کسب و کار اقتصاد و مالی

مدل خرید کرالجیک Kraljic’s purchasing model

Kraljics-purchasing-model

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل خرید کرالجیک Kraljic’s purchasing model”

مدل خرید کرالجیک Kraljic’s purchasing model

اسلاید 1: مدل خرید کرالجیکKraljic’s purchasing model

اسلاید 2: عنوانمدل خرید کرالجیکنوعمدلمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعمالی و سرمایه گذاری / زنجیره تامینسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مدل کرالجیک این امکان را برای مدیران فراهم می‌سازد تا مناسبترین استراتژی خرید برای انواع کالاها را انتخاب نمایند و بدین وسیله می‌توانند بین هزینه و ریسک تعادل برقرار سازند. هزینه‌ها شامل هر دو دسته هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم خرید می‌شود. بعنوان مثال اهمیت زمان برای مدیریت، خروج از بحران و انعقاد قراردادها.دو بعد اساسی در ماتریس کرالجیک عبارتند از: ارتباط با نتایج مالیریسک عرضه ( یا عدم‌اطمینان)این دو بعد، چهار ربع ماتریس را تشکیل می‌دهند که خود نشان دهنده چهار طبقه از محصولات است:کالاهای استراتژیککالاهای اهرمیکالاهای دردسرسازکالاهای عادیماهیت واقعی مدل کرالجیک بیانگر تاثیر عمیق آن بر نحوه اداره مدیریت خرید یک شرکت می‌باشد. هرچند جنبه‌های ارتباطی و عاطفی ممکن است به نتایج کار آسیب وارد نماید به ویژه زمانی که فضای کافی جهت تبدیل چنین جوانبی به تحلیلهای اصولی وجود نداشته باشد. یک تولید کننده شیشه، مدیریت خرید خود را در احیا و طراحی مجدد کسب‌وکار و همچنین گسترش کارخانه، شناسایی کرده و بکار گرفت. در اولین مرحله، مدل خرید کرالجیک ثابت کرد که می‌تواند در ایجاد دید مطلوبتری نسبت به بخش خرید، کمک قابل توجهی ارائه نماید. مثلا: گروه‌هایی از محصولات مستلزم توجه و عملکرد مشابه مدیریت می‌باشند. با طرحریزی بخشها در ماتریس کرالجیک این امکان وجود دارد که تعیین کنیم چه بخشهایی بیشترین تاثیر را بر نتایج مالی و چه بخشهایی بیشترین تاثیر را بر ریسک عرضه می‌گذارند. بعدها گروه مشاورین برنسکات و مدیران خرید، مشترکا یک استراتژی خرید را برای هر بخش اندیشیدند که البته استراتژی از مدل کرالجیک (بعنوان یک راهنمای کلی) و تجربیات روزمره استنتاج شده بود و توجه ویژه‌ای را نیز به بخشهای اهرمی و بخشهای استراتژیک مبذول می‌داشت، بهرحال نتیجه آن صرفه‌جوییهای قابل توجه در محصولات اهرمی و بهبود هماهنگی فرآیندهای لجستیکی با تامین‌کنندگان بود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطچهارچوب شبکه خرید Buygrid Frameworkشش نقش خرید Six Buying Rolesمزایااین مدل خرید به شرکتها کمک می‌کند تا از صرفه‌جویی و ولخرجی بیش از حد در حوزه مدیریت خرید اجتناب ورزند. این مدل در اجرا نسبتا ساده بنظر می‌رسد حتی نخستین باری که اجرا می‌شود، می‌تواند اثر زیادی بر نتایج مالی شرکت داشته‌باشد. مدیریت خرید نه تنها تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر میزان سودآوری دارد، از آنجایی که از دانش و آگاهی بیشتری نیز نسبت به محصولات و فرآیندها برخوردار است، بطور فزاینده‌ای بر ارزش ادراکی مشتریان تاثیرگذار خواهد بود.کاربردهاجهت استفاده از ماتریس کرالجیک در هر شرکتی برداشتن سه گام اساسی ضروری به نظر می‌رسد که عبارتند از:1- گروه‌بندی منطقی محصولات2- تعیین پیامدهای مالی و ریسک3- تشخیص طبقهبندی‌های خرید در ماتریس کرالجیک (طراحی خطوط)ماهیت واقعی مدل کرالجیک بیانگر تاثیر عمیق آن بر نحوه اداره مدیریت خرید یک شرکت معایبهمه شرکتها مدیریت خرید را در راس فعالیتهای خود قرار نمی‌دهند. در جستجوی راهی جهت رشد و ارتقا به سطوح بالاتر، بسیاری از شرکتها توجه بیشتری را به بازاریابی و مدیریت فروش معطوف می‌دارند تا به مدیریت خرید.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان