سایر رویدادها

مدیریت بحران، اتاق بحران و سیستم فرماندهی حادثه

modiriate_bohran_otaghe_bohran_va_systeme

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت بحران، اتاق بحران و سیستم فرماندهی حادثه”

مدیریت بحران، اتاق بحران و سیستم فرماندهی حادثه

اسلاید 1: مدیریت بحران ، اتاق بحران و سیستم فرماندهی حادثهارائه دهنده:سيدعباس جزايريرئيس پژوهشكده سوانح طبيعي و مركز آموزش عالي علمي كاربردي

اسلاید 2: تعريف بحرانبحران به هرگونه حادثه‌اي اطلاق مي‌شود كه به جان يا مال انسان آسيب برساند و نياز به اقدام فوري و فوق‌العاده داشته باشد.

اسلاید 3: مديريت بحرانفرايند برنامه‌ريزي و اجرا توسط نهادهاي دولتي و غيردولتي براي پيشگيري و كاهش اثرات بحرانها ، ايجاد آمادگي‌هاي لازم براي مقابله ، مقابله در حين وقوع بحران و بازسازي پس از بحران

اسلاید 4: اهداف عمده مديريت بحراننجات جان انسانهاارايه خدمات به آسيب‌ديدگانمحدود كردن آسيبهاي و خسارات بعدي به مردم و امكانات و تجهيزاتايجاد امكانت و محيط امن براي كاركنان و مسؤولان مديريت بحرانبازتواني و بازسازي تا رسيدن به وضعيت عادي

اسلاید 5: ويژگيهاي مديريت بحرانتشويق مشاركت داوطلبانه مردم در آمادگي، امدادرساني، بازسازي و عادي سازيجهت گيري به سوي عملوقوف به نياز آسيب ديدگانتشويق مديريت مستقل و ابتكار در عملياتتوسعه عمليات مقابله با بحران و آمادگيدستيابي به بهره‌وري در اثر توجه به نيازهاي كاركنانتوجه به ارزشهاي رهبران و مردماستفاده از اطلاعات مناسبسازمان ساده با تعداد كاركنان اندكغير متمركز بودن عملياتاحترام به آداب وسنن اجتماعي، فرهنگي و محلي

اسلاید 6: مراحل مديريت بحرانپيشگيري و كاهش اثرات: كاهش احتمال وقوع يا اثرات ناشي از بلاياآمادگي: برنامه‌ريزي و پژوهش، آموزش و مانورمقابله:ارايه خدمات اضطراري بلافاصله پس از وقوع بحرانبازسازي: بازگرداندن جامعه به حالت عادي و نه لزوماٌ حالت پيش از بحران

اسلاید 7: عناصر اصلي مديريت بحران استانداردسيستم فرماندهي حادثههماهنگي بين سازماني و چند سازمانيسيستم مشاركتي چند جانبهحوزه عملياتي

اسلاید 8: تعريف اتاق بحرانمكاني براي تمركز بخشيدن به فعاليتهاي مديريت بحران بر اساس اصول مديريت جامع بحران مكاني براي هماهنگي فعاليتهايي كه در تمامي مراحل بحران مورد استفاده قرار مي‌گيرد

اسلاید 9: هدف ايجاد اتاق بحران تمرکز فعاليتهاي مرتبط با حوادث و سوانح غيرمترقبه با در نظر گرفتن تمهيدات خاص معماري و فراهم آوردن تجهيزات و امکانات مناسب و مورد نياز در آن تا مديران در شرايط وقوع بحران بتوانند در اين مكان امن گرد هم آمده و به تحليل شرايط موجود بپردازند و هماهنگي‌هاي ضروري را به منظور كنترل سريع بحران انجام داده و دستورات لازم را صادر نمايند.

اسلاید 10: سطح بندي اتاق بحران صحنه حادثهاتاق بحران محلياتاق بحران منطقه عملياتياتاق بحران استاناتاق بحران ملي

اسلاید 11: ويژگي‌هاي خاص اتاق بحران الف- خودکفائيب- امنيت و ايمني ج- استقرار تجهيزات خاص د- طراحي مناسب معماري و معماري داخلي هـ- فعاليت دايمي ساختمان و قابليت دسترسي در تمامي شرايط براي مديران و کارکنان مرتبط

اسلاید 12: مطالعات اتاق بحرانتعيين استانداردهاي سازماني و مديريتي اتاق بحرانتدوين برنامه عملياتي و سامانه فرماندهي اتاق بحرانتدوين چك ليست‌ها، شرح وظايف، دستورالعملها و ساير مستندات مورد نياز اتاق بحرانتعيين نيازمندي‌هاي نرم‌افزاري اتاق بحران

اسلاید 13: ويژگيهاي مکانيتا حد امكان از گسل هاي فعال احتمالي به دور باشد. در مسيل هاي طبيعي و غير طبيعي قرار نگيرد. در مجاورت مراكز حاوي مواد آلوده كننده قرار نگرفته باشد. در مناطقي كه داراي روانگرايي هستند، واقع نشده باشد. در زمين هايي با مقاومت پايين و با خاك دستي قرار نگيرد. در مناطقي كه سطح آبهاي زيرزميني بالاست قرار نگيرد. به دور از ساختمان هاي بلند باشد ( به دليل امكان سقوط اين ساختمان ها و ايجاد آوار و گرد و غبار در محل در اثر حوادث غيرمترقبه ). در مجاورت مسيرهاي اصلي ( بزرگراه ها ) شهر قرار داشته باشد و يا به راحتي به توان به آن دسترسي پيدا كرد. در مناطق پرتراكم شهر ( تراكم جمعيتي و ساختماني ) قرار نگيرد. در نقاط كور مخابراتي و ارتباطي قرار نگيرد. تا حد امكان فضاهاي خدماتي حمايت كننده در اطراف آن وجود داشته باشد.

اسلاید 14: طراحي سيستم اطلاعات و ارتباطاتتأمين ارتباطات داخلي ايجاد روند مناسب چرخه اطلاعات (پردازش، اطلاع‌رساني به مديران و بازگشت دستورات از مديران) تأمين سيستم بانك‌هاي اطلاعاتي تأمين ارتباطات با خارج از ساختمان دريافت ارتباطات و اطلاعات از خارج از ساختمان نمايش اطلاعات وارده و تجهيزات سمعي و بصري (1)ارتباطات و اطلاعات ارسالي از محل حادثه(2)ارتباطات و اطلاعات ارسالي به محل حادثه (3)ارتباطات و اطلاعات از مجامع بين‌المللي و منابع ماهواره‌اي و NGO ها و شبكه‌هاي خبري راديو و تلويزيون و مراكز پيام مشترك مثل 110 و 125 و ...(4)ارتباطات و اطلاعات به منابع خبري، راديو و تلويزيون، جهاني و ... بعنوان اطلاع‌رساني (5)ارتباطات و اطلاعات به مراكز تصميم‌گيري كشوري مثل وزارت كشور، سازمان‌هاي مرتبط (6)ارتباطات و اطلاعات ساير نهادها و مراكز سيستم‌هاي كامپيوتري مثل GIS

اسلاید 15: نمودار ارتباطات فضايي اتاق بحران ورودي و اطلاعاتدبير ستادمنشي و انتظاررييس ستادمعاونتمعاونتمعاونتتأسيسات و مخازناداريخدماتحفاظت فيزيكيرابطاتاق رپرتاژگروههاي تخصصيسالن فرماندهياطلاعات و ارتباطاتپذيراييپذيرايينمازخانهآشپزخانهاستراحتاستراحت

اسلاید 16: عملكردهاي اتاق بحران الف- در شرايط عاديآمادگي و آموزش پيشگيري و کاهش اثرات ب- در شرايط وقوع بحران پاسخگويي و مقابلهكنترل سريع بحران ج- در شرايط پس از بحرانبازسازي

اسلاید 17: نيازهاي عملكردي اتاق بحراناتاق بحران در هر حادثه اي كه نياز به هماهنگي بيش از 2 سازمان دارد بايستي فعالاين مركز بايستي بتواند در عرض 60 دقيقه فعال شود و قابليت تداوم فعاليتها را در تمامي شرايط دارا باشددسترسي ايمن به آن بايستي فراهم شوداتاق بحران محل اصلي جمع‌آوري و انتقال اطلاعات درست به رسانه‌ها و مردم است

اسلاید 18: C4I فرماندهي کنترل ارتباطاتهماهنگیخلاقیت

اسلاید 19: اتاق بحرانیکی از ضرورت های ايجاد اتاق هاي بحران، هماهنگ نمودن منابع و اطلاعات حادثه براي مديريت استاتاق بحران بايستي اطلاعات سانحه را دريافت، پردازش و نمايش دهد تا امكان تصميم گيري براي مديران فراهم شوداتاق بحران بايستي منابع بحراني را گردآوري، اولويت بندي و منظم نموده و هدايت نمايد.اتاق بحران بايستي فرايند تصميم گيري، ارتباطات، هماهنگي و همكاري را براي مديران تقويت نمايد.

اسلاید 20: داده هاي استانيسوانح بوقوع پيوستهمشخصات عموميمشخصات جغرافيايمشخصات جمعيتيمشخصات اقتصاديمشخصات اجتماعيشريانهاي حياتيزيرساختهامروري بر ساختار و محتواي بانك اطلاعاتداده هاي شهريمشخصات عموميمشخصات جغرافياييمشخصات جمعيتيمشخصات اقتصاديمشخصات اجتماعيمشخصات زمين شناسيمشخصات زيست محيطيمراکز آسيب پذير شهريمشخصات کالبدي شهرخدمات ويژه شهريداده هاي مديريت بحرانداده هاي سازمانيداده هاي استانهاي معينداده هاي ستادهشدار و اطلاع رسانيكارگروه ها:آمادگي پيشگيری و مديريت مخاطراتآموزش امداد و نجاتبهداشت و درمانحمل و نقلتامين مسكنمخابرات/ ارتباطاتسوخت رساني و مواد نفتيدامداري و كشاورزيآواربرداري و تدفينبرقآب و فاضلابصنعت و معدنبازسازي

اسلاید 21: مروري بر ساختار و محتواي بانك اطلاعات

اسلاید 22: فرم هاي جمع آوري اطلاعاتحداقل براي هر دسته داده يك فرم مجزا (300 فرم)تهيه فرم هاي متحد الشكلسهولت در تكميل فرم هاارائه راهنماي تكميل فرم هاارائه واژه نامه بانك اطلاعاتارائه فرم هاي ضميمهارائه فرم نظر سنجيمروري بر ساختار و محتواي بانك اطلاعات

اسلاید 23: مزاياي بانك اطلاعات مديريت بحرانمشخص كننده كمبودها و نواقص ارگانها و سازمانهاي مختلفپوشش دهنده اهداف مديريت بحران در سطح استاني/ مليقابل استفاده براي مديران تصميم‌گير در سطح استان/ كشور در برنامه‌ريزيهاي مربوطكمك در تهيه برنامه‌هاي آمادگي و عملياتيتهيه برنامه‌هاي مديريتي و روابط بين سازماني با توجه به امكانات هركدام از سازمانهاامكان پيش بيني مناطق مستعد سانحه و مناطق آسيب پذيرارزيابي خسارات و تلفات وارده در سالهاي مختلفهمچنين در نرم افزار بانك اطلاعاتي، اطلاعات مربوط به سوانح طبيعي شايع در سطح كشور ( زلزله، سيل، سرمازدگي و خشكسالي، يخ بندان، لغزش زمين، آتش سوزي، باد و طوفان، بهمن) لحاظ شده است.

اسلاید 24: بانك اطلاعات مديريت بحران

اسلاید 25: ساير ويژگي‌هاي نرم افزارسهولت تكميل و وارد كردن داده ها، ارائه راهنماي تكميل، واژه نامه، ...قابليت نصب بر روي شبكهقابليت به روز شدن داده‌ها و اطلاعات و پشتيباني آنامكان جستجو و گزارش‌گيري اطلاعات خاص و هدف دارامكان جستجو و گزارش‌گيري اطلاعات مربوط به سانحه خاصامكان گزارش‌گيري كلي و جزيي براي مديران سطوح مختلف و كارشناسان فنيتوجه به نكات امنيتي مورد نياز در بانك اطلاعاتي مجموعه اطلاعات موجود در اين بانك فراتر از اطلاعات سيستم مديريت بحران بوده و در ساير موارد نيز مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

اسلاید 26: بانك اطلاعات مديريت بحران

اسلاید 27: بانك اطلاعات مديريت بحران

اسلاید 28: تصوير يكي از فضاهاي مجاور سالن اصلي اتاق بحران مركز عمليات‌ شرايط اضطراري واشينگتن

اسلاید 29: تصويري از فضاي سالن اتاق بحران

اسلاید 30: تصويري از آشپزخانه و چاي‌خوري مركز مديريت عمليات شرايط اضطراري واشينگتن

اسلاید 31: تصويري از واحدهاي كاري كاركنان مركز مديريت عمليات شرايط اضطراري واشينگتن در خارج از اتاق بحران (بخش‌هاي اداري)

اسلاید 32: مركز مديريت عمليات شرايط اضطراري نيويورك

اسلاید 33: تصاويري از فضاهاي داخلي اتاق بحران مركز مديريت شرايط اضطراري نيويورك

اسلاید 34: تصاويري از فضاهاي داخلي اتاق بحران مركز مديريت شرايط اضطراري نيويورك

اسلاید 35: تصويري از سالن كنفرانس واحد فرماندهي

اسلاید 36: يكي از بخش‌هاي واحد پردازش اطلاعات مركز

اسلاید 37: بخشي از تأسيسات مركز امداد و نجات استكهلم

اسلاید 38: تصويري از سالن اصلي مركز (مشابه فضاي برنامه‌ريزي اتاق بحران) استكهلم

اسلاید 39: اتاق بحران ميشيگان

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43:

اسلاید 44: سامانه فرماندهی حادثه Incident Command System

اسلاید 45: مفاهيم اوليهروشي براي فرماندهي، كنترل و هماهنگي كليه منابع در حوادث مختلفنوعي ابزار مديريتي شامل فعاليتهاي سازماندهي افراد، تسهيلات، تجهيزات و ارتباطات در سوانح استفاده از ساختار فرماندهي واحد و يكپارچه حوزه مديريتي قابل كنترل اماكن با تجهيزات و امكانات ساختار با سلسله مراتب مشخص داشتن مافوق واحد استفاده از واژگان مشترك در ساختار سازماني داراي ساختار با تشكيلات مدولار داراي ارتباطات منسجم و هماهنگ داراي سيستم جامع مديريت منابع داراي سيستم برنامه ريزي عملياتاصول و ويژگيهاي ICSتعريف ICS

اسلاید 46: سازمان ICS دايرهقسمت / گروه)Branch) دايره گروهگروهتيمهای اضطراری / ستادواحد منابعواحد شرائط و وضعيتواحد اعلام/ اتمام حالت بسيج عموميواحد بايگاني و مستندسازي واحد ثبت زمان كاريواحد امور قرارداد و خريدواحد برآورد خسارتواحد حسابداريدايره خدمات ارتباطات سلامت امور تغذيهدايره پشتيبانی تامين و تدارک تجهيزات و امکاناتپشتيبانی زمينیفرماندهیبخش عملياتيبخش لجستيک و پشتيبانیبخش برنامه ريزی بخش اداری/مالیاطلاع رسانی و روابط عمومیايمنیهماهنگیواحد متخصصين فنی

اسلاید 47: امكانات و تجهيزات ICS مقر فرماندهي حادثه در صحنه (ICP)پايگاه اصلي ‌‌}نيروها و تجهيزات و تداركات (ضروري)‍‍‍{ (Incident Base)ناحيه سازماندهی (محل نيروها و تجهيزات آماده اعزام) (Staging Area)كمپ هاي اسكان (Camp)محل فرود هليكوپتر و سوخت گيري ( HELISPOT & HELIBASE)SHBC

اسلاید 48: برنامه عملياتي حادثهسازماندهيتشريح وضعيت نيروها و امكانات موجودتقسيم و واگذاري تجهيزات و نيروها متناسب با وضعيت و تخصيص وظايفامكانات (نظير نقشه ها، منابع موجود در دسترس)برنامه عملياتيتشريح وضعيتفرمسازماندهيفرمواگذاري تجهيزات و نيروها متناسب با وضعيتفرم

اسلاید 49: برنامه فعال سازياهداف عملياتيسازمانتاكتيكها و تخصيص هاامكانات پشتيبانيچهار مولفه اصلي در نوشتن برنامه فعال سازيفرمهاي برنامه فعال سازي فرمهاي عملياتي فرمهاي ثبت و بايگاني

اسلاید 50: محدوده مديريتمحدوده مديريت: 7 -1 نفرفرماندهبخش عمليات بخش لجستيک و پشتيبانی بخش برنامه ريزی بخش اداری/مالیاطلاع رسانی و روابط عمومیايمنیهماهنگی و ارتباطات

اسلاید 51: مسئوليتهاي متعارفگرفتن ليست وظايف از سازمان مربوطهآوردن وسايل و تجهيزات لازم براي انجام كارتحويل گرفتن نيروها و امكانات و ثبت اسامي افرادپيروي از برنامه هاي ارتباطي و استفاده از عناوين مناسباطمينان از فهم كامل مسئوليتهاي محوله

اسلاید 52: مسئوليتهاي متعارف (ادامه)پيدا كردن تجهيزات لازم براي شروع كار و استقرار در محل كاريسازماندهي و نت برداري و گام بندي وظايف محولهنوشتن فعاليتهاي انجام شده در پايان روز كاري و ترك محل كارتحويل تمام مدارك و مستندات و بايگاني به مافوق، قبل از ترك محل كارترك محل كار، مطابق برنامه

اسلاید 53: اصول و مفاهيم اوليه ICS

اسلاید 54: پنج مولفه اصلي مديريت ICSفرماندهعملياتلجستيک و پشتيبانیبرنامه ريزیاداری/مالیفرماندهبخش عملياتبخش لجستيک و پشتيباني بخش برنامه ريزی بخش اداری/مالیاطلاع رسانی و روابط عمومیايمنیهماهنگی و ارتباطات

اسلاید 55: مديريت هدف گراترسيم اهداف كليانجام دستورالعملهاي تاكتيكيانتخاب استراتژي مناسبمشخص كردن اهداف عملياتي حادثهفهم سياستها و دستورالعمل ها

اسلاید 56: (Unity of Command) داشتن مافوق واحدفرماندهبخش عملياتبخش لجستيک و پشتيباني بخش برنامه ريزی بخش اداری/مالیاطلاع رسانی و روابط عمومیايمنیهماهنگی و ارتباطات

اسلاید 57: سلسله مراتب فرماندهي (Chain of Command)فرماندهبخش عملياتبخش لجستيک و پشتيباني بخش برنامه ريزی بخش اداری/مالیدايرهدايرهگروهاطلاع رسانی و روابط عمومیايمنیهماهنگی و ارتباطات

اسلاید 58: (Transfer of Command)واگذاري فرماندهيدر نظر گرفتن و داشتن افراد شايسته ديگري براي واگذاري فرماندهيتغييرحوزه استحفاظي يا سازماني در سطح فرماندهي نياز به مقدمات قانوني يا اعمال مديريت در سطح عالي دارد.تجديد نيرو و جايگزيني با نيروهاي تازه نفس در حوادث گسترده و يا با مدت طولاني

اسلاید 59: در حالت فرماندهي چند حوزه اي موارد زير را بايد مد نظر داشت:داشتن برنامه عملياتي هماهنگ و واحد براي حادثهداشتن يك مدير بخش عملياتيداشتن يك مقر فرماندهي حادثه

اسلاید 60: محدوده مديريتهر مديری توانايی نظارت و کنترل 3 تا 7 نفر را دارد.فرماندهبخش عمليات بخش لجستيک و پشتيبانی بخش برنامه ريزی بخش اداری/مالیاطلاع رسانی و روابط عمومیايمنیهماهنگی و ارتباطات

اسلاید 61: اصطلاحات و واژگان رايجاجزاء سازمانيعناوين رده هاي مديريتيمنابعامكانات و تجهيزات و پايگاهها

اسلاید 62: مسئوليت پرسنلداشتن ليست ثبتگزارش به يك نفر به عنوان مافوقواحد گزارش وضعيت منابعفهرست وظايف هر قسمت/گروهدفتر گزارش هاي روزانه

اسلاید 63: سيستم ارتباطي منسجمسيستم سخت افزاري انتقال اطلاعاتبرنامه و پلان براي ارتباطاتروشهاي استفاده و نحوه و فرآيند انتقال اطلاعات

اسلاید 64: مديريت منابع منابع واحد (Single Resource )نيروهاي ستادي (Task Force)تيمهاي ضربت/ همسان (Strike Team)

اسلاید 65: برنامه عملياتي- فعال سازي حادثه هدف فراخوان پرسنل مديريتي مناسب و توانمند براي كنترل و مديريت حادثه شفاهي يا كتبي

اسلاید 66: استفاده از برنامه عملياتي حادثه در چه مواردي نياز است:حادثه دو يا چند حوزه استحفاظي را تحت تاثير قرار داده است.مديريت حادثه نياز به انتقال به سطح عملياتي بعدي دارد يا چند شيفت مختلف كاري را شامل مي شود. نياز به فعال سازي قسمت جزيي يا كامل ICS مي‌باشد.

اسلاید 67: (تكميلي) ICS ساختار

اسلاید 68: ساختار سازمانيفرماندهيعمليات لجستيك و پشتيباني برنامه ريزي اداري/ماليروابط عمومي و اطلاعاتايمنيهماهنگي و ارتباطاتدايرهدايرهدايرهدايرهقسمت/گروهمنابعواحدمديررئيسسرپرست/ سرگروهمسئولفرماندهمعاون

اسلاید 69: روشهاي اعمال فرماندهيفرماندهي يك حوزه (فرمانده)فرماندهي چند حوزه (گروه فرماندهي)

اسلاید 70: انواع فرماندهيفرماندهي يك حوزه (فرمانده) حادثه يك حوزه استحفاظي را تحت تاثير قرار داده است .فرماندهي چند حوزه (گروه فرماندهي) حادثه چند حوزه استحفاظي را تحت تاثير قرار داده است.بهبود انتقال اطلاعات بين سازمانهاي درگيرايجاد يك روش منسجم و متمركز براي مديريت حادثهكاهش يا حذف تداخل وظايف و مسئوليتهاهدفمند كردن و بهينه كردن تلاش سازمانهاي مختلف

اسلاید 71: موارد كاربرد اصطلاحات ICS اجزاء سازمانيعنوان مديريتيامكانات و تجهيزاتمنابعمديردايره عمليات S

اسلاید 72: جانشين فرماندهانجام وظايف خاص محوله توسط فرمانده حادثه پشتيبان و نقطه اتكاء فرماندههمكاري و ارائه مشاوره به سازمانهاي خارج حوزه استحفاظي همكار در حادثه

اسلاید 73: پرسنل فرماندهيروابط عمومي و اطلاع رسانيايمنيارتباطات و اطلاعاتفرماندهيمعاونتفرماندهروابط عمومي و اطلاع رسانيايمنيارتباطات و اطلاعات

اسلاید 74: ستاد فرماندهيعملياتبرنامه ريزيلجستيك و پشتيبانياداري/ ماليعمليات لجستيك و پشتيباني برنامه ريزي اداري/ ماليمدير

اسلاید 75: بخش عملياتهدايت و كنترل عمليات تاكتيكيتوسعه سازماني در صورت لزومساختار سازماني مي تواند شامل رده هاي زير باشد:تيمهاي اضطراري، تيمهاي ستادي، منابع به تعداد محدودناحيه سازماندهیبخش عمليات هواييدايره، قسمت، گروه

اسلاید 76: ناحيه سازماندهیمحل استقرار منابع قابل استفادهمي تواند چندين عدد باشد.گزارشات اين بخش به فرمانده حادثه يا مدير بخش عملياتي داده مي شود.قابل دسترسي در حداقل زمان ممكن هستند.محل آنها ممكن است عوض شود.

اسلاید 77: بخش برنامه ريزي اطمينان از وضعيت مناسب و كارآيي منابعاطمينان از شرائط و وضعيت تهيه برنامه فعال سازيتهيه مستندات و اطلاعات حادثهتهيه برنامه اتمام حالت بسيج عموميمحل اصلي استقرار نيروهاي فني و متخصص

اسلاید 78: بخش لجستيك و پشتيبانيارائه خدمات و پشتيبانيداراي 6 فعاليت اصليدو دايره در صورت لزوم

اسلاید 79: واحدهاي اصلي بخش لجستيك و پشتيباني واحد ارتباطاتواحد درمان و پزشكيواحد امور تغذيهواحد تامين و تداركاتواحد وسايل و امكاناتواحد پشتيباني زميني

اسلاید 80: ساختار بخش لجستيکارتباطاتدرمان و پزشكيامور تغذيهتدارك و تامين امكاناتواحد پشتيباني زمينيلجستيکخدماتپشتيباني

اسلاید 81: واحد اداري/ ماليپايش و نظارت بر هزينه‌هاثبت و ضبط اسناد‌ ماليتهيه و تنظيم قراردادهاثبت زمان‌كاري

اسلاید 82: توسعه سازمانايجاد و استقرار مقر فرماندهي حادثهتعيين نيازهاي سازمانيلحاظ نيازهاي پرسنل فرماندهيپايش و نظارت بر محدوده مديريتجايگزيني و حذف اجزاء سازماني در صورت لزوماجتناب از تلفيق رده‌هاي سازماني

اسلاید 83: انتقال و واگذاري فرماندهياستفاده از اصطلاحات مناسب سازمانيمقر فرماندهي حادثه ايجاد شدهانتقال و واگذاري حضوري و رو به روارائه خلاصه گزارش توسط فرمانده تحويل‌دهنده پستقبول كردن و پذيرفتن شخص جديد بعنوان فرماندهاطلاع رساني هاي لازمه در اين مورد

اسلاید 84: خلاصه گزارش فرماندهوضعيت و شرائط موجوداهداف و اولويتهاساختار سازماني موجودمنابع تخصيص يافتهمنابع سفارش داده شده و در راهپايگاهها و امكانات و تسهيلات ايجاد شدهبرنامه ارتباطيپيش بيني ها، ملاحظات و پيامدها

اسلاید 85: پايگاهها، امكانات و تسهيلات

اسلاید 86: مرور مطالبمقر فرماندهيپايگاه اصلي ناحيه سازماندهیكمپ هاي اسكانفرودگاه هليكوپتر و محل سوخت گيريفرودگاه موقتي هليكوپتر سايرSBC

اسلاید 87: عوامل موثر در ايجادشرائط حادثهطول زمان لازم جهت ايجاد و استقرارهزينه ايجاد و استقرارشرائط محيطي

اسلاید 88: مقر فرماندهيمحل تصميم گيريهاي اصلييك مقر براي هر حادثهممكن است در نزديكي ساير پايگاه ها و امكانات باشدمعمولاً، محل آن تغيير نمي‌كند و ثابت است

اسلاید 89: توسعه مقر فرماندهيچندين سازمان مسئول حادثه، همكار در UC باشند. حوادث با دوره زماني طولانينياز به وجود مركز ارتباطات سر صحنه حادثهشرائط حادثه نياز به برنامه ريزي جداگانه اي دارد.شرائط حادثه نيازمند ايجاد رده ها و موقعيتهاي جديد در ساختار ICS است.

اسلاید 90: مشخصه‌هاي مقر فرماندهي حادثهيك مقر براي هر حادثهمركز ارتباطات در مجاورت يا نزديكي مقر فرماندهي حادثه مي تواند واقع باشد.محل صدور دستورات فرماندهي مقر فرماندهي ممكن است در مجاورت ساير پايگاهها و اماكن (پايگاه اصلي، ناحيه سازماندهی، و ...) باشد.

اسلاید 91: مشخصه‌هاي مقر فرماندهي حادثه (ادامه)محل برنامه ريزيداراي فضاي كافي براي انجام كار پرسنلداراي امكانات نشان دهنده وضعيت منابع و شرائط موجودمحل استقرار نمايندگان سازمانهاي مسئول معمولاً داراي محل ثابت

اسلاید 92: مشخصه‌هاي محل ايجاد مقر فرماندهي حادثهمحلي به دور از سرو صدادور از منطقه خطرمشرف به محل حادثه امكان توسعه در حالت پيشرفت حادثه

اسلاید 93: مشخصه‌هاي محل ايجاد مقر فرماندهي حادثه (ادامه)داراي امنيت و ايمني و امكان كنترل دسترسيبه راحتي قابل شناسايياعلام و اطلاع رساني به همه پرسنل در مورد محل و موقعيت آن

اسلاید 94: ناحيه سازماندهیمكاني موقتي براي نيروها و تجهيزات آماده براي اعزامتعداد آن مي تواند يک يا چندين تا باشد. بايستي در محلی باشد که نيروها در حداقل زمان ممكن بتوانند به محل عمليات برسند.

اسلاید 95: ناحيه سازماندهی (ادامه)مي تواند داراي انبار سوخت و امكانات بهداشتي باشدبايستي داراي يك مسئول باشدممكن است براي مقاصد خاص و منابع خاصي فراهم شده باشد

اسلاید 96: مشخصه هاي ناحيه سازماندهیدر حداقل ترين زمان ممكن بتوانند وارد فازعمليات شونددور از منطقه خطرمحل آن در صورت نياز ممكن است عوض شودداراي مسيرهاي دسترسي مجزاي ورود و خروج

اسلاید 97: مشخصه هاي ناحيه سازماندهی(ادامه)به اندازه كافي بزرگ و قابل توسعه باشدمحل آن بطور واضح مشخص شده باشددر مكاني به دور از آسيب و خسارات محيطيداراي كنترلهاي ايمني و امنيتي به اندازه كافي

اسلاید 98: پايگاه اصليمكاني براي پشتيباني فعاليتهاي اصليمحل استقرار بخش لجستيك و پشتيبانيمحل استقرار نيروهاي و تجهيزات غيرآماده (نيازمند تعمير، تجيهزات سالم ولي بدون كاربر فني)يكي براي هر حادثهمكانهاي از پيش تعيين شده و مشخص شده ارجحيت داردبايستي داراي يك مسئول باشد

اسلاید 99: كمپ هاي اسكانمكاني موقت براي اسكان پرسنل حادثهقابل جابجايي، ممكن است چندين تا باشدمحلي براي انجام فعاليتهاي بهداشتی، تغذيه و...بايستي داراي يك مسئول باشدمشخص شده به نام محل جفرافيايي يا به شماره

اسلاید 100: فرودگاه اصلي هليكوپترمكاني براي پارك، انجام تعميرات و سوخت گيري هليكوپترمشخص شده به نام حادثهيك يا چندين تامعمولاً داراي مكان ثابتبايستي داراي يك مسئول باشد

اسلاید 101: فرودگاه اضطراري و موقتي هليكوپترمكان موقتي براي فرود و فراز ايمن هليكوپترمي تواند به عنوان محل تخليه بار و نيروها و تجهيزات استفاده شود. در صورت داشتن مسئول بايستي به مسئول فرودگاه اصلي هليكوپتر گزارش دهد.

اسلاید 102: منابع حادثه

اسلاید 103: مواردي كه در انتخاب منابع بايستي مد نظر داشتمتناسب با كار باشدايمن و سالم باشدبه لحاظ هزينه استفاده از آن به صرفه باشد

اسلاید 104: تعريف منابعشامل تمام پرسنل و تجهيزات و امكانات موجود كه بتوان از آنها در حادثه استفاده كردمنابع از نوع تجهيزات، افراد ماهر كاربر تجهيزات را نيز شامل مي شود

اسلاید 105: اهميت داشتن ليست كامل منابعدر برنامه ريزي هادر سفارش منابع جديددر نظارت و پايش منابع در حال استفاده

اسلاید 106: روشهاي مديريت منابعبه تعداد محدودستاديتيمي

اسلاید 107: نيروهاي ستاديبايستي داراي يك مسئول باشندداراي ارتباطات منسجم و مرتب بين منابع و مسئولين و مسئولين با مافوقداراي امكانات ترابريمحدوده مديريت رعايت شده باشد

اسلاید 108: تيمهاي ضربت/ همسانهمه منابع از يك نوع و جنس هستندبايستي داراي يك مسئول باشندداراي ارتباطات منسجم و مرتب بين مسئول با مافوقداراي امكانات ترابريمحدوديت محدوده مديريت رعايت شده باشد

اسلاید 109: مزاياي نيروهاي ستادي و تيمهاي ضربتاستفاده بهينه و مؤثر ازمنابع در برنامه ريزي هاامكان برآورد سريع نيازها براي سفارشپايين آمدن حجم ارتباطات راديوييامكان توسعه ساختار در حوادث بزرگ با رعايت محدوده مديريتامكان كنترل و نظارت بهتر و نيز تعداد آنها

اسلاید 110: وضعيت منابع موجوددر حال استفادهآماده براي استفادهغير قابل استفاده در آن لحظه

اسلاید 111: تغيير وضعيت منابعبه تعداد محدودنيروهاي ستاديتيمهاي ضربتفرمانده حادثهرئيس بخش عملياتسرپرست قسمت/سرگروهواحد منابعگزارش دهيجريان اطلاعات

اسلاید 112: سيستمهاي ثبت و نگهداري وضعيت منابعDiv ADiv B

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید