پزشکی و سلامت بیماری‌ها

مدیریت استرس شغلی پرستاران

modirit-stres

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت استرس شغلی پرستاران”

مدیریت استرس شغلی پرستاران

اسلاید 1: مدیریت استرس شغلی پرستاران

اسلاید 2: نتیجه گیريسترس شغلی یک چالش برای تمامی شغل ها اعم از پرستاری می باشد که علاوه بر ارتباط با بسیاری از بیماریها و پیامدهای شغلی ، استرس محیط کار مشکلات جدی برای سیستم های مراقبت بهداشتی به طور عام دارد. نتایج مطالعه عبدی و همکارانش نشان داد که علايم استرس شغلي از جمله افسردگی، دوري گزيني از بيماران، غیبت و کاهش کیفیت کاري در پرستاران باید مورد توجه بیشتر قرار گرفته و حمايت هاي اجتماعي و مديريتي در محيط كار در جهت کاستن میزان استرس و اثرات مخرب آن در دستور کار قرار گیرد. لذا به منظور حفظ كيفيت مراقبت بهداشتی و جلوگیری از اثرات نامطلوب آن باید منابع استرس شناسایی و اقدامات لازم در جهت رفع یا کاهش آن صورت گیردمقدمه

اسلاید 3: مقدمه استرس بخش اجتناب ناپذیر و ضروري زندگي است .يك پدیده فراگیر و تجربه عمومي بشر است که براي بقا و رشد او ضروري است و بر هر فردي بدون توجه به سن، جنس، نژاد، شرایط اقتصادي با سطح آموزش اثر می گذارد. گرچه برخي استرس ها طبيعي و لازم هستند، اما چنانچه استرس شدید، مداوم یا تکراري باشد؛ فرد قادر به مقابله مؤثر با آن نباشد یا منابع حمايتي اندك باشند، استرس يك پديده منفي تلقي مي شود که می تواند باعث بيماري هاي جسمی و اختلالات رواني شود . کار که بخش عمده اي از زندگی اجتماعی انسان را تشکیل می دهد، می تواند منبع استرس مهمی برای او باشد. استرس شغلی؛ يعني استرسی که در حوزه معيني از زندگی رخ می دهد و عوامل مشخصي در پدید آوردن آن نقش دارند، يكي از مشکلات بسیار مهم و روزافزون بهداشت کار است و از نظر اقتصادي يكي از عوامل بازدارنده محسوب مي شود. کار فقط راهی برای تامین نیازهای ضروری زندگی نیست بلکه کار بعنوان یک عنصر حیاتی در موقعیت اجتماعی افراد بشمار می رود . هرگاه بین نیازمندیهای شغلی و تواناییهای کارگر تعادل وجود نداشته باشد استرس بوجود می آید . استرش شغلی امروزه یکی از پدیده های مهم در زندگی اجتماعی و تهدیدی جدی برای سلامتی نیروی کار در جهان می باشد بنحوی که سازمان بین المللی کار استرس شغلی را بعنوان شناخته شده ترین پدیده ی تهدید کننده ی سلامتی کارگران معرفی نموده است. استرس شغلی از جهت ایمنی در محیط کار نیز اهمیت ویژه ای دارد. از طرفی سازمان بهداشت جهانی متنكر شده است که بهداشت حرفه ای و رفاه اجتماعی کارگران عنصر بسیار مهم و پیش نیاز حیاتی در بهره وری، توسعه اجتماعی۔ اقتصادی و توسعه پایدار است.

60,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید