کسب و کار مهارت‌های شخصی

مدیریت خشم Anger Management

Anger-Management

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت خشم Anger Management”

مدیریت خشم Anger Management

اسلاید 1: مدیریت خشمAnger Management

اسلاید 2: عنوانمدیریت خشمنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعارتباطات و مهارت ها / اخلاق و مسئولیت سطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: خشم، یک مکانیزم تقابلی توسعه یافته است که ما هنگام زیرسؤال رفتن اهدافمان یا مواجهه با تهدیدی علیه خود، اطرافیانمان و سایر چیزهایی که برای ما ارزشمند هستند؛ از آن استفاده می کنیم. این مکانیزم به ما کمک می کند تا در مواقعی که فرصت کافی برای تحلیل دقیق و کامل شرایط وجود ندارد؛ واکنشی سریع و قاطعانه از خود نشان دهیم. همچنین میتواند انگیزه ما را برای حل مشکلات، دستیابی به اهداف و دفع تهدیدها، بالا ببرد.اقدامات ما در هنگام خشم می‌تواند منجر به محافظت از ما و دیگران شود. یک واکنش مثبت و یک نتیجه سودمند، عزت نفس و اعتماد به‌نفس ما را افزایش خواهد داد.خطر ناشی از خشم: حماقتیک واکنش منفی و نابجا می تواند به روابط شخصی و کاری آسیب بزند و منجر به از بین رفتن احترام بین افراد شود. این اتفاقات زمانی رخ میدهد که ما با درکی نادرست از موقعیت؛ واکنشی سریع و خشمگینانه از خود نشان میدهیم. این وضعیت شرایط نامناسبی را برایمان بوجود خواهد آورد.بنابراین بایستی چگونگی استفاده مثبت از خشم و هدایت آن در مسیر سازندگی را بیاموزیم. جایی‌که موقعیت‌های تهدیدکننده برایتان پیش نیامده، باید آرامش خود را حفظ کنید و پیش از آن‌که صحت ادراکتان از آن موقعیت را ارزیابی کنید؛ قدرت خشم خود را در مسیری قدرتمند ولی کنترل شده، هدایت کنید.پس مدیریت خشم، فرآیندی است که طی آن می آموزید که چگونه آرامش خود را حفظ نموده و از گسترش اثرات مخرب احساسات منفی ناشی از خشم، جلوگیری نمایید.یک تجربه ذهنیمردم، خشم را در موقعیت های متفاوت و به دلایل گوناگون، تجربه می کنند. چیزی که شما را خشمگین میکند، همکار شما را کمی ناراحت می کند و شاید یک نفر دیگر را اصلاً تحت تأثیر قرار ندهد؛ همچنین ممکن است حتی شما نیز متوجه اثرات جانبی آن نشوید. این تأثیرهای گوناگون، درک ذهنی مفهوم خشم و مدیریت آن را دشوار می کند. از همین رو مدیریت خشم، بر کنترل واکنش های شما تمرکز می کند نه بر کنترل عوامل بیرونی خاصی که موجب ایجاد این واکنش ها می شوند.اگر مدیریت خشم را بیاموزید، می توانید با به‌کارگیری تکنیک های خاصی، واکنش ها و احساسات منفی را پیش از آنکه موجب رنجش خاطر، عصبانیت و اضطراب شما شود از خود دور کنید.

اسلاید 4: جدای از میزان عصبانیت ما در مواجهه با موارد گوناگون؛ برخی علل کلی برای بروز این واکنش، عبارتست از:•زیرسؤال رفتن اهداف •آسیب و صدمه •ظلم •تهاجم های فردی(فکری و جسمی) •تهدید افراد، اشیاء یا عقایدی که برای ما ارزشمند هستند. ما بیش‌تر این عوامل را در زندگی روزمره خود تجربه کرده ایم. یک سطح کنترل شده از خشم که به شکل درستی بروز داده شود، می تواند منجر به ارائه یک واکنش درست شود؛ مشکلی را حل کند یا با نگرشی مثبت شرایط را مدیریت کند. بنابراین اگر مدیریت خشم را بیاموزید؛ میتوانید یاد بگیرید که چگونه آن‌را به بهترین شکل ممکن بروز داده و اقدامات سازنده ای انجام دهید.نحوه استفاده از ابزارزمانی‌که خشمگین می شوید؛ برای حفظ آرامش خود از الگوی 12 مرحله ای ویلیامز استفاده کنید:1. تهیه یک کارنامه خشم با استفاده از الگوی پیشنهادی برای کارنامه خشم، عوامل ایجادکننده خشم، دفعات بروز آن خشم ها و واکنش خود را یادداشت نمایید. اگر بدانید که دقیقاً چه چیزهایی شما را خشمگین می کند؛ می توانید استراتژی های بهتری را برای مدیریت و هدایت اثربخش آن‌ها طراحی و به‌کار بگیرید.2. اعتراف به وجود مشکل در مدیریت خشم این یک حقیقت است که اگر به وجود چیزی اذعان نداشته باشید؛ نمی توانید آن را تغییر دهید. بنابراین باید این امر را درک کرده و بپذیرید که خشم، راه موفقیت شما را مسدود کرده است.

اسلاید 5: 3. استفاده از شبکه پشتیبان اگر می دانید که مشکل، خشم شماست؛ پس اجازه بدهید که افراد کلیدی زندگیتان از تغییرات مورد نظر شما آگاه شوند. این کار می¬تواند برای شما، منبع خوبی از انگیزه خلق کند و پشتیبانی این افراد به شما کمک می کند تا از دام الگوهای رفتاری گذشته رها شوید.4. استفاده از تکنیک های مدیریت خشم برای متوقف کردن چرخه خشم •وقفه ایجاد کنید .•نفس عمیق بکشید .•با خود بگویید که توانایی مدیریت شرایط را دارید .•جریان افکار منفی را متوقف کنید .5. استفاده از همدلی اگر فرد دیگری منبع خشم شماست، سعی کنید تا موقعیت را از زاویه آن فرد ببینید. به یاد داشته¬ باشید که واقع¬بین باشید و درک کنید که هرفردی مرتکب اشتباه میش ود؛ از میان همین اشتباهات است که مسیر پیشرفت را پیدا می کنید.6.خندیدن به خود خنده بر هر درد بی درمان دواست. یاد بگیرید که به خود بخندید و هر چیزی را جدی نگیرید. دفعه بعد که خواستید به در لگد بزنید؛ تصور کنید که چهره خشمگین شما چقدر مضحک به نظر می آید!7. حفظ آرامش افراد خشمگین، اجازه می دهند که هر چیز کوچکی آن‌ها را آزار بدهد. اگر یاد بگیرید که چگونه می‌توانید آرامش خود را حفظ کنید؛ متوجه می شوید که سخت گیری زیاد لازم نیست؛ پس کمتر خشمگین خواهید شد.8. اعتمادسازی افراد خشمگین، معمولاً بدگمان هم هستند. آن‌ها باور دارند که دیگران با نیت قبلی برای آزار رساندن به آن‌ها برنامه ریزی می کنند. اگر بین خود و دیگران اعتمادسازی کنید؛ کمتر به‌خاطر هرچیز کوچک و هر رفتار نادرستی خشمگین می شوید. همچنین می توانید اتفاقات را به چیزی غیر از نیت پلید افراد نسبت دهید.

اسلاید 6: 9. شنیدن ارتباط نادرست منجر به ایجاد شرایط ناامیدکننده و بروز بی اعتمادی میشود. هرچقدر که برای حرف‌های دیگران شنونده بهتری باشید؛ راه‌کارهای بهتری برای رفع مشکلات پیدا خواهید کرد؛ بدون این‌که خود و دیگران را خشمگین کنید. 10. متقاعدکننده باشید .توجه کنید که واژه متقاعدکننده مدنظر است نه پرخاش‌گر و سلطه جو . زمانی‌که خشمگین هستید، به سختی میتوانید منظور خود را برای دیگران بیان کنید. شما کاملاً در احساسات منفی و شرایط فیزیولوژیک ناشی از خشم (ضربان قلب بالا، صورت سرخ، نفس های بریده و غیره) گیر افتاده اید و نمی‌توانید واکنشی مناسب ارائه کنید. اگر یاد بگیرید که نظرات خود را به آرامی و با قدرت کافی بیان کنید؛ میتوانید به‌راحتی دیگران را در مورد انتظارات، محدودیت ها و مشکلات خود، متقاعد کنید. بنابراین موفقیت بیش‌تری در ارتباطات بین فردی کسب می کنید.11. هر روز را به گونه ای زندگی کنید که شاید آخرین روز عمرتان باشد .شاید این جمله کلیشه ای باشد ولی یک حقیقت بنیادین است. عمر ما کوتاه است؛ پس بهتر است آنرا با نگرشی مثبت صرف کنیم نه منفی! این نکته را درک کنید که اگر تمام عمر خود را خشمگین باشید؛ فرصت کافی برای لذت بردن از زندگی و اتفاقات خوشایند آن را نخواهید داشت.12. بخشیدن برای آنکه این تغییرات سطحی نباشند و در عمق وجود شما نفوذ کنند؛ باید افرادی را که در طول زندگیتان موجب خشمگین شدن شما شده اند، ببخشید. فراموش کردن رنج ها و آسیب های گذشته، کار آسانی نیست اما تنها راه عبور از خشم خود، فراموش کردن گذشته و احساسات منفی ناشی از آن است. بسته به اینکه چه چیزی و چه کسی موجب ناراحتی شما شده است؛ برای تکمیل این فرآیند به راهنمایی یک متخصص نیاز خواهید داشت!این 12مرحله، برنامه ای یکپارچه در اختیار شما می گذارند تا خشم بی مورد و بی استفاده خود را کنترل کنید. هرچه زودتر این کار را انجام بدهید؛ بهتر است. خشم و استرس کاملاً با هم مرتبط هستند و اثرات منفی استرس نیز کاملاً شناخته شده است.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطمهارت مدیریت خشم شما در چه سطحی است ؟ How Good is Your Anger Management? مزایاخشم، واکنشی طبیعی است که از روی غریزه و به هنگام برخورد با موقعیت های خاص بروز می‌کند. البته اگر بتوانیم این انرژی ناشی از خشم را در مسیر مناسبی هدایت کنیم؛ ابزار انگیزشی قدرتمندی در اختیار خواهیم داشت. هرچند این احساس، ممکن است به‌راحتی از کنترل ما خارج شده و موجب بروز استرس، پریشانی، ناراحتی و حتی بیماری شود. خشم کنترل نشده می تواند آسیب های جبران‌ناپذیری به زندگی شخصی و حرفه ای افراد وارد کند و با قدرت تخریبی خود، آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین در محیط های کاری امروزی که نیازمند سطح بالایی از اعتماد و همکاری است، روابط خوب کاری را از بین می‌برد.کاربردهااین ابزار، روشی12مرحله ای و مؤثر برای هدایت خشم در مسیر سازندگی، به شما ارائه می کندفرآیند 12 مرحله ای مدیریت خشم که توسط ویلیامز ارائه شده است در قالب یک سیستم متوازن؛ به شما کمک می کند تا خود را بشناسید؛ عوامل ایجادکننده خشم (درمورد خود) را بشناسید؛ سپس از این آگاهی برای جایگزینی رفتارهای منفی و نادرست ناشی از خشم با اقدامات و افکار مثبت، استفاده نمایید. اگر نمیخواهید خشم خود را کاملاً فروبنشانید؛ باید به گونه ای خلاقانه آن‌را مدیریت کنید.به یاد داشته باشید که خشم میتواند خلاقیت زا باشد؛ افراد به هنگام خشم، اقدامات زیادی انجام می دهند. سازماندهی این اقدامات، سازنده است و منجر به ایجاد تغییرات مناسب و اتمام کارها میگردد.معایبخشم، نیروی عظیمی ایجاد می کند؛ هم در جهت مثبت و هم در جهت منفی. اگر از آن به درستی استفاده نکنید، ممکن است روابط، شغل و حتی سلامتی شما به خطر بیافتد.

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان