مهارت‌های شخصی

مدیریت احساسات در محیط کار Managing Your Emotions at Work

Managing-Your-Emotions-at-Work

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت احساسات در محیط کار Managing Your Emotions at Work”

مدیریت احساسات در محیط کار Managing Your Emotions at Work

اسلاید 1: مدیریت احساسات در محیط کارManaging Your Emotions at Work

اسلاید 2: عنوانمدیریت احساسات در محیط کارنوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجرا موضوعارتباطات و مهارت هاسطحفردی / گروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: پروژه موردعلاقه‌تان بعد از یک هفته تلاش زیاد کنسل می‌شود؛ یک از مشتریان ناعادلانه از شما انتقاد می‌کند؛ یکی از بهترین همکارانتان خیلی ناگهانی اخراج می‌شود؛ درحالی‌که کلی کار سرتان ریخته است، رئیس کار بیشتری را به شما واگذار می‌کند. همه این‌ها شرایطی هستند که ممکن است احساسات شمارا به‌شدت برانگیزند.در زندگی شخصی، عکس‌العمل شما در مقابل شرایط پرتنشی همچون مثال‌های بالا ممکن است فریاد زدن و نشستن در گوشه‌ای و افسوس خوردن به حال خودتان باشد. اما در محیط کار چنین رفتارهایی می‌تواند به اعتبار حرفه‌ای شما و همچنین بازدهی شما بشدت آسیب بزند.در محیط‌های کاری که با کاهش بودجه، تعدیل نیرو و تغییر در واحدهای سازمانی مواجه هستند، بروز شرایط پرتنش بسیار رایج است. در این شرایط مدیریت احساسات ممکن است سخت‌تر و سخت‌تر شود اما در این شرایط است که مدیریت احساسات اهمیت دوچندانی برای شما پیدا می‌کند. به‌عنوان‌مثال در شرایطی که مدیریت مجبور به تعدیل نیرو است، ممکن است حفظ کسانی که می‌توانند احساساتشان را کنترل کنند و زیر فشارهای کاری عملکرد خوبی از خود نشان دهند، در اولویت قرار گیرد. مهم نیست که در چه شرایطی هستید، شما همیشه در انتخاب نحوه واکنش به آن آزادید. اما باید توجه داشته باشید که هر واکنشی تبعات خود را دارد.بنابراین چگونه می‌توانید احساسات خود را بهتر مدیریت کنید و در شرایط بد و پرفشار واکنش‌های خوبی از خود نشان دهید؟ در این مقاله نگاهی به رایج‌ترین احساسات منفی که در محیط کار تجربه می‌کنید می‌اندازیم و درباره نحوه مدیریت آن‌ها صحبت می‌کنیم.چرا فقط روی احساسات منفی تمرکز می‌کنیم؟ خوب، بیشتر افراد نیازی به استراتژی برای مدیریت احساسات مثبت خود ندارند. احساس خوشی، هیجان، مهربانی یا خوش‌بینی معمولاً تأثیر منفی روی دیگران ندارد. تا زمانی که احساسات مثبت خود را به شکلی سازنده و حرفه‌ای بروز دهید، هیچ تأثیر منفی در محیط کار و روابطتان با سایرین نخواهد داشت.احساسات منفی رایج در محیط کاردر سال 1997، پروفسور مدیریت دانشگاه باند، سینتیا فیشر، تحقیقاتی را با عنوان احساسات در محیط کار: آنچه افراد احساس می‌کنند و ما چگونه باید آن را ارزیابی کنیم؟ انجام داد.طبق تحقیقات فیشر، رایج‌ترین احساسات منفی که در محیط‌های کاری تجربه می‌شوند عبارت‌اند از:• سرخوردگی• نگرانی و اضطراب• خشم و عصبانیت• تنفر• یاس و ناخرسندی

اسلاید 4: در ادامه استراتژی‌های مختلفی را بیان می‌کنیم که به ما در مقابله با این احساسات منفی کمک می‌کنند.سرخوردگیسرخوردگی معمولاً زمانی رخ می‌دهد که ما احساس می‌کنیم گیرکرده‌ایم و یا به دام افتاده‌ایم و قادر به حرکت روبه‌جلو نیستیم. این حس می‌تواند توسط یک همکار ایجاد شود که پروژه موردعلاقه ما را متوقف کرده است، یک رئیس که برای شرکت در جلسه با ما بسیار تأخیر دارد و یا منتظرشدن پشت‌گوشی برای مدت‌زمان طولانی.دلیل آن هرچه باشد، این مهم است که برای مقابله بااحساس سرخوردگی به‌سرعت اقدام نماییم، چراکه به‌راحتی می‌تواند به احساسات منفی دیگری مانند خشم تبدیل شود.چند پیشنهاد برای مقابله با سرخوردگی عبارت‌اند از:- توقف و ارزیابی- یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که ذهن خود را متوقف کنید و به وضعیت موجود نگاه کنید. از خود بپرسید چرا شما احساس سرخوردگی می‌کنید. دلیل آن را یادداشت نمایید و سپس درباره بعد مثبت وضعیت فعلی خود فکر کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر رئیستان در جلسه با شما تأخیر کرده است، شما زمان بیشتری برای آماده‌سازی خود دارید و یا می‌توانید از این زمان برای کمی استراحت استفاده کنید.پیدا کردن بعد مثبت وضعیت- فکر کردن در مورد یک جنبه مثبت از وضعیت اغلب باعث می‌شود که شما به همه‌چیز به‌طور متفاوت نگاه کنید. این تغییر کوچک در تفکر شما، می‌تواند خلق‌وخوی شما را بهبود بخشد. هنگامی‌که افراد باعث سرخوردگی شما شده‌اند، احتمالاً آن کار را به‌عمد و برای آزار شما انجام نداده‌اند و اگر آن چیزی که شما را آزار می‌دهد یک شی است، قطعاً عمدی در کار نیست. آرامش خود را حفظ کنید و به کار خود ادامه دهید.به یادآوردن آخرین احساس سرخوردگی- آخرین باری که شما در مورد چیزی ناامید شدید، احتمالاً وضعیت مورد نظر پس از مدتی به‌خوبی پشت سر گذاشته‌شده است. احساس سرخوردگی شما برای حل آن مشکل هیچ کمکی نکرده و به این معنی است که این بار هم کاری برای شما انجام نمی‌دهد.نگرانی و اضطراببا تمام ترس و اضطرابی که به دنبال افزایش تعداد افراد اخراج شده پیش می‌آید، تعجبی ندارد که بسیاری از اما در مورد شغل خود نگران شویم. اما این نگرانی به‌راحتی می‌تواند ما را از کنترل خارج نماید ( اگر به آن اجازه دهیم) و این می‌تواند نه‌تنها سلامت روانی، بلکه بهره‌وری ما را در محیط کار تحت تأثیر قرار دهد.سعی کنید این راهنمایی‌ها را برای مقابله با نگرانی به کار برید:خودتان را با نگرانی و اضطراب احاطه نکنید- برای مثال اگر همکاران شما در اتاق جمع شده‌اند تا درباره شایعات بی‌اساس در مورد کاهش شغل بحث کنند، به جمعشان نپیوندید و ابراز نگرانی نکنید. احساس نگرانی منجر به اضطراب بیشتر می‌شود که این برای هیچ‌کسی خوب نیست.

اسلاید 5: تمرین تنفس عمیق کنید- این کار به آهسته شدن سرعت تنفس و ضربان قلب شما کمک می‌کند. به مدت پنج ثانیه به‌آرامی نفس را به داخل و سپس پنج ثانیه به‌آرامی نفس را بیرون دهید. بر روی تنفس خود و نه چیز دیگری تمرکز کنید. این کار را حداقل پنج بار انجام دهید.بر روی چگونگی بهبود وضعیت تمرکز کنید- اگر شما از اینکه اخراج شوید می‌ترسید و تنها به نگرانی اکتفا کنید، مسلماً کاری از پیش نخواهید برد. در عوض راه‌هایی رونق گرفتن کسب‌وکار سازمانتان را مورد طوفان فکری قرار دهید و نشان دهید که چقدر برای شرکت باارزش هستید.نگرانی‌های خود را یادداشت نمایید- اگر نگرانی‌های اطرافتان شدیداً در داخل ذهن شما می‌چرخند، آن‌ها را در یک دفترچه یادداشت کنید و سپس زمانی برای رسیدگی به آن‌ها تعیین نمایید. قبل از آن زمان، تمام این نگرانی‌ها را فراموش کنید چراکه می‌دانید در وقت مشخص‌شده به آن‌ها رسیدگی خواهید کرد. هنگامی‌که زمان بررسی نگرانی‌ها رسید، با تجزیه‌وتحلیل صحیح آن‌ها، اقدامات لازم برای کاهش هرگونه ریسک و اضطرابی را تعیین نمایید.عصبانیت و خشمخشم خارج از کنترل یکی از مخرب‌ترین احساسات در محیط کار است. اگر ما در کنترل احساس خشم خود دچار مشکل هستیم، یادگیری کنترل آن‌یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانیم برای حفظ شغل خود انجام دهیم. این استراتژی‌ها را برای کنترل خشم خود به‌کارگیرید:مراقب نشانه‌های اولیه خشم باشید- فقط شما علائم خطر در هنگام خشمتان را می‌دانید. پس سعی کنید آن‌ها را قبل از اینکه خشم آغاز شود تشخیص دهید. توقف خشم کلید کنترل آن است. به یاد داشته باشید، شما می‌توانید انتخاب کنید که چگونه در یک وضعیت واکنش نشان دهید. فقط به این دلیل که اولین واکنش غریزی شما خشم است، به این معنا نیست که آن پاسخ درست هست.اگر شروع به عصبانی شدن کردید، کاری که انجام می‌دهید را متوقف کنید- چشمان خود را ببندید و تنفس عمیق را تمرین کنید. این کار باعث قطع افکاری می‌شود که دلیل عصبانی شدن شما هستند و به ایجاد تفکرات مثبت در ذهن شما کمک می کند.خود را هنگامی‌که عصبانی هستید تصور کنید- اگر تصور کنید که در زمان عصبانیت نگاه و رفتارتان چگونه است، این تصور دیدگاهی از وضعیت موجود به شما می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر شما می‌خواهید سر همکار خود فریاد بزنید، تصور کنید که در آن هنگام چگونه به نظر می‌رسید؟ آیا صورت قرمزی دارید؟ آیا دستان خود را در دو طرف خود تکان می‌دهید؟ آیا خود شما حاضر به کار با چنین فردی هستید؟ احتمالاً نه.

اسلاید 6: تنفرما همه احتمالاً تابه‌حال به کار کردن باکسی که دوستش نداریم، مجبور شده‌ایم. اما این مهم است که بدون توجه به هر چیزی حرفه‌ای رفتار کنیم.در اینجا ایده‌هایی برای کار با افرادی که دوستشان نداریم پیشنهاد می‌شود:با احترام رفتار کنید- اگر مجبورید با کسی کار کنید که بدرفتار است و برخوردهایش موجب ناراحتی شما می شود، غرور خود را کنار بگذارید. با آن فرد باادب و احترام رفتار کنید، درست همان‌طور که با افراد دیگر رفتار می‌کنید. فقط به این خاطر که این شخص رفتار ناپسند و غیرحرفه‌ای دارد، بدان معنا نیست که شما نیز بایستی مثل او رفتار نمایید.قاطع باشید- اگر رفتار آن شخص بی‌ادب و غیرحرفه‌ای است، به صورتی قاطع و محکم به او توضیح دهید که از اینکه با شما چنین رفتاری شود ناراحت هستید، سپس به‌آرامی موقعیت را ترک کنید.ناامیدی و ناخرسندیمواجهه با ناامیدی و یا ناخشنودی در محل کار می‌تواند بسیار مشکل باشد. از بین همه احساساتی که ممکن است در محل کار با آن روبه‌رو شویم، این حس بیشترین تأثیر را روی بهره‌وری ما خواهد گذاشت. اگر به‌تازگی دچار رنجش ناامیدکننده‌ای شده باشیم، احتمالاً انرژی‌مان بسیار کم شده است و از برخورد با موارد دیگر واهمه داریم. همه این‌ها باعث می‌شود که ما از دستیابی به سایر موفقیت‌ها بازبمانیم.برخی از گام‌های پیشگیرانه که شما می‌توانید برای مقابله با ناامیدی و ناخشنودی به کار برید عبارت‌اند از:به طرز فکر خود نگاه کنید- لحظه‌ای به این بیندیشید که همه‌چیز همیشه مطابق میل شما نخواهد بود. اگر چنین نبود، زندگی به‌جای راهی با تپه و دره‌ها و فراز و نشیب، تنها یک‌راه راست بود. این تپه‌ها و دره‌ها هستند که اغلب زندگی را پرهیجان و جالب می‌کنند.هدفتان را مشخص کنید- اگر شما از اینکه به هدفتان نرسیده‌اید ناامید شده‌اید، این بدان معنا نیست که هدفتان قابل‌دستیابی نیست. هدف را نگه‌دارید، اما یک تغییر کوچک ایجاد کنید- برای مثال، به تأخیر انداختن مهلت رسیدن به آن.افکارتان را ثبت کنید- چیزهایی که دقیقاً شما را ناراحت می‌کنند را بنویسید. همکار شما؟ شغل شما؟ وظایف کاری بیش‌ازحد شما؟ هنگامی‌که مشکلتان را شناسایی کردید، فکر کنید و راه‌کارهایی برای حل آن‌ها پیدا کنید. به یاد داشته باشید ، شما همیشه قدرت تغییر شرایط خود را دارید.لبخند بزنید- ممکن است عجیب به نظر برسد. لبخند زدن و یا حتی ادای لبخند زدن بر روی صورت شما، اغلب می‌تواند به شما احساس شادی دهد. ( این‌یکی از چیزهایی است که ما انسان‌ها در عجب آن هستیم.) آن را امتحان کنید- ممکن است متعجب شوید.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطمدیریت خشم Anger Managementپرورش اعتماد به نفس Building Self-Confidenceتکنیک های آرام سازی فیزیکی Physical Relaxation Techniquesتجزیه و تحلیل ریسک و مدیریت آن Risk Analysis and Risk Managementمزایابا کنترل و مدیریت احساسات خود در محیط شغلی می توانید کارها و فعالیتهای خود را به نحوه احسن پیش ببرید.کاربردهاکنترل احساسات در محیط کارمعایب

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان