تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۵۳ اسلاید بقراط بزرگترین حکیم یونانی، رفتار انسانها را در ۴۰۰ سال پیش از میلاد مورد بررسی قرار داد . او متوجه شد که ما انسانها در رفتارهای خود تشابهات و تفاوتهایی را نشان می دهیم . وی رفتار افراد را به چهار دسته صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی تقسیم کرده بود. بر اساس مشاهدات وی ما انسانها یکسان هستیم، با این وجود هر یک منحصر به فرد می باشیم. دانشمندان دیگری نیز همانند جالینوس رفتارهای انسان را به مدلهای مختلفی تقسیم کرده بودند که امروزه نیز در علم پزشکی به آنها اشاره م ی شود . با ادامه یافتن این نظریات، اثبات شده است که رفتارهای قابل مشاهده م یتوانند در گروه هایی طبقه بندی شوند. این عمل باعث به وجود آمدن پدیده ای شده است که اکنون به نام “زبان رفتاری” شناخته می شود. که به عنوان “مدل رفتاری برتر ” شناخته می شود، یکی از معتبرترین (DISC) مدل رفتاری دیسک استاندارد یا زبان مشترکی است برای شناخت و بازگشایی رموز . DISC ابزارهای رفتار شناسی در جهان است رفتاری افراد و پی شبینی رفتارهایی که به طور معمول از آنان مشاهده می شود. اطلاعات کسب شده بر اساس کمک می کند تا با دانستن این که افراد چه تمایلات فکری دارند و زبان بدن آنها چگونه است، DISC مدل بتوان مدل رفتاری ایشان را حدس زد و بهتر با آنان رابطه برقرار کرد .

m.ivazar

صفحه 1:
شناخت الگوهای رفتا بارويكرد 086 استاد: جناب آقاى مهندس اصغرى تهیه و تنظیم: محمود رضوی فتار شناسی براساس مدل ©8156 دانشگاهعلمی کاربردی کسترش انفورماتیک ایران بر ای تدای باییز ۱۳۹۷

صفحه 2:
Don't Make Me Gol ‏"سلام‎ * ببخشید شما ؟ * برنامه دوره چیه ؟ زمان استراحت ؟ *قواعد و مقررات دوره چیه ؟ امتحان داره یا نه ؟ *نحوه استفاده از موبایل ؟ *نحوه برگزاری دوره ؟ * اعلام منابع ؟ جزوه بنویسیم؟ *سئوالات خودمون رو کی بپرسیم؟

صفحه 3:
Back in the swing of things به نظر شما یادگیری در چه محیطی اتفاق می افتد ؟

صفحه 4:
شرایط مناسب برای یادگیری محیط صمیمی و غیر رسمی ۰( . محیط خشک و رسمی مشارکت فراگیران در كلاس ال سخنرانی صرف توسط مدرس انجام کار عملی و کارگاهی . ‎GM‏ مباحث تنوری

صفحه 5:
هرم یادگیری

صفحه 6:
یکدیگر را بشناسیم 0۹

صفحه 7:
اهداف رفتاری: فراگیر می بایست بعد از اين دوره مدل رفتاری خویش را شناخته و توضیح دهد . فراكير مى بایست بعد از این دوره مدل رفتاری دیگران را شناخته و توضیح دهد. فراگیر می بایست بعد از اين دوره بتواند مدل رفتاری خود را با دیگران تطبیق دهد. فراگیر می بایست بعد از اين دوره ار تباط موثر با دیگران برقرار نماید. فراگیر می بایست بعد از اين دوره . نقاط قوت و قابل بهبود رفتار خود را بشناسد. فراگیر می بایست بعد از اين دوره علت تضادهای بین فردی را بداند.

صفحه 8:
جند سوال ‎‘aig‏ ‏4 #

صفحه 9:
9 © جرا برخى از افراد دير تصميم مى كيرند ؟

صفحه 10:
9 © جرا برخى ازافراد كند هستند ؟ ‏ ۸۸۵6:5۲۵۷ موه یگ

صفحه 11:
و هبن © جرا برخى ازاة جرا برخى از افراد + ز افراد خروجی ها ‎As‏ ‏وجی های مورد نظر را ندارند؟ => —

صفحه 12:
© جرا برخى زارد نوی جرا برخى از افراد تفويض اختيار نمى كنند؟

صفحه 13:
6 چرا برخی از افراد جسور هستند و ریسک می کنند و برخی نیستند ؟

صفحه 14:
© جرا برخى ازاة جرا برخى از افراد بيشترين مقاومت نغ بيشترين مقاومت را در برابر تغييرات دارند ؟

صفحه 15:
9 © جرا برخى از اقراد مديريت زمان ندارند؟

صفحه 16:
9 0 چرا برخی از افراد با افراد دیگر درگیر هستند ؟

صفحه 17:
2 6 چرا برخی از افراد ‎Sie‏ نگر هستند و برخی دیگر کلی نگر؟

صفحه 18:
1 0 جرا برخى از افراد كارهاى روتين دوست دارند و برخى ديكر كارهاى متنوع و حتى برخى كارهاى بر جالشس؟ شناخت الگوهای رفتاری براساس ‎DISC Jue‏

صفحه 19:
شناخت الگوهای رفتاری DISC Personal Profile System Dimensions of Behavior Get DISC Accredited 6

صفحه 20:
DISC PERSONAL PROFILE SYSTEM DIMENSIONS OF BEHAVIOR Dominanc Steadine

صفحه 21:
006 تسلط - نفوذ

صفحه 22:
er 10۳/006 تاثیر گذاری

صفحه 23:
68 ثبات صبور وفادار ار احساسى خوس برخورد خونكرم

صفحه 24:
COMGO1EOT10 OG ‏وظیفه شناسی‎

صفحه 25:
و نشستن در گروه مرتبط ی ۸۱۸

صفحه 26:
00000 1006000 برون گرا تسیز ‎ed‏ رک وقاطع ‎an‏ قوی و افذ تب خطرپذیر ‎١‏ اهل رقابت ‏ پیشکام 9 اجتماعی ۱ 0 سریع الفکر تطبر و وفادار 2 ‎galas pay‏ 3 ‎Oa ros‏ خونگرم ‎se‏ ‏تحلیل گر درون گرا

صفحه 27:
ویژگیهای عمومی 000 تسلط - نفوذ “Just do it!”

صفحه 28:
زبان بدن (1 كلمات لفظى * بيشتر ياسخ مى دهد تا سئوال كند * بیشتر حرف می زند و کمتر گوش می کند * از ارتباطات کلامی بیشتر استفاده می کند * از جملات تاکیدی بیشتر استفاده می کند ES ‏بك مى‎ se

صفحه 29:
زبان بدن ‎D‏ تن صدا "تن صدای فشاری و توام با دستور آسانی در برقراری ارتباط ۷صدای بالا صحبت سریع 7"صدای چالشی با زير و بم زياد

صفحه 30:
زبان بدن ‎D‏ ‏مصادیق رفتاری 4 vo v دست دادن قوی و با اعتماد بنفی تداوم در تماس چشمی حرکات تاکیدی 7ابراز بی حوصلگی ۷حرکت سریع راه رفتن سریع ۲روی دو پا محکم ایستادن "رسمی "غذا خوردن سریع

صفحه 31:
«D» oy چگونگی حل مشکل و عکس‌العمل به چالش را در افراد مورد سنجش قرار می‌دهد. شدت: هرچه مقدار « 0] » بالاتر باشد. فرد در مواجهه با مشکلات و مولنع فعال‌تر و جدی‌تر عمل می‌کند. ۱ هرچه مقدار « 0] » کمتر باشد. تمایل فرد برای جمع‌آوری حقایق قبل از تصمیم گیری بیشتر می‌شود. هنگامی که فرد در محیط ناخوشایندی قرار می‌گیرد : مقدار بالای « 2] » در افراد باعث بروز رفتاری خشن و مستقیم می‌شود. احساسات : فاکتور « (0] » احساس خشم را اندازه می‌گیرد. کسانی که فاکتور « 0 » بالایی دارند به سرعت عصبانی می‌شوند و کسانی که فاکتور « ۵ » ياييئق نارند دير عصباتئ موشولكه

صفحه 32:
ری 15 در یک نگاه : ‎«D» we‏ غالب. مصمم. مولد انگیزه تمایل به برون گرایی و کار محورند ویژگی‌های بارز: توانا در حل مشکل؛ اهل ریسک ؛ دارای «خود» قدرتمند ‎ego ) ¢‏ 5۲009 شروع‌کننده‌ی کار؛ هدف محور ارزش گروهی: توانایی انگیزه دادن؛ توانایی اداره‌ی رخدادها؛ ارزش دادن به زمان؛ نتیجه‌محور محدوده‌ی خطر: اهل بحث؛ عدم علاقه به روزمرگی : تخطی فراوان از مقامات؛ ممکن است تحمیل کننده باشند بزرگ‌ترین ترس: مورد سوءاستفاده واقع شوند

صفحه 33:
بررسی کلی سیستم ۱15 « 20 » غالب ؛ میلد انگیزه اهل رقلبت - مصمم - قاطع - مولد انگیزه -با مسئولیت - با اشتیاق - پیشرو منطقی - با اراده - مستقل انگیزه گرفتن از : محیط ایده‌آل : لساروباروبی با چالش های جدید و حل مسائل ۰ تمرکز نوآورانه بر روی کارهای آینده ‎Gy‏ کارها و فعالیت‌های غیرمعمول و چالش‌انگیز قدرت و مقام و ريسك كردن "بروزهها و فعالیت‌هایی که نتایج ملموسی به دنبال ‏لآزادی از روزمرگی و کارهای بی‌ارزش دارند ‏7 اعدم کنترل و نظارت و فارغ از جزییات ‏الاتغيير مكانهايى كه در آن فعاليت مىكند 1 ۳ ‎wen‏ 5 تغییر مکان‌هایی که در آن فعالیت می “ارزيابى عملكرد شخصى بر مبناى نتايج ونه ‏روش‌های انجام کار

صفحه 34:
بررسی کلی سیستم ۱15 « 20 » غالب ؛ میلد انگیزه نقاط قوت: محدودیت‌های بالقوه : تشنمیمفیزند‌ی ‎le‏ لاتخطى از اختيارات خود 44% زمان اهمیت بسیاری می‌دهد لس ‎die gem‏ شرایط موجود را به چالش می‌کشد لاروزمركى را دوست ندارد *نوآور است لاخود بين *توانایی حل مساله آاشتباهاتش را به سختی می پذیرد ‎Sandy Jat‏ * شروع کننده‌ی فعالیت

صفحه 35:
روش های انجام کار ‎D»‏ « «من میخواهم کارها را خیلی سریع انجام دهم » موضوع این کار چیست؟ بگذارید کمک کنم. یاد دهم و صحبت کنم. فقط نکات اصلی موضوعت را خلاصه بگو. پگذار من جلسه را اداره کنم. به من چیزهای جدید بیاموز و مرا به چالش بکش نا نا نا نا لا

صفحه 36:
تت ريبون بخشيدن به ارتباطات ‎١‏ 9 د افراد با الكوى «(1» جه زمان خرسند مى شوند : 0مختصر. صريح و بدون حاشيه سخن بكوبيد. 0سؤالاتتان رابا «جه » شروع كنيد نه؛ «جكونه» 0بر روى نتايج متمركز شويد (به ياد داشته باشد كه آنها نتيجهمحور هستند). ۵هنگام توصیف مسأله‌ای به اصل مطلب بيردازيد. 0راه‌هایی را برای حل مشکل به آن‌ها ارائه دهید. 0هنگامی که درباره‌ی ایده هایتان با آن‌ها سخن میگویید مزایای آن را هم به آن‌ها بگویید. 0برای جلب موافقت آنها به حقایق بپردازید نه احساسات . 0مسئله را با توجه به نتیجه‌دهی آن بررسی کنید.

صفحه 37:
سسحت بيبون بخشيدن به ارتباطات « () مه افراد با الكوى «(1» جه زمان ناراحت مى شوند : لاكسسته حرف مىزنيد يا حرفهايتان را تكرار مى كنيد. آابه مشکلات متمرکز می‌شوید و نه راه‌حل‌ها. لابه مسائل كليت مى بخشيد. ‎uo yg‏ و مدرک حرف مى زنيد.

صفحه 38:
۳۳ عملکرد و رفتار در تیم ‎SEED)‏ ‏0 ها خوب هستند در : * غلبه بر موانع * مشاهده تصویر بزرگ * پیش بردن گروه * پذیرفتن چالش ها بدون ترس * حفظ تمرکز بر اهداف * به دست آوردن نتايج * رهبری کردن * انجام هم زمان چند کار * کارهای چالشی

صفحه 39:
تا عملکرد و رفتار در تیم > ‎(CD‏ هه 0 ها خوب هستند در : * پی گیری * شکار فرصت ها * رقابتی بودن * دیدن بازی کلان * لابی کردن *سرعت * هدف گرا

صفحه 40:
— عملکرد و رفتار در تیم <0) ‎SEE‏ در تحلیل اطلاعات هابه پیسکهایب للود توجه ن میک نند و مزلیا و معلیموا ارزیلبی_ میک نند ** ]ها ممکن است عقاید دیگران را در نظر نگیرند. ها سیستم‌ها و نظریاتنوآورلنه و مترقیارلئه می اهلك

صفحه 41:
— عملکرد و رفتار در تیم <0) ‎SEE‏ خصوصبات مثبت ها در کار تیم * ]ها مدیران تحکم گرایی هستند که در بحران ها توانمند می باشند. * مها بدون ترس پذیرای چللش ها می باشند و می توانند بر مولنع غلبه ۶ 0 ها در به دست آوردن نتایج. نوآور هستند. ۰ ها می توانند تصویر بزرگ را ببینند و تمرکز بر اهداف را حفظ کنند. ۰ 0 ها می توانند چندین پروئه را اداره کرده وبا حجم کار بالا عملکرد خوبی داشته باشند. ۶ 0 ها جهت و رهبری ارلئه عی دهند و گروه رلبه سمت تصمیمات هدایت * 0 ها بی پرده سخن می گویند و ریسک ها را می پذيرند.

صفحه 42:
۰ در مواجهه با فشار و استرس تحت فشا * مصمم. قاطع. محرك. منضبط. جدى و جالش كرا مى شود. دلایل ناراحتی ‎D‏ * اامنی. احتیاط بیش از اندازه. فقدان ابتکار, رقابت پذیری, اقتدارگرایی cow! oi YD ‏قبل از اقدام فکر کند. وفادار باشد. به جزئیات توجه کند و از طربق‎ * ‏جذابیت و رفاقت دیگران را تحریک کند.‎

صفحه 43:
دوستی ها « 0]» ‎el ane a ae hae el‏ زک بسیشتر در حونه هایک ایونعریفمی‌ک‌نند. ‎

صفحه 44:
ريسك و مخاطره « 12» High Risk pare tase aa Py a cz]

صفحه 45:
تصمیم گیری « ‎«KD‏ *سریع و تا حدودی ( کلان نگری )

صفحه 46:
جملات و عبارات مورد علاقه « ‎6D‏ ‎eames‏ ده ‏. ما با بالهای توانمند به قله می اندیشیم ‎Ld ‎0 . ۲ ۱ 5 ‏هدف وسیله را توجیه می کند شب‎ ٠ ‏دانش + برنامه ریزی +مدیریت - موفقیت ‏)0/4 من رین (یکه ترم )

صفحه 47:

صفحه 48:
ویژگیهای عمومی 0۵ ‎G‏ ‏ثبات ‎“If it is‏ ‎worth‏ ‎doing, it is‏ ‎worth‏ ‎doing‏ ‎right!”‏

صفحه 49:
کلمات لفظی بیشتر سئوال می کند کمتر حرف می زند * بیشتر گوش می کند * نظرات خود را نگاه می دارد و بازخورد نمی دهد. * ارتباطات کلامی کمی دارد نت ۱ o

صفحه 50:
تن صدا مم ارائه گر 7ثابت ‎v‏ بين wl ۲صدای پاء ‎iv‏ ا کم است صدا قدرت تن صحبت مى كند مى ۳ رام صحب

صفحه 51:
مصادیق رفتاری ۷دست دادن آرام و نرم "نمایش صبوری ۷حرکات آهسته "متواضع در رفتار

صفحه 52:
بعد « 5 » سرعت پاسخ فرد به تغییر را می‌سنجد. شدت: هرچه مقدار « 5 » کمتر باشد. تمایل فرد برای اتمام یکباره‌ی فعالیت بیشتر است. همچنین هرچه مقدار « 5 » بالاتر باشد فرد در مقابل تغییر بيشتر مقاومت می‌کند. هرچه مقدار « 5 » کمتر باشد. سرعت و شدت تمایل فرد برای هنگامی که فرد در محیط ناخوشایندی قرار می‌گیرد مقدار بالای « 5 » در افراد باعث بروز رفتاری بی تفاوت و بی‌احساس می‌شود. احساسات : فاکتور « 5 » نبود احساس را اندازه می‌گیرد. هرچه فاکتور « 5 » در افراد بیشتر باشد. فرد احساساتی‌تر و بیانگر تر خواهد بود و هرچه مقدار« 5 » کمتر باشد. احساسات آن‌ها کمتر و شناخت آن‌ها دشوارتر خواهد بود.

صفحه 53:
الگوی رفتاری 015 در یک نگاه : بعد « 5 » ثابت‌قدم. حمایت کننده. پایدار تمایل به درون گرایی و مردم‌محورند ویژگی‌های بارز: خونگرم. مهربان و دوستانه. درک کننده, صبور. آسان گیر. پایدار تا پایان کار ارزش گروهی: خوب گوش می‌دهد؛ در انجام کار نیمی خوب است؛ وفادار؛ قابل اتکا؛ صبور و دلسوز محدوده‌ی خطر: در مقابل تغییر مقاومت می‌کند؛ مشکلاتش را بروز نمی‌دهد؛ در اولویت‌بندی مشکل دارد. بسیار حساس است بزرگ ترین ترس: از دست دادن امنیت و ثبات

صفحه 54:
بررسی کلی سیستم ۱15 « 5 » ابت‌قدم؛ پایدار خصوصیات کلی: وفادار - صبور - اهل همکاری - احساس مالکیت - قلبل پیش بینی - سنجیده عمل کردن - منظم - مقاوم در برابر تغییر - پایدار لانگیزه گرفتن از : محیظ آینهال: لأوفادارى ‎v‏ 8 محيطى امن با كشمكش كم 'محيط گروهی لا عدم تغییر ناگهانی در شيودى زندكى روش هاو ‎ae‏ کاربردی لسأفعالیت‌هایی که می‌توان آن‌ها را شروع 7محیط پایدار و ابل بيش بيد ۱ کرد و به اتمام رسانید ‎Dig ile‏ آن‌ها را به موقع پایان داد. 7درگیری‌ها و جدل‌های کم

صفحه 55:
بررسی کلی سیستم ۱15 « 5 » ابت‌قدم؛ پایدار نقاط قوت: محدودیت‌های بالقوه : لا در مقابل تغییر مقاومت می‌کند **قابل اطمينان و اتكا لازياد طول مى كشد تا با شرايط سازكار **متعهد در کار تیمی شود ***اطاعت از قوانين لابه انتقاد و در كيرى حساس است **خوب كوش مىدهد؛ صبور و دلسوز لادر تعبين اولويت مشكل دارد * تشخیص و درک تعارضات لادر اتخاذ تصميمكيرىهاى سريع مشكل درک بالاء مهربان و دوستانه دارد *اهل کار تیمی

صفحه 56:
روش های انجام کار « S» «من می‌خواهم کارها را به آسان‌ترین روش انجام دهم » <كمى آرام‌تر کار را انجام بده تا من بتوانم به این تغییرات عادت کنم. یک‌بار دیگر برایم توضیح بده. <کمکم کن تا این مسئله را متوجه شوم <نمی‌خواهم متفاوت باشم. فقط می‌خواهم آن طور که به نفع گروه است کار را انجام دهم.

صفحه 57:
«S » افراد با الگوی «5» خرسند می‌شود هنگامی که شما : ۵علاقه‌ی حقیقی خود را به آنان اعلام می‌دارید. 0به آن‌ها جواب‌هایی درباره‌ی چگونگی انجام کارها می‌دهید. 0اهدافتان. روش تان و یا نقش آن‌ها را در یک سیستم کلی به طور واضح بیان می‌کنید. 0در برخورد با آن‌ها صبور هستید. 310 ته دل آن‌ها را تمجید می‌کنید. 0به آن‌ها زمان کافی برای سازگاری با 0تغییرات و ایده‌ها را به روشی تهدید آمیز بیان نمی‌کنید. 0به آن‌ها بازخورد نشان می‌دهید.

صفحه 58:
«S » افراد با الگوی «5» ناراحت می شوند وقتی شما : لاز تحمیل کننده يا به شدت خشن هستید. لسانتظارات سختی از آن‌ها دارید. ااهل دركيرى و چالش هستید.

صفحه 59:
— عملکرد و رفتار در تیم ‎Se SS,‏ 5 ها خوب هستند در : ‎a‏ نشان دادن صمیمیت ‎-O‏ ملايم بودن ‏لا تاكيد بر وفادارى ‏لا- ايجاد روابط ‏لا- مشاهده شيوه آسان تر انجام كارها ‏لا ارائه قابليت اعتماد ‏لا- بازيكن تيم بودن ‏لا- ايجاد احساس تعلق و يذيرفته شدن در ديكران را ايجاد مى كنند لا- ترويج قانون كرايى و نظم

صفحه 60:
تا عملکرد و رفتار در تیم « 5 تسه 5 ها خوب هستند در : لا ترویج جامع نگری در تیم لا- ترویج تعادل در تیم لا- قبول كردن افراد بدون توجه به جایگاه آسا- ترویج خانواده دوستی لا-ترويج ايثار كرى لا-ترويج بوشيدكى لا- ترويج علاقه به طبيعت لسا-ترويج تعلق . جسبندكى . همدلى لا- ترويج عدالت لا-كاهش ريسى

صفحه 61:
— عملکرد و رفتار در تیم ‎Se SS,‏ در تحلیل اطلاعات + 5 ها ظاهری آرام اما باطنی سرکش و لجباز دارند . * ها ن‌گیلنی‌ها و تردیدهلیشانرا بسروز ن_می‌دهند و در ارلته بازخورد تسرمید دایند و ننگولرن ظولتدیگولن هستنظد **5 ها عملکرد را بسه تاخیر می‌ندازند ولیکنسشتیبان باارزشیدر تیم و لهدلفان‌هستند

صفحه 62:
— عملکرد و رفتار در تیم ‎Se SS,‏ خصوصیات مثبت 5 ها در کار تیم * ها مدیران مشارکت کننده هستند که از طریق رولبط فردی به اهداف خود دست مى يابند. * 5 ها به طور غريزىخوبايتباط برقرار مىكنند و در سيكرلن احساس تعلقبه وجود مىأويند ‎٠‏ 5ها برای اهداف تیم مى كوشند و به شدت با تيم شناخته مى شوند. ‏* 5 ها پایداییو مهارت‌هایتخصصودایند و عاصر یکپرویه کاملرا در ‏* 5 ها صادق ولقع گرا. قابللاطمینان‌وفادار و خوش‌خاق‌هستند ‏* 5 ها در موردلفراد و رولبطمتمرکز هستند ‏* 5 ها با دیگران شکیبا بوده و برای ایجاد روابط نلاش می کنند

صفحه 63:
‎cum = «S »‏ در مواجهه با فشار و استرس ‏نحت فشار ‏* تملق گو, غیرمطمئن. ترسو . کم اراده.عقب نشینی کننده. هم دردی کننده و ساده لوح می شود. ‏دلایل ناراحتی 5 ‏* تحمیل کنندگی. بى ثباتی. عدم انعطاف پذیری. بی وفایی. غرور» تبعيض. بى عدالتى ‏5لازم است * قوى. برجرات. چالشی . قاطع . مقابله ای مشتاق و برون گرا باشد.

صفحه 64:

صفحه 65:

صفحه 66:
تصميم كيرى 5

صفحه 67:
جملات و عبارات مورد علاقه 5 بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند. زندگی زیباست ای زیباپسند زنده اندیشان به زیبایی رسند . دست در دست هم نهیم به مهر ... من می توانم صبر کن و ببین ۰

صفحه 68:

صفحه 69:
ویژگیهای عمومی “Are we having fun yet?” معاشرتی قانع كننده بحسن انيت تاثير كذار دوست داشتنى اجتماعى 2 بخشنده باوقار اهل صحبت شاد و سرزنده

صفحه 70:
زبان بدن[ كلمات لفظى * حكايت و داستان مى كويد * احساسات خوب و خوش را با شما درمیان می گذارد * غير رسمى سخن مى كويد 2 به آسانى نظرات و ديدكاه هاى خودش را درميان مى كذارد * در زمان بسيار انعطاف يذير است

صفحه 71:
زبان بدن[ تن صدا /نوسان در صدا "تنوع زیاد در کیفیت صدا ۷ 7 7 صداى نمايشى صداى بالا سرعت در حرف زدن

صفحه 72:
زبان بدن[ ۱ مصاديق رفتارى ”دست دادن با اشتياق و گرم ۷چهره متحرك ""حرکت زیاد دستها و بدن "تماس محور "حرکت سربع و تکانشی #روی یک پا ایستادن

صفحه 73:
«I> oy تلاش فرد برای تأثیرگذاری و قانع کردن دیگران را مورد سنجش قرار می‌دهد. شدت: هرچه مقدار «] » بالاتر باشد. فرد در تأثیرگذاری افراد با طرز تفکر خود کلامی‌تر و راضی‌کننده‌تر است. هرچه مقدار «» کمتر باشد. فرد بیشتر از داده‌ها و واقعیات استفاده می‌کند. هنگامی که فرد در محیط ناخوشایندی قرار می‌گیرد فردی که در الگوی او مقدار « 1 » زیاد است عکس‌|لعملی فعال‌تر خواهد داشت و سعی خواهد کرد به توافق برسد و یا به سرعت معذرت‌خواهی کند. احساسات : فاکتور «» احساس خوش‌بینی را اندازه می‌گیرد. کسانی که فاکتور « 1 » بالایی دارند؛ شاد و خوش‌بین هستند و کسانی که فاکتور «1» پایینی دارند به بدبینی تمایل بیشتری دا

صفحه 74:
ری 15 در یک نگاه : «D> oy ‏تأثیرگذار. الهام‌بخش. تکانشی‎ ‏تمایل به برون گرایی و مردم محورند‎ ویژگی‌های بارز: اهل طبیعت گردی. پرحرف. پر اشتیاق, قانع کننده. خوش‌بین؛ اعتماد کننده, احساساتی ارزش گروهی: مشوق خوب. شوخ‌طبع. اهل صلح و آشتی. توانایی حل مشکل خلاقانه محدوده‌ی خطر: بی‌توجه به جزئیات. محبوبیت را به نتايج ملموس ترجیح می‌دهنده به خویین به دیگزان گوش قمی‌دهند»ممکی است پی‌بزنامه باشند بزرگ ترین ترس: مورد پذیرش واقع نشدن؛ از دست دادن مقبولیت اجتماعی

صفحه 75:
بررسی کلی سیستم ۱15 « 1 » تأثیرگذاره الهام‌بخش اجتماعی - خونگرم -خوش بین - پرحرف - قابل اطمینان - آراسته - دارای وجهه ی خوب عمومی - پر اشتیاق - اهل گفتگو - متقاعد کننده - مستقل انگیزه گرفتن از : محیط ایده آل : الأمدح و ستايشي محبوبيت عامه. مورد ‎١‏ شیوه‌های عملی و کاربردی يذيرش و قبول واقع‌شدن ”دركيرىها و بحث و جدل كم محيظ ‎Ue‏ _ آزادی از محدودیت‌ها و جزییات لٌآزادی از هرگونه قوانین و مقررات معلی بزای بیان عقاید واگذاری جزییات به دیگران "فعالیت‌های گروهی در محیط‌های حرفه‌ای یا اجتماعی

صفحه 76:
بررسی کلی سیستم ۱15 « 1 » تأثیرگذاره الهام‌بخش نقاط قوت: محدودیت‌های بالقوه : *حل خلاقانه ساله ‎O‏ بیشتر به محبوبیت عمومی علاقه دارد تا **مشوق خوب به نتایج ملموس * به دیگران برای حصول نتیجه انگیزه می‌دهد "تلآ به جزئیات بی‌توجه است "شوخ طبعی مثبت لامدت کمی متمرکز است * تعارضات را با حرف زدن حل می‌کند 10 اشارات بدن و حالات صورت زیاد * اهل صلح و آشتی استفاده می‌کند **محبوبیت عمومی ** فروشنده‌ی خوب

صفحه 77:
روش های انجام کار « ۳ «من می‌خواهم کارها را به طرز جذایی انجام دهم » > من در محیط‌های صمیمی بهتر باد می‌گیرم. بیا با به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی بیاموزیم. من از بیان کردن احساساتم لذت می‌برم و دوست دارم تمرین‌هایی را انجام دهم که در بیا <من با دیدن بهتر می‌آموزم. ن احساساتم به من کمک

صفحه 78:
ست 3 .1 تباطات د بهبود بخشیدن به ارتباطات »[< افراد با الكوى «!» خرسند مى شود هنكامى كه شما : 0به آنها فرصتى مى دهيد نا درباردى عقايد. احساسات و افراد ديكر سخن بكويند. 0به آن‌ها کمک می کنید تا راه‌هایی را برای عملی کردن گفته هایشان پیدا کنند. 0یده‌ها و تجربیات خود را با آنان در میان می‌گذارید. 0از آن‌ها با به خاطر آوردن موفقیت‌هایشان یاد می‌کنید. 0به آن‌ها موقعیتی می‌دهید تا بتوانند به دیگران انگیزه دهند و بر آن‌ها تأثیرگذار باشند. 0به آن‌ها نشان می‌دهید که آن‌ها را قبول دارید. 0جزییات را شرح می‌دهید اما زیاد به آن‌ها نمی‌پردازید. ۵با آن‌ها به آرامی و دوستانه سخن می‌گوبید.

صفحه 79:
۳ افراد با الگوی «آ» ناراحت می شوند وقتی شما : اوقت زیادی صرف اجتماعی بودن نمی‌کنید. آسایده‌ها و موفقیت‌هایشان را نادیده می‌گیرید. آسبه آن‌ها میگویید چه کنند. آابه آن‌ها کار جزیی می‌دهید.

صفحه 80:
عملکرد و رفتار در تیم ‎aD‏ ‏۱ ها خوب هستند در : لامتقاعدكننده در صحبت كردن لأواكنش مناسب به سوريرايزها سا بیان نظريات پذیرفتن افراد جدید ایجاد اشتیاق لا خوب كار كردن با ديكران لا حس شوخ طبعی داشتن ما یک نگرش مثبت داشتن افروشنده خوب لاكنجكاو در امور

صفحه 81:
عملکرد و رفتار در تیم ۰ لس [ ها خوب هستند در : لاسطح انرژی تیم را بالا مى برند لساتعارضات را در تیم کاهش می دهند لا شادى و جوانى را در نيم ترویج می کنند لا در تنش های شدید مذاکره کننده خوبی هستند لا ايجاد اشتياق ل لذت بردن از طبيعت را در تيم ترويج مى كنند الازندكى كردن در لحظه را به ديكران مى آموزند الأبازى كردن در تيم را تقويت مى كنند لاخلاقيت واگرا را در نيم ترويج مى كنند لاتسهيل كننده فعاليت ها هستند

صفحه 82:
سه عملکرد و رفتار در تیم ‎«al»‏ سس **در تحليل اطلاعات 7 آها تمرکز خود رااز دست عى دهند.وقفه بوجود مى آورند و حقايق و جزئيات مهم رااز دست مى دهند. ”1 هادر حلشكلاتخااقهستن

صفحه 83:
4 9 9 ۳۹ «» تس سح ب خصوصيات مثبت « [»ها در كارتيمى ۶ ]ها مدیران مشارکت کننده هستند که‌به تیم انگیزه ی دهند و بر آن تاثیر گذاشته و الهام بخش می باشند. ۶ 1 هابه طور غریزی ارتباطات خوبی برقرار می کنند و جو خوبی ایجاد می < ]ها خودانگیخته و سازگار هستند وجه خوبی به موارد غیرمنتظره پاسخ خوبی می دهند. ۶ ]ها نظریات خود را به خوبی بیان می کنند و سخنران های خوبی هستند. ۶ 1 ها از طریق افراد به اهداف می رسند و به خوبی با دیگران کار می کنند. < ]ها نظریات خود را بیان می کنند و می توانند متقاعدکننده باشند. ها مشتاق بوده و یک نگرش مثبت و شوخ طبعی خوبی دارند. ها همچنین در جلسات بحث و بررسی بسیار خوب هستند.

صفحه 84:
»>« در مواجهه با فشار و استرس ‎ee‏ ‏.! تحت فشار * يرحرف مى شود. نادانى ميكند .دخالت كننده و بى قرار مى شود ودر جستجوى توجه است. دلایل ناراحتی ] * کندی . شاداب نبودن وضع محدودکننده. سکون. عدم تشو آ لازم است * گوش دهد. هزینه ها را برآورد کند و احساسات خود را کنترل کند. فروتن: قوی: منظم. وقت شناس مراقب استفاده از واه ها باشند. و وظیفه شناس باشد. د. روتین بودن کارها . ارتباطات ق» بدبینی و منفی گرایی

صفحه 85:
۵ ها <»

صفحه 86:
ريسك و مخاطره « [»

صفحه 87:
تصمیم گیری « [»

صفحه 88:
جملات و عبارات مورد علاقه ‎i‏ ‏چشمها را باید ستء جور ديكر بايد ديد . گذر زمان همه چیز را حل میکند- دمی بیاسای که جهان همین دم است . هر کی نخنده ...۲ زندگی کوتاه است سخت نگیر . اوقات خوش آنروز که با دوست به سر شد نگران نباش ... خوشحال باش ۵۴0۳۴0۷ ‎Don’t worry ... Be‏

صفحه 89:

صفحه 90:
ویژگیهای عمومی ‎٩02 “1‏ 006 ‎“Don't‏ ‎sweat the‏ ‎small‏ ‎stuff!”‏

صفحه 91:
زبان بدن © کلمات لفظی * واقعيت * وظيفه كرايى * احساسات خود را بيان نمى كند * بيشتر رسمى و جدى بنظر مى رسد * تمركز در صحبت كردن * عصا قورت داده

صفحه 92:
تن صدا ۷نوسان بسیار کم در صدا ۷تنوع کم در صحبت ۷تنوع کم و تمرکز بر کیفیت ثابت و ارائه یکنواخت ‎gluco”‏ پایین . آرام صحبت کردن 7 کتابی صحبت می کند

صفحه 93:
زبان بدن © مصاديق رفتارى ۷دست دادن آرام و نرم از حالات چهره کم استفاده می کند کمتر اهل تماس هستند "حرکت کم ” خنده دیپلماتیک

صفحه 94:
بعد « 2 » چگونگی واکنش فرد را به قوانین و مقررات اندازه می‌گیرد. شدت: هرچه مقدار « م6 » بالاتر باشد. فرد از قوانین دیگران بیشتر تبعیت می‌کند. هرچه مقدار « 67 » کمتر باشد. فرد به دنبال استقلال بیشتری خواهد بود. هنگامی که فرد در محیط ناخوشایندی قرار می‌گیرد فردی که مقدار « م6 » بالایی دارد بی‌توجه‌تر خواهد بود و معمولاً تسلیم خواهد شد. احساسات : فاکتور « 6 » احساس ترس را اندازه می‌گیرد. هرجه فاكتور « © » بیشتر باشد. احساس ترس, بیشتر در فرد ایجاد انگیزه می‌کند. هرچه مقدار « 62 » کمتر باشد. فرد احساس ترس کمتری خواهد داشت.

صفحه 95:
ری 15 در یک نگاه : ‎x‏ ۳ بعد ‎«Cy»‏ 3 ۱ 3 وظیفه‌شناس. محتاط. رسمی و مودب ‏ ۳ ‎i‏ تمایل به درون گرایی و کار محورند ویژگی‌های بارز: درباره‌ی مسائل فکر می‌کند؛ با دقت؛ استانداردهای بالایی دارد؛ محتاط؛ منظم. دق آرزش گروهی: نظم‌دهنده‌ی خوب؛ از دستورالعمل‌ها پیروی می‌کند؛ دارای آرامش؛ موقعیت را به خوبی توضیح می‌دهد محدوده‌ی خطر: بسیار ایراد می‌گیرد؛ به جزئیات بیش از حد توجه می‌کند و ممکن است تصویر کلی را از یاد ببرد: گاهی اوقات بسیار انتقاد می‌کند بزرگ‌ترین ترس: کار و تلاشش مورد انتقاد قرار گیرد

صفحه 96:
بررسی کلی سیستم ۱15 « 6 » رسمی و مدب وظية خصوصیات کلی: اصولگرا - سنتی - اهل محاسبه - کم حرف - ثابت - وابسته - اهل مذاکره - تمیز - منظم - دقیق - بانزاکت - هوشیار - دیپلماتیک لانگیزه گرفتن از : محیظ آندهآل: سأاستانداردهای سطح بالا ۲ ۷کارها و پروژه‌هایی که می‌توان آن‌ها را تا انتها آارتباطات کم اجتماعی انجام داد کار های تخصصی و فنی لاکارهای جزیی ‎Ba”‏ و کارهای روزمره‌ی کاربردی درگیری و جدل کم لسانظم‌دهی منطقی به اطلاعات "راهنمایی و اطمینان از درست انجام دادن کار

صفحه 97:
بررسی کلی سیستم ۱15 « 6 » رسمی و مدب وظیة محدودیت‌های بالقوه : **وظیفه‌شناس و با آرامش انیا زمند مرزهای مشخص در فعالیت‌ها و ‎Gado‏ در تمام فعالیت‌ها روابط ‎cus go‏ را خوب توصیف می‌کند لامحدود به روندها و روش‌ها ‏** اطلاعات را جمع آوری»بررسی و لاغرق در جزيبات ‏آزمایش می‌کند لاترجيح مى دهد احساساتش را بيان نكند ‎Jat‏ تفکر خلاقانه لابجاى بحث كردن تسليم مى شود ‏توانایی منظم کردن داده‌ها

صفحه 98:
روش های انجام کار « C» » ‏«من می‌خواهم کارها را به روش صحيح انجام دهم‎ يه سؤالات من با اطلاعات دقيق ياسخ بده دلیل و مدرک را در اختیار من بگذار <به من اجازه بدهید که مطالب و نکته های جلسه را ثبت و ضبط كنم انتظاراتت از من را رو راست به من بگو ‏ _ <كارى را به من بسپان سپس تنهایم بگذار تا آن را به درستی انجام دهم

صفحه 99:
«C » افراد با الکوی «7)» خرسند می‌شوند هنگامی که شما : 0در بیان ایده‌های تان از اطلاعات دقیق استفاده کنید. 0هنگامی که چیزی را توصیف می‌کنید وارد جزییات شوید. 0هنگامی که چیزی را توضیح می‌دهید صبور. سمج و سیاست مدار باشید. ۵برای جلب موافقت آنها به حقایق بپردازید نه احساسات . 0به فضای شخصی و آزادی عمل آنها بها دهید . 0انتظار تان را روراست به آن‌ها بگویید. 9به آن‌ها مزابا و مضرات بحث را توضیح دهید.

صفحه 100:
۳۳ بیبود بخشیدن به ارتباطات سس ‎«O»‏ ‏افراد با الگوی «)» ناراحت می شوند وقتی شما : لسار توضيح دادن جزئیات سر باز می‌زنيد. وارد مسائل شخصی آنها می شوید. به سوالت آن‌ها به طور مبهم و بی‌توجه پاسخ می‌دهید. آن‌ها را با اطلاعات جدید غافلگیر می‌کنید. ooo

صفحه 101:
— عملکرد و رفتار در تیم ‎SC,‏ ب6 ها خوب هستند در : لا كاركردن از روی یک قاعده معین لا وظيفه شناس بودن لآ حفظ تمركز لا تحليل مواضع لا تلاش براى نتايج منطقى لا سازماندهى مطالب لا ارزيابى موقعيت ها لا حافظه تاريخى قوى لا درک مفاهیم پیچیده

صفحه 102:
— عملکرد و رفتار در تیم ‎SC,‏ 6 ها خوب هستند در : لا تبديل نيازهاى سيستم به زبان فنى لا مديريت دانش الاراستى آزمايى فرآيندها و سيستم ها لاضد خطاء کردن سیستم لا مستند سازی لا ترویج فررآیند محوری لا ترویج هدف گرایی و نتیجه گرایی لا ترویج پایبندی به زمان لا كاهش ریسک در سازمان لا توان محاسباتی بالا

صفحه 103:
— عملکرد و رفتار در تیم ‎SEC,‏ ‏”در تحليل اطلاعات ‎CY‏ ها بسيار محتاط و محافظه كار مى شوند. ‎CY‏ ها ممكربإسسفرقجزئياتشوند و تصميماتوابه تعویقانداخته بااجننابک نند به ویژملگراحساس خطر كنند ‏” © ها مى توانند مشكل كشاهاى موثرى باشند.

صفحه 104:
; ت ميت 3 سس تک خصوصیات مثبت « »ها در کارتیمی * )ها مدیران «خودت انجام بده» هستند که سیستم ها را ایجاد و حفظ می * )ها سازمان دهندگان غریزی هستند و برای یک محیط منطقی و همسان می کوشند. * مها پیشرفت نیمرا ارزبلیی ی کتتد: پرستتن های.مهم.من پرسندو فمرگز بر تکالیف را حفظ می کنند. * )ها منطقی می اندیشند و به طور سیستماتیک کار می کنند. * )ها رویکردهای محافظه کارانه ارائه می دهند و بر کیفیت تاکید می کنند. ها وظیفه شناس و سیاستمدار بوده و برای هم رایی می کوشند. * )ها ریسک ها و مسئولیت ها را نیز به اشتراک می گذارند.

صفحه 105:
=, 3 ۵ «C» ‏در مواجهه با فشار و استرس‎ © تحت فشار * سخت گیر. انتقادى. كريزان از اجتماع عى شود. استانداردهاى بالابى تعیین می کند. نگران می شود. سوال می کند. عمیق تر می شود. دلایل ناراحتی ‎C‏ * گزارش های ناقص, اشتباهات بی دقت. کار بی فکر, پاسخ های غیرمنطقی. حقایق نادرست. پاسخ های غیرشفاف © لازم است * مهارت هاى ارتباط با مردم را بهبود دهد و مشتاق. مثبت. مراقب. حساس و قاطع باشد. كن ها لازم است به ديكران اجازه دهند كه از اشتباهاتشان بياموزند.

صفحه 106:
»0١ ‏دوستی‎

صفحه 107:
ريسك و مخاطره » ‎«C‏ ١ ۹

صفحه 108:

صفحه 109:
جملات و عبارات مورد علاقه » ‎«C‏ تفاوت بین خوب و عالی » اندکی تلاش بیشتر است . موفقیت انسانها در گرو اندیشه آنهاست . قبل از حرف زدن خوب فکر کن . امروز مقدمه فردا است . از ماست که بر ماست ! تحقیق » تفکر . تصمیم گیری . برنامه ریزی » کار

صفحه 110:
2 eS

صفحه 111:
Dominanc DISC Personal Profile System ‏موه‎ ‎Dimensions of Behavior e برون گرا انسان محور وظیفه محور ies aaa Conscientio ‏ا‎

صفحه 112:
Dominanc DISC Personal Profile System ‏موه‎ ‎Dimensions of Behavior e محیط را خوشایند می بینند محیط را نامطلوب می بینند Steadine 5 خود را ضعیف تر از محیط می نینند. Conscientio ‏ا‎

صفحه 113:
(۶ DISC Personal Profile System influenc Dimensions of Behavior e ‏فعال‎ ۲ ‏سريع العمل‎ % 0 ‏را راسخ‎ ‏جسور‎ 8 : a fe ‏مقبول - مردم دار بذيرئقه - پرسشگر - منطق گرا شکاک‎ ‏جالش طلب‎ - 6 5 oe Site pall Steadine a ss ‏آرام‎ مراقب ‎Conscientio‏ ‏ند

صفحه 114:
Big ‎D Picture ۱‏ ‎Want”‏ 1“ تصویر کلی ۱/۳ “من نيازدارم” “من مى خواهم” ‎Needs to know ۶ Needs to know Who?‏ ‎People‏ نیاز به دانستن چه کسی ؟ نیاز به دانستن چه | کی ؟ ‎Tasks‏ ‏وظیفه ‎C 5 ‏مردم‎ ‎“1 Think” “1 Feel” * ‏من احساس مى كنم" ” من فكر مى كنم‎ " ‎Needs to know ‎Needs to know Why? ۷ how? ‏نیاز به دانست ‎st‏ ‏به دانستن جكونه ؟ ‎Parts‏ نیز به دانستن چرا ‎ ‎oly

صفحه 115:
a تاریخچه بقراط . بزرگترین حکیم یونلنی رفتار انسان را در ۶۰۰ سال پیش از میلاد. مشاهده و مورد بررسی قرار داد. او متوجه شد که ما انسانها در رفتار های خود تشابهات و تفاوتهایی را نشان می دهیم.

صفحه 116:
بقراط رفتار انسان را به چهار دسته صفراوی دموی. بلغمی و سوداوی تقسیم کرده بود. به عبارت دیگر ما انسانها همگی یکسان هستیم اما با لین وجود هر کدام منحصر به فرد می باشیم. Black Bile The Four Humors

صفحه 117:
خصوصیات روانی افراد بر اساس طبایع

صفحه 118:
تاریخچه دانشمندان دیگری نیز مانند جالینوس رفتارهای انسان را به مدل های مختلفی تقسیم کرده بودند که امروزه نیز در علم پزشکی به ‘The Four Humors of | Medicine ‏شود.‎ wo ‏آنها اشاره‎ "430 BC - ‘Melancholy Blood (depression| x 7 Sanguine ۷ Wet Choleric Fire: Water / Phiegmatic oy ‘Melancholic J ماهس و

صفحه 119:
تاریخچه با ادامه دادن این گونه مطالعات » اثبات شده است که رفتارهای قابل مشاهده می توانند در گروههایی طبقه بندی . شوند. اين عمل باعث بوجود آمدن پدیده ای شده است که اکنون به نام " زبان رفتاری ‎Behavioral‏ ‎"language‏ ‏آنرا می شناسیم.

صفحه 120:
“low Personality Theorists Have Described the "Four Most Common Personality Types ‎The Four Fea pe‏ و ‎Personality ist oe ee ‘Warrior‏ ‎peers as Officer Support‏ ‎‘Manual ‘All 4-types are needed together to form an effective Army!‏ مسيم | ‎[amie | Deer‏ سم م۲ عمد مق موه | هل موز ‎aor‏ | مس | عم | عه جات ‎Eee‏ سس اسم | سدس | فسا ‎Tne‏ از سره سیر | ‎Mais | Godan‏ | لسسع ‎ha‏ ‏اا ها ‎i‏ ‎‘LIFO® Conserving. ‘Supporting: ‘Controlling- ‘Adapting:‏ | تست از مه سم اس ‎DBC‏ ‏ممم ‎en‏ موصت | بي ‎re‏ ‎Dania | — Dai‏ | ا 1 ‎Hostile: Wann Hostile: Warm‏ ست مامه ‎aie | oat [ae‏ = تم مد يجب ‎he‏ هد سا | مت من ‎id Sako‏ عصم ‎iss ont Doe) Be)‏ ‎Cate‏ ‎ima Symbos | Beer on om‏ ‎BOLT ‎a 9 Lamb Balls ‘Teer ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 121:
DISC Jas مدل 5 0] براساس مطالعه روان شناسناسان : *کارل گوستاو یونگ ‎(Carl Gustav Jung‏ ) ۱۸۵۵-۹۶۱ William Moulton Marston )1893 - ‏ويليام مولتون مارستن‎ * 7 1 1947( 8

صفحه 122:
در سال ۱۹۲۸ ویلیام مولتون مارستن کتابی با عنوان ‎"The Emotions of Normal People"‏ منتشر کرد که در آن تئوری 15 را تشریح کرد.

صفحه 123:
۲ DISC (clasp ‏ی‎ GS ‏ربردهای‎ توسعه رهبری و بهبود اثر بخشی کسب و کار استخدام افراد جدید در سازمان افزايش کارایی افراد بهبود فعالیت های تیمی در سازمان حل و فصل تنش ها و تعارضات در سازمان بهبود ارتباطات ‎oe‏ فردی کشف استعداد و کمک در انتخاب شغل بهبود روابط خانادگی

صفحه 124:
یادگیری 915 چه مزایایی برایمان دارد؟ شناخت و اگاهی از مدل شخصیتی مان بر اساس ‎DISC Jae‏ * یادبگیرم چگونه با مدیریت رفتارمان .کارایی مان را افزایش دهیم . نقاط قوت رفتار خود را بشناسیم . با توچه یه توقعیت "ها متفاوت نجوه تطییق رفتارتخوهبا دیگران را بدانیم. روابطمان را با دیگران بهبود و توسعه دهیم. با مدیریت استرس و تعارضات با آرامش بیشتری زندگی کنیم . * رفتار دیگران را بهتر درک کنیم .

صفحه 125:
*جرا آگاهی از نوع شخصیت افراد اهمیت دارند؟ شناخت تیپ شخصیتیبه شما کمک می‌کند تا بتوانید با دیگران بهتر سخن بگویید. ارتباط و گفتگو با افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید بسیار دشوار است. در چنین شرایطی. ممکن است دچار سوءتفاهم در درک رفتار و گفتار دیگران شوید. گاهی اوقات از دست کسانی که شخصیتی متفاوت با شخصیت شما دارند بسیار کلافه می‌شوید. اگر بتوانید نوع شخصیت افراد را بشناسید. بهتر می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

صفحه 126:
*جرا آگاهی از نوع شخصیت افراد اهمیت دارند؟ شناخت تیپ سنتیف رقم منک مین کشمکش‌هایتان را فیصله دهید وا از آن‌ها پیش‌گیری هنگامی که بدانید که چرا فردی کاری را انجام داد و با چیزی را گفت. واکنش منفی کمتری نسبت به او از خود نشان خواهید داد. آگاهی از انگیزمی رفتار فردبه شما این اجازه را می‌دهد تا جلوی مشکلات را قبل از آنکه به وجود بيایند

صفحه 127:
*جرا آگاهی از نوع شخصیت افراد اهمیت دارند؟ تفاوت‌های دیگران را بهتر درک کنید شما میدانید که هر فردی. منحصربه فرد است؛ اما از طرفی نیز گاهی اوقات از دست افرادی که‌با شیومی ارتباطی شما سازگار نیستند کلافه می‌شوید. ممکن است دوست شما شخصیتی تحلیل‌گر داشته باشد و بخواهد تمام واقعیات را بدلند. لما شما از او انتظار دارید تا تنهابه شما و نظر شما اهمیت دهد. اگر بدانید که او شخصیت نوع « 60»دارد و شما شخصيت نوع « ‎٩1‏ »دارید. دیگر از او انتظار زیادی نخواهید داشت. با دانستن چنین موضوعی, شما می‌توانید نوع شخصیت او را بهتر درک کنید. به آن احترام بگذارید سپس واقعیاتی که می‌خواهید را با او در ميان بگذارید.

صفحه 128:
*جرا آگاهی از نوع شخصیت افراد اهمیت دارند؟ شناخت تیپ شخصیتی کمک می‌کند مقبول باشید و بر دیگران تأثیر مثبت داشته باشید در هر تعاملی که‌با دیگران دارید مقبولیت و تأثیرگذاری شما افزلیش يا کاهش میابد. یا تابه حال‌با شخصی آشنا شده‌لید که میک لحظه هم نمی‌تولند دربارمی خودش صحبت نکند؟ هنگامی که مىبينيد به شما نزدیک می‌شود آیا از تعامل با او می‌ترسید؟ لین کار شما بسین دلیل است که رفتار او باعث شده مقبولیت او پیش شما کمتر شود. برعکس اين اتفاق هم صادق است. اگر بسپار مشتاقید فردی را ببینید. نشان‌دهندمی آّن است که او پیش شما مقبولیت دارد و شما دوست دارید زمانتان رابا او سپری کنید.با دانستن تیپ شخصیتی یک فرد. شما مى توانيسبه سرعت. پیش او مقبولیت کسب کنید وبا سازگار شدن با الگوی شخصیتی او نفوذ بیشتری بر او داشته باشید.

صفحه 129:
آشنایی با ابزار ©1156 ابزار مدیریتی تحت وب 15 راهکاری مناسب برای بهبود عملکرد سازمان می‌باشد. این ابزار به مدیران سازمان کمک می‌نماید تا بتوانند رفتار خود و سایر افراد را در مدت زمانی بسیار کوتاه شناسایی نموده و ارتباطات درون سازمانی بین کارمندان و مدیران را بهبود بخشند.

صفحه 130:
آشنایی با ابزار ‎DISC‏ ابزار ‎DISC‏ گزارش‌هایی را ارانه می‌نماید که نه تنبا رفتارهای منحصربه فرد شخص را شناسایی می‌نماید بلکه وی را در تغییر رفتارهای خود در شرایسط مختلف به گونه‌ای راهنمایسی می‌کند که در ارتباط با دیگران به موفقیت بیشتری نایل گردد.

صفحه 131:
تست ‎DISC‏ ‏تست اینترنتی و تحت وب 15 یک تست استاندارد می باشد. لین تست دارای ۲۰ سئوال چهار گزینه ای می باشد که کارمندان و مدیران سازمان می‌توانندبا استفاده از گزارش برآمده از تست‌های ارائه شده » ارزیابی بسیار معتبری از رفتارهای سازمانی خود را در یک گزارش انفرادی ببینند. آدرس سایت تست دیسک ۰ ‎WWW.LITBC.IP‏

صفحه 132:
DISC ‏تست‎ صحت این سیستم در پژوهش‌های متعددی که توسط شش موسسه تحقیقاتی معتبر انجام شده. در سطح گسترده مورد تایید قرار گرفته است. به عنوان نمونه تحقیقات انجام شده در سال ۲ بر روی جامعه آماری ۷۵۳۱۷مورد در دنیا توسط پروفسور پیتر کلاسن تاییدیه صلاحیت دریافت نموده است.

صفحه 133:
گزارش 915 دربرگیرنده بخش های زیر است فصل اول : نمودارها و الگوی رفتاری شما بخش اول : نمودارهای 15 و توضیحات مربوطه بخش دوم : الگوی رفتاری شما در مدل جهانی 15 فصل دوم : ابعاد و توصیف ویژگی های رفتاری شما بخش اول : ابعاد اصلی ©0156 شما بخش دوم : شاخص و توصیف ابعاد ‎DISC‏ فصل سوم : تشریح الگوی رفتاری شما فصل چهارم : پیشنهادات و توصیه ها فصل پنجم : تشریح مدل ‎DISC‏ فصل ششم : مشاغل پیشنهادی متناسب با الگوی رفتاری شما

صفحه 134:

صفحه 135:
نمودار اصلی 350 9 ‎Oe‏ ند ‎fig‏ ند ۵ ‎ ‎ears ۲‏ .. نمودار ديسك ببررر حوبى بررى به تصوير بسيس سنوی رحاری سما است. شما مىتوانيد شدت هر كدام از انواع الكوهاى رفتارى «5» «[» «(إ» و «0» را ‎ ‎ ‏اری!! شما هستند. ‎ ‏به اعداد بالاى ميانكين بيشتر توجه كنيد. لين اعداد نشان دهندمى نقاط قوت نقاطی از شخصیت شما که بیش‌ترین انرژی خود را صرف آن‌ها می‌کنید. ‎1 Behavioral strengths

صفحه 136:
آگر شما تنها یک عدد بالاتر از ميانگین داشته باشید. شخصیت رفتاری خالصى!"! داريد. با اين وجود. شخصیت‌های رفتاری خللص بسیار نادر رفتار بيشتر مردم تلفيقى از دو يا سه عدد بالاى ميانكين مى باشد . به اعداد بالاى ميانكين در نمودار خود دقت نماييد . بر مبناى محاسبات دقيق يرسشنامه اى كه تكميل نموديد. نمودارهاى شما كه شامل نمودار اصلی » نمودار طبیعی و نمودار تطبیق يافته می باشد. تهیه شده ۱ Pure behavioral style

صفحه 137:
نمودار طبيعى) 000 فتاری که برای کارتان به ارمغان می آورید. شماسته: رن ای کارتان ب : يفا فا 1 تين ‎bois)‏ ‏نمودار کمترین :

صفحه 138:
نمودار بیشترین نمودار بيشترين : ( نمودار تطبيق يافته) معرف پاسخ شما به معیط است. رفتری که شما فكر مى كنيد نياز است از خوه بروز دهد تا در کارهای نان موز

صفحه 139:
نمودار تطابق کمترین و بیشترین 5 1 تطابق کمترین و ببشترین أكر نمودار تطبيق بافته شما با نمودار طبیعی شما بسیار منفاوت باشد؛ شما برای تغییر یا پوشاندن رفتارتان تحت فشار خواهيد بود.اگر خواهان اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تهبه گزارش نان هستید لطقا با رابط خود تماس بگیرید. 300 80 40

صفحه 140:
هر فرد. از طریق دو فرآیند ذاتی (ورائت) و پرورشی (تعلیم و تربیت محیطی)؛ یک مدل رفتاری منحصر به فرد برای خود ایجاد می کند . مدل رفتاری شماء درگاه ارتباطی ‎doorway of communication‏ و تعاملات افراد با شما و همجنين اصول و نحوه برخورد شما با افراد ديكر مى باشد.

صفحه 141:
تعاملات افراد با شما اگر یک فرد مطابق مدل رفتاری شما با شما ارتباط برقرار کند. شما متمایل به باز کردن این درگاه ارتباطی می باشید. اما اگریک شخص به طور عمدی یا غیر عمدی مطلبق مدل رفتاری شما عمل نکند. شما تمایل پیدا می کنید تا درگاه ارتباطی خود را تا حدودی/ کاملا بیندید و با قفل_کنید.

صفحه 142:
نحوه برخود شما با افراد دیگر اگر شما مدل های رفتاری دیگران را بشناسید. می توانید درجه و لحن صداء شيوه و سرعت حركت» کلمات و زبان بدن خود را با مدل رفتاری آنها تطبیق دهید. نتیجه این عمل, داشتن درگاه باز_برای ارتباط برقرار کردن و رابطه ای با تنش کمتر می باشد.

صفحه 143:
تا ایجاد روابطی کار آمد ‎Se‏ این کاربرگ برای این طراحی شده است که شما بتوانید مهارت‌های ارتباطی خود را با نزدیکان تان بهبود ببخشید. لطفاً اسامی دوستان. همکاران. استادان و یا هم‌اتاقی‌هایتان را لیست کنید الگوی رفتاری غللب او را مشخص کنید. سپس با استفاده از دانش «دیسک». راه‌هلیی را توضیح دهید که می از طرییق آن‌ها کار آمدتربا آن فرد رابطه برقرار کنید. 3 ن تان را کاهش دهید و یا محیط بهتری برای آنان فراهم آورید و بدیین ترتیب نزد آن‌ها مقبولیت کسب کنید. حدس می نام فرد ویژگی های رفتاری بادذ | زنم ازگوی | برای کم کردن تعارضات و با ايشان رفتاری وی | درگیری‌ها و بهبود رابطه‌ام با او می‌توانم اين کارها را انجام د بر اساس توانم اين ام دهم دیسک این باش

صفحه 144:
اطلاعات بیشتر در ارتباط با ابزار ۲ 56 ‎DISC Ui‏ یک ابزار برای شناخت شخصیت است؟ شخصیت افراد از لایه های مختلفی تشکیل می شود برخی از اين لایه ها عبارتند از : هوشء ارزش هاء مهارت و تجربه,آموزش و تحصیلات رفتارها و احساسات قابل مشاهده فرد بالطبع بررسی شخصیت افراد نیازمند مهارت های بسیار فراوانی می باشد. نکته قابل اشاره در مورد ابزار 5 ۲(] اين است كه با استفاده از اين ابزار تنبها مدل رفتارى قابل مشاهده افراد را مى توان اندازه كرفت. بنابراين بايد همواره در زمان استفاده از ابزار 12156 اين نكته را در نظر كرفت كه مواردى كه به آنها اشاره مى شود در ارتباط مدل رفتارى افراد است و به حيطه شخصيت افزاذبوارذ نم شوق

صفحه 145:
DISC PERSONAL PROFILE SYSTEM Environment

صفحه 146:
۱ ابزار 05 درگاهی به سوی ارتباطات بهتر می باشد. البته حیطه منحصر به فرد بودن یک شخص, گسترده تر از مدل 5 0] می باشد در نتیجه, مدلهای رفتاری با "تست های شخصیتی " یکسان نیستند.

صفحه 147:
۲ هدف ازاستفاده مدل رفتاری ایجاد رابطه برنده/ برنده می باشد و هیچ وقت نمی بایست از این ابزار برای "برچسب زدن" افراد استفاده کرد.

صفحه 148:
۴ هر شخص قابلیت موفق شدن را داراست. ما همگی به طرق مختلف موفق می شویم. یک مدل رفتاری برتری نسبت به مدل رفتاری دیگر ندارد.

صفحه 149:
فرضیات >- طراحی مدل رفتاری شما ترکیبی از درصدهای مختلف کم و زیاد ۷۷5 200 1905) ) چهار فاکتور ,۳,۱,5 میب‌اشد و ترکیباین فاکتویها لسنکه پفتار سم را تشکیلمی‌دهد

صفحه 150:
۵ هر شخص توانایی و قابلیت تطابق با هر مدل رفتاری را دارا می باشد. در بعضی از مواقع این مطابقت نیاز به صرف انرژی زیادتری دارد. اینکه چقدر طول می کشد تا هر فرد تطبیق بیابد. قابلیتی منحصر بفرد و متفاوت (در هر فرد) است. ‎Obs DSC Kuss‏ طبیعی (مدل رفتاری) شما را مشخص می کند و دانش و مهارتی در اختیار شما قرار می دهد که بگونه ای آگاهانه بنا به ضروریات و ‏موقعیت ها؛ خود را تطبیق دهید.

صفحه 151:
ذهن در طول حيات مى شود جتر نجات خوش به حال تو اكر باز شود و ترا آرام آرام فرود آرد در پهنه دانایی آگاهی زیبایی و احساس جهان ‎..٠‏ وای اگر باز نشد ‎

صفحه 152:
References www.ttisuccessinsights.com/ Improve Your Relationships & www.discprofile.com Productivity through Better Understandin: www.discpersonalitytesting.c: ۳ 9 9 www.discinsights.com Personality Style and the Personality Styles www.personalitystyle.com of those Around You www.discusonline.com E.G. Sebastian www.egSebastian.com www.egSebastian.com www.iReadBodyLa www.moradimb.blogfa.com — www.Communicatigaarmarregrer Book: Positive Personality Profiles: D-i-S-C-over Pe ~~ 0 Insights to Understand Yourself and Others! Bie e مت

صفحه 153:
6 wy با تشکر از ما موفق و پیروز بانبید

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
30,000 تومان