencing the crisis; and the meaning of the event to the person in crisis.Important to assess risk factors.

اسلاید 12: Risk FactorsSuicide or homicideخودکشی یا دیگر کشیRisk of physical or emotional harm to theخطر صدمه فیزیکی یا روانی برای اطرافیان childrenRisk of break from reality (psychosis)خطر جدا شدن از واقعیت(سایکوز)Risk of client fleeing the situation.

اسلاید 13: Performing the AssessmentConducting the interviewHistory: personal and familial of risk behaviorAny means and plans the client may have about carrying out the risk behaviorControls: internal and external that are stopping the client from undertaking the risk behavior.Observations during the interviewLevel of anxiety; desperation; despair; sense of hopelessness; contact with reality.

اسلاید 14: The skill and technique most essential at this stage is that of focusing while allowing the client to ventilate and express the overwhelming flood of emotions.Focusing technique can elicit more coherent information for assessment as well as help the client pull themselves together cognitively and emotionally.A focused interview can serve as an instrument of both assessment and intervention.

اسلاید 15: Intervention Planning occurs simultaneously as assessment is made about how much time has elapsed between the occurrence of the stressor event and this initial interview.How much the crisis has interrupted the person’s life;The effect of this disruption on others in the family;Level of functioning prior to crisis and what resources can be mobilized.

اسلاید 16: The goal of intervention is to restore the person to pre-crisis level of equilibrium, not of personality changes.Worker attempts to mobilize the client’s internal and external resources.Exact nature of the intervention will depend on the client’s pre-existing strengths and supports and the worker’s level of creativity and flexibility.

اسلاید 17: Three ApproachesAffective:Expression and management of feelings involving techniques of ventilation; psychological support; emotional catharsis.Cognitive:Helping the client understand the connections between the stressor event and their response. Techniques include clarifying the problem; identifying and isolating the factors involved; helping the client gain an intellectual understanding of the crisisAlso involves giving information; discussing alternative coping strategies and changing perceptions.

اسلاید 18: Environmental modification:Pulling together needed external, environmental resources (either familial or formal helping agencies)Any and all three approaches may be used at any time depending where the client is, emotionally and cognitively.The goal is to help the client restore pre-crisis levels of functioning.

اسلاید 19: Warnings Danger of misunderstanding the client’s nonverbal behavior as well as spoken words due to cultural differences or the client’s state of disorganization.Imperative for the worker not to assume that they understand what the client means by his spoken word or non-verbal behavior and vice versa.It is best to clarify and make sure.

اسلاید 20: Summary: A crisis is a disturbance resulting from a perceived threat that challenges the persons usual coping mechanisms. Crises are a time of increased vulnerability, but they can also stimulate growth. There are two types of crises: maturational and situational. Crisis intervention is a brief, active therapy with the goal of returning the individual to a precrisis level of functioning.

اسلاید 21: In assessing a patient the nurse should identify the patients behaviors, precipitating event, perception of the event, support systems and coping resource, and previous strengths and coping mechanisms.The expected outcome of nursing care is that the patient will recover from the crisis event and return to a precrisis level of functioning. Levels of crisis intervention include environmental manipulation, general support, generic approach, and individual approach.

اسلاید 22: The nurse and patient should consider the following factors in evaluating nursing care: the patients level of functioning, symptoms, coping resources, coping mechanisms, evidence of adaptive coping responses, and need for referral for further treatment. Crisis intervention can be implemented in any setting, including hospitals, clinics, community health centers, and the home. It should be a competency skill of all nurses. Modalities of crisis intervention include mobile crisis programs, group work, telephone contacts ,disaster response, victim outreach programs, and health education.

اسلاید 23: تعريفبحران عبارتست از يك واكنش به حوادث خطرناك- و- معمولا“ حادثه مورد نظر دردناك تلقي مي شود.بحران معمولا“ به يكي از اين دو راه ميرود:1-واكنش انطباقي-------غلبه بر بحران و رشد رواني2-واكنش غير انطباقي--- تعميق بحران و علامت سازي

اسلاید 24: استرس هاي شديد حتي بدون بيماري بزرگ رواني ممكنست باعث مراجعه فرد به اورژانس شوند. مداخله در بحران شيوه ايست براي كمك به بيمار و خانواده اش در اين شرايط. مداخله در بحران جايگزين تشخيص نيست.هدف: كمك به بيمار در دوره استرس بار براي ممانعت از ورود آسيبهاي ناشي از استرس و در صورت امكان تقويت او از طريق انطباق با استرس است. مداخله در بحران مشخص ميگردد با:1-برقرار كردن سريع راپورت 2-تعيين نوع و مكانيسم مشكل و 3- مداخله بيمار در راهيابي و رهايي.

اسلاید 25: عوامل مؤثر وشيوه واكنش به بحران استرس ها در افراد متفاوت تاثيرات مختلفي دارند ولي در بحران منابع رواني فرد در معرض تهديد قرار ميگيرد. اين تهديد ممكنست ناشي از: 1- بزرگي خطريا-2-آسيب پذيري خود شخص تحت استرس و يا3- تداعي خاص همراه با استرس براي فرد خاص باشد.بيشتر بحرانهاخود بخود محدود شونده اندو طي چندساعت تا چند هفته بطور طبيعي تحليل ميروند.

اسلاید 26: ولي گاهي استرس بر استراتژي هاي معمول حل مسئله فرد غلبه نموده و احساس نوميدي – ترس وو پسروي بسمت مكانيسم هاي ضعيف (انكار – فرافكني – درهم ريختگي) ميگردد. ودراين مقطع است كه كمك روانپزشكي ميجويند.

اسلاید 27: مراحل برخورد با بيمار1- برقرار كردن راپورت و فهم سزيع زاويه نگرش بيمار2-تهيه شرح حال 3-تهيه فرمول بندي در مورد بيمار و در باره معني حادثه استرس زا براي وي.4-مذاكره فعال با بيمار در موردمشكل وراه حل هاي آن

اسلاید 28: Rapport- سلام وتعارف به بيمار وهمراهيانگوش دادن بدقت براي فهميدن استرس هاي نزديك شروع – و- دنبال اين سئوال گشتن كه :“چرا مشكل در اين زمان و به اين شكل ايجاد شده است؟“- فهم جديت مسئله و انعكاس اين موضوع - همدلي - روبازبودن وتوضيح كارهايي كه ميكنيم.

اسلاید 29: تهيه يك شرح حال خوب- اجازه دهيد بيمار تعريف كند. وسط حرف واحساساتش نپريد-يك شرح حال كامل بگيريد و به علت مراجعه فعلي دقت كنيد.- هميشه نميشوديك شرح حال مفصل را در شروع گرفت ولي دنبال شواهد بيماري بزرگتر باشيد. -مسائل ناراحت كننده را در شروع مصاحبه نپرسيد وبراي آن كمي مقدمه چيني كنيد.- برخوردش با بحرانها ومشكلات قبلي چگونه بوده؟ آيا حالا به آنموقع فرقي دارد؟

اسلاید 30: بقيه تهيه شرح حال ...- قدرت و منابع رواني بيمار براي حل مسئله چقدر است؟- افراد كليدي و مهم در زندگي بيمار را مشخص كنيد.- اگر قبلا“ تحت درمان بوده درمانگر اورا مشخص كنيد.

اسلاید 31: سئوالاتي كه در ذهن درمانگر لازمست مطرح شوند- چه چيزي فعلا“ شخص را رنج ميدهد؟حتي اگر ظاهر مسئله معلوم باشد معني مشكل براي اوچيست؟- چه منابع و استعدادهايي در اين تجربه مورد اشاره قرارگرفته اند؟- چه چيزي ممكنست بخواهد كه خواستنش براي او مشكل باشد؟ و چگونه بايد به او كمك كرد كه برايش قابل قبول باشد؟- معمولا“ چگونه با استرس مدارا ميكند؟درگذشته چطوربوده است؟ - زاويه نگرش فرد به دنيا وشيوه برخورد وي با آن چگونه است؟با زبان او صحبت و اطمينان بخشي كنيد تا مشكل فهميده شود.- چه منابعي در دسترس مراجع و متخصص است؟

اسلاید 32: تهيه يك فرمول سايكوديناميك (چرا اينطور شده و چگونه ميشود به او كمك كرد؟)1- سنجش واقعيت فعلي بيمار چگونه است؟ چه مكانيسم هاي دفاعي را بكار گرفته است؟2-احساسات و عواطف فعلي بيمار چگونه است(وسيع ؟ محدود؟متغير؟عميق؟سطحي؟...؟)وكداميك مشكل زا تر است؟3-واكنش مراجع به مصاحبه گر چگونه است(درشروع-وبعداز آن)؟4- فرضيات مختلف در رابطه با بيمار بسازيد

اسلاید 33: مذاكره درمورد راه حل ها1-اگر ممكنست كمك كنيد خود بيمار يا همراهيانش راه حل را پيداكنند.2-روي منابع وامكانات موجود ودردسترس بيمار متمركز شويدو كوچكترين راه حل را پيداكنيد.3-عزت نفس مراجع را تقويت كنيد.4-درصورت امكان ساير افرادي را كه در دسترس هستند به مداخله بطلبيد.5-برروي طبيعت كوتاه مدت مداخله در بحران تاكيد بورزيد.

اسلاید 34: تكنيك هاي مداخله در بحران- اطمينان بخشي - تلقين - دستكاري محيط- مصرف دارو و – حتي بستري كوتاه مدت زندگي پر از بحران است و با كمك ديگران(حتي بطور ناقص) فروكش ميكند.

اسلاید 35: چگونه مداخله در بحران بهبود ايجاد ميكند؟هدف معمولا“ تقويت فرايند شفاست وگرنه معمولا“بحرانها خود بخود فروكش ميكنند. در حقيقت لازمست مكانيسم هاي انطباقي را جايگزين مكانيسم هاي مرضي نمائيم.

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید