برنامه‌ریزی

مدل نیروهای هفتگانه The seven forces model

The-seven-forces-model

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل نیروهای هفتگانه The seven forces model”

مدل نیروهای هفتگانه The seven forces model

اسلاید 1: مدل نیروهای هفتگانهThe seven forces model

اسلاید 2: عنوانمدل نیروهای هفتگانهنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعتصمیم گیری و حل مساله/ استراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: بسیاری از فرآیندهای تغییر به دلیل فقدان فوریت، چشم انداز، ساختارهای زیربنایی، مهارت و هماهنگی به نتیجه نرسیده و اغلب با شکست مواجه شده اند. براساس موارد صورت گرفته پیرامون مشتری، Berenschot توانست مدل نیروهای هفت گانه را که موجب بروز این قبیل موارد میشوند، ارائه دهد : 1- ضرورت : وجود یک شوک جهت شکستن ثبات و ایجاد نوعی حس ضرورت2- چشم اندازه : تصاویر ذهنی خاص جهت وادار کردن افراد به درک آنچه از آنها خواسته شده است3- موفقیت : موفقیتهای زودهنگام که نوعی حس تایید و تصدیق در این خصوص ایجاد میکنند که راه جدیدرا بهتر است دنبال نمایند.4- جوهر و روح : برخورداری از قدرت و توان لازم جهت ایجاد و حفظ سطح بالایی از تعهد5- ساختار : علاوه بر صحه گذاشتن بر تغییرات باید توجه داشت که وجود پشتیبانی لازم از ساختار در سطوح مختلف سازمان جهت به چالش کشیدن افراد، ضروری به نظر می رسد.6- قابلیتها : برخورداری از دانش و مهارت لازم و همچنین داشتن اختیار جهت ایجاد توازن در وظایف و مسئولیتهای جدید7- سیستم ها : اطلاعات، بازنگری ها و پاداشها جهت گره گشایی از مشکلبات و تاکید بر عملکرد مطلوب

اسلاید 4: گرچه زمانیکه این نیروهای هفت گانه، در کنار یکدیگر به کار گرفته میشوند از اثربخشی بیشتری برخوردار می گردند؛ اما اغلب جهت درک تغییرات به ایفای نقشهای متفاوت می پردازند.هدف اولیه مدل هفتگانه، نظم و تریب بخشیدن به عواملی است که در فرآیند تغییر به نوعی دخیل می باشند.-ضرورت : در مسیر تلاشهایی که در جهت ایجاد تغییر در سازمان صورت می گیرد وجود یک چشم انداز و بروز موفقیت می تواند حس هدفمندی را القا نماید. علاوه بر الهام گرفتن و احساس در کنار هم بودن باید به جنبه های کلیدی فرصتها و تهدیدات این نیروها که شبیه داستان می باشند از جمله : جنبش، مقابله و توضیح پیرامون موضوع توجه خاصی مبذول داریم.- ساختارها، قابلیتها و سیستمها در ساختار عناصر سوخت و سیستمهای سازمانی مستلزم فعالیت در جهت اعمال تغییرات بسیار خاص و پیچیده و همچنین شایستگی انسانی می باشند.- جوهره و روح، حکم بازوی قدرتمند و توانایی فرآیند را به عهده دارد که خود را از 6 عامل دیگر تغذیه میشود.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطرویکردهای تغییر Change Approaches Kotterمدیریت تغییر Change Management Icebergمزایانقطه قوت این مدل در سادگی آن نهفته است.کاربردهااین مدل در ابتدا برای کمک به شناخت عناصر و ساختارهای مورد نیاز در یک فرآیند تغییر، مورد استفاده قرار می گرفت. ضرورت میتواند یا به جهت موقعیتی که سازمان با آن مواجه می گردد (مثلا بحران نقدینگی) ویا از عمل سنجیده مدیریت و یا عاملین تغییر (مث کم کاریهای قابل توجه حسابداری) نشات گیرد. به این ترتیب کم کم باید موجبات توجه سازمان به طرفهای خارجی از قبیل سرمایه گذاران و اتحادیه ها را نیز فراهم سازیم.معایبساده سازی بیش از حد ممکن است حوزه مبهم طراحی و اصول سازمانی و رفتاری را پیچیده تر و دشوارتر سازد.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان