کسب و کار مدیریت و رهبری

مدل سینکتیکس – Synectics Gordon

153-Synectics-Gordon

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل سینکتیکس – Synectics Gordon”

مدل سینکتیکس – Synectics Gordon

اسلاید 1: مدل سینکتیکسSynectics GordonMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانمدل سینکتیکسنوعروشمراحل استفادهطراحیموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفردی / گروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: واژه سینکتیکس از ریشه یونانی الاصل synetikos به معنی فشار دادن دو چیز به یکدگیر و یا متصل کردن چند چیز مختلف گرفته شده است این واژه به این دلیل انتخاب شده است که خلاقیت نیز نوعی هماهنگ کردن چیزهای مختلف در یک قالب یا ساختار جدید است و هر اندیشه خلاقی از تفکر سینکتیکس بی بهره نمی باشد این تکنیک روشی است برای بر انگیختن تفکر خلاق در میان گروهی از افراد که گرد هم می آیند.سینکتیس روش‌شناسی حل مسئله است که فرآیندهای فکری‌ای را که ممکن است فرد از آن‌ها ناآگاه باشد، برمی‌انگیزد. در گذشته اینگونه پنداشته می‌شد که خلاقیت چیزی ذاتی است و نمی‌توان آن را آموزش داد، اما ویلیام گوردون از بنیانگذاران این روش عقیده داشت که می‌توان خلاقیت را شرح داد و از مراحل آن پرده برداشت. دیدگاه‌های او این امیدواری را ایجاد کرد که می‌توان خلاقیت را یاد گرفت و یاد داد. به طور کلی فرآیند به کار گیری این روش عبارت است از: 1- شناسایی و تعریف مشکل و تجزیه و تحلیل آن به منظور رسیدن به ماهیت و جوهره ی آن (شناخت جوهره) 2- ارتباط دادن جوهره ی به دست آمده با موضوع غیر مرتبط (ساختن وضعیت مشابه) 3- کشف راه حل هایی برای موضوع مشابه (راه حل های مشابه) 4- تلاش برای تبدیل راه حل های به دست آمده به راه حل های نهایی برای مشکل اصلی با کمک این تکنیک کسی که به تفکر خلاق مبادرت می کند نسبت به آنچه عجیب است با ارتباط دادن آن به چیزهای آشنا و به همان ترتیب نسبت به آنچه آشناست از طریق ارتباط دادن با چیزهایی که عجیب است و استفاده از تشابهات، ایده های خلاقانه را تولید می کند. برای مثال یک عضو گروه نقش رنگ را بر روی ساختمان برعهده می گیرد که برای بار دوم رنگ می شود. ایفاگر نقش می کوشد تا از طریق عاطفی و جسمی آنچه را تجربه کند که یک قطره رنگ تجربه می کند و این خود به خود باعث می شود جریان فکری در دیگر اعضای گروه به حرکت درآید و بتواند نیازهای یک رنگ را درک کند که برای مدت زیادی بر روی ساختمانی که قبلاً رنگ شده بود، بچسبد و رنگی این چنین بسازد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبططوفان فکریBrainstorming طوفان فکری معکوسReverse Brainstorming مزایامساله قبل از ایجاد راه حل نهایی بطور کامل درک میشود تشویق توانایی جهت مقابله با تناقض و پیچیدگی باعث فعال شدن هر دو نیمکره مغز میگردد .فراهم کردن محیطی آزاد از تفکر آگاهی باعث بوجود آمدن ایده ها، افکار جدید و اختراعات میشود.کاربردهاهدف نوآفرینی شکستن قواعد مرسوم و ایجاد راه‌های جدید برای حل مسئله است. روش نوآفرینی به افراد کمک می‌کند تا زمینه‌های ذهنی شکل‌گرفتهٔ قبلی را بشکنند و برای اندیشیدن به موضوع به طرزی جدید، راه مناسب را بیابند.معایباستفاده از این روش ممکن است زمان زیادی را بگیرد نیاز به تمرکز زیاد کاربران در تمام طول فرایند دارد زمانی که شرکت کنندگان تمایلی به تخیل نداشته باشند، نتایج خوبی حاصل نمیشود این روش برای مسائل فردی بهتر از مسائل گروهی عمل میکند.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان