کسب و کارمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبری

مدیریت دانش و تاثیر آن در کارکنان

صفحه 1:
۱ به نام خالق هستی مدیریت دانش و تاثیر آن در كاركنان استاد: آقای دکتر خرم نسب عنوان درس: اصول مدیریت و تنوری سازمان تهیه کنندگان: میثم دشتی زاده»محمد نجاتی»محسن آری دانشگاه آموزش عالی مهر اروند آبان ۱۳۹۵ 8

صفحه 2:
مدیریت دانش #مديريت دانش کاری چالش برانگیز است زیرا شناسایی آن مشکل و شناخت ارزش آن و به کارگیری آن به نحوی که برای سازمان مزیت رقابتی به همراه آورد.مشکل تر است.مساله دیگر این است که دانش هرگز ایستایی ندارد و همواره در حال تغییر و تحول ست. مدیریت دانش

صفحه 3:
پروفسور سورنیترادوتا از موسسه مدیریت بازرگلنی اروپا در مقاله ای در سال ۷ لین چللش را یادآوری و دارلیی های سازمان رابه نحو سودمندی طبقه بندی کرده است که به شرح ذیل می باشد: فرد-کارگر واحد اصلی استفاده از دانش در سازمان است. 7° گروه-شبکه ها از نظر دانش سرمایه مهمی اند. 7° سازمان نهادی است که نتایج مجموعه ای از دانش را تجسم می بخشد. ارتباط های دانش (ارتباط با سازمان های دیگر جهت مبادله کردن دانش)

صفحه 4:
این الگو تایبد می کند که سطوح مختلفی از دانش در سازمان وجود دارد. #اين الگو سه جنبه مهم مدیریت دانش بعنی : ‎.١©‏ ذخيره 0 انتقال peas re را در بر می گیرد.

صفحه 5:
مجموعه های دانش #مهم این است که مدیریت دانش مرحله به مرحله انجام شود. #جریان فرایند و دانش ممکن است مقاطعی را نشان دهد که اهمیت دارد این مقاطع را می توان مجموعه های دانش با تخصیص هایی به شمار آورد که از نظر موفقیت سازمان بسیار مهم اک

صفحه 6:
آغاز اجرای مدیریت دانش زمان آغاز اجرای مدیربت دانش تحت تاثیر ارزیابی و اقدامات قرار می گیرد که این اقدامات هم عمومی است و همه کارکنان را در بر مى كيرد و هم خصوصی است و از طریق کار کنان دانش انجام خواهد شد.

صفحه 7:
#اطمینان حاصل کنید که کلیه کارکنان نسبت ‎dy‏ تعهد مدیران ارشدبه مدیریت دانش که به طرق گوناگون نمایان می شود متقاعد می گردند. © كسترش روش های برتر را توسط متخصصان ترغیب کنید. #هریک از کارکنان را مسئول ایجاد وروز آمد کردن دایم دفاترو ... نمایید. #اطمینان حاصل کنید که کلیه برنامه ها توجیهی و آموزشی از همکاری و شبکه بندی درون سازمانی پشتیبانی می کند. اطمینان حاصل کنید که ارزش های سازمان همواره مدنظر قرار می گیرد تا

صفحه 8:
») فعالیت های گروهی آغاز کار با شناسایی موانع آن مانند نقاط ضعف تکنولوژی اطلاعاتی * فعالیت های مناسب مدیریت دانش مانند چرخش شغلی. بهسازی وسایل دستیابی #مالکان هر مجموعه را مشخص کنید. #مجموعه ها و مالکان را از طریق اینترانت و نقشه دانش به اطلاع دیگران پرسانید. #ارتباط ها ی ضعیف میان مجموعه ها را مشخص سازید.

صفحه 9:
تاثیر مدبریت دانش در کار کنان 1° ایجاد انگیزه ©". تحولات شغلی ‎٩‏ رضایت شغلی(رشد شخصیخود مختاری در کارموفقیت کاری»پول) ‎a Fe‏ های رفتاری (رفتار انگیزشی تحت نظارت کارمند محور»سازمان محور ‏0° ایجاد محیط تاثی رگذار ‎ ‎

صفحه 10:
هشت نبازمندی برای ابجاد محیط مدیریتی تأثیر گذار *مناسبت تجاری #قابلیت اجرای کار #انسجام کار #مهارت های هدایت شده *خود مختاری خلاق «منايع #تعهد #تماس با همردیفان

صفحه 11:

صفحه 12:
») نتیجه گیری #اجرای مدیریت دانش نیازمند تعهد محکم مدیران و کارکنان درگیر آن است.این کار نیازمند زمان و منابع و روبکردی نظام مند و منضبط است. #اجرای آن توسط تکنولوژی اطلاعاتی میسر می شود اما استراتژی آن تحت الشعاع کارکنان است نه تکنولوژی.

صفحه 13:
منابع : کتاب مدیریت دانش (مجموعه فنون مدیریت کیفیت در یک هفته) نوشته : جان مک دونالد سلامت و تندرست باشید

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان