کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت پرسنلی

modiriyate_personeli

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت پرسنلی”

مدیریت پرسنلی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم فصل دوم: مديريت پرسنلي

اسلاید 2: مقدمه: اقای سینجر:زمانی می توانیم شرکتی موفق داشته باشیم که کارمندانی با رضایت بالا داشته باشیم : 1- کارمندان با قرار گرفتن در محل و موقعیتی مناسب تخصص و توان خود می توانند بدرستی انجام وظیفه کنند و موفق باشند .2-می توانند کاری که از انها توقع می رود را کامل انجام دهند. 3-ترس ا ز کم کاری نداشته باشند. 4-می توانند با جلب رضایت مدیر در کار ترقی كنند .

اسلاید 3: 28/08/14393مديريت پرسنلي يا اداره امور کارکنان:يعني گسترش و حفظ منابع انساني و ايجاد منبعي ازنيروي کار مورد نياز موجود و در دسترس، که سازمان بتواندهنگام نيازبه مستخدمان بيشتر، از آنها استفاده کند..

اسلاید 4: 28/08/14394وظايف مديريت پرسنلي يا مديريت امور کارکنان: 1 - وظيفه هماهنگي 2 - وظيفه خدماتي 3 - وظيفه مشورتي 4 - وظيفه صفي

اسلاید 5: 28/08/14395وظيفه هماهنگي : مديريت پرسنلي به عنوان بازوي قانوني مديريت عالي جهت هماهنگي فعاليتهاي پرسنلي در سازمان است .وظيفه خدماتي : امور کارکنان وظيفه ارائه خدمات پرسنلي از قبيل کارمند يابي ، استخدام ، آموزش و بهسازي ، پاداش ، ترفيع و اخراج را در تمام سطوح سازماني به وکالت از طرف همه مديران عهده دار است . همچنين امور بهداشت ، بيمه ، بازنشستگي و غيره را انجام ميدهند .

اسلاید 6: 28/08/14396وظيفه مشورتي : همانطور که قبلاً بيان شد چون که مديران ، تخصصي در زمينه مباحث مديريت منابع انساني ندارند ، لذا مديريت امور کارکنان بازوي مشورتي همه مديران در زمينه اين مباحث ميباشد .وظيفه صفي : هدايت و اداره پرسنل واحد امور کارکنان بر عهده مديريت پرسنلي است . به عبارتي ديگر مديريت پرسنلي براي کارکنان خود وظيفه صفي نسبت به وظايف مديريت منابع انساني عهده دار ميباشد .

اسلاید 7: 28/08/14397اهداف مديريت منابع انساني : الف-تامين منابع انساني با حداقل هزينه ب-پرورش و بالندگي استعدادها و مهارت هاي افراد ج-حفظ و نگهداري نيروهاي لايق و ايجاد روابط مطلوب بين آنها د-تامين احتياجات مادي و معنوي و جلب رضايت پرسنل به طوري که هم سويي لازم بين اهداف شخصي آنان و هدفهاي سازماني ايجاد گردد

اسلاید 8: 28/08/14398عوامل موثر بر مديريت پرسنلي: الف-عوامل بيروني 1-ملاحظات قانوني 2-بازار نيروي کار 3- فرهنگ جامعه 4-سهامداران5-رقبا6-مشتريان 7- تکنولوژي

اسلاید 9: 28/08/14399ب-عوامل دروني:1- ماموريت يا رسالت سازمان 2- خط مشي ها 3- جو و فرهنگ سازمان

اسلاید 10: خط مشي هاي پرسنلي: خط مشي يك تصميم كلي و ثابت است كه در شرايط تكراري ومشابه عمل ميگردد. به عبارت ديگر، قواعد و مقررات كلي است كه به عنوان اصول راهنما مديران و افراد سازمان را در انجام وظايف و مسئوليت هاي خويش در راه نيل به اهداف معين و مشترك هدايت ميكند.

اسلاید 11: ضرورت مكتوب نمودن خط مشي:الف)رفتار عادلانه و بدون تبعيض را در مورد همه افراد تضمين كند.ب)امكان تفويض اختيار و مسئوليت هاي بيشتري رادر سازمان فراهم سازد.ج)افراد سازمان را آسانتر و بهتر بتوان با تصميماتي كه بر اساس خط مشي اعلام و اجرا ميشود، آشنا ساخت.

اسلاید 12: 28/08/143912ازخط مشي هايي كه مديريت پرسنلي موظف به تنظيم نمونه اي آن ميباشد : الف) خط مشي هاي استخدام از قبيل : 1- شرايط استخدام 2-روش كارمند يابي 3- آزمونهاي استخدامي و مصاحبه ب) خط مشي هاي آموزش و پرورش كاركنان از قبيل : 1-انتخاب افراد براي آموزش 2- نوع آموزش 3- شيوه ي آموزش 4-ترفيعات

اسلاید 13: 28/08/143913 ج) خط مشي هاي مربوط به حقوق و دستمزد و مزايا از قبيل: 1-پرداخت مزد 2- تشويق هاي ما لي 3-مزاياي اضا في همچون سهيم ساختن كارگران در سود و مزد تضمين شده ي سالانه د)خط مشي هاي مربوط به روابط مطلوب در سازمان از قبيل:1-ارتباطات مطلوب 2-شركت دادن كاركنان در جريان اخذ تصميمات 3- رسيدگي به شكايات ه)خط مشي هاي مربوط به حفظ و نگهداري پرسنل از قبيل:1- خدمات پرسنلي 2- نحوه ي تامين اعتبار خدمات پرسنلي 3- برنامه هاي ايمني و حفاظت صنعتي

اسلاید 14: تشكيلات امور پرسنلي :پس از تهيه و تنظيم برنامه بر اساس ماموريت اصلي ،ايجاد سازماني براي رسيدن به اهداف برنامه ضروري است .هدف از اين تشكيلات برقراري رابطه ي مناسب بين سه عامل مهم سازماني وظايف ،افراد واشياءبه منظور حصول به اهداف معين است .به عبارت ديگر براي انجام اهداف بايد وظايف و مشاغل مربوط را معين كرد وافراد مناسب رابراي انجام وظايف و مسئوليت هاي مشاغل انتخاب نموده ،به كار گمارد.وسائل وتسهيلات لازم را براي اجراي عمليات در دسترس انها قرار دهد .

اسلاید 15: اين عوامل بايد به صورتي قرار گيرند كه موجب تسهيل كار و تسريع عمليات شوند .عمل مذكور سازماندهي ناميده مي شود كه بايد متكي بر موازنه ي هماهنگي هر عامل در كنار عامل ديگر باشد .

اسلاید 16: وظايف و اختيار:وظايف اموري است كه انجام آنها به عهده ي فرد يا افرادي كه به استخدام يك موسسه در امده اند ،محول مي گردد. منظور از اختيار مجموعه ي قدرت حقوقي است كه فرد براي انجام وظايف محوله از ان استفاده مي كند .براي انجام امور ،سرپرستان و مديران ناچارند قسمتي از وظايف و مسئوليت هاي خويش را به افراد سازمان محول سازند .به عبارت ديگر تفويض مسئوليت يا تعيين وظايف بر عهده ي ديگران نتيجه ي منطقي تقسيم كار است .

اسلاید 17: عوامل موثر در تعیین محل و موقعیت اداره امورکارکنان :1-طرز تفکر و حمایت مدیریت 2- عوامل فیزیکی3- ملاحظات قانونی 4- مسائل اتفاقی

اسلاید 18: طرز تفکر و حمایت مدیریت: حمایت و پشتیبانی هیئت مدیره از امور استخدامی از عوامل مهم تعیین کننده محل و موقیت سازمان امور استخدامی است. سازمان امور استخدامی و مدیران مربوطه در صورتی می توانند نفش موثری در اداره منابع انسانی ایفا کنند که در درجه اول مورد اعتمادهیئت مدیره و رییس کل سازمان قرار گیرد .

اسلاید 19: عوامل فیزیکی عوامل مهمی مانند وسعت عملیات – بزرگی سازمان –محل ادارات و کارخانه هاو اهمیت مسائل کارگری است .مثلا یک از نظر حجم عملیات ظرفیت تولیدمتوسط و دارای یک بنگاه کارخانه و فاقد مسائل دشوار کارگری باشدمیتوانداز سازمان استخدامی مطابق شکل استفاده کند:

اسلاید 20: سازمان امور استخدامی در یک شرکت کوچک

اسلاید 21: به محض اینکه وظایف قسمتی افزایش یافت مثلا اگر قسمت فروش توسعه یابد برای مدیر فروش الزامی است که قسمتی از وظایف پرسنلی خود را مانند مدیر تولید به عهده دایره استخدام وا گذارد.مانند راه اهن دولتی ایران و شرکت ملی نفت که بیش از هزار نفر کارمند و کارگر دارند باید از شکل زیر استفاده کنند.

اسلاید 22: تمرکز در اداره امور استخدامی

اسلاید 23: ملاحظات قانونیقوانین کار و بیمه های اجتماعی کارگران و لزوم برقراری ارتباط و عقد قراردادهای دسته جمعی با اتحادیه های کارگری در موقعیت سازمان استخدامی به خصوص در شرکت های بزرگ موثر است .صرف نظر از وسعت ان باید از ستاد تخصصی استخدامی استفاده شود که می توانند خدمات پر ارزشی را برای کاهش حوادث و ضایعات کار و رسیدگی به شکایات و حل مسایل کارگری و تقویت روحیه کارمندان انجام دهند.

اسلاید 24: مسائل اتفاقی از قبیل وضع قوانین جدید مانند سهیم ساختن کارگران در منافع –ایجاد وضع فوق العاده در اثر جنگ –تغییرات فصلی در امور تولید و توزیع –توسعه فعالیتهای اقتصادی و بازرگانی و به طور کلی عوامل داخلی و خارجی .

اسلاید 25: عوامل پیشرفت مدیریت منابع انسانی1-سنجش منابع انسانی 2-دستمزد بر اساس عملکرد 3-اجرای برنامه های پرسنلی 4-افزایش سایر هزینه های کارمندی 5-رایانه ای کردن بخش منابع انسانی

اسلاید 26: راههای افزایش کارایی و سود شرکت توسط مدیران شرکت:1-کاهش هزینه های غیر ضروری اضافه کاری با افزایش توانایی تولید 2-جلوگیری از غیبت های زیاد کارکنان3-حذف زمان های تلف شده از طریق شغل مناسب 4- به حداقل رساندن گردش شغل کارمندان5-ایجاد برنامه های ایمنی و بهداشتی موثر6-استخدام بهترین افراد 7- تشویق کارمندان فعال و مبتکر به منظور کاهش هزینه های تولید 8- اموزش و بالندگی همه افراد9- پرداخت مزایا و پاداش بر اساس برنامه های رقابتی 10 –کاهش ضایعات از طریق حذف عادات و رفتارهایی که منجر به این کار میشود.

اسلاید 27: منابع مورد استفاده: مدیریت منابع انسانی - دکتر حبیب اله دعائی مدیریت منابع انسانی - دکتر حسین ستاری مدیریت منابع انسانی - اقای سینجر ،مترجم فريده ال اقا

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید