کسب و کار مدیریت و رهبری

مدل ارزیابی فرایند شناخت‌گرا – CPM – Cognitive processing models

49-Cognitive-processing-modelsCPM

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل ارزیابی فرایند شناخت‌گرا – CPM – Cognitive processing models”

مدل ارزیابی فرایند شناخت‌گرا – CPM – Cognitive processing models

اسلاید 1: مدل ارزیابی فرایند شناخت گرا(CPM) Cognitive processing models(CPM)MGTools.ir

اسلاید 2: عنوانمدل ارزیابی فرایند شناخت گرا((CPMنوعمدلمراحل استفادهبازنگریموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: این مدل در سیستم ارزیابی عملکرد بخش خدمات عمومی کشور مالزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل روش جدیدی در ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی است که در آن کارکنان را از جهات مختلف در فرایند ارزیابی وارد می‌کند و از این طریق می‌تواند عملکرد آن‌ها و همچنین میزان نتایج تصمیم‌گیری‌ها را مورد سنجش قرار داد. گام اول در مدل فرایند شناختی، «مشاهده‌« ارزیابی شوندگان توسط ارزیابان است. مشاهده یعنی بررسی و ملاحظه دقیق رفتار برای ارزابی عملکرد می‌باشد. این اطلاعات دقیق، در حافظه ذخیره می‌شوند. هدف مشاهده می‌تواند تاثیر مستقیم روی صحت ارزیابی رفتار داشته باشد. گام دوم «دسته‌بندی»، به معنی سادگی دسترسی به اطلاعات حاصل از مشاهده و بررسی آنها از طریق دسته‌بندی می‌باشد. دسته‌بندی به تشابه میان یک هدف و هر یک از دسته‌هایی که در دسترس ارزیاب قرار دارد، بستگی دارد. گام سوم «ذخیره سازی» مربوط به فرآیندی است که به شکل اطلاعات حسی (مربوط به حس‌های پنج‌گانه آدمی) در حافظه حسی نگهداری می‌شود. گام چهارم «بازیابی» مستندات فرایندی است که به شکل اطلاعات ذخیره شده‌اند. مراحل «بازیابی» شامل فراخواندن و بازشناسایی می‌باشد. فراخواندن، تلاش بدون ساختار مرتبط با بازیابی اطلاعات است و بازشناسایی، تلاشی است برای تعیین همخوانی محرکی که در حافظه کاری ارائه شده است با چیزی که در حافظه بلندمدت وجود دارد. گام پنجم، «یکپارچگی» بخش‌های مختلف اطلاعاتی است که در طی کدگذاری، ذخیره و بازیابی اتفاق می‌افتد. یکپارچگی اطلاعات مربوط به عملکرد کنونی با توجه به اطلاعات گذشته و عملکردهای آینده می‌تواند به آثار یکسان یا مغایر منجر شود. گام نهایی «تصمیم‌گیری» است که می‌تواند بوسیله قضاوت ارزیاب و هریک از مراحل پیشین که توضیح داده شد، تحت تاثیر قرار گیرد. در این مرحله است که تمامی عامل هایی که قبلا شناسایی شده‌اند به احتمال زیاد روی اثربخشی یک ارزیابی اثرگذار خواهند بود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمزایااین مدل به طراحان نظام‌هاي ذخيره و بازيابي نيز كمك مي‌كند تا با رويكردي شناخت‌گرا، به طراحي نظام‌هاي ذخيره و بازيابي اطلاعات بپردازند.معایبمشکلات ادراکی: بر حسب درك ارزيابي‌كننده از محتواي پيام و نياز اطلاعاتي، هدف ارزيابي و همچنين زمينه كلي انجام ارزيابي، ممكن است ارزيابي متفاوتي اتفاق بيفتد.اين مدل علاوه بر اينكه مي‌تواند مبناي تحقيقات عميقي در حوزه ارزیابی عملکرد قلمداد شود، به طراحان نظام‌هاي ذخيره و بازيابي نيز كمك مي‌كند تا با رويكردي شناخت‌گرا، به طراحي نظام‌هاي ذخيره و بازيابي اطلاعات بپردازند.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان