صفحه 1:
ا 00 |

صفحه 2:

صفحه 3:
® TEDPLOTE POR GROOOSTE PROGROOG 10 DPDOEEDEODT OF TECLOOLOGY )00(

صفحه 4:
۱۳۱ Pace Marae Be aio oe (OO ‏سم‎ ‎Cera eal ON ce Red Nr ‏ا ل‎ (i) ‏ا‎ Ca ۱۱۱ ‏مرن‎ Coy ‏ری‎ ‎۱ ‏رپ هه‎ CD Rea ‏هه‎ ‎Reseuck Cova (OR). (v) Curopeca ۱ Sas a ODS aca ))1: 0 MOT Covsoriiug ia dopo. (vii) Iotercraizodt Porc Deer Nr at ODN acco

صفحه 5:
Oe ar eee 7 0 oO) Oe kad Ne ‏0ل‎ ۱ Ae ‏ا‎ ‏خر مه 0 مومت( رورا لو‎ are 019 ‏لصتت‎ ore Ree oes | pone ie eee Rte Oe eee ee Re eer hee eR eee ced DR rn oe cae aca rete caren aR Od ec ke De eet eaten ‏ا‎

صفحه 6:
یلص ولمم در و ۱ ات دی سا اد دم تا مت مه ۱0 0 7 ا 0 ا يي يي يا ‎Por creuive diverstiy und the‏ الل ناا ‎spect powpetewies oF kost pryacdzuiocs.‏ مه صه ‎CT‏ ‏رم هت ‎aad‏ و۱ ی( عه 0 :9

صفحه 7:
0 subevis Th part oP te tewwphte covers the true “echwhw” heat DP DOT deus with the theory oP tevkubwy, te structure of the ‏هه بت ی هت مت سا مه مت‎ ‏ما ات هت مد سا زر‎ ‏رس را‎ 4 © ore theory ۱ Ne Dat cd p Techolow Poresiht v Gpecidly Pekls

صفحه 8:
(4 ‏له بط مه مس تام‎ ‏تم سم‎ Gee eae etre mee eee cere errr teeren Pearce ac thot er worwdl, but ot exchsively, w sorted wih teckwhy ‏مت ای سس ات با‎ ee ee gi اس ما رو ‎nae‏ مت ماب ات دا ‎ad‏ 500 i a 7 R&D Darnewedt ‎ocr a‏ ل ‏تس ی وم ‏تس مه وه ‎Ce ee

صفحه 9:
300 3 ۱ ‏يي يي اب ا‎ ‏ل ل ما رت‎ bout ‏يا‎ the tetera ee i a ee rs a Md a eas ane ce ad kes boro uttbuted to Popol ond does back 7 O0?. Grace tec these ‏مه ها هه ی مه صاصق تما باس مس در مت ها‎ 0 ‏ا‎ em a oe (Oe a Oorhetcr; Med سس هت 9۳) ات ‎arc‏ ؟)

صفحه 10:
ل ل ا ل ال ‎NU ea ae‏ و0000 ا لك ما او ما ‎ee‏ 0 يي ‎oe can cod Te‏ ۱ ما ل ‎oe‏ م۱ اس رح لت( ۱۹۳ systewws theory ‏حتف‎ ieee oe a ‏يفا‎ ا Oe cea 2 ‏ليك‎ سا | ه ه ه ه هو هو و

صفحه 11:
7 woyS pw 0 ‏روياى بيتوايان,‎ | Bee Pee Orr pwn Ts kGry 5 بيه عنوان ابزار خلق ثروت و رقابت يذيرى در ار سازمان ها نقش حیاتی پیدا كرده است. ی ذارد.

صفحه 12:

صفحه 13:
5 ‏مب‎ wr ‏اصلي تكنولوزى‎ re ‏لا ابزار لازم براي توليد‎ (Production - Tools and Facilities) ‏ل ار به صورت شيئي‎ Lrg Re ee eee eS meee eS feel Leal ‏که عظلیات تبدیل داده‌ها به ستانده ها را در فرآیند تولید‎ ‏ات‎ < ‏مهازت و تجربيات لازم براي توليد‎ (production - skills and experience ) CS ee SNe oy ee Te eer) COM ete SD ety ec pa e roy ‏شامل كليه‎ ‏لللتاندهها در خط توليد مي‌باشد.‎ oe eS Ee ioe ‏ا اك لل‎

صفحه 14:
5 ‏تس‎ ar ‏مو لفهدهاي اصلي تکنولوژی‎ ‏0ك‎ ane ۱ ‏ل ا‎ به مؤلفه اي از تكنولوَيّى اطلاق 0 مدارك نمايان مى كرددديأشامل كليه اشكال از واقعيتها (2015]) مى شود كه ‎norman pert‏ ا ل 0 ل 0 ‎(ess‏ طراحي ا ‎ene ee Se‏ الل لل 0 منحنيها ‎eres‏ 0 ل اريت لازم براي توليد رقصة أسعسسءوسمسة -عممتأعسلوعط عومعلستل) به مؤلفهاي از تكنولوى اطلاق مي كردد كه ‎Pp ced erry evr we]‏ ‎We Recor LeS on‏ م 1 داده‌ها به ستانده‌هاً مي‌باشد. ۹ ضشبكدها و فعاليتهاى مديريتى ظاهر مى كردد.

صفحه 15:
1

صفحه 16:

صفحه 17:
طبقه‌بندي تکنولوژی بر اساس کاربرد 3 ذا تكنولوزي ماشين (حاشين نساجي) 3 (LCD,DVD) لوزي فرايند له فرایند هاي شيميايي

صفحه 18:
| erage pe ۳ يت ‎(erty‏

صفحه 19:
دسته بندي تكنولویي هابا ‎Steer) Jae a‏ رقابتي

صفحه 20:
Base Technologies Basis of Compett- ‘ion in Industry, Widely used, No competiti Differenti Key Technologies Technology is Key for Compe- titive Success Pacing Technologies ‘Technology Applied by Early Iunovators Embryonic Technologies Pre-Competitive Basic Research High 0 ‎Bl)‏ ةا ‎Low ‎ ‎ ‎

صفحه 21:
إستراتزى كلان لكتساب. بهره بردارى و حفاظت از تكنولوزى در تحلیل نوع تکنولوژی از نظر لستراتژیک High | اوزتی افزوده حاصل از بکارگیری تکتولوزی Low ‎Technology Applied Techilegr is Basi of Compet‏ ی ‎Kev for Compe: tna in edt‏ مدص ادر ‎Banic Research‏ ‎‘Wide wid, No‏ مه ‎om a Teal Bass laine‏ ‎compere ‏مه مک‎ ‏نتشار و بكا ركيرق ‏ژی دراين حوزه صتعتی

صفحه 22:
OPE Ieee ire Lee تكنولوزى كاربرد و بهرهبردارى تعنولوزى (توانشدى) تکنولوژی تغمیرات و نگهداری ‏ بره‌برداری تکنولوژی مونتاژ رَى مودار 000000 ‎a 4‏ ۱ بر ۱ اباد یرت جزئی ‎OEE]‏ لت عد 0 توان ‎pera te OCICS‏ تحقیقات پایه تکنولوژی (توانندی) ‎ies‏

صفحه 23:
۱9 Meera BE ee Le reg OS CS Lee Sak Eee aay ۵ 2 ‏ر‎ ۱ ‏ول‎ re ‏وشد‎ دوره بلوغ يا اشباع تكنولوزى (تكنولوزى بالغ) ‎AST‏ ل ل سس

صفحه 24:

صفحه 25:
پارامتر عملکرد سرت دوردى اختراعات جديد سب

صفحه 26:
منحنی 3) شکل پیشرفت تکنولوژی الف) دوره نوزادی ‎Ree iL al a rey‏ ا ‎BTC SS aS‏ ‎sey Fr Ra PP rer Pe org PO rene‏ در > نوزادی حجم سرمایه گذاری اولیه بسیار بالا می بأاشد. RT aE, ‏می‌شود.‎ ‎By)‏ ا ا ل ‏بازار وبِذه را بدست آورد و على رغم عملكرد بابين و هزينه ‎Pe Pe en poe nye ag ey rey PW ee FRO Oe a POP PD ‎gw

صفحه 27:
منحنی 5) شکل پیشرفت تکنولوژی ب) دوره رشد مر اس رزشد سریعی پیدا می‌کند و ممکن است راه خود راجه حجم وسیعی از بازار باز نماید. ای موضوع باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری زبادی‌به سوی ۱ بهبودهای تدریجی و کاهش هزینه انجام می‌شود. ار رد ‎ee Te‏ رقابت برای کاهش آن می‌شود.

صفحه 28:
منحنی 9) شکل پیشرفت تکنولوژی ج) دوره بلوغ پارامتورتکنو لییی به آخرین حد از عملکرد خود می‌رسد. ان حد با توجه به خصوصیات فیزیکی و طبیعی با ا ل ل ست ‎TCL Sars)‏ ل ل 0 ا ل ا ‎ee‏

صفحه 29:
مراحل چرخه عمر تکنولوژی ‎eR Sy‏ لت ‏سریع و پایدار ‏ل ‏بالاترین حد پیشرفت - انتظار ظهور تکنولوژی جدید

صفحه 30:
Sy RRC Sy yore pea

صفحه 31:
تکنولوژی و کسب 1 [1 e nl On Cae pCee ra) ‏فرایند ها و محصولات است و از این‎ ‏یق بر روی کسب و کار اثر می گذارد.‎

صفحه 32:
‎py‏ کاری سه مساله اساسی وجود دارد ‏اهداف و استراتژی ها ‏ا ال ات ‎

صفحه 33:
ارو ۳ فانک 27 يان 4 و فرايند ها و محصولات

صفحه 34:
فرايتد هاى 5300 محصولات و 356

صفحه 35:
تنها در فعالیت هاي اصلي بنگاه بلکه در 0 9 le ames ‏مجو اي‎ 008

صفحه 36:
بنكاه را قادر مى سازد كه از طريق ايجاد بهره ورى به اهداف و استراتزى هاى خود ت پیدا کند. ل ۳۳

صفحه 37:
مفهوم توشعه تکنولوژی به طور کل توسعه فناوري ناظر بر تمامي تلاشها و فعاِيتلليي است که براي ارتقاء سطح فتاوري صورت ‎Sy oe Rr eee SEE SCE‏ جدید منجر شده و یا فناوري 0 توسعه فناوري در نهایت به‌توسعه منابع انساني. ‎Rye RC |‏ ا ل ۱ ‎Se el ee ee ey ie‏

صفحه 38:
عوامل موثر برتوسعه تکنولوژی شش تقاضا ‎(Demand - Pull)‏ , 7 - 7ق1م5112) آن بستكي دارد. BUS oer ae see Comreent sai Lea ey ار عرضه از طریق توانمنديهاي تکنولوژيك و نهادهاي مرتبط با سنجیده مي‌شود

صفحه 39:

صفحه 40:
سس طرف تقاضا (كشش تقاضا) 1 3 توانمنديها ۲ مهارتها ۲سرمایه ” اطلاعات فناورى 62 ‏ژی‎ Se ‏طرف عرضه (فشار عرضه)‎ ‏نهادها‎ ” نهادهاي آموزشي (فني - حرفه‌اي - آموزش عمومي - آموزش عالي) 0 ۳ اك انهادهاي ۳ نهادهاي برنامه‌ريزي 530006 توسعه فناورى ‎ae‏ 0 مقررات)

صفحه 41:
Ca tet ea SL) ed ER tee le ‏خصوصى‎ 11( تشويق همكارىهاى بين شركتى هدف قراردادن تکنولوژی خاص تخفیف‌های مالیاتی و بارانه برای 136710 een ee

صفحه 42:
۱ بي ا لل ا ا ا 50# ‎Se‏ ‏"ابارانه‌های مالی برای بکارگیری تکنولوژی ایجاد شده [انتقال تکنولوژی از منبع خارج با حکم دولت 2استانداردهای فنی OEIC eas 51/1155 ‏لاتشويق شركتهاى‎

صفحه 43:
ا ا ل ا لي م حاصل ‎ere‏ ا ‎Peers creer nS ere eee‏ م است و فاوری فقط براساس عملکرد فاکتورهای بازار ا 000

صفحه 44:
ی در سطح کلان اقتصادی کارساز نخواهد بود ه برنامه ربزى علوم و فناورى را در خود ادغام كرده ۱ ‎Fee‏ ل Se eee Bete ee ae NCES oad eg ‏نابذير از آلن است و در حقيقت مى توان آن را يى‎ ‏تم فرعی از توسع.ه اقتصادی-اجتماعی در نظر گرفت.‎

صفحه 45:
0

صفحه 46:
مفاهیم اولیه در نو آوری تعريف خلاقيت: توانايى خلق ايده هاى جديد ‎Rey]‏ را ‎SYR‏ كويند. تعويف اكتشاف: استفاده از خلاقيت براى کسف مسیرهای جدید علمی و یا حل مسائل موجود بدون در نظر گرفتن مسایل اجرایی و تجارى را اكتشاف كويند. مانند كشف اتم

صفحه 47:
مغاهيم رليك 0 557 یی ۲ : بهکارگیری خلاقیت و یا ‎Pye er CSV ESS) meer OR Tsp ie. rele‏ بداع گویند. ولی در این مرحله نیز, هنوز اختراع وارد ‎eI ne Cea SOR CPE CO‏ 7 ‎corns empresa fees pete toe cea)‏ را

صفحه 48:
تعاریف خلاقیت و نو آوری فيت ‎(Creativit‏ وري كت ‎(Innovatio‏

صفحه 49:
) ‏خلاقيّت شناسي (21010017ع©02)‎ Pm) reset) Ba) C= علم مطالعه فرایند ها و پدیده هاي در كليه موزه هاي علوم و فناوري با رويكردهاي مفتلف

صفحه 50:
آفريند» منابع تولید ابجاد می‌کند یا به ا می‌بخشد.

صفحه 51:
انواع نوآورى (ديدكاه شومبيتر) ‎eee le‏ 0ص ‎ ‎ ‏58 و ایجاد منابع جدید عرضه‌ی مواد اولیه و دیکر ورودى ها؛ و تغيبرات در سازماندهى صنعتى.

صفحه 52:
۱۱۱۲ Cn kel توسعه / نوآوری تحط 9۳9 ۷ جديد * ؤر بازار كسبوكار جهنقوليد ثروتاست

صفحه 53:
بل ۱ ابحصول . آپروژه ۲۵پروژه * جدید موفق | ‎"Ss yp Aas oh se‏

صفحه 54:
فرايند راديكالى می پذیرد

صفحه 55:
نوآوری تکنولوژیک 'نوآورى_تكنؤلوزيك عبارتست از: "ايجاد هركونه محصولات‌با خدمات جدید وبا هرکینه تغییر قابل ‎me ep ge ee‏ ا نوآوری‌ها در برگیرنده مجموعه‌ای از فعالیت های علمىء تكنولوزيكىء سازمانى» مالى و تجارى مى باشند. "

صفحه 56:
تا ۳ 8 نوآورچا بنيادي ‎cow Pee er)‏ به خلق - توآوري تكاملي در محصول موجود که 1

صفحه 57:
نوآوري فرايند - نوآوري بنيادي در تکنولوژي تولید ‎Eee emrerperenc Shee‏ 10 - نوآوري تكاملي در فرآيند تولید ‎pene oy‏ يادآوري: ‎Sygles‏ فرایند و محصول ‎Penn Pky‏ يكديكر وابستهاند - هرجه نزخ نوآوري محصول کاهش مي‌پابد نرخ رشد نواوري |

صفحه 58:
‎Re)‏ فازكذار فازاوليه ‏مقايسه نرخ نوآوري محصول و فرايند

صفحه 59:
خصوصیات اضلي نو آوري Fe ee een on ane ۱ eS me Ry eee ne Beer re) <) Fe LB)

صفحه 60:
خصوصیات اضلي نو فوآو ري ۲ نو آوری لزوماً بکازگیری بسک ایده برای اولیسن بار نیست» بلکه لکربیک ايده درسيى فرهنکگ ‎fe) a) ey ee‏ دای لين بار تبدیل‌به "عصل" گردده وآوری اتفاق وری هميشه بصورت‌یک ایده جدید و حاصل الهام _ ت یسک فرد» بدون ارتباط با محیسط بیرون ‎ee 5‏ رت ‎ae Rede‏ ‎Oe TC)‏ 0 ‎ee 1۳ ss‏

صفحه 61:
توآوری تجدید فرمولسازی ارائه خمات هیده تستیتات بلا بالا بل 3 بلا بالا 0 بال با زمان طولانی Cu رقابتی مهارتهای مورد. تأكيد eed

صفحه 62:
نرخ نوآوری

صفحه 63:
وبژگی‌های رشد تکنولوژی . نوآوری فرآیند تولید نوآوری محعول نرخ نو آوری يادكيرى تكنولوزيك

صفحه 64:
Pel) rapes eee مينه و بعضاً بهبود تدريجى در فناورى فرايند 0 می‌باشد

صفحه 65:
باطى مراحلى كه يك فناورى وارداتى طى م ىكند Pees eee n= ‏ا ا‎ ere mreLe Se) ۳ Sh COS ede bee NCS SES ee Wet ed ‏رهای در حال توسعه) و میزان تسلط بر این‎ 6 Nee tL eke Ce By eRe CreS) داشته باشد.

صفحه 66:

صفحه 67:
نولوژیک عموماً از تکنولوشی های بالغ و جا وع مىشود.

صفحه 68:
بیری تکنولوژیک در کشورهایی که با می‌شوند. از سه مرحله مهندسی ("). (0) و تحقیق (18) می‌گذردیا ‎ow E&DE&R‏ ۳ ,© 0

صفحه 69:
نظريه سيستم ملي نواوري ‎Ce GL ents ee Sy‏ ۱ مستقل افراد (در نظريه ‎er‏ اقتصادي ‎rer))‏ 0 ‎ee eng‏ *امروزه نظریه خثنار علم" و یا کشش بازار"به تنهايي مشروعیت خود را از دست داده و نظرري#أنُوين نوآوري مبتني بر نظريه سيستمها جايكزين شده است. | Setar 1 ree Ort ee meee om ‏ا‎ .هی کند. نظرية سيستم ملي نوآوري تكامل يافته نظريههاي سنتي نوآوري است ‎a‏ ‏سیستم ملي نوآوري در آواخر دهه 0با كارهاي اولیه لاندول. فریمن. نلسون و ۰. بح ۱ Teel BY cies Re recent CeO PIO Rig acer ean MP See NIC Pty BN en OO pc me Sges |) ‏پادگيري يك فرایند مهم است که بدون زمينه‌هاي نهادي و فرهنگي نهادینه شده‎ 1 ‘i ‏در جامعه قابل فهم نیست.‎

صفحه 70:
2 لت 0 le SHES iS ie ree ae ‏كن هيم‎ eel Roel Ae ese Syed 1 Og tes ic een ere ney pres pelt ‏تاسياست‌هايي ۳ براي‎ cae) ‏بند نوآوري بيادهسازي كنند. بنابراين نظام ملي‎ peers) oe) gt ۳ ‏جديد ميشوند‎ AST ed ۱ ‏انتقال مي‌دهند. . (متکالف)‎

صفحه 71:
خلق و يادگيري دانش زیرساخت علمي و فناوري

صفحه 72:
PORT LIE PCR Cs سیاستگذاژی» هماهنگی» نظارت و ارزیابی تب تأمین زیر ساخت فعالیت‌های ۳61 انجام فعاليتهاى يزوهشى( 118:9 ) STN) eae توسعه و ارتقاء منابع انسانی اه ۱ 00

صفحه 73:
موّلفه‌هاي مهم نظام ملي نو آوري > ۱ -دولت: Se eC SS) RSS adn elec) eae ‏بای علمی و تکنولوژیکی کار آتر. پوباتر, رقابت‌پذیرتر و همه‎ - ees re rer een Sm een) SEE OEE ‏انش‎ ۱ ae a RCSD EC eed ‏ا م‎ أسياستهاى تقاضا Pere ee) ‏ا ال ال ال‎ oer)

صفحه 74:
0 Cmy ase ‏ا‎ ‎co Set i | SIS ST ‏ل‎ ‎RULES ‏ا‎ NESy ‏ا‎ See pee Beara ses ‏تا بنگاه در بمناسب فعالیت کند.‎ ی تقاضاي نوآوری به آن دسته از سیاستها اطلاق دد که مستقیما بر روی بنگاه و مصرف کننده نهایی دانش ی رت و هم بر طرف عرضه و هم بر طرف تقاضای نواوری تأثیر می‌گذارد.

صفحه 75:
00 هر کشوری بستگی تام به زیرساختهای تکنولوژیک آن ‎CCN eS VCR Sc eporlaey‏ خر داشتن" "تنوع بیشتر" و "ساختار ارائه تخصصی داد “را دارد. خت تکنولوژیک در مفهوم 3315 شامل: سیستم آموزشی. ا ا ا (۰ انتشار اطلاعات می‌شود. 0 ١ 11۳ ‏مالكيت‎ 000 as ‏بعنوان‎

صفحه 76:
۳ 7 سیستم ارتباطی (100170) قسمت مهم ۲15 ی ‎Nee‏ فیمابین بازیگران اصلی درگیر با نوآوری دلا سطح ملی کلید اصلی برای اصلاح عملکرد نوآوری محسوب می‌گردد. ‏۱ ‏6 لك ا لل ‎emeny vy‏ ال ‎ee‏ ا قث سیستم تعاونی تولید و کاربرد دانش بستگی دارد.

صفحه 77:
؟- محيط حقوقى و فرهنكى ۱ ‏ا‎ el ‏فرهنى سازقظاتى. روابط كار. فرهنك مذهبىء آداب و‎ ‏رسوماختماعی و غیره دارد.‎ «نیستم ملی نوآوری یک کشور با نهادینه شدن فضاها و مچیط‌های فوق تعریف می‌شود. بطور مستقیم و غیرمستقیم این محیطها بر روابط فیمابین بازیگران و ‎me See‏ ل ‎SLY nC See‏ می‌گذارد.

صفحه 78:
۱ See Sat eee eae متوسطها. روابط آنها با استفاده‌کنندگان محصولات و و محصؤلات از مجموعه فاكتورهاى مهم در 1/15 است. شمه این فاکتورها از محیط فرهنگی و اجتماعی کشور 1 دارد. لیکن کشور به کشور از نظر شدت متفاوت است و لذأ تفاوت 715 در سطح بينالمللى را بوجود مى آورد و ‎TROTE Tb‏ ا 000100

صفحه 79:
* یک بنگاه ممکن است با تشکلی روبرو شود که برای حل آن ‎ee Ss eC Blo‏ كن Dd RCS cok eed Rent: é ‏سازمانىء سياستهاى عمومى دولت. اموزش و يرورش‎ ‏ساختار سازمانهای عمومی. پایه‌های علوم و فناوری‎ 00 ‏ل ل مال‎ ‏بناميزم فرايند يادكيرى تكنولوزيكى بنكاه كاملا با مففهوم‎ ‏سيستم ملى نواورى همبستكى و مرتبط است.‎

صفحه 80:

صفحه 81:
جریان دانش خارجي بنگاه‌هاي کوچك ۳ ees) ا ‎ene. pea‏ پژوهشي/ دانشگاهي سر صنایعتأمیکننده ۳000 اه | انجمن‌هاي کسب و کار | (شرمتهایجند ملیتی ای نس با کی ;........—sa iy ) ‏[كرودهاي مصرف كندده‎

صفحه 82:
2 در بعضى از عناصر و مولفه‌هاء سیستم ملی نوآوری ی ‎Oe ee‏ مربوطه ۱ ایجاد شده‌اند. ‎ie ۳9‏ ز موارد موْلفه‌ها سیستم ملی نوآوری ا رو مؤلفهها تاكنون هيج اقدامى صورت نكرفته

صفحه 83:
‎ee tend a‏ 10 8 ا ا ‎3 ae > ‏اهی‎ Te ees Be oe a ‏۶ بنگامها ‎> a ‏جه به خاصيت مالكيت بسياري از مؤسسات يزوهشيء هها و اغلب بنگاههاي صنعتي 000 ‎+L gle! NIS 591) gyi gull‏ 010 تعداد محدودي از شركتهاي تازه تأسيسء مشاركت و نقش سح ۱ ‎peonn pees rn‏ 001 ا 0 ‎۱۳ ee eS Pats epee ene En Cen ‏دارند.‎ Sy OTB) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 84:
8 Ne 20505098 Pe ‏مؤسسات يزوهشي وداس كا‎ 5 ‏ا ا‎ ee 9 ‏رونك.‎ ‏انمنديهاى متفاوتى از جمله انجام تحقيقات‎ CEO aCe Rel oc ا ا ل 6 ل للا 22) BG ES Ores Wey Re OCP ‏هماهنگی بین اين موسسات تا حدی ضعیف است.‎

صفحه 85:
OP eh ergo ea ‏مىباشد. اين مؤسسات معدود يروزههاى‎ ‏تركد را با مؤسسات مشابه كشورهاى خارجى انجام‎ ‏دهند.‎

صفحه 86:
‎Ree B lee)‏ ل ‎Rey‏ ل ‎en 92‏ ۱ ظرفیت مناسب براي انجام 16 رو و[ ‎

صفحه 87:
‎oe eee ener‏ 506 وارداتي را بنحو احسن اصلاح کنند و لذا تأثیر اصلاحات روي 7 زیها ,از تولید ‎a‏ محدود بوده است. ‎Bee CRC Peele‏ ۱ بر ساختار بازار و سرعت تغییرات تكنولوزيكي ‏۳ در ‎oe‏ توسعه داشته‌اند اما این | ‎ey)‏ ل تأر ۹ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 88:
Spr eke here TOSS eS Col Sooner i SB) 1۱ LB LO ‏ا‎ S ne ee Ee. 0017 ١ ‏لش استائدارد زندكى بشر مؤثرلك زا 15ل‎

صفحه 89:
‎etsy kee ery‏ ك6 ‎BS os od ee Oe mie pes) ۳ ‏دانش که با اعمال سیاست‌های مناسب. توسعه فتاورى‎ ‏بحث ورپژژرسی و آن را بکار می‌گیرد و بر روی جامعه‎ ‏ا ۱[ ‎PAST eset re ee Semele ee‏ 1 آقتصادی و تقوبت کاربردهای فنّاوری در جهت بهره‌مندی ان در سطح ملی است.

صفحه 90:
‎is 5‏ فنا طبیعت میان 0000 ‎

صفحه 91:
۱ ane isan ۲ rere ones ‏رشتههاى مبتنى بر دانش‎ 000 nr rerd | ‏ی‎ Baie eae es see ‏ری مواد‎ ۳ ees ‏كارآقرينى تكنولوزيكى ری محصولٍ‎ ‏ا ا ال‎ ‏رى اطلاعات‎ ieee eet ‏ل‎ ahd ‏آنالیز فتاوری و اقتصاد‎ * * مدیریت پروژههای فنی © تصميم كيرى مالى و تكنولوزيكى ‎der od ald‏ له ‎een ‎- ‏«موضوعات فّاوری و فرهنگ اجتماعی‎ al ‏+ آنالیز ریسک فناوری ‏* مدیریت فتاوری در خدمات ‎enn into‏ ‎ ‎

صفحه 92:
كا ركردهاي. مديريت تكتولورى

صفحه 93:
تعريف مديريت تكنولوزى از ديدكاه برنامه ريزى ree eee Une meer ery ee ‏ای را برنامه ریزی. توسعه و پیاده سازی نماید‎ ۱ ‏ین سل‎

صفحه 94:
تعریف مدیربت تکنولوژی از دیدگاه نوآوری مديريت«تكنولوقّى جكو نكى بهبود به هنكام ‎١‏ ک و ايا خلق و توالمتدى صا 00 ا 0 ‎eeeon se tET recent‏ 000 يريت بر نواورى هاى موفق است.

صفحه 95:
تعريف مديريت تكنولوزى از ديدكاه مديريت استراتزيك ا ال ال ‎RS‏ ‏اد لت إشسازمان را مديريت مى نمايد. لين موضوع در واقع دربرگیرنده ایجاد هماهنگی میان وظایف تحقیقات. تولید و ارلئه خدمات از یک سو و دیگر وظلیف تسازمان مانند فعاليت هاى مللىء بازاريلبى و منابع انسانى 21 ‎ed‏ ديكر است.

صفحه 96:
تعریف مدیریت تكنولوژي تخاب» اکتساب, , بكارگيري 3 ‏(بهبود)‎ BRAN Qb A Syl po aes ‏ل‎ ete ‏اشاعه‎

صفحه 97:
وظايف مديران در ارتباط .با توسعه تكنولوزى توين استراتظى چیه سای رای كت میتی اي ee ۱ Perry ey) ‏ادزيليي جذاييت فكنولوثى‎ بيشبينى تكنولوذى بهبود (نامین وتوسعه) بهینه 4+ تکنواوژیهی موجود تکنولوژی‌های چدید 1101311 53

صفحه 98:
وظايف مديران در ارتباط با توسعه تكنولوزى .. ‎adel‏ ا ‎i‏ ‏بد با ساخت ‎eee‏ و ‏قابلیت های تکنولوژیک بنگاه ‎ ‏۳ ‏لات و خدمات #صولات و

صفحه 99:
مفهوم نظام مدیریت تکنولوژی SB RC ed ee NOL eee al ied RRC SSR CEOM MED, ly Se eee Re thee Sl) ۱ ree Ween K SPCC OnE) ‏و(‎ ‏ل ا ا‎ dino Ly! ols Glas!

صفحه 100:
ویژگی های نظام مدیریت تکنولوژی بنگاه ۳ ‎(CBC NIST eer eed‏ ل ا ا ۱ بلكه بيشتربر نحوه استفاده و بكار كيرى ال ا ا ل ا ال ا ل لك

صفحه 101:
۱۳ en Rt eee ۲ سس ۳۳ ۱

صفحه 102:
Les ery - ‏فرایند های‎ 5 = Ad را من ت۱۱ ‎cud‏ رز رت

صفحه 103:
۱ ESSE #*بهره برداری از تکنولوژی ‎ree ree‏

صفحه 104:
استراتزی تکنولوژی اشتاسايى تکنولوژی مر تکنولوژی اکتساب تکنولوزی استراتزی سا eee ‏از تکنولوژی‎ استراتزى تکنولوژی

صفحه 105:
بررسی فرآیندی وظایف مدیربت تکنولوژی

صفحه 106:
255 تکنولوژی حفاظت از اس 5 لكك رت تكتولوزى بهره بردارى سيت رت ‎rol Toad‏

صفحه 107:
ذارى در زمينه توسعه تكنولوى با توجه به ى كلان سازمان مىباشد و تصميمى است كه در با سرمایه‌گذاری. توسعه و چگونگی بهره‌برداری از ‎Renee‏ ا ‎Ean‏ رن ‎ol ۳۳‏ اولويت هاى تكنولويى شناسايى شده و درباره جكونكى توسعه آنها با در نظر كرفتن ملاحظات زمانى ‎eed‏ ل ا

صفحه 108:
يرسش هاى اساسى در استراتزى توسعه تكنولوزى ای رت ‎ea cere ee ee ag)‏ 1[ 1[ [ |[ 1[ 1[ [ 1 [ 1[ 1[ 11111111 برای دستیابی به تکنولوشی های اولویت دار جگونه ار سر ‎ae eee‏ ۱ ‎Oe a‏ چکینه ریسک و مخاطرات مربوطه را مدییت و کنترل اییم؟

صفحه 109:
رس ~S استراتزى سازمان ۳ جه تكيرى كل سازمان 00 ‏هك‎ ae eto) شناسابى واحدهاى كليدى تكنولوزيى (511[5) 5-0000 ارزیابی وضعیت درونى سازمان در زمينه تكنولوزى 0 تعيين توانمندى تكنولوزى سازمان (مميزىٍ نت ا وومامطه 1۵ ‎‘Technology Auditing‏ ۱۳ OT TC aS Soars یس

صفحه 110:

صفحه 111:
1 ناحیه ۱) تکنولویی های‌کم اهمیت - توانلیی کم» تکنو لوژی هلیی که در ‎a Dal ae ak eed let aD LP a oe Ree‏ ۱ ‎eye)‏ ‎gl tee) odd‏ مهم - توانلیی‌کم » برای تامین تکنولوژیهلیی که ‎ee Tee Bree. od‏ 0 ‎et Tree)‏ ل ‎OT‏ ‏احبه ۳ ) تکنولوژی های مهم - توانلیی زیاد» دراین بخش بایدسبا توجه به چوخه عمر تکنولییْی نسبت‌به سرمایه گذاری و برنلمه ریزی آنیا اقدام نمود. ‎neeonaenh | Ver Cr meroern weed) ‏ا ا لبيك‎ 300001000

صفحه 112:
نولویی دربرگیرنده مجموعه فعالیت أ که نیازهای تکنولویی سازمان را شناسایی ‎cal pierced iw CaN eye pee)‏ ار نیازها را تأمین کنند. تعیین می کند. بنابراین ‎Re ee ane Ly eee‏ ‎Cee‏ ۱ فعالیتها و نیازهای فعلی و یا آتی سازمان داشته 5

صفحه 113:
> مديريت فرآيند ‎(Ares) yer) -‏ ورودی

صفحه 114:
fee re) ‏سس‎ 5 ‏سب سر‎ ‏يي ا‎ Management 100 ‏وملام مدعو‎ eet) ۳ ‏موم‎ ‏ضمع‎ ‎Pee gece Te Ty melo rear ‏رس‎ 1 ee ‏لك‎ Logistic) and Sales) gis ‏الم‎ ‎are ‎Services) ‎0000 (erste

صفحه 115:
پرسش های اساسی در شناساپی تکنولوژی آیا 1 ‎Sie I‏ م ‎re‏ 1 میج توجمبه برنامه ‎er‏ و وه ‎& 558 49 00-0 ‏استفاده‎ re : 6 1 ‏جایگاه‎ 1 PICT nL tod) ‏تعنولوزی بای پیرسی‎ ۳۳ Roa Tae ‏أذه عى شود؟‎ wee, Femi ‏تکنولییی: ی منسوخ سازمان و شناخت تکلولیزی های جایگزین‎ 1 ‎2 ‎fe rer ey re) cn‏ وندهاء اولییت ها و ‏ولا رب ‎‘si ۱ PTR‏ وا و ا سياست كاف هاى تكنولويى سازمان تج ال رل ‏قرار كيرد

صفحه 116:
گینی و آینده نگاری تکنولوژی بابى تكنولوزى (ارزيابى جذابيت) رزبابی توانمندی تکنولوژی (ممیزی تکنولوژی)

صفحه 117:
ارزيابى تكنولوزى «رزنابى جذابيت) هي كافي در مورد يك تكنولوژي و تاثیرات ‎er eer‏ ۱ ۳۳ آن تاثیر خواهند پذیرفت. رن ز ‎els, g bow 8 ij! g‏ ار ار نولوژیک تارزيابي

صفحه 118:
ارزيابى توانمندى تكنولوزى (مميزى تكنولوزى) للارريلبها ا ‎ey‏ ‏گوت و ضعف تکنولویی در جهت تعيين ‎et nee ROBT‏

صفحه 119:
پیش بینی و آینده نگاری تکنولوژی Sy ere a Cs ne ‏كه منجر به شناسايى كاربردهاى مورد انتظار‎ ‏تكنولونى و همجنين ارزيابى و شناسايى‎ ‏یل‌های آینده این تحولات می شود."‎ ل ل ‎Caer CS eer‏ ارزیابی ّن دسته از توسعه های تکنولوژیکی و علمی است ‎ents Sen RC Si ead‏ ثروت و کیفیت زندگی بگذارند."

صفحه 120:
۳ ie Wee E ee) Ree ee ye eens Eee Cae eh a cca es Neel ‏قطلوب بلندمدت آینده ازطریق مباحثه و تعامل میان‎ ‏شینفعان و گروه های تأثیرگذار بر توسعه تکنولوژسی‎ ۱ ee eS nS eee Teeny cea sl reel eT a esi ‏حالیکه لین موضوعات در پیش بینی تکنولویی دیده‎ 0

صفحه 121:
مقایسه ارزبابی. پیش بینی و آبنده نگاری تکنولوژی

صفحه 122:
255 تکنولوژی حفاظت از اس 5 اس استراتزى تکنولوژی بهره برداری سيت لسراو تکنولوژی

صفحه 123:
ارزیابی فرصت ها و تهدیدهای تکنولوژی پیش بینی ,آینده نگاری و ارزیابی تکنولوژی)

صفحه 124:
‎po cla X 9)‏ ال ‏فعال ‎ ‏1 ارزیایی و انتخاب پروژه انتخاب تکنولوژی ‎ae iG ae‏ هاى تكنولوزى بر بر ‎ion‏ ی ‏00001 هاى آينده 3 تکنولوژی ‎OO‏ 0 وضعیت ‎olS3)‏ 4 موجود فرآیندی سازمان ‏ کنونی و آینده ‎(es‏ ‏اس

صفحه 125:
‎aN‏ تکنولوژی ‏مدیریت فرآیند ‏ها ارزیابی و انتخاب تعيين شاخص هاى 053000 كزينه هاى (جذابيت و تکنولوژیک سس ‎ ‎

صفحه 126:
پرسش های اساسی در انتخاب تکنولوژی | ve ۱ ۱ Soe) ec ee Us SE tee Bre re) ‏تکنولوزی‎ ‏موجود با وضعیت ایده ال انجام می شود؟‎ ۱ ۳۳۳۳ ۵ ‏منظور‎ PWN Py OCT RO eee] ene) ‎todd‏ ا الت استواتزى ها انجام مى شود؟

صفحه 127:
255 تکنولوژی حفاظت از اس اکتساب اس استراتزى تکنولوژی بهره برداری سيت لسراو تکنولوژی

صفحه 128:
ل اکتساب ا ‎RS ie ee aoe‏ هاى منتخيه«لازمان كسب شده و حيك استفاذة ذر ‎Clea‏ ا ا ا للا ال در ‎SIP)‏ ا ا ل ا ل كذشته شروع مى شود وبه دست آوردن تكنولوقى با 0 8 رسد. روش دستيابى به تكنولوزى عبارتند از: ‎omy renters)‏ ل ‏انتقال تكنولوزى و همكارى تكنولوزيىك

صفحه 129:
رویکردهای مر بوط به اکتساب ‎Spree‏ R& ون احد مانی) N انتقال درونى (مانند انتقال از ديكر واحدهاى درون سازمان» ‎BTS‏ ‏دانش موجود) توسعه از طریق همكارى (مانند انتقال از بيرون سرمايه كذارى (مانند روش مشترک همکاری لیسانس) تحقيقاتى) بيرونى خرید از ببرون ‎fn‏ روشهای اخذ وخريد)

صفحه 130:
Pre ‏رز‎ ‎oy انعقاد يك انتخاب منبع 32207 تکنولوژی ورودی ها انتخاب روش مناسب اکتساب ‎SS To‏

صفحه 131:
روش های اکتساب و همکاری تکنولوژیک

صفحه 132:
255 تکنولوژی حفاظت از ‎rot Tad‏ 5 اس لت تکنولوژی بهره برداری سيت لايك تکنولوژی

صفحه 133:
حفاظت از تکنولوژی

صفحه 134:
‎SED‏ ات ل ‎ ‎ror) ‏نا‎ Lead ee omen py cd 2 2 ‏دستانه (ایحاد‎ 7۳ 8 8 of ‏توانمضدی ها و نیروهای‎ .) ahem vo ‏م۳‎ ‏فنی به بیرون فنی کلیدی در سازمان‎ ‎

صفحه 135:
255 تکنولوژی حفاظت از اس 5 اس <n eee os استراتزى تکنولوژی بهره برداری سيت استواتژی تکنولوژی

صفحه 136:
بهره بردارئ از تكنولوزى بهره بردارئ#از تكنولوقّى دربركيرنده مجموعه فعاليت هلب هگ که‌به منظور استفاده آثربخش از توانمندی ا لاا ا ل ل ا eS oe Wee oes ee RL ‏دانشى و مهارتى از مباحث مهم بهره بردارى از‎ ‏ألكنولوؤى است كه بايستى توانمندى هاى كليدى منابع‎ ‏انسانى سازمان سس و مستند شهند و در جبهت‎ ‏بهبود و روز آمدسازی آنها نیز فعالیت هایی انجام گردد.‎

صفحه 137:
رويكردهاى مربوط به بهره بردارى از تكنولوزى an استفاده در واحد ‎nee‏ سازماتى براى توسعة | ور اران محصولات و خدمات ‎١‏ (انتقالبه فروش تكنولوزى», جديد ‎(Jets‏ سرمايه كذارى مشترى)

صفحه 138:
8 ‎J 55‏ 1 مدبريت نواورى و مدانريت فناورى ‏مديريت نوآورى ‎a ed‏ اختراع ‎

صفحه 139:

صفحه 140:
شاخصهای ‎poem oa‏ فناوری ioe ‏تعداد ثبت يتنت در هر ميليوننفر‎ (OKC cy Sane EGER OO ALO) ‏ب‎ 5

صفحه 141:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان