صفحه 1:
مدیریت کایزن 6
صفحه 2:
تعاریف کایزن
سعي مجدد ومجدد 4 ۱
(مجموعه لهاز تغييراتكوجل)
or 7 ۱
1
یافتن روشي بهتر
براي دستيابي به اهداف
صفحه 3:
.لنتخاب 5 =
لنتخابايدم هایی تر یا روشبهتر ی رليدستیا
تياب
لهدلف)
RI jhe! .مجموعه
aa
Raat
لقدلمياصلاحية حتمحدوديتهايي ©
صفحه 4:
: هر شغلي محدودیت هايي دارد ۰ مانند
» بودجه » پرسنل » زمان » تجهیزات
صفحه 5:
اقدامي اصلاحي » تحت محدودیت هايي
صفحه 6:
شما نمي توانيد ارتفاع ميز را تغییر
صفحه 7:
بعد از كايزن
5
صفحه 8:
تصویر مصور
صفحه 9:
تعریف كايزن
لنتخابایده. هایبهتر. یا روشبهتريي رايدستيابيی 4 لهدلف
.مجموعه لهاز تغییراتکوچك.6
لقدلمياصلاحيت حتمحدودييتعطيي©
صفحه 10:
در داخل بودجه
با کارگران موجود خودمان
با استفادهاز تجهیزات موجود
خودمان
استخدام پرسنل جدید
خرید ماشین آلات
ومهارتهاي جدید
صفحه 11:
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
آیا کار تعمیراتيکایزنلست؟.9
صفحه 16:
: اولین سؤال
و چ
ایزن در مقایسه با کنت
با کنترل کیفیت
.هر د ُ 5
و روسهايي بر 5 ن كارن
شها! ي بهتر كريدن كار هستند
دوچرخه در مقایسه با اتومبیل
. هر دو از وسايل حمل ونقل ۱
هستند
صفحه 17:
احتياجي به داشتن گواهینامه ندارند.ارزان هستند
.مي توانید همه جا بروید
با اتومبیل ها میتوانند بارهاي بزرگ را در
.مسيرهاي طولاني حمل کنند
صفحه 18:
.کایزن تغبیر بزرگي نیست
.كايزن تغيير كوچكي همانند دوچرخه است
.کایزن را تلاش پرسنل اجرا مي کند
(.کنترلکیفیتب | تاشهایگ روهيکوچك لجرا ميشود)
.كايزن كار شما را تدريجاً آسانتر » سریعتر و موثرتر خواهد ساخت
صفحه 19:
ساخت بزرگراه جدید
صفحه 20:
: سوال دوم
آيا كار تعميراتي کایزن است ؟
صفحه 21:
مشکل
گاري حمل ونقل یا بارکش اغلب به دیوار برخورد
.مي كند
صفحه 22:
آیا اين کار تعميراتي » کایزن است ؟
.اودرزهاي دیوار را با سیمان پر مي کند
صفحه 23:
راه حل موقتي
تکه چوبي به دیوار چسباندند
صفحه 24:
راه حل در مقابل علت
م در جلوي دیوار براي جلوگيري از برخورد
.كاري شته شد
nj
ZF
صفحه 25:
جلوگيري از تکرار
علاوه بر اين » يك خط هشدار دهنده زرد بر روي كف
,زیمین براي جلب توجه کارگران کشیده شد
صفحه 26:
صفحه 27:
مشکل دیگر
Seta oe مت پر
صفحه 28:
صفحه 29:
شما بايد 9 درب را براي آغاز _
:كايزن باز كنيد
صفحه 30:
صفحه 31:
صفحه 32:
باید راههاي ديگري براي ت : 5
اي ديگري براي تسهیل سرعت ايت ما 5
بخشيدن و بهره ورتر نمودن كارم وجود لن ا رياريت رركن
۳
داشته باشد ؟ اشد
صفحه 33:
روشهاي یافتن مشکلات
:اولین روش
مشکلات قابل رویت از قبیل
. اشکالات »اشتباهات » خطاها و ناراحتي ها
:نمونه ها
“. امروزه تجهيزات صوتي متفاوت بنظر مي رسند”
“. امروز وضعيت قطعه كار خوب نيست”
خطاهاي بسياري در اين ارزيابي وجود دارد . در شكفتم جه”
“. اتفاقي افتاده است
صفحه 34:
: روش دوم
مشکلات کوچك
.او از نظر علمي رفت و آمدهاي بیهوده را تحلیل کرد
. شرح حال وي در کتاب "کمتر از دو جین* نوشته شده است
فرانك گیلبرت
(1-1868
924(
صفحه 35:
استراحت براي رفع 1
صفحه 36:
كار, طبيعي به نظر میرسد و نمي توان
اتلافي در آن يافت
صفحه 37:
بررسي رفت و آمد ها توسط گیلبرت
کار را به عوامل جزئي تر تجزیه کرده و آن را با مؤلفه هاي
رفت وآمد نمايش دهيد, آنگاه حركتهاي اضافي
elect
صفحه 38:
: روش سوم
با توجه نمودن به برخي لغات كليدي tee)
مشکلاث | داد
هر لحظه
دوباره و دوباره
وقت زيادي گرفتن
احساس خشم و پريشاني
مشکل انجام دادن یا گرفتن
مشکل فهمیدن
از قلم انداختن » فرامورش کردن
فقط آقاي ا.ميتواند آنرا | انجام دهد
صفحه 39:
بیایید به درب دوم برویم
a -
[
ايجاد نظر يا ايده
صفحه 40:
‘YY Eliminate
|!
@ Reduce
‘33 Change
ile
صفحه 41:
صفحه 42:
بايد بخاطر بياوريد كه ايجاد نظر يا ايده » هركز
. محدود نخواهد شد
".يك راه حل هموازه وجود دارد
: ضرب المثل انگليسي
,صدها روش براي کندن پوست گربه وجود دارد
صفحه 43:
صفحه 44:
,فعل وانفعال بین فرد و جعبه ابززار » مشکل ایجاد میکند
6s .
.مشکل وجود ندارد
صفحه 45:
نظرات متعدد كايزني
» از نقطه ایستادن فرد
.نمي تواند برسد -تکزیر پايي استفاده کند
»از نقطه قرار گرفتن جعبه ابزار
Ll, روي قفسه كوتاهتري قرار دهید
صفحه 46:
جعبه ابزار را روي قفسه
.كوتاهتري قرار دهید
صفحه 47:
: مشکل
,فرد » فنجاني را در ظرفشويي شکست
صفحه 48:
صفحه 49:
تجهیزات حالت طبيعي راه حل
صفحه 50:
نمودار علت ومعلول
روش فرد
ب سم
روش فردي يد وت
صفحه 51:
صفحه 52:
بياييد به درب سوم برویم
۳۷
صفحه 53:
: رفتار مهم
“ مفهو e "موقتاً
بخاطر میآورید ؟ مشکل را به عوامل
. کوچکتر تجزیه کنید
صفحه 54:
! مشکل را تجزیه کنید
j=
-
كارهايي كه كارهايي كه
ب ادليه اكنون ميتوانيد
انجام دهید VS انجام دهيد
صفحه 55:
"مفهوم "موقتاً
“. موقتاً » بيا اين كار را انجام دهيم”
موقتاً » بكذاريد هر كاري كه ميتوانيم انجام دهيم .
OO. امتياز كافي است
صفحه 56:
میکند» با آرامي و خشنودي وهمچنین بطور
.مؤدبانه با وي سخن ب
شما بايد نحوه اجراي برخورد در كار را به
.کلیه پرسنل آموزش دهید
صفحه 57:
شما هر كاري را به طرق مختلف مي
صفحه 58:
کامل
د مستمر است
. کایزن بهبو
صفحه 59:
شما نمي توانيد يك فيل را يكباره بخوريد اما
.ميتوانيد آنرا كم كم بخوريد
صفحه 60:
درس امروز
هنگامیکه در يك فعالیت کايزني
مي کوشید» مشکل را به عوامل
.جزئي تر تجزيه كنيد
صفحه 61:
:معماي قديمي
جكونه يك فیل بزرگ را با استفاده از
ترازوي » وزن مي كنيد ؟
صفحه 62:
صفحه 63:
.سنگهاي کوچك در قایق بگذارید
صفحه 64:
INNOVATION
ae
KAIZEN
صفحه 65:
صفحه 66:
Oud , Dut , Dura
)(7 کمتر از ظرفیت؛ (كمبود - نارسايي)
بيشاز ظرفيت (لتلهملی()
تغییر : (تضاد) سی()
صفحه 67:
: بعنوان مثال
آسانسوري با ظرفیت 0 نفر را در نظر مي
هنگامیکه 00 نفر به سمت آسانسور هجوم میبرند»
.آسانسور وجود دارد
.هنگامیکه تنها © نفر سوار ميشوند لتلاقوجود دارد 00000008
» تكرار ميشوند .يا تضاد بوجود مي آيد
صفحه 68:
000
صفحه 69:
کداميک)0()0))است؟
OORT
(ناوسايي
OOO
(sil)
صفحه 70:
مرس
31
81
a) awa sled
۳1
ستول يكو رقع
Oude List
Sere
1 ee
ele
1
صفحه 71:
ae سفول قي رقع قلاف أعضاي تور ات
شرح اقدامات جهت رفع اتلاف فوق به همراه عكسهاي مربوط به صورت قبل ویمدازاقدام
sas 3 تصويب کندد
ار ارگ
Et
31
صفحه 72:
لاي نيم ليزن به Tapp hen
مداد وم يم هي رفع اتناف مريوطة به هربك راي عم
بش pee ge ور و
و ود عع مع
صفحه 73:
|| شسيي هده
0
e
89
e
9
8
2
e
e
3
ههد
موم تون
رفع شدء
خلاصه علت عدم رفع مابيتها
خيطه سربيستي
و
ترچ
تم رهب نیم ایزن
صفحه 74:
۱
دارد) 5 ۱
Sa OVO" et er لانن
آیا در نتیجه » تضاد وجود دارد 6.۴ ۱:۰