علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

مداخله در بحران های روانی اجتماعی

صفحه 1:
به نام خداوند بخشنده مهربان مداخله در بحرانهای روانی اجتماعی ارائه شده توسط: سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران A eee IDS. ir

صفحه 2:
بحران بحران» وضعیت آشفته و درهم ريخته ای است که درآن مددجویان در هدفهای مهم زندگی خودبا ناکامی مواجه میشوند یا در چرخه زندگی یا روشهای تطبیق با عامل استرس زا دچار گسیختگی عمیقی می گردند.(جانسینک۱۹۸۴ و اسلایکن 1۹9۰)

صفحه 3:
مداخله در بحران مداخله در بحران: Crisis intervention is emergency first aid for mental health & domestic violence. It requires that the person experiencing the crisis receive timely and skillful support to help cope with his/her situation before -physical or emotional deterioration occurs Crisis intervention therefore involves three major :components The actual crisis - victim’s perception of an ,unmanageable situation The individual in crisis, and .The helper who provides aid

صفحه 4:
A stressful event alone does not constitute a crisis; rather, crisis is determined by the individual's view of the event and response to it. (Smead, 1988).

صفحه 5:
Characteristics of a Crisis Time limited: Generally lasting no more than six weeks. Typical phases: Traditional attempt to problem solve Attempts to try alternative methods Disorganization People are more open to change Opportunity to resolve previously unresolved issues Successful experience

صفحه 6:
ویژگی های بحران ١-موقتى‏ (تا ۶هفته) ۲-به درماندگی و اختلال در کار کرد منجر میشوند ۳-سبب اختلال در کار کرد میشوند ۴-موجب از دست رفتن توانایی تطبیق می شوند ۵-ممکن است پیامدهای مطلوب یا نا مطلوب داشته باشند

صفحه 7:
انواع بحران موقعیتی مانند از دست دادن مقام طبیعی دوران رشدمانند دوران بلوغ زيستى شامل تعارضهاو اضطرابهاى فرد در قبال مسائل مهمى نظير هویت.هدف.مسئولیت آزادی..

صفحه 8:
‘ CONTINUUM OF CRISIS RESPONSES ‘ ‘Adaptive responses Maladaptive responses ‏ات مالسا‎ Growth Prectsis huntioning Disorganization

صفحه 9:
Crisis Intervention Goal is to stabilize the family situation and restore to their pre-crisis level of functioning. Opportunity to develop new ways of perceiving, coping, and problem-solving. The intervention is time limited and fast paced. Worker must take an active and directive approach.

صفحه 10:
طبقه بندی بحرانها فقط جدایی اعضای خانواده(مرک یکی از اعضابستری.جنگ) فقط افزا از جنگ؛پذیرش فرزند خوانده..) یش اعضازبارداری نا خواسته:ورود نايدرئى يا دا مادری بد خانوادسیاز گشت فقط تضعیف روحیه(عدم حمایت.بی اعتقادی.اعتیاد به موادالکل؛ارتکاب جرم و رسوایی) تضعیف روحیه همراه با جدایی اعضای خانواده یا افزایش اعضا(اعمال نا مشروع.فرار‌ترک خدمت.طلاق.خودکشی يا دیگرکشیءتحت درمان قرار گرفتن به دلیل بیماریهای روانی)هیل ۱۹۸۵

صفحه 11:
Process Assessment Intervention Termination Assessment includes: the stressor event; the person experiencing the crisis; and the meaning of the event to the person in crisis. Important to assess risk factors.

صفحه 12:
Risk Factors خودکشویا دیگر کشیج0 ۵۳۲۱6 ‎Suicide or‏ Risk of physical or emotional ۵۲۳۱ ۲0 ۲06 ‏خطر صدمه فیزیکیی‎ ‏رولنییرلیلطرلفیان‎ ۲ Risk of break from reality (psychosis) jis. la ‏خطر‎ ‏ولقعييإسايكوز)‎ ‎Risk of client fleeing the situation.

صفحه 13:
Performing the Assessment Conducting the interview History: personal and familial of risk behavior Any means and plans the client may have about carrying out the risk behavior Controls: internal and external that are stopping the client from undertaking the risk behavior. Observations during the interview Level of anxiety; desperation; despair; sense of hopelessness; contact with reality.

صفحه 14:
The skill and technique most essential at this stage is that of focusing while allowing the client to ventilate and express the overwhelming flood of emotions. Focusing technique can elicit more coherent information for assessment as well as help the client pull themselves together cognitively and emotionally. A focused interview can serve as an instrument of both assessment and intervention.

صفحه 15:
Intervention Planning occurs simultaneously as ۱ assessment is made about how much time has elapsed between the occurrence of the stressor event and this initial interview. How much the crisis has interrupted the person’s life; The effect of this disruption on others in the family; Level of functioning prior to crisis and what resources can be mobilized.

صفحه 16:
The goal of intervention is to restore the person to pre-crisis level of equilibrium, not of personality changes. Worker attempts to mobilize the client’s internal and external resources. Exact nature of the intervention will depend on the client’s pre-existing strengths and supports and the worker’s level of creativity and flexibility.

صفحه 17:
Three Approaches Affective: Expression and management of feelings involving techniques of ventilation; psychological support; emotional catharsis. Cognitive: Helping the client understand the connections between the stressor event and their response. Techniques include clarifying the problem; identifying and isolating the factors involved; helping the client gain an intellectual understanding of the crisis Also involves giving information; discussing alternative coping strategies and changing perceptions.

صفحه 18:
Environmental modification: Pulling together needed external, environmental resources (either familial or formal helping agencies) Any and all three approaches may be used at any time depending where the client is, emotionally and cognitively. The goal is to help the client restore pre- crisis levels of functioning.

صفحه 19:
Warnings Danger of misunderstanding the client’s nonverbal behavior as well as spoken words due to cultural differences or the client’s state of disorganization. Imperative for the worker not to assume that they understand what the client means by his spoken word or non-verbal behavior and vice versa. It is best to clarify and make sure.

صفحه 20:
Summary: A crisis is a disturbance resulting from a perceived threat that challenges the person's usual coping mechanisms. Crises are a time of increased vulnerability, but they can also stimulate growth. There are two types of crises: maturational and situational. Crisis intervention is a brief, active therapy with the goal of returning the individual to a precrisis level of functioning.

صفحه 21:
In assessing a patient the nurse should identify the patient's behaviors, precipitating event, perception of the event, support systems and co resource, and previous strengths and coping mechanisms. The expected outcome of nursing care is that the patient will recover from the crisis event and return to a precrisis level of functioning. Levels of crisis intervention include environmental. manipulation, general support, generic approach, and individual approach.

صفحه 22:
The nurse and patient should consider the following factors in evaluating nursing care: the patient's level of functioning, symptoms, coping resources, coping mechanisms, evidence of adaptive coping responses, and need for referral for further treatment. Crisis intervention can be implemented in any setting, including hospitals, clinics, community health centers, and the home. It should be a competency skill of all nurses. Modalities of crisis intervention include mobile crisis programs, group work, = telephone contacts ,disaster response, victim outreach programs, and health education.

صفحه 23:
تعریف بحران عبارتست از یک واکنش به حوادث خطرناک- و- معمولا" حادثه مورد نظر دردناک تلقی می شود. :بحران معمولا" به یکی از اين دو راه میرود ولكنش إنطباقى -- --غلبه بر بحرلزو يشد رولن1 ولكنشغير لنطباقى-- تعميقي حرلن و عله سساح 2

صفحه 24:
استرس های شدید حتی بدون بیماری بزرگ روانی ممکنست باعث مراجعه فرد به اورژانس شوند. مداخله در بحران شیوه ایست برای کمک به بیمار و خانواده اش در این ‎ils‏ مداخله در بحران جایگزین تشخیص نیست. مدف: کمک به بیمار در دوره استرس بار برای ممانعت از ورود آسیبهای ناشی از استرس و در صورت امکان تقویت او از طریق انطباق با استوس است. مداخله در بحران مشخص میگردد با: ١-برقرار‏ كردن سريع رايورت ۲-تعیین نوع و مکانیسم مشکل ‏ و ۲- مداخله بیمار در راهیابی و رهایی.

صفحه 25:
عوامل موّثر وشیوه واکنش به بحران استرس ها در افرد متفاوت تاثیرات مختلفی دارند ولی در بحران منابع روانی فرد :در معرض تهدید قرار میگیرد. اين تهدید ممکنست ناشی از -بزرگی‌خطریا 1۳ آسیبپذیری‌خود شخصت حنلسترسو ب-2 +تسدلعی‌خاص‌همرله با لسترسبرلی‌رد خا صياشد -3 بیشتر بحرانهاخود بخود محدود شونده اندو طی چندساعت تا چند هفته بطور .طبیعی تحلیل میروند

صفحه 26:
ولی گاهی استرس بر استراتژی های معمول حل مسئله فرد غلبه نموده و احساس نومیدی - ترس وو پسروی بسمت مکانیسم های ضعیف (انکار - فرافکنی - درهم ریختگی) .میگردد. ودراین مقطع است که کمک روانپزشکی میجویند

صفحه 27:
مراحل برخورد با بیمار بسرقرار کردنرلپورتو فهم سزیع زاویه نگرشبیمر 17 +تسهیه فرمولبندودر مورد بیمر و در بایه معنی‌حادثه لسترسزا برلويح3 منلكره فعل(ها بيمار در مورهمشكلورله حلهاوآن 4

صفحه 28:
Rapport كوش دادن بدقت برای فهمیدن استرس های نزدیک شروع - و دنبال این سئوال گشتن که :"چرا مشکل در این زمان و به این شکل ایجاد شده اننت؟ فهم جدیتمسئله و لنعکاس‌لینموضوع - هلی- .روبانبودن‌وتوضیح کارهایی‌که میکنیم -

صفحه 29:
تهیه یک شرح حال خوب - ‏دهید بسیطر تسعریفک ند وسط حرف ولحساساتشسپوید‎ adel ‏.يكشرح حل لك امل كيريد و به علتمرلجعه فعليدقتكنيد-‎ هميشه نميشوديكشرح حلزمفصرا در شروع كرفتهلئ دنب [ش ولهد بيمايى- .بزيكتر باشيد .مسائ ناح تكنده را در شروع مضاحبه نيرسيد وبرلءآزك م مقدمه ‎“eS tee‏ يسرخورهثريا بحرلنها ومشكلاتق بلىجكونه بوده؟ ليا حللابه آنموقع فرقيهارد؟ -

صفحه 30:
... بقیه تهیه شرح حال قدوتو منابع رولنی‌سیطر بولی‌حلمستله چقر لسگ - طفراد کلیدیو مهم در زندگی‌سیمار را مشخص‌کسنید - .لكر قبلا تحندرمانوده دیمانگر اورا مشخص‌ک نید -

صفحه 31:
سئوالاتی که در ذهن درمانگر لازمست مطرح شوند - ‏شخص رنج میدهد؟حتیاگر ظاهر مسئله معلوم باشد‎ jos ane ae - ‏چه مبع و لستعدادهایی‌در لیر جربه مورد لشایم قرارگرفته لند؟‎ - ‏يكل اشدا و يجائونه‎ ot Lea Lae gaa hee ‏باید‎ مجیوله چگوبه ی السرت‌سدرا میکعاد یگتفه چور پوس انس زاویه ‎ran‏ به دنیا وشیوم برخورد وعبا لن‌چگونه لسکبا زباناو - “صحيتو لطميتان ‎Sto‏ نید تا م فک همیده شود جه منابعودر دسترسمرلجع و متخصصسگ 7

صفحه 32:
تهیه یک فرمول سایکودینامیک (چرا اینطور شده و چکونه میشود به او کمک کرد؟) سنجث ‎gle belly‏ بسیمار چگونه لسگ چه مکانیسم‌هایدفاعیا بکار -1 گرفته لسگ لحساساتو عولطفف على يمار جكونه لسؤوسيع؟ محدود؟متغير»ع ميق -2 سطحیق..؟) و کنلمیکم شکلزا تر لسگ ول کنش‌مرلجع بسه مصاحبه گر چگونه لسددرشروعوبعداز 3-66 فرضیاتم ختلفدر رلبطه با بیمر بسازید -4

صفحه 33:
مذاکره درمورد راه حل ها بلگر ممکنستک مکک نید خود بسیمر یسا همراهیانثرله حلرا ید کنند-1 روم نابع ولمکاناتموجود ودردسترسبیمر متمرکز شویدو کوچکترین‌له حلرا-2 .ييلكنيد .عزتففسرمراجعرا تقويتكنيد-3 .ديصووتلمكازساير لفرادىرا كه در دسترسهستد به ملخله بطلبيد-4 .بسررویط بیعتک وتاه مدتمداخله در بسحرلن‌تساکید بسورزید-5

صفحه 34:
تکنیک های مداخله در بحران - اطمینان بخشی -تلقین -دستكارى محيط - مصرف دارو و - حتی بستری کوتاه مدت زندكى ين أن بحران اسث وبا كمك ديكران(حثى بطور ناقص) فروكشن ميكيد:

صفحه 35:
چگونه مداخله در بحران بهبود ایجاد میکند؟ هدف معمولا" تقویت فرایند شفاست وگرنه معمولا"بحرانها خود بخود فروکش در حقیقت لازمست مکانیسم های انطباقی را جایگزین مکانیسم های مرضی .نمائيم

صفحه 36:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
30,000 تومان