modelhaye_kasb_va_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل های کسب و کار”

مدل های کسب و کار

اسلاید 1: مدل هاي كسب و كار Business Models

اسلاید 2: مدل های کسب و کار تعریف :یک مدل کسب و کار، ابزاری مفهومی است که با ارتباط مجموعه ای از اجزاء به بیان منطق یک کسب و کار به خصوص می پردازد. یک مدل کسب و کار شرحی است از ارزشی که یک شرکت به یک یا مجموعه ای از مشتریان، معماران بنگاه و شبکه شرکای آن شرکت پیشنهاد می کند تا این ارزش را ایجاد و بازاریابی کرده و آن را همراه با سرمایه مربوطه به منظور تولید جریانهای درآمدی سودده و پایدار ارائه دهند.

اسلاید 3: مدل کسب و کارنقش مدل کسب و کار ورودی های فنی و غیر فنیمدل کسب و کارخروجی های اقتصادی

اسلاید 4: تاریخچهقدیمی ترین و ابتدائی ترین مدل کسب و کار: مدل فروشنده مغازهاوائل قرن بیستم : مدل تیغ و دسته (به عبارت دیگر مدل محصولات یه هم گره خورده)مثال های موجود : تیغ(طعمه) و دسته(قلاب) ، تلفن های همراه(طعمه) و زمان مکالمه(قلاب) ، چاپگرهای کامپوتر(طعمه) و شارژ کردن کارتریج رنگ(قلاب) ، دوربین(طعمه) و چاپ عکس(قلاب)دهه 1950: رستوران های زنجیره ای مک دونالد دهه 1960: کمپانیWal-Mart و هایپرمارکت هادهه 1970: کمپانی های FedEx شرکت های کامپیوتری Dell و Intel دهه 1980:،شرکت های اینترنتی Amazon.com و eBayهمواره مشکل بسیاری از شرکت های اینترنتی به کارگیری مدل های کسب و کار ضعیف و مناسب بوده است.

اسلاید 5: انواع مدل های کسب و کارمدل اشتراک (آبونمان)مدل تیغه و دسته (طعمه و قلاب)مدل طرح هرمیمدل بازاریابی و فروش چند مرحله ایمدل اثرات شبکه ایمدل انحصاریمدل حذف واسطه ها

اسلاید 6: انواع مدل های کسب و کارمدل حراجمدل حراج اینترنتیمدل Bricks & Clicks(تلفیقی از کسب و کارهای حقیقی و مجازی) مدل ايجاد وفاداریمدل مجموعه ای (Collective)

اسلاید 7: انواع مدل های کسب و کارمدل صنعتی کردن خدماتمدل خدماتي كردن محصولاتمدل حمل و نقل با هزینه پایینمدل محصولات آنلاینمدل Freemiumمدل تمركز بر مشتريان خاص (BMW and Mercedes-Benz)مدل فروش مستقیممدل هاي گوناگون توزیع

اسلاید 8: نمونه هایی از مدل اشتراکروزنامه ها و مجلات ، کمپانی های موسیقی ، اپرا و ارکستر سمفونی ها ، اتحادیه اصناف ، کلوپ های کتاب، کلوپ های موسیقی، شرکت های تلفن، سرویس دهندگان کابل و ارتباطات تلویزیون ، کمپانی های تلفن همراه ، سرویس دهندگان اینترنت، کانال های تلویزیونی پولی ، تأمین کنندگان نرم افزارهای کامپیوتری، مشاوران اقتصادی، بنگاه های خدمات مالی، کلوپ های ورزشی، کمپانی های دارویی و ...

اسلاید 9: مدل اشتراکتأثیر بر روی سهامداران شرکت :همواره از وجود یک جریان درآمدی پایدار مطمئن هستند.نااطمینانی و ریسک بنگاه را کاهش می دهد.پرداخت ها پیشاپیش انجام می شود.تأثیر بر روی مشتری :مشتریان ممکن است آبونمان شدن را مناسب تر بیابند.تحویل های متوالی کالا موجب صرفه جویی در زمان برای مشتریان می گردد.مشتریان امکان دسترسی به یک گروه با علایق مشابه را می یابند.از آنجا که پرداخت وجه کالا برای یک دوره زمانی امکان پذیر است، کالا ممکن است در دسترس تر به نظر برسد.ارتباط بلند مدت

اسلاید 10: حراجدر یک حراج عرضه(معکوس) m فروشنده کالایی را که یک خریدار درخواست می کند،عرضه می کنند.در یک حراج تقاضا nخریدار برای یک کالای در معرض فروش پیشنهاد خود را اعلام می کنند.در یک حراج دوگانه n خریدار برای خرید کالایی از m فروشنده ، پیشنهاد خود را اعلام می کنند.

اسلاید 11: حراجدریک حراج باز، شرکت کنندگان مرتباً قیمت هایی را پیشنهاد داده و درعین حال از پیشنهادهای قبلی دیگران نیز مطلع هستند.دریک حراج بسته، خریداران و/ یا فروشندگان پیشنهادهای خود را به صورت مهرو موم شده ارائه می دهند.

اسلاید 12: انواع حراج حراج انگلیسیحراج شمعيحراج چینیحراج هلندیحراج اولین قیمت پیشنهادی مهر و موم شدهحراج دومین قیمت پیشنهادی مهر و موم شدهحراج پرداخت کل مبلغ

اسلاید 13: Click and Mortarشایستگی محوريوجود شبکه های تأمین کنندگان مواد اولیهوجود شبکه های توزیعارزش ویژه نام تجاری شرکت (برند)بنگاه های با ثبات (این مورد به ویژه در مورد خدمات مالی صادق است)وجود مشتری پایهنیاز به هزینه سرمایه کمترمزایای منحنی یادگیری

اسلاید 14: Freemium business modelخدمات خود را به صورت رایگان عرضه کنید، درعین حال که ممکن است با تبلیغات و یا روش های دیگر از آن پشتیبانی کنید، تعداد زیادی مشتری را با کارایی بسیار بالا از طریق تبلیغ شفاهی، شبکه های ارسال بازاریاب ، بازاریابی جستجوی ارگانیک و غیره بدست آورده و سپس خدماتی با ارزش افزوده تشویقی و یا نوعی از خدمات برتر خود را به مشتریان پایه ارائه دهید.

اسلاید 15: اجزاء مدل كسب و كارشايستگي هاي محوريشبکه شرکاترکیب بندی ارزشارائهارزشارتباط مشتریکانال های توزیعمشتری هدفساختار هزینهجریانهای درآمدیساختار پایهمالیارائهمشتری

اسلاید 16: اجزاء مدل كسب و كارساختار پایه:شايستگي هاي محوري: توانایی ها و شایستگی هایی که برای اجرای مدل کسب و کار یک شرکت لازم است.شبکه شرکا: اتحادهایی تجاری که سایر جنبه های مدل کسب و کار را کامل می کنند.ترکیب بندی ارزش: منطقی که یک کسب و کار را به صورت متقابل برای صاحبان شرکت و مشتریان آن سودمند می سازد.ارائه: ارائه ارزش: کالاها یا خدماتی که یک کسب و کار ارائه می کند و برای مشتریان ارزش ایجاد می کند.

اسلاید 17: اجزاء مدل كسب و كارمشتریان :مشتریان هدف : متقاضیان هدف برای کالاها یا خدمات یک کسب و کارکانال های توزیع : راه هایی که ازطریق آن یک شرکت کالاها و خدمات خود را به مشتریان می رساند.مسائل مالی :ساختار هزینه: هزینه هایی که در یک مدل کسب و کار به استخدام گرفته شده اند.درآمد : روشی که یک شرکت از طریق جریان های درآمدی گوناگون پول کسب می کند. ( عایدی یک شرکت)

اسلاید 18: مدل كسب و كار شما چيست؟آيا بهترين مدل است؟آيا از تمام شايستگي هاي محوري خود بهره برده ايد؟تا چه حد به مدل هاي ديگر فكر مي كنيد؟

اسلاید 19: Assignment

اسلاید 20: ده اصل ساده «وارن بافت» براي كسب ثروت

اسلاید 21: ده اصل ساده «وارن بافت» براي كسب ثروتWarren E. Buffet ثروتمند ترين مرد جهانليسانس از دانشگاه نبراسكالينكولن و فوق‌ليسانس از دانشگاه كلمبياثروت او موروثي نيست از جمله شركت‌هاي معروفي كه «وارن بافت» سهامدار آنها است: آمريكن اكسپرس و ژيلتبزرگ‌ترين كمك خيريه تاريخ: اهداي حدود 37ميليارد دلار (83درصد دارايي خود) به بنياد بيل و مليندا گيتس

اسلاید 22: ده اصل ساده «وارن بافت» براي كسب ثروتاو اولين سهامش را در 11 سالگي خريد و هم اكنون از اينكه دير شروع كرده ابراز پشيماني مي نمايد! او از درآمد مربوط به شغل توزيع روزنامه ها، يك مزرعه كوچك در سن 14 سالگي خريد.

اسلاید 23: ده اصل ساده «وارن بافت» براي كسب ثروت او هنوز در همان خانه كوچك 3 اتاق خوابه واقع در مركز شهر اوماها زندگي مي كند كه 50 سال قبل پس از ازدواج آنرا خريد. او مي گويد هر آنچه كه نيازمند آن مي باشد، درآن خانه وجود دارد. خانه اش فاقد هرگونه ديوار يا حصاري مي باشد.

اسلاید 24: ده اصل ساده «وارن بافت» براي كسب ثروت او همواره خودش اتومبيل شخصي خود را مي راند و هيچ راننده يا محافظ شخصي ندارد.او هرگز بوسيله جت شخصي سفر نمي كند هرچند كه مالك بزرگترين شركت جت شخصي دنيا مي باشد.

اسلاید 25: ده اصل ساده «وارن بافت» براي كسب ثروتهاث وي، مشتمل بر 63 شركت مي باشد. او هرساله تنها يك نامه به مديران اجرائي اين شركتها مي نويسد و اهداف آن سال را به ايشان ابلاغ مي نمايد. او هرگز جلسات يا مكالمات تلفني را بر مبناي يك شيوه قاعده مند برگزار نمي نمايد. او به مديران اجرائي خود 2 اصل آموخته است:اصل اول: هرگز ذره اي از پول سهامداران خود را هدر ندهيد.اصل دوم: اصل اول را فراموش نكنيد.

اسلاید 26: ده اصل ساده «وارن بافت» براي كسب ثروتاو به كارهاي اجتماعي شلوغ تمايلي ندارد. سرگرمي او پس از بازگشتن به منزل، درست كردن مقداري ذرت بوداده (پاپكورن) و تماشاي تلويزيون مي باشد.

اسلاید 27: ده اصل ساده «وارن بافت» براي كسب ثروتتنها 5 سال پيش بود كه بيل گيتس، ثروتمندترين مرد دنيا، او را براي اولين بار ملاقات نمود. بيل گيتس فكر نمي كرد وجه مشتركي با وارنر بافيت داشته باشد. به همين دليل او ملاقاتش را تنها براي نيم ساعت برنامه ريزي نموده بود. اما هنگامي كه بيل گيتس او را ملاقات نمود، ملاقات آنها به مدت 10 ساعت به طول انجاميد و بيل گيتس يكي از شيفتگان وارنر بافيت شده بود.

اسلاید 28: ده اصل ساده «وارن بافت» براي كسب ثروتوارن بافت نه با خودش تلفن همراه حمل مي كند و نه كامپيوتري بر روي ميزكارش دارد. توصيه اش به جوانان اينست كه: از كارتهاي اعتباري دوري نموده و به خود متكي بوده و بخاطر داشته باشند كه:الف) پول انسان را نمي سازد، بلكه انسان است كه پول را ساخته.ب) تا حد امكان ساده زندگي كنيد.  ج) آنچه كه ديگران مي گويند انجام ندهيد. تنها به آنها گوش فرا دهيد و فقط آن چيزي را انجام دهيد كه احساس خوبي را به شما عرضه مي كند.

اسلاید 29: ده اصل ساده «وارن بافت» براي كسب ثروتد) بدنبال ماركهاي معروف نباشد. آن چيزهائي را بپوشيد كه به شما احساس راحتي دست ميدهد.ه) پول خود را بخاطر چيزهاي غير ضروري هدر ندهيد. تنها بخاطر چيزهائي خرج كنيد كه واقعا به آنها نياز داريد.و) نكته آخر اينكه، اين زندگي شماست. چرا به ديگران اين فرصت را مي دهيد كه براي زندگيتان تعيين تكليف نمايند؟ 

اسلاید 30:

اسلاید 31: موفق باشيد

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید