علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

مدیریت منابع انسانی در قرن ۲۱

modiriate_manabeaee_ensani_dar_gharne_21

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت منابع انسانی در قرن ۲۱”

مدیریت منابع انسانی در قرن ۲۱

اسلاید 1: 1به نام خداوند بخشنده مهربان

اسلاید 2: 2 مديريت منابع انساني در قرن 21 گردآورنده: امین عباسی

اسلاید 3: تعريف مديريت هنر انجام کار با و به وسيله ديگران روش استفاده بهينه از ابزار و منابع سازمان برای رسيدن به اهداف سازمانی فرايند به کارگيری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی ( در برنامه ريزی ، سازماندهی ، بسيج منابع و امکانات ، هدايت و کنترل ) که برای دستيابی به اهداف سازمانی و براساس نظام ارزشی مورد قبول جامعه صورت می گيرد .

اسلاید 4: تعريف سازمانمجموعه چند سيستم به هم پيوسته که در تعامل با همديگر و برای رسيدن به اهداف از پيش تعيين شده فعاليت می کنند سازمان نهادی است اجتماعی و هدف دار که دارای ساختار مشخص و معين بوده و ضمن فعاليت قانونمند و هماهنگ برای امورات داخلی ، با محيط خارجی خود نيز در ارتباط است .

اسلاید 5: ويژگيهای سازمان های قرن 21رقابت های روزافزون جهانیتغيير نگرش به نيروی انسانی و انگيزه های آنانسرعت انعطاف در ارائه کالا و خدماتاستفاده بيشتر از فناوری اطلاعات تغيير ساختارها و طراحی مجدد مشاغل لزوم ايجاد کارآفرينی ، خلاقيت ، و نوآوری در سازمان تحول در فرهنگ هاي سازماني .

اسلاید 6: 6ویژگیهای بارز مدیریت در قرن 21

اسلاید 7: 1. ورود اصلاحات جدید به متون نظری و میدان های عملی هر مدیری امروز با واژه های نوینی چون یادگیری سازمانی، استراتژی، کارآفرینی، نظام کنترل کیفیت و بسیاری دیگر از این واژه ها رو برو است، که ابتدا آنها را باید به خوبی بشناسد و در مرحله بعد به دنبال اجرای آن باشد.

اسلاید 8: 2. پیچیدگی و افزونی متغیرهای حاکم بر محیط امروزه مدیر هم باید بتواند بداند با چه محیطی طرف است و نیازمند چه ابزاری برای شناخت محیط است و هم بتواند مقدار و نوسان متغیرها را در آینده در سطوح مختلف پیش بینی نماید. متغیرهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و شخصیتی آنقدر به هم نزدیک و حتی همپوش شده اند که نمی توان یکی را جدا از دیگری مورد تحلیل قرار داد.

اسلاید 9: در قرن 21 به چه مدیران نیاز داریم: در این وضعیت به مدیرانی نیاز داریم که قدرت سازگاری و انطباق بالایی با محیط داشته و از خلاقیت، نبوغ و استعداد کارآفرینی بالایی برخوردار باشنداین مدیران که می توان آنها را (( مدیران تحول گرا )) یا (( مدیران فعال )) نامید، مدیرانی هستند که به دنبال کشف زیربنا و بستر مشترک مجموعه مشکلات و ارائه یک مدل چند جانبه و فراگیر بوده و در نوسانات محیطی بدنبال مراحل نوآورانه و بدیع می باشند

اسلاید 10: مدیران امروز برای شناخت آینده و تدوین برنامه باید یک برنامه ریزی استراتژیک حاوی اهداف بلند مدت داشته باشند که به سه بخش زیر تقسیم می شود:تعیین و تدوین استراتژیاجرای استراتژیکنترل استراتژیبرنامه ریزی استراتژیک در قرن 21

اسلاید 11: 1. تعیین استراتژیدر این مرحله باید عوامل زیر مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند : 1. اهداف سازمان2. وضعیت کنونی سازمان 3. نقاط قوت و ضعف سازمان4. موقعیت محیط بیرون سازمان

اسلاید 12: 2. اجرای استراتژیدر این مرحله باید به عوامل زیر توجه گردد:1. ساختار سازمان2. فرهنگ و منابع سازمان3. نظام اطلاعات سازمان4. نظام پاداش سازمان

اسلاید 13: 3. کنترل استراتژیاین مرحله شامل سه فعالیت اصولی زیر است: 1. بررسی مبانی اصلی استراتژیهای شرکت 2. مقایسه نتایج مورد انتظار با نتایج واقعی 3. انجام اقدامات اصلا حی به منظور اطمینان یافتن از این که عملکردها با برنامه های پیش بینی شده مطابقت دارند

اسلاید 14: اهم چالش های قرن 21 مدیران1. نیاز به بینش: مدیران آینده نمی توانند فقط هر روز صبح سرکار خود بیایند و براساس هر چه پیش آید، خوش آید کار کنند بلکه باید بینش و تصویر درستی از آینده داشته باشند.

اسلاید 15: اهم چالش های قرن 21 مدیران2. نیاز به اخلاق: مدیران آینده مرهون اخلاق رفتاری خود خواهند بود. مهمترین مشکلات اخلاقی رودرروی مدیران در قرن 21 شامل مواردی چون کم کاری، تضاد منافع، اعمال کنترل نامنایب کیفی، آلودگی محیط زیست ، جمع آوری اطلاعات از رقبا و تبلیغات می باشند.

اسلاید 16: 163. نیاز به پاسخگویی به تنوع فرهنگی : با پیشرفت تکنولوژیکی و نزدیک شدن مرزها و استفاده از اینترنت، اشتغال به کار زن ها، عدم تبعیض نژادی و بسیاری از موارد دیگر مدیران باید بتوانند به تنوع فرهنگی در میان کارکنان خود و سایر ذینفعان سازمانی پاسخ دهند. وگرنه نخواهند توانست با محیط فرهنگی خود را سازگار نموده و محکوم به فنا خواهند بوداهم چالش های قرن 21 مدیران

اسلاید 17: اهم چالش های قرن 21 مدیران4. تقویت فرهنگ سازمان: مدیران در دو بعد می باید به فرهنگ سازمان توجه کنند: بعد اول شامل تقویت فرهنگ کار در سازمان است و بعد دوم تقویت محیط فرهنگی . تقویت محیط فرهنگی مستلزم ایجاد محیط خلاق، کارآفرین از طریق اقدامات درونزا مانند تغییر در نگرش ها و رفتار و از طریق اقدامات برون زا یا ساز و کارهای ساختاری تجدید نظر در ظوابط و معیارها می باشد.

اسلاید 18: اهم چالش های قرن 21 مدیران5. یافتن دیدگاه جهانی : یکی از مراحل مهم در شناخت تغییرات محیطی، کسب شناخت جامع از اقتصاد جهانی است. امروزه مدیران باید از عملکرد شرکت های چند ملیتی اطلاعات نسبی داشته باشند و از مناطق تجاری مانند آمریکای شمالی، اتحادیه اروپا، منطقه پاسفیک آگاهی کامل داشته باشند. آنها باید از بازار کشورهای همسایه و فرصت هایی که همراه آنها وجود دارد آگاه شوند و حتی در این راه هزینه کنند.

اسلاید 19: اهم چالش های قرن 21 مدیران6. کیفیت جامع یا انقلاب در کیفیت: امروزه با توجه به افزایش رقابت مساله مهم برای تولید کنندگان مساله کیفیت است نه کمیت. امروزه بازار ازآن کسی است که کالای ارزان و با کیفیت به آن عرضه کند

اسلاید 20: اهم چالش های قرن 21 مدیران7. فن آوری اطلاعات : فن آوری اطلاعات امروزه آنقدر نقش مهمی در امر اداره سازمانهای متفاوت ایفا می کند که توضیح بیشتر آن ضروری به نظر نمی رسد.

اسلاید 21: مهمترین چالش های قرن 21 از دیدگاه صاحب نظرانپیتر دراکر: عامل جمعیت مهمترین چالش استچارلز هنری: هنر مدیریت منابع انسانی استرداس سن: روابط عمومی مدیرانچالز هندی: کلام، لباس اندیشه استپیتر سنگه: کاستن از کنترل و افزایش یادگیری

اسلاید 22: 22با تشکرنوریان با تشکر نوریان

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید