کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت استراتژیک

modiriayat_esteratejik

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت استراتژیک”

مدیریت استراتژیک

اسلاید 1: 1 منابع مطالب درسي مفاهيم و موارد مديريت استراتژيك / فرد ديويد. ترجمه وفا غفاريان .- مؤسسه مديريت صنعتي. برنامه ريزي استراتژيك براي سازمانهاي دولتي و غيرانتفاعي / جان ام برايسون. مترجم عباس منوريان.- مركز آموزش مديريت دولتي: تهران، 1372. برنامه ريزي استراتژيك / دكتر محمد رضا حميدي زاده .- سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاهها (سمت): تهران، 1380. مديريت استراتژيك «فرايند استراتژي» / جميز براين كويين، هنري مينتس برگ، رابرت جيمز. ترجمه محمد صائبي.- مركز آموزش مديريت دولتي: تهران، 1376. مباني مديريت / نوشته استيفن پي. رابينز و ديويد اي. دي سنزو. ترجمه دكترسيد محمد اعرابي، محمد علي حميد رفيعي و بهروز اسراري ارشاد.- دفتر پژوهشهاي فرهنگي: تهران، 1379.گردآوري : دفتر طرح و برنامه عليرضا قاسمي كارشناس برنامه ريزي بهار 1386

اسلاید 2: 2 استراتژي سنت نيست سنت شكني است استراتژي صرفا بهتر كار كردن نيست. استراتژي انجام كارهايي متفاوت از گذشته ويا انجام همان كارها به طريقي متفاوت است. -M. E. Porter-

اسلاید 3: 3مديريت استراتژيك عبارت است از: هنر و علم تدوين, اجرا و ارزيابي تصميمات همه جانبه به منظور توانمندسازي سازمان در دستيابي به اهداف مورد نظر.

اسلاید 4: 4اصطلاحات مديريت استراتژيكمديريت استراتژيكمترادف است با :برنامه ريزي استراتژيك مديريت استراتژيك  بيشتر در محيطهاي دانشگاهی استفاده مي شود.  برنامه ريزي ا ستراتژيك  بيشتر در طراحی سازمان استفاده مي شود.

اسلاید 5: 5فرآيند برنامه ريزي استراتژيك شامل سه مرحله استتدوين استراتژياجراي استراتژيارزيابي استراتژي

اسلاید 6: 6 افق سازمانی و ماموريتاستراتژيهاي ممكناهداف بلند مدتنقاط قوت و ضعففرصتها و تهديداتانتخاب استراتژي مناسب تدوين استراتژي

اسلاید 7: 7انگيزش كاركنانسياستهااهداف ساليانهتخصيص منابع اجراي استراتژي

اسلاید 8: 8اقدامات اصلاحيسنجش كيفيت عملكردبررسي مجدد محيط خارجي و فضاي داخليارزيابي استراتژي

اسلاید 9: 9اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك1. استراتژيست2. افق سازمانی / Vision3. ماموريت سازمانی/ Mission4. فرصتها و تهديدات محيطي5. نقاط قوت و ضعف داخلي

اسلاید 10: 10اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك 6. اهداف بلند مدت7. استراتژي8. اهداف ساليانه9. سياستها

اسلاید 11: 11 اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك (ادامه) استراتژيست  معمولاً در سطوح بالاي سازماني هستند (مديرعامل)به گردآوري، تجزيه و تحليل و سازماندهي اطلاعات كمك مي‌كنند.روند صنعت و رقابت را دنبال مي كنند. الگوهاي پيش‌بيني كننده را طراحي مي كنند.قدرت عملكرد بخش‌ها و كل سازمان را ارزيابي مي كنند.

اسلاید 12: 12 افق سازمانی Vision  افق سازمانی پاسخ به اين سوال است كه : ”ما مي خواهيم به كجا برسيم؟“افق سازمانی اولين گام در برنامه ريزي استراتژيك است.اغلب يك جمله بيش نيست. مثلاً:”افق سازمانی ما رسيدن به يک جامعه مدنی فعال و شاداب است “ (مرکز توانمندسازی سازمانهای جامعه مدنی ايران) اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك (ادامه)

اسلاید 13: ماموريت سازمانی Mission  ماموريت سازمانی پاسخ”ماموريت سازمانی ما اطلاع رسانی و توانمندسازی سازمانهای جامعه مدنی ايران است “ (مرکز توانمندسازی سازمانهای جامعه مدنی) اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك (ادامه)

اسلاید 14: 14 فرصتها و تهديدات محيطي عوامل محيطي به ميزان زيادي در خارج از حيطه اختيارات سازمان است و سازمان شامل موارد زير مي باشد:عوامل اقتصاديعوامل اجتماعيعوامل فرهنگيعوامل جمعيتي....... اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك (ادامه)

اسلاید 15: 15 فرصتها و تهديدات محيطيعوامل سياسيعوامل حكومتيعوامل تكنولوژيكروندها و وقايع رقابتي اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك (ادامه)

اسلاید 16: 16 نقاط قوت و ضعف داخلي توانايی ها و ظرفيتهای درونی سازمان و آسيب پذيريها و ناتوانی های سازمانهای غيردولتی در مقابل ديگر بازيگران جامعهنقاط قوت و ضعف بر اساس تجزيه و تحليل فعاليتهاي سازمان در زمينه‌هاي زير مشخص مي شود:  سازمان (منابع انسانی / مالی / فنی) مديريت ارتباط با ذی نفعان / مخاطبان اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك (ادامه)

اسلاید 17: 17اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك (ادامه)اهداف بلندمدت:اهداف بلند مدت اهدافی است كه از اجرای يك برنامه استراتژيک انتظار داريم.چهارچوب زماني: 2 تا 5 سال

اسلاید 18: 18 اهداف بلند مدت اهداف بلند مدت نتايج حاصل از اجراي ماموريت سازمان در افق زماني بيش از يكسال است. جهت‌گيريهاي اساسي ارزيابي سازمان ايجاد هم‌افزايي مشخص كردن اولويتها  هماهنگي متمركز زيربناي مديريت اثر بخش را فراهم مي سازد. اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك (ادامه)

اسلاید 19: 19اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك (ادامه)اهداف بلندمدت چه خصوصياتي دارد؟كمي و قابل سنجش استواقع‌بينانه استقابل فهم استجسورانه استسلسله مراتب داردقابل دسترسي استتمامي واحدهاي سازمان را هماهنگ مي‌كند

اسلاید 20: 20 استراتژيهااستراتژيها اقدامات بالقوه‌اي هستند كه موفقيت آنها در گروي تصميم‌گيري مديران در سطوح بالا و صرف مقادير قابل توجهي از منابع سازمان است. اصطلاحات مهم در برنامه ريزي استراتژيك (ادامه)

اسلاید 21: 21 استراتژيها(ادامه) استراتژيها ساز و كاري است كه از طـــريق آن اهداف بـلنــدمدت محقق مي يابد. اصطلاحات مهم درمديريت استراتژيك (ادامه)

اسلاید 22: 22 اهداف ساليانه براي دستيابي به اهداف بلندمدت، تعيين اهداف كوتاه مدت امري ضروري است.اهداف ساليانه مبنايي براي تحصيص منابع است اهداف ساليانه مي بايستي در سطح سازمان، بخشها و فعاليتها مشخص شود اصطلاحات مهم درمديريت استراتژيك (ادامه)

اسلاید 23: 23 اهداف ساليانه(ادامه)اهداف ساليانه مي بايستي دستيابي به نتايج مشخصي در زمينه هاي زير را در برداشته باشند:مديريتامور مالي و حسابداري ارائه خدمات تحقيق و توسعه  سيستمهاي اطلاعاتي اصطلاحات مهم درمديريت استراتژيك (ادامه)

اسلاید 24: 24 سياستهاسياستها چگونگي دستيابي به اهداف ساليانه را نشان داده و يك عامل مهم در اجراي استراتژي به شمار مي آيند.سياستها يك خط راهنما براي تصميم گيري هستند سياستها مي بايستي براي سطح كل سازمان ، بخشهاي سازمان و سطح عملياتي تدوين شوند.سياستها، هماهنگي و ساز گاري بين بخشهاي سازماني را امكان‌پذير مي سازند. اصطلاحات مهم درمديريت استراتژيك (ادامه)

اسلاید 25: 25الگوي جامع مديريت استراتژيكافق سازمانی و ماموريتارزيابيداخلیارزيابي خارجياهداف بلندمدتتحليل و انتخاب استراتژيهااجراي استراتژي (مباحث مديريتي)اجراي استراتژي سنجش و ارزيابي كيفيت عملكرد

اسلاید 26: 26 ساختار تشويقي ضعيف براي مديران مديريت استراتژيك اتلاف وقت تلقي مي شود مديريت استراتژيك پرهزينه تلقي مي شود سازمان تنبل است و آمادگي حركت نداردمديران از وضع موجود راضي استبه ضرورت داشتن يک برنامه استراتژيک آگاه نيستندتوان طراحی برنامه ريزی استراتژيک را ندارند چرا برخي از سازمانها از رويكرد برنامه‌ريزي استراتژيك استفاده نمي كنند

اسلاید 27: 27 ترس از شكست اطمينان به نفس بيش از اندازه تجارب نامطلوب گذشته فقدان محيط رقابتي ترس از ناشناخته ها بدگماني به رويكردهاي جديد مديريتي چرا برخي از سازمانها از رويكرد برنامه‌ريزي استراتژيك استفاده نمي كنند(ادامه)

اسلاید 28: 28 استفاده ازمديريت استراتژيك براي تسلط بيشتر بر منابع و مديريت سازمان برنامه ريزي استراتژيك براي پاسخگويي به مقام مافوق حركت شتابزده از ماموريت به تدوين استراتژي عدم توفيق در برقراري ارتباط با كاركنان تصميم گيريهاي بدون اساس متضاد با برنامه استراتژيك فقدان حمايت مديران ارشد موانع و نارسايی های برنامه ريزی استراتژيك

اسلاید 29: 29 عدم توفيق در ارزيابي استاندارد عملكرد  واگذاري كار به كارشناسان ستادي (به جاي مديران ارشد) عدم مشاركت افراد كليدي سازمان عدم توفيق در ايجاد جو مشاركت و همدلي بوروكراسي شديد خلاقيت و انعطاف را از بين مي برد. دامهاي مديريت استراتژيك(ادامه)

اسلاید 30: 30الگوي برنامه ريزی استراتژيکافق سازمانی و ماموريتارزيابيداخلیارزيابي خارجياهداف بلندمدتتحليل و انتخاب استراتژيهااجراي استراتژي (مباحث مديريتي)اجراي استراتژي سنجش و ارزيابي كيفيت عملكرد

اسلاید 31: 31استراتژي در عمل ”يا نوآوري و يا هيچ. هيچ چيز به اندازه موفقيت زود از بين نمي‌رود.“ —Bill Saporito—

اسلاید 32: 32استراتژي در عمليك استراتژيست مي‌بايستي از4 مورد زير اجتناب كند- مديريت بر مبناي وضع موجود:”اگر امروز مشكلي نيست، كاري هم نبايد كرد!“- مديريت عکس العملی:مديراني كه به جاي كنش، واكنش نشان مي‌دهند دائم در بحران قرار دارند- مديريت بر مبناي خوش‌بيني زياد: نتايج ارزشمند هيچگاه راحت به دست نمي‌آيد- مديريت بر مبناي قضاوت هاي ذهني:تصميم گيري نمي‌بايستي بر مبناي كلي‌گويي مبهم باشد

اسلاید 33: 33استراتژي در عملاستراتژيهاي يكپارچه‌سازIntegration Strategies يكپارچه‌سازي رو به جلو Forward integration يكپارچه‌سازي رو به عقب Backward integration يكپارچه‌سازي افقي Horizontal integration

اسلاید 34: 34استراتژي در عملاستراتژيهاي متمركزIntensive Strategies رسوخ در جامعه مدنی (Market penetration) افزايش سهم جامعه مدنی در گسترش خدمات(Product development) توسعه جامعه مدنی (Market development)

اسلاید 35: 35استراتژي در عملاستراتژيهاي تنوعDiversification Strategies تنوع گرايي همگون (diversification Concentric ) تنوع گرايي ناهمگون(Conglomerate diversification) تنوع گرايي افقي (Horizontal diversification)

اسلاید 36: 36استراتژي در عملاستراتژيهاي تدافعيDefensive Strategies مشاركت (Joint venture) انحلال (Liquidation) كاهش (Retrenchment) واگذاري (Divestiture)

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید