صفحه 1:

صفحه 2:
مفاهیم اساسي بازاريابي

صفحه 3:
اتعریف بازاریابی بازاریابی به عنوان یک فرآیند مدیریتی-اجتماعی = تعريف مى شود كه به وسيله آن افراد و كروهها 10 از طریق تولید و مبادله کالا و خدمات با یکدیگر |۲۵ ‎elias‏ و ای ۱۰۰۰ ‎Glas‏ به نام بازار به تأمین نبازها و خواسته های ‏۰ ‏و ‏0 ‏خود اقدام می نمایند. @°_ 2 2 ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
نیاز ۷ نیاز كمبودي است كه توسظ فرد احساس می شود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که اين محرومیت آرامش و تعادل آدمی را بر هم می زده و در او انگیزه ای بر ارضای ان پدید فى أورد. لادر زمينه.نياز تثوريهاق مختلفى توسط صاحبنظران غلم مديرية ارائه شده که از آن جمله می توان به افرادی مثل مازلو,ماری ,آلدفر و هرزبرگ اشاره کرد خواسته خواسته ها بیانگر کیفیت ارضای نیازها و مطلوبیت های دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده ای ازکوشش و تلاش فرد برای نیل به خواسته های نامحدود او صورت می

صفحه 5:
تقاضا 5 سومین مفهوم اساسی بازاریابی,تقاضای افراد به کالاها و خدمات است. ‎vis‏ © تفاضاها اقراد را یه سوی کالاهای خاصی سوق می:دهند که بتوانند هر شيئ يا چیزی که توسط شخص معین و یا موسسه ای تولید شدهو قادر باشد نیازهای فردی و یا جمعی مصرف کنندگان را برآورده سازد, کالا تامیده می شود: 8 کالاها فقط در محصولات فیزیکی خلاصه نشده بلکه شامل خدمات:ابده هاء عقليد و انديشه هاءسازمانهاءمكاتها: قعاليتها و با ‎oh‏ از آنها نيز مى شوند.

صفحه 6:
مبادله 6 چهارمین و بهترین یوش, روش مبادله ای است که در آن فرد کالای مورد نیاز خود را با پزداخت پول یا ارائه کالا كالا ويا خدمت بيه ديكران .به دست مى آورد و باراريابى نيز براق به دست آوردن محصولات جهت ارضاي خواسته ها و نيازها بن این روش کید دازه ورمبادله پایه و اساس,بازازبابی:می باشد. شرایط انجام مبادله 8 وجود حداقل دو طرف برای انجام مبادله هر یک از طرفین باید چیز ارزشمندی داشته باشد که مورد نهاز دیگزی باشد: 8 هر طرف باید علاقمند به مبادله با طرف دیگر باشد. طرفین باید در قبول با رد پیشنهاد طرف دیگر مختار باشد.

صفحه 7:
معامله شرایط تحقق معامله: وجود حداقل دو کالایا خدمت با ارزش ‎kyl vl‏ مورد توافق برای مبادله ‏#ازمان و مکان مورد توافق برای مبادله ‏بازار ‏جهار عامل جهت تشکیل بازار عبارتند از: 1.عرضه کننده ‏2.تقاضا کننده ‏3.نیاز یا احتیاح ‏4.قدرت خرید ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
مدیریت بازاریابی ted -# ‏عبارت است از تجزیه و تحلیل فرصتها,برنامه ریزی.‎ حفظ مبادلات مطلوبیت بازارهای هدف به منظور نیل به اهداف سازمانی. اهداف بازاریابی عبارت است از: 8 یه حداکتر رساندن سم مصرف 9 به حد اکثر رساندن رضایت مصرف کننده 9 به حداکثر رساندن حق انتخاب ه‌ به حد اکثر رساندن کیفیت زندگی

صفحه 9:
وظیفه بازاريابي معکوس کردن تقافا آیجاد تقاضا توسعه تقاضا رونق دادن تقاضا ee oat حفظ تقاضا کاهش تقاضا انحلال تقاضا حالات تقاضا و وظایف مدیریت بازاريابي

صفحه 10:
اانواع بازاریابی #بازاریابی تبديلي #بازاریابی انگیزشی #بازاریابی توسعه ای ( آشکار کردنی)(پرورشی) #بازاریابی مجدد(بازاریابی احیائی)(بازاریابی دوباره) ##بازاریابی همزمانی(تعدیلی) #بازاریابی محافظتی(ابقائی) #بازاریابی تضعیفی(عدم بازاریابی)(بازاریابی برای کاهش تقاضا) #بازاریابی مقابله ای eeooeee eee

صفحه 11:
بازاریابی تبدیلی 11 اين شیوه بازاربابی,زمانی نه کار گرفته می شودکه برای کالاها و خدمات عرضه شده شرکت,تقاضای منفی وجود داشته باشد یعنی مردم تمایلی ‎oly‏ خرید و استفاده آنها نداشعه و نگرش متفی نسبت به به آن گالا ها دارند حتی حاضرید با پرداخت فیلفی از خرید و مصرف آن صرف نظر کنند. بازاریابی انگیرشی بازابای انگیرشی با تحریکی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که تقاضای برای کالا وجود نداشته و مردم نسبت به محصول بی اعتنا باشد.

صفحه 12:
زاریابی توسعه ای ( آشکار کردنی)(پرورشی) این نوع بازاریابی به منظور پاسخگوئی به تقاضای نهان یا پنهان مصرف کننده بالقوه,به کار گرفته می شود. تقاضای پنهان حالتی از تقاضا است که کالا یا خدمتی مورد نیاز عده زیادی از © ‎Ris‏ ۰ بازاریابی مجدد(بازاریابی احیائی)(بازاریابی دوباره) »8 در بعدى از دواقع ,ممكن اسح تقاضابراى محصول دورد نار اه ‎ges‏ از کوره های قبل پیش بیتی شتودر در صورت اذاعه رو | © قعلى كالا يا خدمت مزيور.شركت تعدادى ار مشتریان خود را از دست بدهد چرا که تمام اشیاء,خدمات,ایده هازتفکرات:مکانها و سازمانها در نهایت تقاضای متزلزل و تنزلی را تجریه خواهند کرد.

صفحه 13:
اریابی همزمانی(تعدیلی) در بعضی از مواقع عرضه و تقاضا با هم برابر نیستند یعنی ممکن است در بعضی از فصول سال عرضه بیشتر از تقاضا و برعکس در فصول دیگری از سال تقاضا بیشتر از غرضه باشد. برای مثال هتلهای موجود در مناطق گرمسبر در فصل تابستان کمتر از ظرفیت ودر فصل زمستان بیش از حد رزو می شوند. بازاریابی محافظتی(ابقانی) مطلوبترين حالتى از تقاضا كه مؤسسات با آن روبرو مى شوند,حالت تقاضاى کامل است که در آن سطح عرضه و تقاضًا ذر زمان معينى باهم برايرنة البته ابن ار موازدی است. که به ندرث راف مؤسسات بيش امى ايد

صفحه 14:
در بعضی از مواقع, تقاضا برای یک محصول یا خدمت خیلی بیشتر از عرضه آن است.اين حالت که به تقاضای بیش از حد معروف است نوعی از تقاضاست که معمولاً در شرایط | چم جنگی و یا در هنگام بحرانهای اقتصادی و سیاسی ناگهانی و غیر منتظره اتفاق می افتد. ۱ 45 2 بازاریابی مقابله ای - در بازاریابی مقایله ای,مدیران سعی در از بین بردن تقاضا دارند. و هی کوشند خود کالا را به طور ذاتی نامطلوب جلوه دهند,که اين وظیفه را اصطلاحاً بازاریابی مقابله ای ,بازازبابی مخالف:عدم فروش و با ضد بازاربابی من ‎abl‏

صفحه 15:
فلسفه های مدیریت بازاریابی این فلسفه یکی از قدیمی ترین فلسفه های بازاریابی می باشد, سازمانها و شرکتهایی که از این فلسفه پیروی می کنند. معتقد هستند که مصرف کنندگان حواستار اجناسن ومحصولاتی هستند که دز دسترس آنها بوده و توانایی خرید آن را داشته باشند. بتابراین مدیریت این شرکت‌ها تمام تلاش‌هاي خود را در بهبود تولید و توزیع متمرکز مي‌نمایند. فلسفه کالا شرکتهایی که فعالیت خود را بر پایه این فلسفه بنا نهاده اند بر اين ‎Lol‏ معتقدند که مصرف کنندگان کالایی را می خرند که بهترین کیفیت,عملکرد و شکل را دارا باشد و بدین جهت تمام اترزی ودرا به بهبود بخشیدن دایمی کالا اختصاص می دهند. | ۵اه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵۵۵ ۵۵ ۵۵

صفحه 16:
فروش راسر ‎wee‏ تگرش بازاریابی خود قرار مى دهند. سازمانهایی که از این قلسته پیروی مي کننه براین باورند که مصرف کنندگان از کالاهای تولیدی آنها به اندازه کافی نمی خرند مگر اینکه سازمان کوشش وسیعی را در زمینه های فروش شخصی و تبلیغات و ترویج کالاهای خود انجام دهد. فلسفه بازاریابی پیروان این فلسیفه .شتاخت وارضاء بيار ها و خواسته های مشتریان را در بازارهای هدف , بهترین راه نیل به اهداف سازمانی می دانندو معتفدند که در راستای مقابله با رقبا باید هر چه بیشتر رضایت مصرف کننده راجلب نمایند. 2 ۵۰۵۵ ۵

صفحه 17:
الا بازاريابى اجتماعى 17 ييروان اين فلسفه معتقدند در عصر حاضر كه جوامع با انواع مشکلات جمعیتی, زيست محيطىءو كمبود منابع مواجه هستند, بازاریابی محض,جوایگوی نیازهای آتی انسانها نیست و موّسسات علاوه بر جامعه (رفاه انسان) شرکت (منافع سازمان) مصرف‌کنندگان (تأمین خواسته‌ها)

صفحه 18:
اع بازارو محیط بازاریابی بازار واژه بازار در طول سالیان متمادی دارای معانی مختلفی بوده که معانی اولیه آن .مکان فیزیکی خاصی است که در آن خریداران وفروشندگان برای مبادله کالاها و خدمات دور هم جمع می‌شوند. بازارها از سه دیدگاه طبقه بندی می شوند: سازمانی اقتصادی نوع فعالیت

صفحه 19:
انواع بازارها از نظر فعالیت از اين دید بازارها به شکل زیر طبقه بندی می گردند؛ # از نظر کالا و فر آورده ها - مثل بازارهای فرش,نفت, پسته,پنبه و... از نظر کار و خدمات - مانند بازارهای کار, بیمه,حمل و نقل و فنی و مهندسی... # از نظ مایه - مثل بازارهای بورس اوراق بهادار, سرمایه گذاریهای کوتاه مدت و بلند مدت... انواع بازارهای سازمانی #بازار صنعتی #بازار دولتی #بازار واسطه

صفحه 20:
ار صنعتی 20 آين بازار, بازار بسیار بزرگی است که در بعضی از گشورها احتمال دارد در بر نده هزاران و حتی میلپونها شرکت و موسسه باشدو حجم دادوستد کالاها و خدمات در آن بازار سالانه بالغ بر چنین میلیارد دلار در کشورهای صنعتی می باشد. بنابراین , بازار کالای صنعتی , بزرگترین و متنوع ترین بازار سازمانی به شمار می رود. بازار دولتی این بازار نیز بازار بزرگی بوده که در آن کالاها و خدماتی خریداری می شوند که عمدتا دارای مصارف دفاعی,آموزشی,رفاه عمومی 9 ‎ply‏ نیازهای جامعه می باشند. خریدهای دولتی بسیار تخصصی,روشن و صریح بوده و تحت نظارت مجالس قانونگذاری و هیثتهای نظارت بر بودجه صورت می گيرند. بازار واسطه اين بازار از افراد و سازمانهایی تشکیل می شود که کالاهای تولید شده توسط دیگران را به منظور فروش مجدد خریداری می کنند یا پس از خرید آنها را به دیگران اجاره می دهند. دا هه ۵ هه هه

صفحه 21:
انواع بازار اقتصادي 1- بازار رقابت کامل از مشخصات اصلی این نوع بازاز. هی توان به موارد زیر اشار سوده ##تعداد خریدار و فروشنده بسیار زیاد است ولذا معامله هر یک از آنها نسبت به معاملات کل بازار خیلی نا چیز است. # خرنداران و فروشتدگان قیمت پذیرند.بعنی نمی توانندبه طهایی دز تغبین قیعت نقشی داشته باشند. ورود و خروج به این بازار آزاد است و هر عرضه کننده با تقاضاً کننده ای به راحتی می تواند وارد بازار شده و یا از آن خارج شود. #اطلاعات در اين بازار به طور وسیع در اختیار همگان قرار دارد و افراد از وضع بازار و قیمتها اطلاعات کافی و لازم را دارند. قکالاهای غرضه:شده جر بازار یکسان, متحدالشکل و همگن بوده وهیچ برثری یت بة هم تدارند. #با توجه به شرایط فوق هیچ موسسه ای در بلند مدت سودی بیش از سود معمول و متعارفدر بازاز به دست نمی آورد:

صفحه 22:
2-بازارانحصار کامل بازاری را اصطلاحاً انحصار کامل می نامند که در آن یک تولید کننده یا فروشنده در بازار وجود دارد و به جهت موقعیت ممتازو انحصاری خود حتی در دراز مدت هم می توانند سودی بیش از اندازه معمول کسب کند. 3بازار رفات انجصاری اين بازار صورت غالب بازار های امروزی است که نه به صورت رقابت کامل هستند و نه بصورت انحصار کامل, یعنی وضعیتی بینابین دارند. 4بازار اتسار جنر اه انحصار چند جانبه به وضعیتی اطلاق می شود که دو یا چند فروشنده تفاضای ابو خریدار را ازصاء می کنید.

صفحه 23:
انواع بازارها ازدیدگاه کاتلر 1 بازار مصرف کننده: 23 باهل افراد ه خانواده۳هاتی اانتت كه كالاهاو:كدما كا رااتراف مضا رف يتحص خود خرنداری می ‎(aus‏ 2)بازارهای صنعتی: شامل موّسساتی هستند که کالاها و خدمات را برای بازپروری بیشتر یا استفاده مجدد آنها در تولید کالاها و خدمات دیگر خزیدازی مق نمانند. 3) بازار ماسطه ای : در برگیرنده سارمائیاتی است که کالاها و خدمات را بم منظور فروش میدد و کسب سود خریداری می کنند. 4)بازار دولتی: شامل نمایندگیهای دولتی است که به منظور تولید کالاها و خدمات عمومی یا انتقال آنها به افراد نیازمند . اقدام به خرید. می‌نمایند. 5ابازار بین المللی: در برگیرنده خریدارال خارجی اش ور مصرف کنندگان,تولید کنندگان,واسطه های فروش و دولتها تشکیل می شود. دا هه ۵ هه هه

صفحه 24:
محیط بازاریابی محیط بازاریابی به مجموعه شرایطی اطلاق می شود که تصمیمات بازاریابی باید با توجه به آنها اتخاذ گردیده و عملیات بازاریابی نیز با لحاظ نمودن آنها اجرا گردد. انواع محیطهای بازاریابی 8 محیط سازمانی 8 محیط بازار 8 محیط عمومی 8 محیط ناشناخته

صفحه 25:
امحیط سازمانی 25 یعنی محیط داخلی موسسه یا شرکت شامل ضوابط و قوانین داخلى,نوع محصولات,رشته هاى فعاليت شركت,جارت سازمانى و روابط رسمى و غير رسمى حاكم بر ان. محيط بازار شامل عداد خریداران؛میزان پراکندگی مکانی آنها,قدرت: خرید مشتریان.ذوق و سلیقه و نرجیحات آنان.سن,جنس و آداب و رسوم مصرف کنندگان.

صفحه 26:
امحیط عمومی 26 # یعنی شرایط و مقتضیات ثابت و تغییر ناپذیرو غیر قابل کنترل حاکم برعملیات بازاریابی. # از مهمترین متفیرهای محیط عمومی می توان به فرهنگ و عوامل معتوى ماتتد آدات و رسوم: اعتقادات. اررشها: مذهب. زبان: قوانين وا هنجارهاى اجتماعى و تكنولوزى. محيط ناشناخته پوسته خارجی پا قسمت فراکیر محیط الست. عوامل این محیط هنور در بازار مبهم است و ممکن است بر اثر پیشرفتهای فنی,جریانات سیاسی, جنگهاو نزاعهای ملی و بین المللی, اکتشافات علمی و موارد گوناگون دیگری آثار خود را در بازار ظاهر سازند. 2 > 2 ۰ 2 2 ‏ل‎ ‎۰ ‎© ‎۰ ‎4 ‎9 ‎2 ‎a

صفحه 27:
تقسیم بازار و تعیین بازار هدف توان رفتایر جبمابهعررل ات بازارهای مختلف اکندگی بیش از حد خریداران در مناطق مختلف جغرافیایی *تنوع زیاد در نوع نیاز و خواسته خریداران *تنوع زياد در نوع روشهای خرید مصرف کنندگان عوامل موثر در تقسیم بندی بهینه بازاو *از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد. *با توجه به منابع موجود در مسسه, امکان اجرا داشته باشد. ‎Uline‏ خرید بخشهای مختلف بازار قابل اندازه گیری باشد. #خریداران بخشهای مختلف قابل دسترسی باشد. 2 7” 2 ۰ 2 2 ‏ل‎ ‎۰ ‎۰ ‎۰ ‎4 ‎2 ‎2> ‎a

صفحه 28:
معيارها و ضوابط تقسيم بازار الق- تقسيم جغرافيايى در تقسیم بندی بازار بر اساس متغیرهای جغرافیایی, مديران بازاریابی موسسات, بازار را بر حسب واحدهای مختلف جغرافیایی همانند قاره ها,کشورها, استانها, شهرها و امثال آن تقسیم بندی میکنند. ب-تقسیم جمعیتی تقسیم بازار بر پایه عوامل جمعیتی يا به عبارتی جمعیت شناختی به معنی تقسیم آن به بخشهای مختلف بر اساس متغیرهایی همانند سن, جنس, تعداد افراد خانوار و سبک زندگی آنان. شغل, درآمد, نژاد, مذهب, ملیت و میزان تحصیلات و امثال آن می باشد.

صفحه 29:
ج-تقسیم بازار بر اساس عوامل روانی 29 # طبقه اجتماعی: طبقه پایین. متوسط به پایین, متوسط , متوسط به بالاء طبقه بالا # سک زندگی: معتقد. موفق, کوشا و ... * نوع شخصت: مستبد, جاه طلب, مغرور, مقید, اجتماعی, خیرخواه. د-تقسیم بازار بر اساس عوامل رفتاری اوقات خرید مزایای موردانتظار وصعیب مصرف کنیده میزان مصرف میزان وفاداری

صفحه 30:
آالف- استراتژی بازاریابی یکسان (غیرتفکیکی ) شرکتهایی که از اين روش بازاریابی استفاده می کنند, بدون در نظر گرفتن تفاوت بخشهای مختلف بازار, کالا با کالاهای تولیدی خود را در سطح وسیعی برای همه آنها به طور یکسان

صفحه 31:
ب- استراتژی بازاریابی متفاوت (تفکیکی) 31 موّسسات با به کارگیری این روش تعداد معین و مشخصی از بازارها را انتخاب نموده و برای هریک از آنها محصولات مناسب با خواسته ها و انتظارات آنان تولید و عرضه می کنند. از مزاياى اين استراتزى مى توان به افزايش سطح فروش و نيز ش شهرت و معروفيت تجارى مؤسسه اشاره نموده ولى در مقابل هزينه هاى توليد و بازاريابى آن به دمت استفادة ار كانالهاى قتفاوت توزیع, تبلیغات تجاری متنوع و نیز استفاده از روشهای قیمت گذاری مختلف نسبت به سایر روشها بالاست. ۰ a 2 7” 2 ۰ 2 2 ‏ل‎ ‎۰ ‎۰ ‎۰ ‎4 ‎2 ‎© ‎5©

صفحه 32:
1 استراتژی بازاریابی متمرکز (تمرکزی) 32 اين روش براى شركتهاى تازه تأسيس و كوجى كه داراى منابع و امكانات محدودترى هستند. مناسب است, با اتخاد اين استراتزى: يى شركت به جاى اين كه به دنبال سهم كوجكى از يى بازار بزرك باشدءاز معايب اين روش نیز این است که وقتی که شرکت کوچک در بازار يا بازارهای انتخابی خود به مؤفقيت دست مى يابد. شرکتهای بزرگتر دچار وسوسه شده و به بازارهای فوق روی می آورند و به دلیل عدم توانایی رقابت, شرکت موفق کوچک ممکن است دچار ورشکستگی شده و صحنه رقابت را به رقیب قوی تر واگذار نماید. ۰ a 2 7” 2 ۰ 2 2 ‏ل‎ ‎2 ‎۰ ‎۰ ‎4 ‎9 ‎© ‎5©

صفحه 33:
زها و رفتار خریداران سه عنصر لازم برای تقاضا: # نياز له يول اشتياق با توجه به سه عنصر نیاز, يول و علاقه در بازاريابى با جهار نوع بازار زير مواجه هستيم: 1. بازار فعال 2 بازار محتمل 3 بازار بالقوه 4 بازار پنهان

صفحه 34:
1.بازارفعال به بازاری اطلاق می شود که در آن مشتریان هم پول و تسهیلات اعتباری لازم دهم شوروعلاقه و اشتیاق کافی و هم نیاز و احتیاح کالای عرضه کننده را دارندو عملابه خرید کالاهای عرضه شده شركت مورد نظر اقدام من کنند. 2.بلزار محتمل:بازاری که در آن اقراد هم منشتاق خرید کالا بوده و هم به آن کالا نیازمند هستند ولی پول کافی برای خرید کالای عرضه کننده را ندارند. 3.بلزار بالقوه:به بازاری گفته می شود که در آن افراد پول لازم را برای خرید دارند وبه کالا هم نیازمند هستند ولی علاقه و اشتیاق کافی برای خرید کالا در آن زمان یا مکان ندارند. 4.بازار پنهان:بازاری که در آن افراد پول و علاقه لازم را برای خرید کالا دارند ولی در آن مقطع نیازی به محصول مورد نظر ماندارند. ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵

صفحه 35:
هفت 0 بازاریابی مصرف کنندگان اعم از مصرف کنندگان بالفعل,بالقوه,محتمل و پتهان چه کسانی هستند؟ ‎Occupants‏ افراد در بازار به دتبال خرید چه کالا یا کالاهایی هستند. یعنی موضوع خرید آنها چیست؟ ‎Objects‏ مصرف کنندگان در بازار. با چه هدف یا اهدافی کالاها را می‌خرند؟ 60۵۷۵5هز0 چه افراد یا سازمانهایی در بازار به دتبال خرید کالاها هستند؟ عههتاهتتمهوءه عملیات خرید مصرف کنندگان چگونه است و آنها به چه طریقی اقدام به خرید می کنند؟ Operations occasions ‏افراد چه موقع و در چه موقعیتهایی در بازار اقدام به خرید می نمايند؟‎ مصرف کنندگان در بازار از کجا و کدام فروشگاهها خرید می کنند ؟ ‎Outfits‏

صفحه 36:
5 ted ٩ ۵ تسا ‏منظور از سهم بازار بخشی از کل بازار‎ ‏ک موسسه مورد نظر ما انرا به خودش‎ اختصاص داده و برنامه هاي بازاریابی خود را در راستای رفع نیازهای آن بخش تهیه,

صفحه 37:
میخته های بازاریابی آمیختههای بازاریابی

صفحه 38:
)4مشترى "راه حل مشترى (دمقتاهة #عسماقنه) "هزینه مشتری (0ده» ععصهاعده) سود و آزمایش مشتری»660:::0)) "ارتباطات (دمنامء‌نصهههع) 42 فروشندم ‎(Product) gare‏ قیمت ‎(Price)‏ پیشبرد فروش (دمتامصهء۳) مکان توزیع ‎(Place description)‏ ۵ هه هه هه

صفحه 39:
‎wh Ll sk aise‏ برای خدمات ‎Fines ‎err ‏سوبس‎ A | ‏8,0 ‏اند د مما | بدني فح .| ره ‎dee | bookie oe‏ ‎ ‏قلي اموي ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 40:
شن بازاریابی 40 روشی است عینی و سیستماتیک به منظور توسعه و ایجاد (جمع آوری, طبقه بندی و تجزیه و تحلیل ) اطلاعات برای فرآیند تصمیم گیری مدیران الاباك فرآيند تحقيقات بازاريابي . ‎Set oh ala 3 tsa |‏ تهیه طرح تحفیق ‏5 شامل جم‌آوری و اد بامنظور ‏گزارش یافته‌ها تجزیه و تحلیل داده‌ها جمع‌آوری اطلاعات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏| ۵اه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵۵۵ ۵۵ ۵۵ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 41:
ت بازاريابى آمروزه به منظور بررسی نقش تحقیقات بازار در تصمیم گیری های مدیران از مدل شش مرحله ای های به نام مدل 350105 همانند ترتیب زیر استفاده می نمایند: (... Definition) cuo 48 L ‏تعریف مسئله‎ " 1 تعیین عوامل قابل کنترل و غیر ‎.Hlection) JpuS U6‏ ( (collection) alogs po ‏آوری اطلاعات‎ Ror © 4 مشخص كردن بهتر كزينه ‎(Identification)‏ ‎١‏ توشعه و اكرات طبع بازاريانت ا 1م ارزيابى تصميم و فرآيند تصميم كيرى (دمةمنتهع. ) ‎"۲۲2217 ‎ ‎ ‎

صفحه 42:
چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابعور تعریف خلاقیت:خلاقیت عبارت است از به کار گیری توانائیهای ذهنی برای ایجاد یک فکر و یا یک مفهوم جدید. تفاوت خلاقیت و نوآوری و اختراع: ۲ 8 خلاقیت یعنی ارایه چیزی نو, در حالیکه نواوری به معنی کاربرد همان چیز نو ایجاد شده و ارایه شده می باشد. 8 افتراع - فلاقیت + نواوري 8 بطور کلی در بازاریابی, خلاقیت و نوآوری که در قالب استفاده از فرصتهای سود آور مطرح می شود به سه شکل در مورد کالاها خودش را نشان می دهد: | ۵اه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵۵۵ ۵۵ ۵۵

صفحه 43:
اشکال خلاقیت و نوآوري 43 * * توليد محصولات يا ‎all‏ خدماتی که در بازار كمياب شده اند. # تولید کالاها و خدمات غير كمياب با روشهاى نوين و امتيازات بيشتر. سابقه.

صفحه 44:
*مرحله طراحی وایجاد محصول *مرحله معرفی آن به بازاریابی #مرحله رشد و پیشرفت *#مرحله بلوغ و اشباع #مرحله کاهش و افول

صفحه 45:
مرحله طراحي و ایجاد محصول 45 دراين مرحله,شرکت قرآیند هقت مرحله آی قبل که لازمه تولید یک محصول من ‎wo we wil‏ کند,لذا میزان فروش و سود صفر است,چون هنوز کالا به بازار عرضه نشده آست وتا موقعی که محصول به تولید تهایی ترسنده است هر لحظه به هزینه های سرمایه گذاری افزوده می گردد. مرحله معرفت در این مرحله, محصول وازد بازار هدف می:شود و در معرض دید مرف کنندگان: قرار می گیرد. از مشخصه های ویژه مرحله معرفی کالا به بازار می توان به موارد زیر اشارهتتمود پایین بودن میزان فروش به دلیل عدم شناخت کافی مصرف کنندگان از کالای جدید. زیان دهی محصول و یا حداکثر,سودآوری بسیار پایین آن, به دلبل پایین بودن سطح فروش و بالا بودن هزینه ها تیاز به متایع مالی و نقدینگی زیاد جهت جذب واسطه ها و نمایندگی های توزیع کالا و تیز افزایش سطح موجودی. ۱ بالا بودن هزینه های تبلیغاتی ,مخصوصاً تبلیغات آگاهی دهنده و انگیزشی به منظور شناخت و مصرف كالاء

صفحه 46:
امشخصات مرحله رشد 8افزایش سریع فروش بخاطر اطلاع و آگاهی مصرف کنندگان جدید از وجود محصول و خواص و ویژگیهای آن. هاافزايش نسبى سود به جهت رشد میزان فروش محصول اهاافزايش تعداد رقبا و رقابتی شدن بازار محصول #گسترش بازار به دلیل تولید محصول با خواص و ویژگیهای جدیدتر توسط خود شرکت و رقبا موجود. هه هه هه 0۵۵

صفحه 47:
مرحله بلوغ 47 از ويزكى هاى بارز مرحله بلوغ يا اشباع مى توان به موارد زير اشاره نمود: كاهش رشد فرو ش محصول به ذليل اشباع بازار. بالا رفتن حجم موجودى شركت و نهايتا افزايش هزينه هاى آنبارداری: تشدید رقابت به دلیل زیاد بودن موجودیهای جنسی شرکتها و تلاش وسیع تر هریک از آنها به منظور فروش بیشتر. کاهش قیمت کالاها برای جذب مشتریان بیشتر و مقابله با رقبا افزايش هزینه های تبلیغاتی شرکتها و تشدید فعالیتهای پیشبرد فروش. "۲۲2217

صفحه 48:
مرحله افول از ویژگیهای بارز اين مرحله مى توان به موارد زیر اشاره نمود: کاهش میزان و حجم فروش به پایین ترین سطح خود که این مقدار می تواند صفر هم باشد کاهش شدید سود شرکت به تبعیت از کاهش میزان فروش. خارج شدن تعدادی از رقبا ضعیف از بازار به جهت زیان دهی محصول *کم شدن ‎culled par‏ رقبا باقیمانده. هه هه ۵۵۵۵۵۵۵۵

صفحه 49:

صفحه 50:
ترس از شکست و انتقاد *عدم اعتماد به نفس ‎wa bai‏ همرنكى *عدم تمرکز ذهنی

صفحه 51:
ريشه و اساس خلاقیتها و نوآوری ها ‎Substitute®‏ - بايلزينى 09 - ترکیب 2 - متاسشرین ‎within s- Modify (Magnify) ® ‏هک گیری رک پر مر‎ - ۳ 10 ©1121: 1155© 3» -Eliminate® ‎Li,i,t ;-,- Rearrangement (Reverse) ® ‏معلوسسرين‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 52:
مقدمه ای بر 11312 [- 11812 بسرگرفته از حروفاولکلماندر عبايتريسي Teoriya Resheniya Izobrototelskikh — zadatch برخي صاحب نظران . .11812 را اين چنین تعریف مي کنند: 2 عبر تاسساز نوعو ویکرد اساگووبتمي‌سولي‌عالبدلعانه مس اف نی‌هفلورلنه.

صفحه 53:
TRIZ ‏قوانین‎ جداسازي استفراج کیفیت موضعي عدم تقارن ترکیب کردن ( ادغام کردن ) جامعیت تو در تو بودن عامل تعادل و توازن مقابله ي پیشاییش هم پتانسيلي معكوس كردن

صفحه 54:
قوانین 1۲1312 4. كروي سافتن 15 6 . عملکرد تاقص , بیش از مد یا مازاد 17. مركت به يعدي جديد 18. مركت به ارتعاش مكانيكي 19 . عملكرد دوره اي 0. تداوم كلش مفيد 1. حمله سريع 2. تبديل ضر يه سود 14-23 غورد 4. واسطه و ميالبي 25. واسطه خدمت دهي يه فود 6. كبي كردم 27. استفاده از جسم ارزآح.

صفحه 55:
قوانین 1۲1312 . تعويض یک سیستم مكانيكي . استفاده از ساختار ينوماتيك يا هيدرو ليك . يرده هاي انعطاف يذيريا يوسته هاي نازك . استفاده از ‎AMAL‏ ‏. استفاده تعویض رنک . هم جنس و همگن سازي رد کردن و باز سازي قطعات . تفییر خواص فيزيكي و شيميايي یک جسم از اط حرارتي. . استفاده از اكسيد کننده های قوی . محيط بى اثر . مواد مركب. .ووه هه

صفحه 56:
ل کتاب مدیریت بازاريابي فیلیپ کاتلر ل کتاب مدیریت بازاريابي 3 استاد

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
13,500 تومان