کسب و کار مدیریت و رهبری

مدل گرو The GROW Model

The-GROW-Model

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل گرو The GROW Model”

مدل گرو The GROW Model

اسلاید 1: مدل گروThe GROW Model

اسلاید 2: عنوانمدل گرونوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / برنامه ریزی / اجراموضوعرهبری و مدیریت / مدیریت پروژهسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: هدایت تیم در راستای بهبود عملکردیکی از نقشهای کلیدی رهبر در تیم هدایت افراد برای رسیدن به بهترین شرایط است. به عنوان یک مربی طبیعتا شما به اعضای تیم در حل مسائل، تصمیم‌گیری بهتر، یادگیری مهارتهای جدید یا سایر پیشرفتهایی که آنها در شغل و کار خود دارند، کمک می‌کنید.در حالی که بخشی از رهبران دارای تمرینات و مهارتهای لازم برای مربی‌گری اعضای تیم خود هستند، بسیاری نیز این توانمندی را ندارند.آنها باید توانمندیهای مربی‌گری را در خود تقویت نمایند.این موضوع ممکن است نگران‌کننده به نظر برسد اما اگر شما خود را به برخی از روشهای بهبود دهنده تجهیز نمایید، فرصتها و قوتهایی برای تمرین یادگیری برای شما بوجود خواهد آمد که با آنها می‌توانید به حس خود اعتماد کنید، مربی بهتری باشید و بالاخره عملکرد تیم خود را افزایش دهید.استعاره مفیدی برای توصیف مدل گرو تشبیه آن به برنامه‌ریزی برای یک سفر مهم است. ابتدا شما نقشه‌ای تهیه می‌کنید. بر اساس آن شما در تصمیم‌گیری برای اینکه به کجا باید رفت به تیمتان کمک می‌کنید (هدف آنها) و موقعیتی که آنها در آن هستند را تبیین می‌کنید (واقعیت یا وضع موجود). سپس شما راه‌های مختلف برای سفر کردن را مرور می‌کنید (گزینه‌ها). در مرحله نهایی، در تیم عزم و اراده ایجاد می‌کنید، از اینکه اعضای تیم موافق این سفر هستند و آمادگی رویارویی با شرایط و موانعی که پیش روی آنها را دارند، مطمئن می‌شوید.نکته 1: نقش خود را بشناسیددر استفاده‌های رایج از مدل گرو چنین فرض می‌شود که مربی یک متخصص و خبره در زمینه فعالیت اعضا نیست ولذا باید مانند یک تبیین‌کننده اهداف و تسهیل‌کننده دستیابی به آنها عمل کند و به اعضا کمک نماید تا بهترین گزینه را انتخاب نمایند و نباید ارئه مشاوره و جهت‌دهی تخصصی نماید.بنابر این هنگامی که رهبری عضو تیمش را مربی‌گری می‌کند سایر روالها و پویاییهای تیم در جریان است. به عنوان یک رهبر شما به طور معمول باید اطلاعات تخصصی برای ارائه داشته باشید (به قدرت تخصص مراجعه کنید). ضمنا راهنمایی برای انتخاب گزینه‌های مطلوب برای سازمان و جلوگیری از گزینه‌هایی که به سازمان ضرر می‌زنند وظیفه شماست (که این مستلزم داشتن اطلاعات تخصصی از کار اعضا است).

اسلاید 4: نحوه استفاده از ابزارقدمهای زیر را برای برگزاری جلسه مربی‌گری دنبال کنید1-اهداف را تبیین نماییدابتدا باید اهداف یا خروجی‌هایی که باید به آنها دست‌یابدی را با اعضای تیم تعریف کرده و روی آنها توافق کنید. شما باید به اعضای تیمتان کمک کنید تا اهدافی خاص، قابل سنجش و واقع‌بینانه تعریف نمایند. حین انجام این کار پرسیدن سؤالات زیر مفید خواهد بود:•چگونه خواهید فهمید که به این هدف رسیده‌اید؟•چگونه خواهید فهمید که مسئله پاسخ داده شده است؟2-وضع موجود را بررسی و ارزیابی کنیدسپس از اعضای تیم بخواهید وضعیت موجود خودشان را توضیح دهند. این یک قدم بسیار مهم است. اغلب، افراد سعی می‌کنند بدون توجه به نقطه شروی به مسائل پاسخ دهند و معمولا برخی از اطلاعاتی که برای حل درست مسئله به آن نیاز دارند را به همین دلیل از دست می‌دهند.هنگامی که عضوی از گروه وضع موجود خود را به شما می‌گوید راه حل احتمالا در حال شکل‌گیری است.سؤالات هدایت‌گر این گام عبارتند از:•در حالا حاضر چه اتفاقاتی می‌افتد؟•چه چیزی، چه کسی، چه وقت و چقدر؟•نتایج یا تأثیرات آن چیست؟3-گزینه‌ها را مرور کنیدبعد از اینکه شما و اعضای تیم وضع موجود را بررسی کردید، وقت آن است تا راه‌های ممکن را مرور کنید. به این معنی که همه راه‌حلها و گزینه‌های ممکن برای حل مسئله را مرور نمایید. به اعضای تیم کمک کنید تا حد امکان گزینه‌های خوبی ایجاد کنند و آنها را توضیح دهند.شما نیز پیشنهادتان را مطرح کنید اما ابتدا اجازه دهید اعضا پیشنهادهایشان را مطرح کنند. اجازه دهید در مورد گزینه‌ها خوب صحبت کنند.

اسلاید 5: سؤالات معمولی که برای ایجاد گزینه‌ها مفید است عبارتند از:•چه کار دیگری می‌توانی انجام دهی؟•اگر این شرایط یا محدودیتها از بین برود چه اتفاقی خواهد افتاد؟•مزایا و معایب هریک از گزینه‌ها چیست؟•چه عواملی در ارجحیت پیدا کردن گزینه‌ها اهمیت دارد؟4-ایجاد عزم و ارادهبا بررسی وضع موجود و مرور گزینه‌ها هر عضو تیم شما ایده مناسبی برای دسترسی به اهداف خودش پیدا کرده است. این فوق‌العاده است اما به تنهایی کافی نیست! لذا قدم آخر شما به عنوان مربی ایجاد توافق در اعضای تیم برای انجام کارهای خاص خود است. پس به افراد تیم کمک نمایید تا در خود ایجاد انگیزه و اراده نمایند.سؤالا مفید این گام:•خوب، حلا شما چه خواهی کرد و کِی؟•چه چیز ممکن است حرکت شما به جلو را متوقف کند؟•چطور بر آن غلبه می‌کنید؟•آیا به هدف خواهی رسید؟•این گزینه چقدر به موفقیت نزدیک است؟•دیگر چه باید بکنید؟نکته 2: با مربی‌گری خودتان تمرین کنیدیک روش عالی برای تمرین استفاده از این مدل به‌کار بردن ان برای چالشها و مسائل خودتان است. وقتی شما به دلیلی گیر کرده و متوقف شده‌اید، می‌توانید از این تکنیک برای هدایت خود استفاده کنید. با تمرین این مدل بر روی خودتان سؤالات بسیار کاربردی و مفیدی را خواهید آموخت. این سؤالات را نوشته و حفظ کنید و از آنها برای جلسات مربی‌گری در آینده استفاده کنید.نکته 3: سؤالات خوب بپرسید و بهتر گوش دهیددو مهارت کلیدی و مهم برای مربی‌گری توانمندی پرسیدن سؤالات خوب و گوش کردن اثربخش است.سؤالت مستقیم نپرسید (آیا شما ایجاد مشکل خواهید کرد؟) سؤالات آزاد و کلی بپرسید. (این موضوع چه اثراتی برجای خواهد گذاشت؟) سؤالات آماده‌ای برای هر مرحله از فرایند گرو داشته باشید.خوب گوش کنید و بگذارید مخاطب شما خوب صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام سکوت فرصت خوبی است برای فکر کردن. شما نباید همیشه سکوت را با پرسیدن سؤال بعد پر کنید

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطقدرت خبرگی ( رهبری پیشتاز ) Winning Expert Powerمزایایکی از نقشهای کلیدی رهبر در تیم هدایت افراد برای رسیدن به بهترین شرایط است. به عنوان یک مربی طبیعتا شما به اعضای تیم در حل مسائل، تصمیم‌گیری بهتر، یادگیری مهارتهای جدید یا سایر پیشرفتهایی که آنها در شغل و کار خود دارند، کمک می‌کنید.کاربردهااین ابزار به ما این کمک را می‌کند تا بتوانید به طور موثر مربی و راهنمای مناسبی برای زیردستان خود برای رسیدن به اهداف سازمان باشید. البته الزاماتی نیز دارد که باید فرا بگیرید.معایبهنگامی که رهبری عضو تیمش را مربی‌گری می‌کند سایر روالها و پویاییهای تیم در جریان است. به عنوان یک رهبر شما به طور معمول باید اطلاعات تخصصی برای ارائه داشته باشید. ضمنا راهنمایی برای انتخاب گزینه‌های مطلوب برای سازمان و جلوگیری از گزینه‌هایی که به سازمان ضرر می‌زنند وظیفه شماست (که این مستلزم داشتن اطلاعات تخصصی از کار اعضا است).

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان