کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت دانش کولیسون و پارسل – Knowledge Management Collison Parcell

75-Knowledge-Management-Collison-Parcell

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت دانش کولیسون و پارسل – Knowledge Management Collison Parcell”

مدیریت دانش کولیسون و پارسل – Knowledge Management Collison Parcell

اسلاید 1: مدیریت دانش کولیسون و پارسلKnowledge Management Collison ParcellMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانمدیریت دانش کولیسون و پارسلنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مدیریت دانش، یعنی مدیریت فعالیت‌های دانشی؛ مدیریت دانش یعنی مدیریت اذهان و مستندات. مدیریت دانش فراتر از انجام فعالیت‌های دانشی است. مدیریت دانش لایه‌ای فراتر از فعالیت‌های دانشی بوده و متمرکز بر اهداف و راهبردهایی است که فعالیت‌های دانشی را بهبود دهد. فعالیت‌های خلق، اشتراک، بهره‌برداری و ... فعالیت‌های دانشی هستند که باید مدیریت شوند. به عنوان مثال اشتراک دانش، جز مدیریت دانش نیست، بلک موضوع مدیریت دانش است. نقش مدیریت دانش، بهبود اشتراک دانش است، نه انجام آن. مدیریت دانش، مدیریت طیف وسیعی از فعالیتهای است که برای مبادله، خلق یا ارتقای سرمایه‌های فکری در سطح کلان به کار می‌رود. مدیریت دانش طراحی هوشمندانه فرایندها، ابزار، ساختار و غیره با قصد افزایش، نوسازی، اشتراک یا بهبود استفاده از دانش است که در هر کدام از سه عنصر سرمایه فکری یعنی ساختاری، انسانی و اجتماعی نمایان می‌شود. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمانها کمک می‌کند تا اطلاعات و مهارتهای مهم را که بعنوان حافظه سازمانی محسوب می‌شود و به طور معمول به صورت سازماندهی نشده وجود دارند، شناسایی، انتخاب، سازماندهی و منتشر نمایند. این امر مدیریت سازمانها را برای حل مسائل یادگیری، برنامه ریزی راهبردی و تصمیم گیریهای پویا به صورت کارا و مؤثر قادر می‌سازد . مدیریت دانش به معنای در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی است، به گونه‌ای که به هنگام نیاز در اختیار افرادی که نیازمند آنها هستند، قرار گیرند تا آنها بتوانند کار روزمره خود را با بازدهی بیشتر و موثرتر انجام دهند. مدیریت دانش شامل یک سری استراتژی و راهکاربرای شناسایی، ایجاد، نمایندگی، پخش وتطبیق بینش‌ها و تجارب در سازمان می‌باشد. برنامه اجرایی مدیریت اندوخته‌های علمی بر این دو جزء اصلی بنا می‌شود:فرایندهایی که این اندوخته‌ها را مدیریت می‌کنند،ابزار و تمهیداتی که دسترسی به این سرمایه‌های علمی را آسان می‌کنند.مهمترین هدف به‌کارگیری مدیریت دانش در انواع مؤسسات، انطباق سریع با تغییرات محیط پیرامون به منظور ارتقاء کارآیی و سودآوری بیشتر می‌باشد.در نتیجه،مدیریت دانش به فرایند چگونگی خلق،انتشار و به‌کارگیری دانش در سازمان اشاره دارد. به عبارت دیگر هدف نهایی مدیریت دانش شامل تسهیم دانش‌ میان کارکنان به منظور ارتقاء ارزش افزوده دانش موجود در سازمان‌ می‌باشد.یکی از هدف‌های مدیریت دانش،برقراری ارتباط میان‌ افرادی است که می‌دانند،طوری که به تدریج دانش‌های فردی‌ به دانش‌های سازمانی تبدیل شود.کارکد یا هدف دیگر مدیریت‌ دانش رشد و ارتقای دانش بین کارکنان است.بدین منظور لازم‌ است تکنولوژی اطلاعات فراگرفته شود و تأثیرات اساسی آن در این‌ فرایند درک شود.در حقیقت هدف نهایی مدیریت دانش،افزایش‌ هوشمندی و یا بهره‌هوشی سازمان است. مردم و تیم بر روی مجموعه ای از اهداف موافق هستند . سپس از دانش برای رسیدن به اهداف خود و ایجاد ارزش استفاده میکنند .سپس بر روی استفاده از دایره دانش تمرکز میکنند , همه فعالیت ها نیاز به یادگیری دارند , به نوعی به بانک دانش متصل شوند . از این رو توانایی ضبط و چکاندن دانش مهم است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطچرخه دانشCircle of knowledge مزایابرخی از منافع مدیریت دانش شامل موارد زیر است :• یادگیری چگونگی فراگیری• ارائه کالا ها و خدمات با ارزش افزوده• کاهش هزینه ها از طریق اجتناب از هزینه های تکراری برای حل مشکلات تکراری• ایجاد فرهنگ جدید سازمانی• ایجاد رابطه نزدیکتر با مشتریان و افزایش رضایتمندی در آنها• برانگیختن خلاقیت و نو آوری• بهره وری بیشتر از سرمایه های انسانی در جهت ارائه ی خدمات بهتربه مشتریان و بازار•ارتقاء کیفیت تصمیم گیری و انجام سریعتر و بهتر کارها• استفاده مجدد از عناصر دانش• صرفه جویی در زمان

اسلاید 5: کاربردهابخشي از کاربردهاي مديريت دانش به شرح زير است:پروژه مديريت دانش بر پايه فن آوري اطلاعاتاستفاده مجدد از دانشجستجوي اسنادموانع اشتراک دانشيکپارچگي دانشاشتراک دانش مابين افراديکپارچگي دانش، عملکرد و نظام هاي يادگيرياثرات مديريت دانش روي تجارت الکترونيکيروايت گويي و روايت هاي سازمانيانتقال دانش در شبکه هاي بين سازمانيمعایببرخی از معایب عبارتند از :نیاز به داشتن آمادگی و تمایل بالا برای مواجه و مقابله با فرهنگ و مسائل اساسیبطور فریبنده ای اجرای آن ساده بنظر میرسدمدیریت دانش اغلب توسط فروشندگان فناوری اطلاعات به اشتباه گرفته میشود و ممکن است درصدد مقابله با آن برآیند.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان