modelhaye_system

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل های سیستم”

مدل های سیستم

اسلاید 1: مدل های سیستمOmid.Mofidian@gmail.com

اسلاید 2: اهدافچرا متن یک سیستم باید به عنوان بخشی از فرآیند مهندسی نیازها مدلسازی شوددرک مدلسازی رفتاری، مدلسازی داده و مدلسازی شیمعرفی برخی از نمادهای زبان مدلسازی یکپارچهبیان مدلسازی محیط های CASE پشتیبان سیستم

اسلاید 3: مدلسازی سیستممدلسازی سیستم، به درک تحلیل وظیفه مندی سیستم و مدل های مرتبط با مشتری کمک می نماید.مدل های متفاوت، دیدگاه های مختلفی از سیستم را نشان می دهددیدگاه خارجی متن یا محیط سیستم؛دیدگاه رفتاری یا رفتار سیستم؛دیدگاه ساختیافته معماری سیستم یا داده.

اسلاید 4: انواع مدلمدل پردازش داده نشان می دهد که چگونه داده در مراحل مختلف، پردازش شده است.مدل ترکیب، نشان می دهد که چگونه ورودی ها با ورودی های دیگر ترکیب شده است.مدل معماری، زیرسیستم های اصلی را نشان می دهد.مدل رده بندی نشان می دهد که ورودی ها چه ویژگی های مشترکی دارند.مدل محرک/پاسخ، واکنش سیستم در مقابل رویدادها را نشان می دهد.

اسلاید 5: مدل های متنیمدل های متن، برای تشریح عملیات سیستم مورد استفاده قرار می گیرد – درواقع محدودیت های خارجی سیستم را نشان می دهند.شاید دغدغه های سازمانی و اجتماعی، روی محدودیت های سیستم تاثیرگذارند.مدل های معماری سیستم و ارتباطات آن را با سیستم های دیگر نشان می دهد.

اسلاید 6: متن سیستم ATM

اسلاید 7: مدل های فرآیندمدل های فرآیند، تمامی فرآیندها و فرآیندهایی که توسط سیستم پشتیبانی شده اند را نشان می دهند.مدل های جریان داده برای نشان دادن فرآیندها و جریان اطلاعات از سیستم به دیگر سیستم های مرتبط را مورد استفاده قرار گیرد.

اسلاید 8: فرآیند تامین تجهیزات

اسلاید 9: مدل های رفتاریمدل های رفتاری، تمامی رفتارهای سیستم را توصیف می کنند.دو نوع مدل رفتاری وجود دارد:مدل های پردازش داده نشان می دهد که داده چگونه پردازش شده است؛مدل ماشین حالت، پاسخ سیستم ها به رویدادها را نشان می دهد.این مدل ها، دیدگاه های متفاوتی را برای هر دو نوع نشان می دهد تا رفتار سیستم را توصیف کند.

اسلاید 10: مدل های پردازش دادهدیاگرام های جریان داده برای مدل پردازش داده ی سیستم مورد استفاده قرار گیرند.این ها مراحل پردازش را بصورت جریان داده ی سیستم نشان می دهند.DFDها بخش اصلی شیوه های تحلیل می باشد.نماد قابل درک و ساده دارد که مشتری ها نیز می توانند آن را درک کنند.پردازش داده نشان داده می شود.

اسلاید 11: DFD پردازش سفارش

اسلاید 12: دیاگرام های جریان دادهمدل DFD سیستم، از دیدگاه وظیفه مندی نشات گرفته است.پیگردی و سند را برای درک بیشتر سیستم در چگونگی اتصال داده به فرآیند کمک می کند.دیاگرام های جریان داده، تغییرات داده را بین یک سیستم و سیستم دیگر در محیط نشان دهند.

اسلاید 13: DFD پمپ انسولین

اسلاید 14: مدل های ماشین حالتمدل های رفتاری سیستم، به رویدادهای داخلی و خارجی پاسخ می دهند.پاسخ های سیستم به محرک نشان داده می شود بنابراین غالباً در مدلسازی سیستم های واقعی مورد استفاده قرار می گیرد.مدل های ماشین حالت، حالت های سیستم بصورت گره و رویدادها بصورت کمان بین گره ها نشان داده می شوند. وقتیکه رویدادی رخ می دهد، سیستم از یک حالت به دیگری انتقال می دهد.دیاگرام های حالت، جزء لاینفک UML بوده و برای پاسخ به مدل های ماشین حالت مورد استفاده قرار می گیرد.

اسلاید 15: دیاگرام های حالتاجازه ی ترکیب مدل، در زیرمدل ها را می دهد.توضیح مختصری در فعالیت ها ”Do“ هر حالت را داده می شود.می تواند با توصیف جداول حالت ها و محرک ها ترکیب شود.

اسلاید 16: مدل مایکروفر

اسلاید 17: توصیف حالت مایکروفر

اسلاید 18: محرک مایکروفر

اسلاید 19: عملکرد مایکروفر

اسلاید 20: مدل های معنایی دادهبرای توصیف ساختار منطقی پردازش داده توسط سیستم استفاده می شود.مدل موجودیت – رابطه – ویژگی موجودیت های سیستم، ارتباط بین این موجودیت ها و ویژگی های موجودیت را نشان می دهد.در طراحی بانک اطلاعاتی بطور گسترده استفاده می شود. می تواند با بانک اطلاعاتی رابطه ای پیاده سازی شود.نماد خاصی در UML ندارد اما اشیا و وابستگی ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

اسلاید 21: مدل معنایی کتابخانه

اسلاید 22: دیکشنری های دادهدیکشنری داده ها، لیستی از تمامی نام های استفاده شده در مدل های سیستم را شامل می شود. همچنین توصیف موجودیت ها، ارتباطات و ویژگی را شامل می شود.مزایاپشتیبانی از مدیریت نام و اجتناب از دوباره کاری؛مرتب سازی دانش سازمانی تحلیل، طراحی و پیاده سازی؛برخی از محیط های کاری CASE دیکشنری داده را پشتیبانی می کنند.

اسلاید 23: اقلام دیکشنری داده

اسلاید 24: مدل های اشیا1مدل های اشیا، سیستم را در عبارت کلاس های شی و وابستگی هایشان توصیف می کند.یک کلاس شی، انتزاعی از اشیای با ویژگی های مشترک و سرویس های عمل شده توسط هر شی است.مدل های گوناگون شی مدل های وراثتمدل های تجمعمدل های تعامل

اسلاید 25: مدل های اشیا2روش طبیعی، انعکاس موجودیت های بلادرنگ توسط سیستم می باشد.بیشتر انتزاع موجودیت ها برای مدل کردن دشوار هستند.شناسایی کلاس شی بصورت فرآیندی متفاوت به درک عمیق دامنه ی برنامه ی کاربردی نیاز دارد.موجودیت های دامنه ی کلاس های شی قابل استفاده ی مجدد برای سیستم ها می باشند.

اسلاید 26: مدل های وراثتکلاس های شی دامنه در یک سلسله مراتب سازماندهی می شوند.کلاس های سطح بالای سلسله مراتب، ویژگی های مشترک تمامی کلاس ها را منعکس می کنند.کلاس های شی، ویژگی ها و سرویس های یک یا چند فوق کلاس ها را به ارث می برند. ممکن است بصورت ضرورت تعیین شوند.درصورتی که از تکرار شاخه های مختلف جلوگیری شود، طراحی سلسله مراتبی کلاس می تواند فرآیند متفاوتی باشند.

اسلاید 27: مدل های شی و UMLUML، نمایش استانداردی از تحلیل شی گرا و طراحی متدها توسط توسعه دهنده ها می باشد.استاندارد موثری برای مدلسازی شی گرایی وجود دارد.نمادکلاس های شی بصورت مستطیل هایی با نام در بالا، ویژگی ها در بخش میانی و عملیات در بخش پاینی است؛ارتباطات بین کلاس های شی، بصورت خطوط پیوند اشیا نشان داده می شود؛ارث بری اشاره بر کلیت داشته و در سلسله مراتب ”بطرف بالا“ بجای ”بطرف پایین“ نشان داده می شود.

اسلاید 28: سلسله مراتب کلاسLibrary

اسلاید 29: سلسه مراتب کلاسUser

اسلاید 30: وراثت چندگانهویژگی های ارث بری و سرویس های کلاس والد، سیستمی که وراثت چندگانه را پشتیبانی می کند، به کلاس های شی اجازه می دهد تا از چندین فوق کلاس ارث بری کند.نام های مشابه ویژگی ها/سرویس ها می تواند در فوق کلاس های مختلف که معانی متفاوتی دارند تضاد معنایی داشته باشند.وراثت چندگانه، سازماندهی مجدد پیچیده ای از سلسله مراتب کلاس را بوجود می اورد.

اسلاید 31: وراثت چندگانه

اسلاید 32: تجمع شیمدل تجمع، کلاس هایی که با کلاس های دیگر ترکیب شده اند را نشان می دهد.مدل های تجمع، شبیه به ارتباط part-of در مدل های معنایی داده می باشد.

اسلاید 33: تجمع شی

اسلاید 34: مدلسازی رفتار شیمدل رفتاری، تعامل بین اشیا را برای تولید رفتاری که به صورت مورد استفاده مشخص شده نشان می دهد.دیاگرام های توالی (یا دیاگرام های همکاری) در UML برای تعامل بین اشیا استفاده شده است.

اسلاید 35: دیاگرام توالی

اسلاید 36: شیوه های ساخت یافتهمتدهای ساخت یافته، مدل های سیستم را بصورت یک بخش ارث برده از متد را به هم متحد کرده است.متدها، مجموعه ای از مدل ها را تعریف می کند، فرآیندی برای اشتقاق مدل ها و قوانین و راهنماهایی که برای مدل ها پدید آمدند.ابزار CASE مدلسازی سیستم را بصورت بخشی از متد ساخت یافته پشتیبانی می کند.

اسلاید 37: ضعف های متدنیازهای کیفی مدل نمی شوند.معمولاً اطلاعاتی در مورد مشکلات متد ثبت نمی گردد.ممکن است مستندات کمی تولید شود.گاهی اوقات مدل های سیستم بصورت جزیی هستند و برای درک کاربران دشوار می باشد.

اسلاید 38: محیط های کاریCASE مجموعه ی منسجمی از ابزاری که برای پشتیبانی فعالیت های فرآیند نرم افزار طراحی شده مانند تحلیل، طراحی یا تست است.محیط های کاری تحلیل و طراحی، مدلسازی سیستم را برای مهندسی نیازها و طراحی سیستم پشتیبانی می کنند.این محیط های کاری یک متد طراحی خاص را پشتیبانی کرده یا برای ایجاد انواع مختلف مدل سیستم تامین شوند.

اسلاید 39: تحلیل و طراحی محیط کاری

اسلاید 40: تحلیل قطعات محیط کاریویرایشگرهای دیاگرامابزارهای بررسی و تحلیل مدلزبان جستجوی وابسته و مخزندیکشنری دادهابزار مولد و معرف گزارشابزار معرفی فرم هامبدل های واردات/صادراتابزارهای مولد کد

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید