صفحه 1:
صفحه 2:
خط پا تابردم
تغییر مسابقه ای بدون خط
پذیرای تغییر باشید و با آنها هم
افراد پدیرای
ap re oe
در جستجوی
sree
پیمان باشیا
. هیچ تغییری یی حکمت نیست
8 خت است .
تغيير هميشه دردناک» پرزحمت ؛ پرمخاطره وسخت است
صفحه 3:
خروح از وضع و حالتی و رسیدن
و مستقر شدن در وضع و حالتی
است.
نوعی فرصت است که در آن
وضعیت جدید عوامل با
وضعیت های اسبقشان فرق می
کند.
* حرکت از یک نقطه تعادلی به
نقطه تعادلی دیگر است.
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
OQuargewett ~(OCM) م0 م0
ts te orticd provess oP prepartay, رلك اناده
wed equippiay pevple to weet ve busttess
2
صفحه 7:
تتها با بهره گیری خلاقانه از تغيير براى هدايت كردن خود تغييرات
است که میتوانیم از آسیب شوك آينده در امان بمانيم وبه آينده اى
بهتر و انسانى تر دست يابيم.
الوين تافلر
صفحه 8:
صفحه 9:
نیروهایی که باعث تغییر مي شود
تغییر پایگاه های ارزشی
تغییرات تکنولوژیکی و پیشرفت های آن
رشد آگاهی و مهارت های مدیران و کا رکنان
حوادث سیاسی»اجتماعی و اقتصادی
رقابت
انفجار انتظارات و اطلاعات
تقاضاهای مصرف کنندگان و مشتریان
صفحه 10:
مرحم enh ae یمد سس
my ی “a
صفحه 11:
ع هذ مد مه
3
نقش ها و مسئوليت هاى مديران تغيير
شناسايى لزوم تغيير
برقرارى محيط مناسب برلى تغيير
طرح ریزی برای تفییر
اجرای تغییر
ارزشیایی تغییر
صفحه 12:
175 en pee) سطوح
صفحه 13:
آلبرت انیشتن در حال نظارت بر امتحان
متذ کر شد: استاد سوالات امتحانی کاملامشابه
با سوالات سال قبل است.
تقاوت کرده اند
صفحه 14:
<وده هی ged
* دوره تغییر مشارکت جویانه
# دوره تغییر اجباری
صفحه 15:
دوره تغییر مشا رکت جویانه
در سازمان هایی قابلیت کاربردی دارد که
کارکنان آن مسئولیت پذیر باشند.
دارای دانش حرفه ای و تعهد حرفه ای
وتخصص باشند.
وقتی اثر بخش است که به وسیله رهبری
اعمال شود که دارای قدرت نفوذ است .
ay این تغییر پذیرفته شود معمولا پایدار می
ند
افراد مشا رکت کننده در تغییر متعهد به تغییر
مى باشند.
صفحه 16:
17 مبتنى بر قدرت مقام است.
7 براى افرادى كه متكى بر صاحبان قدرت
7 ناپایدار مى باشد.
7 براى افراد نابالغ مناسب مى باشد.
دوره تغيير اجبارى
اين دوره بر کل سازمان تحميل مى
شود.
عقاید کارکنان در این دوره نادیده گرفته
می شود.
هستند و خود را بر اساس قدرت دیگران
تعریف می کنند »خوب می باشد.
صفحه 17:
صفحه 18:
SAMPLE
DowptoerdPRiRtigom patible Return to meaningful life
versfon i و مد
+ Self-esteem
+ Meaning
Shock & Denial
Acceptance
g + Avoidance + Exploring options
8 * Confusion + Anew plan in place
+ Fear
= Numbness:
+ Blame
Anger Dialogue &
Frustration Bargaining
Anaiety + Reaching out و
lertation others
Embarrassment + Desire to tall one's
story
+ Struggling to find
Depression & ‘meaning for what nas
Detachment happened
* Overwhelmed
* Lack of Energy
+ Heiplessness
™ ©
5
Change Curve مارح
صفحه 19:
7
=
a
7
۳
۳
ry
Q
۳2
5
صفحه 20:
هد های تقییر :
مدل تغيير كرت لوين
مدل تغيير(هاروى و براون )
مدل جرخه زندكى سازمانى ( دانى ميلر و همكاران )
مدل بحرانی چرخه زندگی ) CAF
صفحه 21:
مدل تغيير كرت لوين
ایده اول : آنچه در هر لحظه از زمان حادث مى شود برآيندى از نيروهاى متضاد
در ميدان عمل است. تغيير در سازمان »سازمانى بوجود مى آيد كه بين نيروهاى
مخالف تعادل به هم بخورد.
صفحه 22:
الدده دو) : تغییر فرآیندی سه مرحله است و برای اينکه تغییرات دایمی شوند باید به
رفتار تبدیل شوند و تراز تعادل وقتی مطلوب است که تعداد نیروهای پیش برنده
بیشتر شوند.
see ey
وهای بازدارنده
60 چا "سیب بذوی
WEVA ad Dey حوکت به الات جامد
صفحه 23:
هدح تفيبرهاروى NRE
مقاومت زياد مقاومت متوسط
شانس موفقيت كم شانس موفقيت متوسط
مقاومت كم مقاومت كم
,
شانس موفقیت نسبتاکم شانس موفقیت زیاد
بزرگ
کرچک
درجه تغيير 0
th — E ار الا
صفحه 24:
صفحه 25:
زياد
دارای ساختار
| پور وکراسی_ _ | *رشد سریع سازما
aro’ *سازمان كو. چک
رسمیت زياد * ایجاد واحدها:
s 2 ۰
سازمان جوان
*تقسیم کا *رسمیت یافتن
*خط توليدى قديمى 1 ساختار
*تعارض بین افراد
*شكاف بين توليد و
خواهشهاى مشتريان
مرحله افول و تجديد حيات مرحله باوج مرحله رشد
5 ی .
زياد عمر سازمان
صفحه 26:
سس 0-05 از
صفحه 27:
La
بحران اشباع -۰
روانی
رشد از طریق
pis
6-بحران
کاغذ بازی و
مقررات
رشد از طریق
رشد از طریق
تفویض اختیار
عمر سازمان
۲-بحران
مرحله اول
۱-بحران رهبری
جوان
صفحه 28:
2 d
مراحل افول صنازمان
صفحه 29:
مرحله اول
انقباض
مرحله دوم
نم
a
aang
CW OOG
صفحه 30:
“nN
WWW.BARACKOBAMA.COM
CHANGE :
WE CAN BELIEVE IN
صفحه 31:
صفحه 32:
کایزن(11+71,(<20)17/00)
۱- کلیه فعالیت هایی که هزينه زا هستند ولی ارزشی 3
Duda) 25" 3 بايد حذف شوند . KAl = CHANGE =
تولید نمی کنند ( هوض
۲- فعالیت هایی که به شکلی در جای دیگری به ¥
صورت موازی اجام می شود ( ات۹ ,729050292
یکدیگر لفیق شرند. 3
۳- آن دسته از فعالیت هایی که برای تکمیل و بهبود #9 ۳
ee خمات لازمند hah Dhara) ین 75
های سازمان افزوده شوند. IMPROVEMENT
صفحه 33:
صفحه 34:
version in our products area Intemalsation [)
Commit
Positive
Educate
Perception
Understanding م
Level of Commitment
Inform
Time
Unawareness Confusion Negative Decision not Support Compliance Commitment
Perception to support withdrawn
change after use
Change Management Continuum $
RAPIDBI
صفحه 35:
استراتژی های تخییر
استرباتزى:سجربى عقلالی-1)
.افراد عقلایی هستند و منافع شخصی خود را دنبال می کنند
استواتژی!+جباری لقتداری-6
تغییر برای افرادی که دارای قدرت کمتر هستند نسبت به کسانی که دارای
. قدرت بیشتری می باشند قابل قبول تر است
استولتویهجاری بازآموزی- 9
هنجارها مبنای رفتار هستند و تغییر آنها به وسیله نوعی فرایند بازآموزی صورت
.می ۱9
صفحه 36:
صفحه 37:
صفحه 38:
صفحه 39:
وت در برایر افیبرهربوط بد مدیران
مديردر بيان و تشريح دلايل دقیق تغییر
یت در نشان دادن ضرورت تغییر
ببار کت کا رکنان ذینفع در تغییر
بطلع نگه داشتن کا رکنان در باره تغییر
ی فوق العاده در خلال تغییر
رد با فشارهای روانی و اضطراب و امنیت شغلی
تغییر
صفحه 40:
"
cee cl oon ee CB Metre
دورن دمینگ
2
صفحه 41:
دلابيل مقاومث در برابر تغییرهربوط به کارکنان:
عدم توانايى در انطباق با تغيير
عدم آگاهی و کهنگی دانش و مهارت
هنجارهای گروهی
عدم تفاهم در مورد تغییر
ترس از مجهولات
wale °
عوامل اجتماعی
* عوامل اقتصادی
صفحه 42:
صفحه 43:
صفحه 44:
شومیکر و راجرز معتقدند که شرایط لازم برای تحقق نوآوری و تغییر موفقیت
آمیز عبارتند از اينکه آنها :
۱) به نفع به كا ركيرنده باشند.
۲) موارد استفاده دائمى و يا قابل توجهى داشته باشند.
۳) پیچیدگی زیادی نداشته باشند.
6) با نظام ارزشی استفاده کننده های خود مطابقت داشته باشند.
۰) توجیه پذیر باشند.
(A تایج ملموس فراهم آورند . 11۱۱ ۱
صفحه 45:
تقویت روحیه کا رکنان وپاداش دهی به موفقیت های کوچک وبزرگ آنان
یکی از ظریفترین وبحرانی ترین مهارتهای مدیریت تغییر است که به طور
معمول نادیده گرفته می شود.
سس
صفحه 46:
RAPIDBI
برقرارى ارتباط
Kotter - 8 steps to
Successful change
(SAMPLE
\Download PPT compatible
version in our products area
RapidBI.com
صفحه 47:
Obeene= (OxOxP)>O
پراساس این معادله» تغيير زمانی اتفاق می افتد که نارضایتی از وضعیت موجود
(00)» چشم انداز تغییریا هدف نهایی (۰)62 فرایندهای مورد توافق یا عملی
بودن تغيير (017)» بزرگ تر از هزینه انجام تغییر ((6) باشد.) اگر مقدار هریک
از سه عامل» صفر باشد تغییر به وقوع نخواهد پیوست(
9
صفحه 48:
a ee ak Ad تا
US ven Colo) teas Ronee Ree onan Ron nan Gao
تب oe eRe eed EKO علج
۱۳ ard 1
Ho a BCLS LOL LOR OA ROL ROM BO دم UN Og aa CLOLCM ACLeLC)
OPROTECY RECO, COL.P, 00.F, (OOOO).
ST an ee cca ol econ)
nS) تا
a ]
Cee a a Rn]
Ce ee
ی رت
Ce een ne ee eed
١-دكتر اسداله خنديوى» درآمذي بر رفقار سازماني در سازمانهاى هزاره سوم؛ جاب اول» تبريزء التشارات شايستهه 1585
الوه + موج سوم + ترجنمه طهيند نت حخوارزمى »جاب هفتبه تهراح» ؛داطر مترججم». 51
ا Sn
|‘ 00000000 ا ا seo ال ا ال ل
۳
9
9