صفحه 1:
مدل تعريف كسب و كار سه
بعدى
Abell model
0
۱۳۵5
صفحه 2:
ut
صفحه 3:
چه شرکتی وضوح و بینشی برای مشتریان خود نمیخواهد و نیازهای مشتریان آنها چیست؟ برای به
دست آوردن یک دید کلی خوبی شان مختلف و نیاز های آنها و جهت پیدا کردن اينکه دقیقا از
چه تکنولوژی هایی باید برای خدمت به این مشتریان استفاده نمود. دریک آبل یک چارچوب تعریف
كسب و کاری را در 1980 میلادی توسعه داده است. این مدل هنوز به عنوان مدل ابل شناخته
میشود. با توجه به فرایند برنامه ریزی استراتژیک آبل. اصل شروع برای هر سازمان داده شده و
این فرایند در بيانیه ماموریت تعریف گردیده است.
پیانیه ماموریت به سازمان جهت Go دهد و اساسی Sly بررسی بیشتر از استراتژی فراهم مى
کند. سه سوال نقش مهمی در تدوین بیانیه ماموریت دارند:
1- مشتریان سازمان چه کسانی هستند؟
2- سازمان چگونه می تواند تیازهای مشتریان خود را پاسخ بدهد؟
3- سازمان از چه تکنیک هایی برای رفع نیازهای مشتری استفاده می کند؟
دریک آبل سه سوال را در سه مجور خلاصه کرده است : یک محور افقی که در آن مشتریان |
استفاده کننده گروه. یک محور عمودی با نیازهای خرید و یک محور تمایلی با فن آوری های به کار
گت اراي بى خلاضه كلى ار حدل كسب و کار و مدل أيل لجاز شد |
نيازهاى مشترى :
در مدل آبل تمام نیازهای مشتری که مربوط به شرکت می باشد. شناسایی و ذکر شده است. این
نیازهای مشتری بر اساسی از محصول به عنوان نتیجه ای از aS Ul پیوندی به منافع مشتری ساخته
شده, تعبین می شود.
بعنوان مثال یک تولیدکننده نرم افزار به نیازهای مشتری توسط بسته های تحويلي تنها که می تواند
توسط افراد غیر متخصص به راحتی نصب شود, پاسخ می دهد.علاوه بر اين آنها نرم افزار نرم
افزار رایگان ویروس را پیشنهاد کرده و اين امکان را می دهد بصورت ماهانه نرم افزار را پاکسازی
نماید. آنها همچنین دفترچه راهتمای واضحی و کمک تلفتی را فراهم کرده اند.
صفحه 4:
فناوری ها
اصطلاح "فناوری ها" را باید بطور وسیعی تفسیر نمود. علاوه بر این فناوری هایی که برای ایجاد
محصول استفاده می شود, همچین فناوری های نیز برای قرار دادن محصول در بازار وجود دارد.
كدام كمبين بازاريابى بايد استفاده شود که در آن. راه تحقیقات بازار بر روی یک محصول بیش برده
میشود؟
بعنوان مثال تولید کننده نرم افزار از آخرین فناوری ها در محصولات نرم افزاری خود استفاده می
کند. علاوه بر آين, تولید کننده پشنیبانی به مشتریان به وسیله ی مرکزی 24 ساعته,را پيشنهاد و
وی تضمین بهترین ارائه اطلاعات امکان پذیر را می کند.
گروه های مشتری / خریداران
بازاریابی همه چیز در مورد خریداران است. بدون خریداران بازار وجود نخواهد داشت. هر سازمان
دریافت هسته ای از خریداران را می خواهد و لذا نقسیم بندی مشتریان بسیار مهم است. با
dale gil کامل از گروه های مختلف هدف, سازمان می تواند پیشنهادات محصول هدقمندی را
بعنوان مثال تولید کننده نرم افزار محصولات را به مشنریان 828 و 826 تحویل می دهد. تولید
pee به کارگیری مدیران حساب خود. تجارت توزیع ,خرده فروشی و انجمنهای تجارت به این
وه ها رسیده است.
بهینه سازی ۲
مدل بل سازمانی را با دیدکلی سریع و آسان از مهمترین عواملی که می تولند در مفهوم بازاربابی
استفاده شود, فراهم می کند. ممکن است که مدل آبل توسط مرتب سازی جنبه های مختلف
مشتریان, نیازها و فن آوری ها با توجه به درجه اهمیت خط متقاطعی از سه محور, بهینه سازی
کند. مهمتری جنبه از مدل آبل که نزدیک به "محور ۵" باشد.. اولویت بالاتری خواهد داشت. شرکت
بلافاصله خواهد فهمید که به کدام جنبه باید اول بپردازد
صفحه 5:
ابزارهای مرتیط
صفحه 6:
نا
كر كرك كه
كك كر
ل
ل
صفحه 7:
رات كسب اطلاعات بيشت به
وبسایت ۷۱9۲۵۵۱5۰۱۳ مراجعه
نمایید..:
۱۳۵۵5