صفحه 1:

صفحه 2:
مدل شش عاملی هگزاکو (روانشناسی شخصیت )

صفحه 3:
شخصیت را می‌توان الگوهاي 3 رفتار دانست که اسلوب شخصی تعامل با محیط فیزیکی واجتماعی هر شخص را رقم می زند. . یکی از نظريه‌هاي شخصیت S9> ‏سعی در توجیه منش‎ aS افراد با تمایل ها و آنان دارد» دیدگاه گرایشی است؛ اين دیدگاه بر اين باور است که 5 گرایش هاء ویژگی هایی = که افراد با خود

صفحه 4:
سه رویکرد منشعب شده از دیدگاه رویکرد نیازها و انگیزه ها, رویکرد صفت زیست شناسی و خلق و خو می باشد تمه رویکرد برای شناسایی و رده بندى مهمترين ن صفات شخصيتى عبارتند از: رویکرد واژگانی» رويكرد نظريه اى و رويكرد امارى. در رويكرد آمارى با روشهايى جون تحليل عاملى به يافتن صفات مهم شخصيتى يرداخته ميشود

صفحه 5:
در رویکرد نظریه ‎asl‏ نظریه تعیین ميكند كدام ضفت مهم الست رویکرد مهم ون طبيعيت انسانها وجود دارند. مردم به صفات مهم توجه دارند 3 برای آنها واژگانی وضع میکنند زیرا با استفاده از آنها میتوانند افراد را توصیف کنند و درباره آنها تبادل اطلاعات کنند. پژوهشگران غالبا از ترکیب اين سه رویکرد استفاده می کنند.ادبرت و الپورت(1936) نخستین كام را در استخراج صفات ازع 5 نامه و دسته بندی ‎i Lal‏ ادندء

صفحه 6:
آنها واژه ‎sk‏ توصیف کننده شخصیت را اين گونه دسته بندی کردند: 1 -صفات پایدار» 2 -حاالت گذراء 3 -ارزیابی اجتقاعی: 4-اصطلاحات استعارهای, بدنی مثال ‎Joe JL‏ پنج عاملی ترکیبی از دو رویکرد واژگانی و آماری است. ا ‎ —_‏ —~

صفحه 7:
Costa & Mc Cree) sys ‏كاستا و مک‎ 2 ) مجموعه كوتاه و بلندى از مقياسهاى شاخص براى ابعاد مدل ينج ‎Personality Revised Inventory NEO‏ )ارائه ‎S552 clase «Joo yal ‏دادند. طبق‎ ‏عبارتند از برونگرایی, نوروزگرایی, ‏وظیفه شناسی, همسازی و تجربه ی. علیرغم کیفیت بالای ‏پذیر ‏ات ‎ae‏ ‎

صفحه 8:
تا سال2000 مدل پنچ عاملی شخصیت پرطرفداربودولی پژوهشگران بیان کردند که مدل پنچ عاملی همه ابعاد شخصیت را پوشش نمی دهد وفراتر از پنج عامل صفات دیگری وجود دارد. وتحقیقات واژگانی اخیر در زبانهای مختلف اشکار ساخته ‎sal‏ که وقتی 2« شش عامل آشکار متشنود. نخستین : تغییر مدل قبلی اضافه شدن یک عامل دیگر(صداقت,فروتنی) بود ودومین تفاوت مربوط به محتواي عامل هاي سازي وبايداري هیجانی 1۱ 58

صفحه 9:
مدل پیشنهادی ساختار شخصیت ۵۵ که توسط اشتون؛ لی و همکاران (2000) ارائه شد شامل 6 بعد است عبارت اند از: صداقت - تواضع ) ( Humility -Honesty هیجان پذیری ‎Emotionality)‏ |( ( Extraversion ) ‏برونگرایی‎ (Agreeableness) sxubig> L ‏توافق‎ وظیفه شناسی ( و وود نه 1333۳ 4 ‘onscientiousne: / ‏ادن ريت‎ i ~

صفحه 10:
در واقع ‎ae Ge pean‏ صداقت - تواضع یکی از مهمترین ويزكتهائ, ‎Jas‏ مینادرو همچتین این مدل به بررسی ساختار شخصيت, افراد ‎Se‏ دو تا از عوامل برون‌گرایی و شمان مکگزیو کاستا خسبتنه! چهار عامل دیگر با نظریه‌ی پیشین تا اندازه‌ای تفاوت دارد و منحصر به اين مدل شخصیت هستند.

صفحه 11:
صدافت/ فروتنی دلبذير بودن هيجان بذيرى برونكرابى (شادخويمل باوجدان بودن گشودگی به تجربه فكور-) نوعدوستى متقابل (لنصاف) نوعدوستى متقابل (نحملا نوعدوستی خویشاوندان درگیری در فعالیت اجتماعی درگیری در فعالیت عملگرایانه درگیری درفعالیت های انديشه گرایانه همدلی/ دلیستگی,اجتناب 3 از آسیب؛جستجوی کیک اجتماعی بودن؛ رهبری؛ نما ۳ پشتکار»سازماند هی,هدفمندی کنجکاوی, خیاپردا زی»عمیق بودن بهره از همکاری(کمک متقابل عدم پرخاشگری) / از دست دادن منافع ناشی از استنمار دیگران از دست دادن بدلیل استثمار دیگران فقدان باقوه منافع مرتبط با خطر هایی برای خود وخویشان انرژی » وقت,خطر برای محیط اجتماعیی انرزی وزمان انرزی glass oles ‏ناشی از اجتماع‎

صفحه 12:
ابعاد اين مدل شش عاملى را می‌توان به وسیله‌ی دو پرسشنامه‌ی خودسنجی ارزیابی کرد: = پرسشنامه‌ی شخصیت ۱۰۰ ‎HEXACO sslool.‏ تجدیدنظرشده - پرسشنامه‌ی ۶۰ ماده‌ای ‎HEXACO-60‏ ‏- هر دو آزمون پایا هستند, و این عوامل در چند فرهنگ عخنلف سقال اترکیهه فیلیپین: ايتالياء فرانسه, 3

صفحه 13:
عامل صداقت و تواضع: اين عامل جهار زير صفت يا خرده مقياس صمیمیت» عدالت» اجتناب از طمع‌ورزی و فروتنی را می‌سنجد عامل هيجانى بودن: اين عامل هیجان‌پذیری يا بىثباتى هيجانى را براساس چهار خرده مقیاس خر ۲ص اب وگو و احساساتى بودن مى سنجد عامل برو نكرايى: اين عامل جهار خرده مقياس عزت نفس اجتماعیء, جسارت ی معاشرتی‌بودن 3 سرزندگی

صفحه 14:
- عامل توافق‌جویی: این عامل چهار خرده مقیاس بخشندگی, ملایمت؛ انعطاف‌پذیری و صبر را می سنجد ‎٠‏ عامل وجدانى بودن: اين عامل جهار خرده مقیاس سازماندهی» پشتکار» کمال‌گرایی و احتیاط را می‌سنجد عامل چهار خرده مقیاس درک و ذوق هنری, جستجوگری», خلاقیت و غیرمحافظه‌کاری را می‌سنجد ‎Te

صفحه 15:
تجربه پذیری PLP ey

صفحه 16:
توافق جويى وجدانی بودن ۳ 1 تبیین قوی ‎eae‏ ‏:ايرانى باديندا باديندار شادى قوى ری+ ی+ ورضایت دیندار ‏ * لهستاز زندكى ى ‎te‏ ‏+ ‏+ تبيد م 5 ۹ دانش آموزان ‎ms oO‏ ستانی1394 3 را ری ‎Peer Fal ae‏

صفحه 17:
تجربه پذیری +تبيد توافق‌جویی aot out awit Kinseys cale aye sete ۳ | ونوجوانان 2015 (عكس خوش*؛گروه یک

صفحه 18:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان