کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

مدیریت کارآفرینانه

modiriyate_kar_afarinane

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت کارآفرینانه”

مدیریت کارآفرینانه

اسلاید 1: هو الاوّل و الاخر و الظاهر و الباطن

اسلاید 2: مديريت كارآفرينانهEntrepreneurial Management دكتر سيد محمد مقيمي دانشيار دانشگاه تهران

اسلاید 3:

اسلاید 4: العامل علي غير بصيره كالسائر علي غير طريق فلا تزيده سرعه السير الا بعداً ( امام صادق ( ع ) ) كسي كه بدون بينش و بصيرت عمل مي كند ، چون رهروي است كه در بيراهه حركت مي كند ، سرعت رفتنش جز دورتر افتادن از مقصد حاصلي برايش ندارد .

اسلاید 5: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-5منبع قدرت: قدرت يديمراحل تکامل بشرتکامل بشريکمزياددوره ي زمانيگذشتهحالعصر سنتي يا کشاورزيعصر صنعتيمنبع قدرت: قدرت يدي و فکريعصر اطلاعاتمنبع قدرت: دانايي و دانشKnowledge is power

اسلاید 6: 6سبک های مديريت در اعصار مختلف عصر شکار (مديريت چماقی)عصر کشاورزی (مديريت شلاقی)عصر صنعتی (مديريت حماری) عصر اطلاعات (مديريت كارآفرينانه)

اسلاید 7: تعاريف كارآفرينيژان باتيست‌سي)Jean Batiste say)كارآفرين‌ فردي ‌است‌كه‌ منابع ‌اقتصادي ‌را ‌از يك ‌حوزه ‌داراي ‌بهره‌وري ‌و سود پائين‌تر به‌ حوزه‌ داراي ‌بهره‌وري ‌و سود ‌بالاتر ‌منتقل ‌مي‌كند.

اسلاید 8: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-8روند تغييرات کلانگذر از جامعه صنعتيبه جامعه اطلاعاتگذر از تکنولوژي سخت و اجباريبه تکنولوژي بالاگذر از دمکراسي نمايندگيبه دمکراسي مشارکتي

اسلاید 9: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-9روند تغييرات کلانگذر از ساختار هاي سلسله مراتبي به ساختارهاي شبکه اي گذر از اقتصاد مليبه اقتصاد جهاني گذر از بلوک بندي شرق و غرببه بلوک بندي شمالي- جنوبي

اسلاید 10: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-10روند تغييرات کلانگذر از کوتاه مدت نگري به بلند مدت نگري گذر تمرکز گرايي به خود اتکاييگذر از حمايت هاي نهادي به تمرکززداييگذر از انتخاب اين و آن به انتخاب هاي چندگانه

اسلاید 11: شومپيتر: (Shumpeter)كارآفرين‌ فردي‌ است‌كه ‌‌تركيبات جديدي ‌را درتوليد ايجاد مي‌كند. بنابراين‌كارآفريني ‌يك ‌نيروي ‌ناپايدار ‌است‌ كه ‌فرآيند‌ تخريب ‌خلاقانه‌كه‌ لازمة توسعه ‌اقتصادي‌است ‌را آغاز‌مي‌كند.

اسلاید 12: شومپيتر كارآفريني شامل : ارائه كالايي جديد ارائه روشي جديددر فرايند توليد . گشايش بازاري تازه .يافتن منابع جديد. ايجاد هرگونه تشكيلات در صنعت . كارآفريني فرايند پوياي ايجاد ثروت بيشتر است .

اسلاید 13: كيرزنرKriznerشولتز Shultzكارآفريني‌ بر بهره‌برداري‌از فرصت‌هاي كشف‌نشده‌ تأكيد دارد.كارآفريني ‌توانايي مقابله ‌با عدم‌ توازن ‌است ‌نه ‌توانايي پرداختن ‌به ‌ابهامات.

اسلاید 14: دراكر :Druckerكارآفريني ‌منظري ‌براي تغيير است‌كه ‌هميشه‌ درجستجوي تغييرات‌ و كارآفرين‌ جستجو‌گر فرصت‌ است.كارآفريني توانايي خلق‌ و ساخت چيزي از هيچ است.تيمونز :Timmons

اسلاید 15: وسپر :Vesperكارآفرينان ‌افرادي هستندكه ‌رقابت‌را افزايش ‌مي‌دهند، به‌دنبال‌ فرصت‌هاي ‌مناسبي ‌هستند ‌تا در محيط‌ بازار ‌نيازهاي ‌برآورده‌‌ نشده‌ را‌ برآورده‌ كنند، عقايد جديدي‌ را خلق ‌و اجراء نمايند.‌

اسلاید 16: استيونسون :Stevensonتامپسون :Thompsonپي‌گيري فرصت‌ها بدون توجه به منابعي كه درحال حاضر تحت كنترل هستند.كارآفريني ‌موقعيت‌يابي و بهر‌ه‌برداري از فرصت‌هاست.

اسلاید 17: پارستون:Parstonكارآفريني ‌رفتاري مديريتي است كه بطور دائم از فرصت‌ها براي دستيابي به نتايج مافوق ‌ظرفيت‌هاي افراد بهره‌برداري‌ مي‌كند.

اسلاید 18: صاحبنظران كارآفرينيتعاريف كارآفرينيژان باتيست‌سي (Jean Batiste say)شومپيتر (Shumpeter)كيرزنز (Krizner)شولتز (Shultz)دراكر (Drucker)كارآفرين‌فردي‌است‌كه‌منابع‌اقتصادي‌را‌ازيك‌حوزه‌داراي‌بهره‌وري ‌وسود پائين‌تربه‌حوزه‌داراي‌بهره‌وري‌وسود‌بالاتر‌منتقل‌مي‌كند.كارآفرين‌فردي‌است‌كه‌‌تركيبات جديدي‌رادرتوليدايجادمي‌كند. بنابراين‌كارآفريني‌يك‌نيروي‌ناپايدار‌است‌كه‌فرآيند‌تخريب‌خلاقانه‌كه‌ لازمة توسعه‌اقتصادي‌است‌را آغاز‌مي‌كند.كارآفريني‌ بربهره‌برداري‌از فرصت‌هاي كشف‌نشده‌ تأكيد دارد.كارآفريني ‌توانايي مقابله ‌با عدم‌ توازن ‌است ‌نه ‌توانايي پرداختن ‌به ‌ابهاماتكارآفريني ‌منظري ‌براي‌ تغييراست‌كه‌هميشه‌ درجستجوي‌ تغييرات‌ و كارآفرين‌ جستجو‌گر فرصت‌ است.

اسلاید 19: صاحبنظران كارآفرينيتعاريف كارآفرينيوسپر (Vesper)تيمونز (Timmons)استيونسون (Stevenson)پارستون(Parston)تامپسون (Thompson)كارآفرينان ‌افرادي هستندكه‌رقابت‌را افزايش‌مي‌دهند، به‌دنبال‌ فرصت‌هاي‌مناسبي‌هستند‌تادرمحيط‌بازار‌نيازهاي‌برآورده‌‌ نشده‌ را‌برآورده‌كنند،عقايدجديدي‌راخلق‌واجراء نمايند.‌كارآفريني توانايي خلق‌ و ساخت چيزي از هيچ است.پي‌گيري فرست‌ها بدون توجه به منابعي كه درحال حاضر تحت كنترل هستند.كارآفريني‌رفتاري مديريتي است كه بطور دائم از فرصت‌ها براي دستيابي به نتايج ما فوق ‌ظرفيت‌هاي افراد بهره‌برداري‌ مي‌كند.كارآفريني ‌موقعيت‌يابي و بهر‌ه‌برداري از فرصت‌هاست.

اسلاید 20: واژة Entrepreneurship در فارسي به كارآفريني ترجمه شده است و اولين بار توسط اقتصاددانان بعنوان موتور محرك توسعه اقتصادي مورد استفاده قرار گرفت و سپس روانشناسان (ويژگي‌هاي شخصيتي كارآفرينان)، دانشمندان مديريت (ادارة مربوط به كسب و كارهاي كارآفرينانه) و جامعه‌شناسان (كارآفريني بعنوان پديده اجتماعي) به تبيين و بسط تئوريك آن پرداختند.

اسلاید 21: نكات مربوط به تعاريف كارآفريني ـ بهره‌‌‌برداري از فرصت‌هاي كشف نشده ـ توانايي خلق و ايجاد چيزي از هيچ ـ پي‌گيري فرصت‌ها بدون در نظر گرفتن محدوديت‌ها ـ ايجاد تركيبات جديد توليدي ـ استفاده از حداكثر ظرفيت‌هاي افراد فعاليت كارآفرينانه = كارآفرين+ نوآور+ خلاق VentureCreatorInnovatorEntrepreneur

اسلاید 22: Entrepreneurshipكارآفريني علمي ميان‌رشته‌ايمديريتاقتصادروانشناسيجامعه‌شناسي

اسلاید 23: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-23فهرست دانشگاه‌هايي كه بيش از پنج دوره كارآفريني را ارائه مي‌نمايند دانشگاه تعداد رشته‌ها دانشگاه ايالت «ويچتا»دانشگاه «كالگاري»دانشكده «سنت‌توماس»دانشگاه «كاليفرنيا» لوس‌انجلسدانشكده «وارتون» (دانشگاه پنسيلوانيا)دانشگاه «نورث ايسترن»دانشگاه «كاليفرنياي جنوبي»دانشگاه ايالت «بال»دانشكده «بابسون»دانشگاه «بايلور»تعداد رشته‌ها دانشگاه دانشگاه «جيمزمديسون»دانشگاه «مريلند»مؤسسة پلي‌تكنيك« اتسلائر»دانشگاه «بوستون»دانشگاه «فرلي‌ديكينسون»دانشگاه «رايس»دانشگاه «ملون ـ كارنگي»دانشگاه «كيس‌وسترن‌ري‌سرچ»دانشگاه «هاروارد»دانشگاه «ايلي‌نويزـ شيكاگو»دانشگاه «آريزونا»دانشگاه «دي‌پائول»141212121212111098888877765555

اسلاید 24: منابع مورد نياز براي‌بهره‌برداري از فرصت‌ها را مي‌يابندارزش افزوده ايجاد مي‌كندداراي دانش عملي هستندشبكه‌سازان اجتماعي و مالي خوبي هستندسرمايه‌مالي، اجتماعي و هنري خلق مي‌كنندايجاد اشتغال مي‌كنندباعث رشد و توسعه اقتصادي مي‌شوندباعث ايجاد رفاه عمومي در جامعه مي‌گردندنيازهاي ارضاء نشده رابرآورده مي‌سازنداهميت كارآفرينان

اسلاید 25: استعاره هاي كارآفرينان كاتاليزور اجتماعي و اقتصادي(Catalyst)ورزشكار المپيك (Olampic Athlets)رهبر اركستر (Symphony Orchestra)خلبان جنگي(Gun pilot)غزال تيز پا (Gazelle)

اسلاید 26: Individual Entrepreneurshipكارآفريني فردي (مستقل(Organizational Entrepreneurshipكارآفريني سازمانيانواع كارآفريني

اسلاید 27: 5/13/2018سرمايه هايي که به وسيله کارآفرينان ايجاد مي شودسرمايه مالي Financial capitalسرمايه هنري Artistic capitalسرمايه محيطي Environmental capitalسرمايه اجتماعي Social capital

اسلاید 28: 28- عامل ايجاد و توزيع ثروت ؛ برانگيزنده توسعه اقتصادي جامعه يا به عبارتي موتور رشد و توسعه اقتصادي .- عامل اشتغال زايي .- عامل انتقال تكنولوژي .- عامل ترغيب و تشويق سرمايه گذاري .- عامل شناخت ؛ ايجاد و گسترش بازارهاي جديد .- عامل تعادل در اقتصاد پويا .عامل تحول وتجديدحيات ملي ومحلي ( كارآفريني فراتر از شغل و حرفه است يك- شيوه زندگي است )نقش هاي كارآفرينان

اسلاید 29: 29- عامل كاهش بوروكراسي اداري ( كاهش پشت ميزنشيني و مشوق عمل گرايي و … )- عامل نوآوري و روان كننده تغيير .- به عنوان يكي از عوامل توليدمثل زمين ؛ سرمايه ؛ انسان و …- عامل تحريك و تشويق حس رقابت .- عامل تحريك ؛ تركيب و مهيا كردن عوامل توليد .- عامل ساماندهي منابع و استفاده اثربخش از آنها .- عامل يكپارچگي و ارتباط بازارها .- عامل رفع خلل ؛ شكافها و تنگناهاي بازار و اجتماع .نقش هاي كارآفرينان

اسلاید 30: 30 ضرورت كارآفريني در سازمانافزايش سريع رقباي جديد2. ايجاد حس بي اعتمادي نسبت به شيوه هاي مديريت سنتي درسازمانها3. خروج بهترين نيروهاي كاري از سازمانها و اقدام آنها به كارآفريني مستقل

اسلاید 31: 31- نيازبه توجه ؛ اعتماد ؛ احترام ؛ تشويق و حمايت - نياز به آزادي در انتخاب نقش خود در سازمان- نياز به آزادي در انتخاب همكاران و پرسنل خود- نياز به ارتباط نزديك ؛ سريع و راحت با خارج سازمان- نياز به آزادي از زنجيره فرمان و سلسله مراتب سازماني- نياز به آزادي از كارهاي تكراري ؛ روزمره و يكنواخت- نياز به آزادي عمل در نحوه انجام كارها- نياز به دراختيارداشتن“زمان آزاد“ براي پيگيري ايده هاي نونيازهاي سازماني كارآفرينان

اسلاید 32: 32- نيازبه دراختيارداشتن“منابع آزاد“ و بدون كنترل و پاسخگويي ؛ جهت استفاده در طرحها و ايده هاي نو شخصي- نياز به اطلاعات ؛ به موقع ؛ موثق ؛ مرتبط- نياز به اخذ سريع نتيجه كار و عمل خود- نياز به آموزش- نياز به سرعت عمل ( عدم بوروكراسي )- نياز به كار مفرح ( ضمن شوخي )

اسلاید 33: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-33استعاره سازمانهاي غازي و بوفالويي براي كارآفرينان

اسلاید 34: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-34تفاوت مديران و کارآفرينان

اسلاید 35: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-35موفقيت ها و اعتبارات گروه را به حساب خودش مي گذارد. تشويق را براي تيمش مي خواهد و نه شخص خودش وقت زيادي را با مديران ارشد مي گذراند وقت بسيار کمي را با مديران ارشد مي گذرانددنبال قرباني مي گردد تا اشتباهات را به او نسبت دهد اشتباهات براي او موقعيت يادگيري هستند و همچنين اشتباهات افراد کروه را به حساب يادگيري مي گذاردگروه و کارش را در ارتباط با خودش مي داند گروه و اهداف و کارش را خيلي خوب مي داند مسائل ساده را براي مهم جلوه دادن در لفافه مي گويدمسائل پيچيده را بصورت ساده و روشن بيان مي کند اتاق کارش پر از وسايل استاتاق کارش ساده و بدور از تجمل است دير به محل کار ميآيد, اما سروقت آن را ترک مي کند و خيلي از مواقع بي انصافيش مشهود استزود به محل کار مي آيد و ديرتر از بقيه محل کار را ترک مي کند و در تمام تصميم گيري ها منصف استمعمولاً ناپيداست و دستوراتش را با واسطه ابلاغ مي کنددر اتاقش هميشه باز و آماده ارائه راهنمايي به همکاران استويژگيهاي رهبر غير كارافرينويژگيهاي رهبر كارافرينويژگيهاي رهبران كارافرين وغير كارافرين

اسلاید 36: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-36افسانه ها راجع به كارآفرينانافسانه اول : كارآفرين اهل عمل است نه اهل تفكر ؛افسانه دوم : كارآفريني ذاتي است نه اكتسابي ؛افسانه سوم : كارآفرينان همگي مبتكر هستند ؛افسانه چهارم : كارآفرينان وصله هاي ناجور علمي و اجتماعي هستند ؛افسانه پنجم : كارآفرينان حتماً بايد داراي ويژگي هاي خاصي باشند ؛افسانه ششم : كارآفرينان فقط به دنبال پول هستند ؛افسانه هفتم : براي كارآفرينان بي اطلاعي نعمتي است ؛افسانه هشتم : كارآفرينان افراد خوش شانسي هستند ؛افسانه نهم : كارآفرينان در مسير موفقيت شكستهاي زيادي تجربه ميكنند؛افسانه دهم : كارآفرينان قمار مي كنند .

اسلاید 37: اديسونفوردنيوتنواتانيشتيناولين معلم: خنک و کودندوران مدرسه:حداقل نمرهسطح پاييندر مدرسهکودکی نحيف و بيماربه ظاهر کودکی عقب ماندهپدر نادان و ابلهفاقد استعدادنوجوان معمولیبدون استعداد9 سالگی تکلم کردمدير: به جايی نمیرسیعدم ادامه تحصيليک نظريه پردازسردرد مزمندبيرستان ضعيفماشين آلات کشاورزی و توليديک نظريه پردازماشين بخارانقلاب در فيزيکبا کارنامه 1200اختراع

اسلاید 38: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-38ويژگی‌های شخصيتی با رويکرد ويژگی‌هاويژگی‌های کارآفرينويژگی‌های جمعيت شناختی با رويکرد رفتاریانواع رويکردها به کارآفرينان

اسلاید 39: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-39ويژگي هاي جمعيت شناختي تجربه ي کاري نارضايتي از شغل قبليالگوي نقش شرايط کودکيتحصيلاتسن جايگاه اجتماعي

اسلاید 40: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-40خصايص جمعيت شناسي :- ويژگيهاي تجربي :تجربه كاري-اكثر كارآفرينان كار رادر جايي آغاز مي كنند كه خودداراي تجربه قبلي هستند .- 97 درصد شركتهاي جديد موسسشان قبلا در همان كسب و كاربوده است.- 85 درصد شركتهاي جديد كالاها وخدمات اوليه اي بوده اند كه از تجربه قبلي موسسين استفاده مي كرده اند.- نارضايتي از شغل قبلي :- در مورد كارآفرين ، نارضايتي از شغل قبلي نه تنها اورا وادار مي كند كه كار خودرا ترك كند بلكه اين عقيده را در او ايجاد مي كند كه كار كردن در هيچ جاي ديگري ارضاكننده نخواهد بود. الگوي نقش: خانواده ودوستان،موفقيت اشخاص ديگر، الگوهاي محيط كاري.- ويژگيهاي مرتبط با سابقه و پيشينه فرد:- سن ،شرايط كودكي ، سال ازدواج ، تعدادمشاغل قبلي ،عضويت در سازمانهاي حرفه اي و تجاري ،در حاشيه قرار گرفتن از جامعه آموزشهاي تخصصي ، آموزشهاي مديريتي .

اسلاید 41: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-41ويژگی‌های شخصيتی كارآفرينان با رويکرد ويژگی‌ها

اسلاید 42: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-42ويژگيهاي شخصيتي کارآفرينان (1)

اسلاید 43: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-43ويژگيهاي شخصيتي کارآفرينان (2)

اسلاید 44: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-44ويژگيهاي مهم رفتاري كارآفرينانريسك‌پذيرياعتماد به نفسابتكار و خلاقيتنگرش و باور مثبتاستقلال‌طلبيقاطعيتمهارت حل مسالهتوفيق‌طلبيمسئوليت‌پذيرينگرش اقتضائیخود شکوفايیمهارت تيميتحمل ابهاممركز كنترل‌ درونيفرصت‌جويي

اسلاید 45: 45خلاقيتخلاقيت همانا توانايي خلق فكرهاي جديد است كه اين فكرهاممكن است به محصولات يا خدمات جديد نيز منجر شوند . دردايره المعارف علوم اجتماعي از خلاقيت چنين تعاريفي ذكرشده است : برخي آن را توانايي هستي بخشيدن به پديده اي جديد تعريف نموده اند و عده اي ديگر آن را نه به عنوان توانايي بلكه به عنوان فرايند روانشناختي يا فرايندهايي كه ازطريق آنهامحصولات جديد و ارزشمند خلق مي شوند ؛ تعريفكرده اند

اسلاید 46: مرحله آمادگيفرآيند خلاقيتمرحله نهفتگيمرحله رسيدگيمرحله بينش

اسلاید 47: 47نوآورينوآوري را مي توان فرايندي تعريف كرد كه طي آن فنون وتوليدات جديد به سيستم اقتصادي معرفي مي شوند . نوآوري موفق زماني صورت مي گيرد كه قابليت انجام كاري كه پيشاز اين نمي توانست صورت بگيرد يا حداقل اقتصادي و مناسبنبوده مهيا شود .

اسلاید 48: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-48 فرايندهاي مرتبط با نيمكره هاي مغزنيمكره چپنيمكره راستمهارت كلامي مهارت تحليلي مهارت تلخيص كنندگيمهارت عقلاني مهارت منطقيمهارت خطيمهارت غيركلامي مهارت تركيبي مهارت مقايسه پردازيمهارت غيرعقلاني مهارت فضاييمهارت شهوديمهارت خيال پردازي

اسلاید 49: 49توفيق طلبينياز به توفيق عبارت است ازتمايل به انجام كاردراستانداردهايعالي جهت موفقيت در موقعيت هاي رقابتي . افراد با نياز به توفيق بالا مايل هستند تا همواره در چالش باشند و در راه رسيدن به اهداف قابل دسترسي و همچنين نسبت به عملكرد خود ؛ به بازخورد مكرر و منظم زماني نياز دارند . اين افرادترجيح مي دهند تا شخصاً مسئوليت حل مشكلات ؛ تعييناهداف و دستيابي به آنها را از طريق تلاش شخصي خودبعهده گيرند .

اسلاید 50: 50تمايل به مخاطره پذيريتمايل به مخاطره پذيري عبارت است از پذيرش مخاطره هايمعتدل كه مي توانند از طريق تلاشهاي شخصي مهار شوند . هنگام در نظر گرفتن هرگونه مخاطره ؛ دو عنصر در ايجاد اينمفهوم نقش دارند ؛ يكي سطح درك فرد كارآفرين از مخاطره در آغاز هر فعاليت پرمخاطره و ديگري امكان احتمالي مشهودشكست در صورت ناموفق بودن آن فعاليت است .

اسلاید 51: نگرشها در تحلیل مسائل سازمانینگرش مديريتي يا اقتصاديEconomical or Managerial Approach نگرش سياسيpolitical Approach نگرش حقوقيLegal Approachنگرش اقتضائی Approach contingency

اسلاید 52: 52مركز كنترلعقيده فرد نسبت به اينكه عاقبت و سرانجام وي تحت كنترل وقايع خارجي يا داخلي مي باشد را مركز كنترل مي نامند .بيشتركارآفرينان راداراي مركزكنترل دروني توصيف نموده اند.افراد با مركز كنترل بيروني معتقدند كه وقايع خارجي كه خارجاز كنترل آنها مي باشد ؛ سرنوشت آنها را تعيين مي كند .

اسلاید 53: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-53مركز كنترل درونيبه خود ايمان دارند و موفقيت يا شكست را به اقبال ربط نمي دهندكارآفرينان رابيشتر داراي مركز كنترل دروني توصيف كرده اند. درزندگي چيزي به نام شانس وجود ندارد.شانس يعني استفاده بهتراز فرصتها.

اسلاید 54: 54نياز به استقلالنيازبه استقلال ازويژگيهائي است كه به عنوان يك نيروي بسياربرانگيزاننده موردتاكيدواقع شده است . در واقع نياز به استقلالرا مي توان به صورت عباراتي نظير كنترل داشتن بر سرنوشت خود ؛ كاري رابراي خودانجام دادن و آقاي خود بودن تعريف كرد . ميل به استقلال ؛ نيروي انگيزشي براي كارآفرينان معاصراست . لذا آزادي عمل ؛ پاداش ديگر كارآفريني است .

اسلاید 55: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-55سلسله مراتب نياز هاي مازلو

اسلاید 56: 56تحمل ابهامقدرت تحمل ابهام عبارت است از پذيرفتن عدم قطعيت بعنوانبخشي از زندگي ؛ توانائي ادامه حيات با دانشي ناقص دربارهمحيط و تمايل به آغاز فعاليتي مستقل بي آنكه بدانيم آيا موفقخواهيم شد يا خير .

اسلاید 57: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-57تحمل ابهام پذيرش عدم قطعيت به عنوان بخشي اززندگي توانايي حيات با دانشي ناقص در محيطاطلاعات مبهم ، ناقص ، غير قطعي ، غير شفافدرواقع ابهام سبب انگيزش آنها مي شود

اسلاید 58: Schermerhorn Chapter 358Managers Approach :Problem avoidersInactive in decision makingProblem solversReactive in gathering information and solving problemsProblem seekersProactive in anticipating problems before they occur

اسلاید 59: The Problem – solving ProcessWhat is the actual Situation? Identifying the problemwhat is the Desired situation?Cause What is responsible for the difference Between actual and desired? 2. Generating alternative solutionsObjective and analytical ApproachSubjective and intutive approach 3. Selecting a solutionIs the solution effective?Is the solution efficient?4. Implementing and evaluating the solutionRecycle to Step 2 for Alternative SolutionsAre desired and actual now the Same? Recycle to step 1 or redfine the Problem and Srart over

اسلاید 60: نقش ها و مهارتهای تيمیانواع نقش ابداع گر initiator شفاف گر Clarifierخلاصه کننده /هماهنگ کننده Summarizer-Coordinatorآزمونگر واقعيت Reality Testerتکنسين روشي Procedural technician جفت و جور کننده Harmonizerدروازه بان اطلاعات Gate keeperمشوق Encouragerمصالحه گر Compromiserمشاهده گر/مفسر Observer/CommentatorپرخاشگرAggressorشاهزاده prince طفره زننده Evader جستجو کننده ي کمکHelp seeker Recognition Seeker جستجو کننده ي تشخصنقش هاي نگهدارندهMaintenance Roles نقش هاي کاريWork Rolesنقش هاي مانع شوندهBlocking Roles

اسلاید 61: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-61انواع نگرش به خود يا خود ادراکي Self – ConceptI am not ok and you are not ok(پوچ گرا)I am ok , but you are not ok(خود بزرگ بين)I am not ok , but you are ok(خود کم بين)I am ok , and you are ok(شخصيت سالم)

اسلاید 62: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-62منابع خود کاميابي (self – Efficacy) تجربه پيشين (Prior experience) به عنوان مهمترين منبع مدل هاي رفتار يا الگوهاي نقش (Behavior Model) مجاب سازي ديگران (Persuasion from others) ارزيابي حالت فيزيکي – عاطفي (Assessment of physical – emotional stat)

اسلاید 63: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-63باورهاي مثبت هفتگانهباور اولهر رويدادي در اين عالم دليل و هدفي دارد و در خدمت آدمي است.باور دومچيزي به نام شکست وجود ندارد و آنچه به دست مي آيد تنها نتيجه است و بس.باور سوم هر چه رخ مي دهد مسؤوليتش را بپذير.باور چهارمبراي استفاده و به کارگيري چيزي، ضرورت ندارد که تمام جزئيات آن را بدانيم.

اسلاید 64: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-64باور پنجمانسانها بزرگترين منبع هستند که در اختيار شما مي باشند.باور ششمکار مي تواند مانند بازي انگيزشي باشد.باور هفتمهيچ موفقيتي بدون تعهد تضمين نمي شود.

اسلاید 65: 65 كارآفرينان درموردآنچه آينده ازآنهاوتشكيلات اقتصادي اشان مي خواهدبصيرت دارند . و مهمتر اينكه ؛ آنها براي اجرا كردن روياهاي خود توانامي باشند . ويژگي هاي كارآفرينان ( 10D )رويا Dream

اسلاید 66: 66تعلل نمي كنند . سريعاًُ تصميم مي گيرند و سرعت آنها يك عامل كليديموفقيتشان مي باشد . ويژگي هاي كارآفرينان ( 9 D )قاطعيت Decisiveness

اسلاید 67: 67 وقتي درمورد يك كار تصميم گيري مي كنند ؛ آن را با حداكثر سرعت ممكن اجرا مي كنند . ويژگي هاي كارآفرينان ( 9 D )اهل عملDoers

اسلاید 68: 68 با تعهد كامل سرمايه خيزهاي خود را اداره مي كنند . آنها بندرت تسليممي شوند ؛ حتي زمانيكه با يكسري موانع حل نشدني مواجه مي شوند . ويژگي هاي كارآفرينان ( 9 D )عزم و ارادهDetermination

اسلاید 69: 69 بطور كامل خود را وقف كارشان مي كنند ؛ اين كار بعضي اوقات براي روابط آنها با دوستان و خانواده شان بسيار گران تمام مي شود . آنها بدون خستگي كار مي كنند . زماني كه يك كارآفرين تصميم مي گيرد كه يك تشكيلات اقتصادي را راه اندازي كند ؛ دوازده ساعت كار در روز و هفت روز در هفته ؛ چندان غيرمعمول نيست .وقف كارDedicationويژگي هاي كارآفرينان ( 9 D )

اسلاید 70: 70 - كارآفرينان عاشق كارشان مي باشند . همين عشق است كه آنها را در دشواريها نگه مي دارد . و همين عشق به محصول و خدمت است كه آنها را در فروش و عرصه آنها اثربخش مي كند .دلبستگيDevotionويژگي هاي كارآفرينان ( 9 D )

اسلاید 71: 71كارافرين بايد از جزئيات مهم كار خود به خوبي اطلاع داشته باشد . ويژگي هاي كارآفرينان ( 9 D )جزئياتDetails

اسلاید 72: 72آنهامي خواهندبيش ازاينكه به يك كارفرما متكي باشند ؛ بر سرنوشت خود تسلط داشته باشند .سرنوشتDestinyويژگي هاي كارآفرينان ( 9 D )

اسلاید 73: 73ثروتمند شدن انگيزه اصلي كارآفرينان نيست . پول بيشتر يك معيار برايموفقيت آنهاست . آنها بر اين عقيده اند كه چنانچه موفق شوند ؛ پاداشخودشان را دريافت خواهند كرد .پولDollarsويژگي هاي كارآفرينان ( 9 D )

اسلاید 74: 74 كارآفرينان مالكيت تشكيلات اقتصادي اشان را با كاركنان مهمي كه برايموفقيت تشكيلات بسيار حياتي مي باشند ؛ تقسيم مي كنند .ويژگي هاي كارآفرينان ( 9 D )Distributeتوزيع

اسلاید 75: منشا تضادها در كارآفرين دلتنگي و غربتمشكلات با ساير افرادغوطه ور شدن در كسب و كارنياز به موفقيت

اسلاید 76: ارتباط بين تضاد و عملکرد سازماني

اسلاید 77: 77TraditionalTransitions in ConflictThoughtHumanRelationsInteractionist

اسلاید 78: Conflict-Handling StylesUncooperativeCooperativeCooperativenessAssertivenessUnassertiveAssertiveForcingResolving conflicts bysatisfying one’s own needsat the expense of another’sAvoidingResolving conflicts bywithdrawing from orsuppressing themCollaboratingRewarding conflict by seekingan advantageous solution forall partiesCompromisingResolving conflict by eachparty giving up somethingof valueAccommodatingResolving conflicts byplacing another’s needsand concerns above yourownRobbins et al., Fundamentals of Management, 4th Canadian Edition ©2005 Pearson Education Canada, Inc.FOM 3.32

اسلاید 79: (مجموع عوامل تسريع كننده) . (مجموع عوامل پيش‌زمينه) معادله انگيزه كارآفريني = انگيزه براي شروع كسب و كار كارآفرينانهعوامل تسريع كنندهاز دست شغل (Loss Of Job)نوآفريني يا ايده پييشنهاد شراكت از سوي ديگرانعوامل پيش‌زمينهخلاقيت (Crativity)زمينه‌هاي اجتماعي و فرهنگي (Backgroand)شخصيت (Personality)تجربيات گذشته (Past experince)تحصيلات (Education)

اسلاید 80: = (احتمال شروع كسب و كار كارآفرينانه)(عوامل تقويت كننده) . ( عوامل تسريع كننده) . (عوامل پيش‌زمينه) عوامل تقويت كننده (Enabling)فرصت (Opportunity)منابع (Resources)عوامل تسريع كننده (Triggering)از داست دادن شغل (Loss Of Jop) نوآفريني و ايده(Invention & Idea) پيشنهاد شراكت از سوي ديگران(Offer From Partner)عوامل‌پيش‌زمينه(Antecedent)خلاقيت (Creativity) زمينة اجتماعي(Background)شخصيت(Personality)تجربيات پيشين(Past experience)تحصيلات(Education)

اسلاید 81: آموزشهاي از راه دور و رسانه‌ايفرهنگ‌سازي و ترويج روحيه كارآفرينيمشاوره‌هاي مالي، حقوق، فني و مديريتي ايجاد مؤسسات آموزشي دولتي ـ خصوصيپرورشگاههاي كسب و كار كوچك آموزش كارآفريني از طريق وزارت آموزش و پرورش آموزش كارآفريني از طريق دانشگاههانقشهاي دولت در توسعه آموزش كارآفرينياصلاحات ساختاري و نهادسازياطلاع‌رساني راجع به انواع كسب وكار

اسلاید 82: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-82Entrepreneurship is like swimming against the stream.If you stop, You’ll fall back.

اسلاید 83: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-83Every morning a gazelle wakes up. It known it must run faster than the fastest lion, or it will be killed.Every morning a lion wakes up. It knows it must outrun the slowest gazelle, or it will starve to death.It doesnt matter whether you are a lion or a gazelle, when the sun comes up, you had better be running.

اسلاید 84: ©2000South-Western College PublishingCincinnati, OhioDaft, Organization Theory and Design 7/e2-84

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید