صفحه 1:
صفحه 2:
مدار
صفحه 3:
مدارس هوشمند
2110 بع سمي عي رود نه كدر مشاعل به
دانش و مهارت هاي رایانه اي نیاز خواهند
ورود به اين عرصه به نوع جديدي از آموزش
نياز دارد كه با آموزش سنتي كنوني به
خصوص آن جه هم اكنون در مدارس كشور
ما در جريان است همخواني ندارد.
صفحه 4:
در «مدارس هوشمند» رایانه در نحوه
تدربس و ارزش يابي تاثیر مي گذارد و
برنامه هاي درسي را تا حدودي تغییر
مي دهد .
ولي در عين حال كاركردهاي اجتماعي
مدارس بر جاي خود باقي مي ماند جون در
روابط اجتماعي به دانش آموزان ياري مي
رسا
صفحه 5:
در این مدارس دانش آموزان مي آموزند
نبوهي از اطلاعات را پردازش کنند و از
اين اطلاعات در جهت بادگيري بیشتر
استفاده کنند.
دانش آموزان با منابع علمي جهان و
برقرار می کنند.
صفحه 6:
در «مدارس هوشمند» معلمان مي توانند
cle a اینکه تلاش کنند خودشان
پاسخي براي پرسش هاي دانش آموزان
.يبدا کنند. از آنها بخواهند پاسخ پرسش
هايشان را در رايانه بيدا كنند و براي
«بقيه بازكو كنند
صفحه 7:
«مدارس هوشمند» اين كارآيي را نیز
دارند که به دانش آموزان نشان دهند چه
اطلاعاتي در وب «موثق» است تا کودکان
و نوجوانان ضمن دربافت اطلاعات
درست تحت تاثیر تبلیغات سوءاینترنت
هم قرار نگیرند.
صفحه 8:
در نهایت به كارگيري رایانه به معلمان خوش
فکر کمک مي کند به دوره آموزش
براساس کتاب محوري و سخنراني تک گوبانه
معلم در کلاس خاتمه دهند .
3
سیستم آموزشي را به شکل
سیستم مشاركتي. مبتني بر آموزش توانايي
دانش آموزان تبدیل کنند.
صفحه 9:
«اگرچه در عصر تكنولوژي وا طلاعات سرعت
تولید دانش تصاعدي است ولي به خاطر عمق
ae ee) pee ee eet sc نوايك
شتاب زده باشد.
ما به آموزش شتابان نیازمندیم نه
آموزش شتاب زده!
و اگر راهي که طي مي کنیم اشتباه باشد فناوري
بر سرعت مادر 0 اشتباه مي افزايد.»
صفحه 10:
علل پرداختن به مدارس هوشمند:
- پرورش خلاقیت و ایجاد تغییر و سوق دادن
بادگیرندگان به سمت ناشناخته ol
- ایجاد زمینه بهره مندي مناسب و عدالت در دسترسي
به منابع موجود.
- انتقال و پردازش حجم عظيمي از دانش
درعصراطلاعات.
- ایجاد زمینه حضور صحیح دانش و فرهنگ ايراني و
زبان فارسي در تكنولوژي هاي نوین آموزشي و محیط
انلكا كنت
صفحه 11:
کارشناسان علوم ار تباطات در تعریف مدارس
شمند نو بند:
«مدرسه هوشمند. مدرسه اي است که با کمک
فناوري هاي نوین, سیستم هاي آموزشي و
ديجيتالي هوشمند درصدد سرعت بخشي به فرآیند
ياددهي. بادگيري و بهبود مدیریت به صورت كاملا
نظام یافته می باشد.
تا انسان عصر اطلاعات قادر به پردازش و
دسته بندي و استفاده بهینه از منابع فني دانش روز
با توجه به طیف گسترده آن براي کشف استعداد
خود و بروز خلاقبت ها باشد.>>
صفحه 12:
٩ تغییر روش آموزشي سمعي و تخته سیاه (سنتي) به آموزش سمعي و
بصري با استفاده از تكنولوژي نوین (آموزش مدرن)
توسعه تحقیقات در امور آموزشي با روش آسان
کاهش فاصله کیفیت آموزشي نسبت به كشورهاي توسعه يافته
امکان ایجاد بستر فرهنگي لازم جهت توسعه فناوري اطلاعات
کاهش فاصله ديجيتالي در امور آموزشي
توسعه فرهنگ کار گروهي
صفحه 13:
ارکان مدرسه هوشمند is
0 محیط ياددهي - يادگيري
الف - برنامة درسي ب - محتوا
ج - روش تدريس ١١ د - ارزش یابی
صفحه 14:
2- مدیریت :
منابع و فرآيندهاي مورد نیاز محیط
ياددهي - بادگيري را پشتيباني و حمایت
صفحه 15:
ار كان مدر سة هوشمند :
3- مسئوليتهاي افراد و مهارتهاي مورد نياز :
دراين مدرسه نقش مدير معلم . دانش آموز
ee
دانش خود نقش موّثري در مدرسه خواهند
داشت .
صفحه 16:
© فناوري :
ایجاد محیط ياددهي - يادگيري » مدیریت و
ارتباطات بيروني راه حل هاي مبتني بر
فناوري را الزامي مي کند.
صفحه 17:
آموزش الكترونيكي چیست؟
آموزشي که از فناويري اطلاعات و
ارتباطات استفاده مي کند تا بهترین
سرویس ها را phils سلده به
صورت موثري به علاقمندان بدهد.
این روش با عملیاتی ساده» آموزش و
ارتباطات لازم را براي آموزش در
طول عمر فراهم مي کند.
صفحه 18:
آموزش الكترونيكي چیست؟
۰ آموزش الكترونيكي روش موثري در
آموزش است که با تركيبي از
(محتواي ديجيتالي» بستر ارتباطي و
معلميني) که در هر جاي جهان قرار
داشته باشند زمینه آموزش نوآورانه
و خلاق را براي آموزش پژوهان
بوجود ميآورد.
صفحه 19:
آموزش الكترونيكي چیست؟
۰ استفاده از تکنولوژي شبکه براي
طراحي» ارائه» انتخاب»
مدیریت» پشتيباني و توسعه ی
آموختن راء
آموزش الكترونيكي تعريف
د
صفحه 20:
٠ گفتن: کر نع مد ما پیت ند
صفحه 21:
در مورد آموزش الكترونيکي
آموزش
به
در
3d)
ابرار آموزشي مناسب براي آموزش در طول عمر
صفحه 22:
در مورد آموزش الكترونيکي
بویایی ۸۳/۵
لامسه 71/۵
ل بعد از "ا روز
الق بعد از ۲ ساعت.
صفحه 23:
در مورد آموزش الكترونيکي
تحقیقات نشان ميدهد:
۷ درصد آموختن بیشتر
7 درصد زمان کمتر
درصد هزینه کمتر
صفحه 24:
صفحه 25:
لكت تا
-آموزش در هر جا منزل یا محل کار
- آموزش در هر زمان شب , روز
RC WOES Ear Penh ۱
انتخاب)
- حذف جغرافيا (هر درس دلخواه از هر جاي جهان)
Ts Sig 9
(قبلا مردم به سمت آموزش مي رفتند)
- آموزش بدون غیبت وب کم. ۲0 و ضبط برنامه اساد)
صفحه 26:
جرا آموزش الكترونيكي مهم است (2)
- آموزش الکترونيك يك روش ۸۸6۲۱۷۶ است .
(در حالي كه آموزش سنتي 511/1 58.5 است)
- آموزش الكترونيكي عملي است .
07-5
Senge ve Sees لت
صفحه 27:
- آموزش الکترونيك با هیجان همراه
ا سا
ك5
پیچیده به روشي ساده و جانب
قابل ارائه است .
(GV ار
Re ed ra
است . ( ان
صفحه 28:
چرا آموزش الكترونيکي مهم است (4)
- آموزش الكترونيكي از طریق ارتباطات روي خط »
این فعالیت اجتماعي را منطقي تر و وسیع تر
SR Ee nee ET opr و رل ۱۵
POY OnE SEES SCS
صفحه 29:
چرا آموزش الکترونیکی مهم است (5)
- آموزش الکترونيك كمك مي کند تا هر آموزنده بر اساس علاقه و
ee: 1
- در آموزش الكترونيكي هر آموزنده بر اساس توان و علاقه و
ا CONS EOE) Be Tere
000007 121211717770
در آموزش الكتريونيكي دسترسي به منابع بیشتر. و ارزانتر است.
- در این روش دسترسي آموزنده به طیف بزرگتري از
۳
صفحه 30:
)6( چرا آموزش الکترونیکی مهم است
۳ Te So ECS Yet S Ose e re SEs
وقت آموزنده هدر نرود.
YS See Se TOE Yee hin OP ace ey on ae
مي شود در محيط كار كاربرد ندارند!
RS ere ete ISLS kth CaP ter oar
Per iss eat ee STD Wet Cone rar cr Weep Cy)
13230013100117
- در بیشتر سازمان ها نیاز است که سریعا به اطلاعات دست یافت» پس
TPB Ye ede TS) 1
است.
صفحه 31:
چرا آموزش الکترونیکی مهم است (7)
- آموزش الکترونيك کلاس درس سنتي را به
رايانه روميزي و از آنجا به رايانه جيبي و
Cte eto ne Be wa)
(m-learning)
- در عصر حاضر بیش از 9۵60
تا ها و ادارات در
ماموريت بيرون از اداره ويا شركت مى
باشد» در قطار» DY 5 Legh هتل صرف
مي شود.
(اين وقت مناسب براي آموزش به روش
۳
صفحه 32:
جرا آموزش الكترونيكي مهم است (8)
آموزش الكترونيكى به سازمان ها كمك
مي كند تا ضمن صرفه جويي در زمان
ee Sta Se) 12
بالاتري نيز برخوردار باشند.
ال ا 7
سطح ملي و بين المللي افزايش
مي دهد.
صفحه 33:
نتيجهگيري ): خلاصه مزاياي آموزش الكترونيكي
#آموزش هر کس در هر جا و هر زمان
9کاهش هزینه جا به جا شدن و ساختمان
#دسترسي آني به منابع واطلاعات در هر
زمان
#آموزش خصوصي با هر معلم دلخواه
۶امکان کار جمعي و بحثهاي دوطرفه بهتر
#درسهاي روي خط .منظمتر از درسهاي
استاد در روش سنتي است
صفحه 34:
ا ل ۱
. دسترسي به تجربيات ديكران در آموزش
ا را :۱9
انتخاب متن مورد علاقه
متن به راحتي به روز ميشود
امکان اندازه گيري آموزش خلاق
. امكان ذخيره سازي تجربيات
صفحه 35:
نتيجه گيري نهابی
8 آموزش الكترونيكي امروزه سیاست توسعه آموزش در
جهان توسعه يافته است.
©بايد توجه داشت بسياري نكات ناشناخته در اين نوع
آموزش وجود دارد كه با دقت بايد آنها را شناخت تا از
پتانسیل هاي آن استفاده کرد و جلو مشکلات احتمالي را
. نیاز کشور ما به آموزش الكترونيكي بیش از جهان توسعه یافته است.
ee ee ae ۳
صفحه 36:
عصر مجازي را باور کنیم
کامپیوترها با
اندازههاي بسیار
کوچك» با صفحه
نمايش كيفيت بالا در
لباسها جاي ميكيرند و
بعضا به عنوان
خشاك ار انب
استفاده ميشود
صفحه 37:
عصر مجازي را باور کنپم
ترجمه تلفني زبانهاي دو
طرف مقدور و عادي
ميشود. فرانسوي و
ايراني هر دو زبان هم
را خواهند فهمید.
صفحه 38:
عصر مجازي را باور کنپم
اغلب ارتباط با کامپیوتر
با حرف زدن با آن» و
حرف زدن کامپیوتر با
کاربر مانند زبان
صفحه 39:
5- یکپارچه سازي دانش . مهارتیها و ارزشها
از طریق برنامة درسي ( باپروژه اي نمودن
فعالیتیها ي مربوط به محتوا )
4- نظم و تداوم در آموزش ۱
5- ایجاد نگرشها ي مناسب در استفاده از
فناوري
6- دسترسي همه دانش آموزان به آموزش
مطلوب
صفحه 40:
در طراحي یک مدرسه هوشمند باید به چهار
فاکتور تاثیرگذار توجه کرد:
1) عوامل محيطي(فضا و طراحي مناسب مدرسه.
كلاس ها 9 AG
2) عوامل اجرابي و يادكيرندكان (آموزش قبل از
شروع به جهت توجيه مديران» معلمان و دانش
آموزان).
3) عامل سخت افزاري و شبكه طراحي مهندسي
ples ارتباطي شبكه و سخت افزاري.
4) عامل مهم نرم افزار و دیجیتال.
صفحه 41:
* نظام آموزش سنتي
۶ انتقال يك جانبه اطلاعات و محفوظات
* عدم خلاقیت
* مناسب طیف محدود فراگیران
* کیفیت نامطلوب آموزشي
صفحه 42:
*** نظام نوين آموزشي
* پرورش خلاقیت و نوآوري
* آموزش فراگیر و مادام العمر
* توجه به تفاوتهاي فردي فراگیران
* نقویت روحیه تحقیق و پژوهش
صفحه 43:
۰ 1
4 a 4 1
: تعریف مدرسه هو سمند
Seka Bees eee St Ie et eee
منظور تحول تدریجی نظا مآموزشي درجهت تربیت
۱۳ ee et OS ا
م۱
. اطلاعات آماده سازد
صفحه 44:
7 فلسفه ای است که می گوید همه دانش آموزان می توانند :
7
ا ۱
زندكى آنها باشد.
ا ا 0
CY CPCS) ا 0
صفحه 45:
rer hie rar ser Perry rere hae
ee Te eres ا
۱ noe BOLT Sy me TC) Lente cee ye) Ye)
يشتيبانى مى كند.
ATs ل ی nee
Peto we Tees
Rome entre) yer nee)
Sag i iy og lanl o9b hel aay KS 8
مى دانند.
* محیطی که حمایت و مشارکت فعال اولیا و جامعه را جلب می کند.
۱
اسلامى متحول مى سازد.