کسب و کار

مدل تغییرات هدف دار The purposive change model

The-purposive-change-model

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل تغییرات هدف دار The purposive change model”

مدل تغییرات هدف دار The purposive change model

اسلاید 1: مدل تغییرات هدف دارThe purposive change model

اسلاید 2: عنوانمدل تغییرات هدف دارنوعمدلمراحل استفادهطراحیموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: بدون شک مسئولیت هر امری در شرکت بر عهده مدیرعامل آن شرکت است. بنابراین یکی از مهمترین وظایف مدیرعامل طراحی و درک تغییرات استراتژیک در سازمان می باشد. به این ترتیب مدیرعامل باید به این سوال پاسخ دهد که چگونه کارهای درست را میتوان به خوبی انجام داد تا بتوان به اهداف سازمان دست یافت. با پیروی از نظر Bower باید چنین اظهار داشتکه این امر میتواند حوزه ای از تغییرات هدفمند را نشان دهد : چه چیزی باید باشد و چطور باید انجام شود.انجام این مسئولیت به موفقیت مدیرعامل در ایفای نقش خود بعنوان سازنده، معمار یا طرح سازمان بستگی دارد.سرانجام این سوال مطرح میشود که چگونه آنها میتوانند اطمینان حاصل نمایند که ساختار سازمان عملکرد صحیحی را به دنبال داشته است. ten Have براساس مطالعه گسترده ای که پیرامون شرکتهایی از جمله میکروالکترونیک، نوکیا و سولاک که هر سه برنده جایزه کیفیت در اروپا بودند، صورت گرفت توانست مدل تغییرات هدفمند را طراحی نماید. تناسب یکپارچه، مفهوم کلیدی در این مدل به شمار می آید و به معنای برقراری تناسب بین هر چیزی در سازمان می باشد. به گونه ای اختصاصی تر واژه انسجام یافته به تمام مسائل، مفاهیم، اصول و قواعدی مربوط می شود که مدیرعامل باید با آنها دست و پنجه نرم کند.واژه تناسب بدین معناست که اجزای مختلف سازمان باید در یک هماهنگی سازمان یافته و در جهت اهداف مشترک حرکت کنند. مطالعه صورت گرفته پیرامون شرکتهای مذکور سرانجام منجر به شناسایی و توصیف چهار فرآیند مدیریت عمومی شد که این چهار فرآیند با یکدیگر براساس شیوه متفاوتی از سازماندهی ارتباط دارند :1- مسیر (جهت) : به انتخابهای سازمان و اهداف مشترک که شامل ماموریت و ارزشهای سازمان میشوند، اشاره دارد.2- سازگاری : اغلب اهداف عمودی شرکت و ارزشهای سازمانی بصورت اهداف جزئی، وظایف و استانداردهای رفتاری ترجمه میشوند(تناسب عمودی).3- انسجام : این امر به هماهنگی افقی میان فرآیندها، زنجیره ها، شرکتهای فعال، بخشها و افراد ارتباط می یابد، همچنین ساختارها، سیستم ها و شایستگی ها را نیز در بر میگیرد (تناسب افقی).4- بازخور : این مورد به تنظیم یک سازمان به شیوه ای که در آن یادگیری در تمام سطوح و در کلیه قالبهای زمانی رخ دهد، اشاره دارد.

اسلاید 4: مسیر (جهت)، سازگاری و انسجام اتثیری ثابت دارند درحالیکه بازخور از این موارد پویاتر می باشد. غالبا هدف گرایی و تغییر هدفمند به واسطه شکل دادن فرآیندهای چهارگانه مدیریت از جمله : مسیر، سازگاری، انسجام و بازخور و همچنین عناصر و منابع زیربنایی به سمت یک انسجام و کلیت متعامل پیش می رود.الگوی تغییر هدفمند و اصل مهم سازگاری یکپارچه در آن، بیانگر این موضوع است که هرچه ساختار سازمانی مناسبتر باشد، سازمان در شناخت آمال و اهداف خود از اثربخشی بیشتری برخوردار خواهد بود. مهمترین تفسیرها باید در مورد تمرکز اصلی این الگو بر موقعیتهایی که در آن الگو اثربخش تر عمل خواهد نمود و ابعادی که در این الگو مورد توجه قرار نگرفته است، صورت گیرد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطآدیزس PAEI نقش های مدیریتی Adizes’ PAEI Management Rolesمدیریت تغییر Change Management Icebergمزایامدل تغییرات هدفمند، با نظم بخشیدن به سازمان و تبدیل و اجرای چنین فرآیندهایی است که دستیابی به اهداف را تسهیل میکند.کاربردهاالگوی تغییر هدفمند و فرآیندهای زیربنایی مدیریتی را میتوان به واسطه تبدیل آنها به فعالیتهای ملموس مدیریتی به جریان درآورد. درشرکت های مورد مطالعه این موضوع به خوبی تشریح می گردد که چگونه انجام این کار با توصیف برخی از اقدامات صورت گرفته است.معایبهرچند این الگو روشهای گوناگون برقراری ارتباط با یک مسیر را ارائه مینماید و مقدمات شناخت آن را فراهم می سازد اما باید اعتراف کرد که برای تعیین محتوای مسیر یعنی آمالها و اهداف ساخته نشده است.همچنین به کارگیری این مدل بسیار وقت گیر بوده و نیازمند درجه بالایی از انضباط، زمان و پایداری است.الگوی تغییرات هدفمند، مدلی مناسب برای موقعیتهای بشدت بحرانی که بر کوتاه مدت تمرکز داشته و بودن واسطه به نتایج مالی مرتبط میشوند، به شمار نخواهد آمد. بعلاوه این الگو تا حد زیادی نقش فرآیندهای خلاق غیرمنطقی و احساسی را در سازمان نادییده میگیرد.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان