صفحه 1:
0 ac ROS Rn a) ۱ eee ee ارائه دهندگان: پری تسا سالاری لک ‎er re)‏ رت

صفحه 2:
0 ۱ ال ‎INS‏ ‏\ 5 پچ تجربه ها

صفحه 3:
aN ‏معرفی اجمالی مدیریت دانش‎ #

صفحه 4:
(0 ۳ | ‏ا دود‎ RRA ie SoM | نوناکا | ویگ

صفحه 5:
لكك “السام دانش به معنی"اظلاعات تا اماا..:! تعریف دانش: > هركونه,اظلاعات"يَرّدازش_شده:اق'كه در جهت,تحقق اهذاف:يتك سازمان"مفيد باشدءوبه(نؤاعى دانش است. ‎Bere 2225-2‏ ا ا 0 2 020 5

صفحه 6:
تقلنيم بندلى دانقل: ‎wel) os 5p A sls +‏ را ل 0001 ‎(Soa Re te (aan Ree ‏دانش چه‎ **

صفحه 7:
مئ تورانا دانشارا بؤازؤواى يىك“ظطيف ترسيد(كرد: * یک شر,این طبف»:دانشی که در قالب توشته هاء فیلم» عکسن و ... منثقل می,ننود. که"ذآنش کد«شلاه یا آشکار ور 412 ۳ Reng PORNO ‏كت ل ل‎ CCR ae aL بصیرات. تجزّبه و ....را"دازیم که به,رراحتق قال کد كردن 4 Pee Ooo war eestor) ‏مى نامند.‎

صفحه 8:
7 در بنازیمان دانش محوز» دانشن مهمترین دارایی سازمان انشت» یادگیری مهمترین مهاررت آنسانهاست,وببنالاخریه ‎Rene Rah rr eS Ce pepe rer Uae‏

صفحه 9:
پاسخ به سوالات زیر می تواند میزان مدبریت و تسلط بو سرمایه های,دانشی را مشنخص نماید: ney ‏ل‎ DET SES NU DIE TERE ۱ ORS -e ES 9 ‏ا ا‎ Pet yee ig eee keene Woo Brees ‏لت‎ ‏از.دشت ماامی.رنود؟‎ < آیا تاکنون ببعی در استخزاج دانش مهارتی"برَسنلمان که در اذهان ‎yeeros rie‏ إن POG Ee Eee PS Baca cap CO ea Rs POSE ‏ادائش قدرت است“؟‎

صفحه 10:
5 TOE Perce Te NErD STEED g ‏خداحافظیمی کنیم؟‎ ‎a‏ ایا میتوانیم بدته دانشنی خود را بفزوشیم؟ بسق دانشی شورکث رقیب را چقدر حاضریم بخریم؟ ‎kate eco pee] RIE Car CCW Ng Wt] Ep RESCUE” RPK HE ‏آیا برای دستیابی,بة داتش"های ررقابتت پذیر و برنده»هف گذازی‎ ۱ ۱ eer er)

صفحه 11:
SN UNCER SDL Ey 0 IS SET Senco wea) Tony hea ree Te TR SRS Ne SRS yt ‏ا‎ | مدیریت,دانش کوشتشی برای تبدیل"ذانش ا 100 اننتثاتى)«تة"دارايى..مشتتزرك سازمانيج((تتتانايه فكرى ساختارى) 2

صفحه 12:
مدیریت دانر,(مدیریت,شرمایه هاط پنهان شما ‎OT LOLS TS Sante SEs Senne Rane‏ ‎IGE TS‏ ا كا ل ا ا ‎SR‏ ۱9 ‎BOP Wee NCD phe 5 Sewers eB)‏ 0۳ تک ۱۳ ‎Syd‏

صفحه 13:
ا لخ ا ا ١د‏ ا نك 1 68 مدیریت ‎pe areca‏ 0 ‎Rn JN 38‏ ‎pees ap ee on ire erica La‏ ( مدیریت کرد

صفحه 14:
Takeuchi.» Nonaka Js» ‎Tacit knowledg:‏ غ10 ‎knowledge‏ ‎ ‎5 Explicit knowledg Knowledg ۹ e Tacit Explicit ‎knowledge ‎5 2 ‏ند‎ ‏سس‎ Explicit Explicit ‎knowledge knowledge

صفحه 15:
فررایند هیاین مدیرریت دانثل:

صفحه 16:
سنازمانئ كه بدا خوبى "اين فرايندهنا را مديريت كند» سازمنائى دافشی ‎SB or‏ پرسنل چنین سازمانی داتش ور-یا دانش,کاز نامیده,م شود. 4 "۷ شناسايئ منابغ دانثنى,دريؤن و بيرون"شازمان در اين,حوزاة بسیار مهم است. 4 د فرایندی که طی آن دانش مورد نیاز در داخل سازمان خلق می my

صفحه 17:
9 2 ‏كت‎ ISS ESS ye hie Nee See: 0 ‏ل‎ اين.كه جه دانشتى در كا ورتاكى باقئجتمائد و اين نكهدالاق جكونة ا ‎SED ES cate Ae eS‏ را شامل می‌ شود. 2 م دانش,باید به راحتی در سازمان تبادل شود.

صفحه 18:
42 ‎MDS epee eS SO ae‏ ل ا ل ۱ ‎۷ ‏در پایان هر سیکل دانشی»,بایشتی دانش به,دشت آمده به لحاظ میزیان رشدی که در سازمان ایجاد,نموّده» اززیابی شود

صفحه 19:
نكاتا مهم: © ,خداكثر سازئ سرعت 8 حداقل سازی هزینه ا ك2 0 6

صفحه 20:
مديزيْت دانش_از" نكاه 6060 (بسنياد ‎(Crp‏

صفحه 21:
ذو ,عامل مذيريث' دانش: 8 تمرکزبر کارکنان ‎SSS eee Soils‏

صفحه 22:
تعریف؛ مدیریت دانش ‎Waly‏ ا ‎SNR‏ ۱ او ‎op rer‏ ا ا ‎pe‏ ل ‎Cesar ents‏ ‎{ESRC eio TCC Sem Cy Meee ancy RUC CCB Ue)‏ ‎Wee Se CE De MER ECE) OL ewe ec Re‏

صفحه 23:
برخئى از جالشهاي مديريت دانش #* اشتباهات!برهززينهإبه دليل عدم نبت ثبت يا,تخليل اشتباهات قبلي تكرارا من ‎FOES IP Pe renee Ceres‏ يروذههاي ‎eK‏ ا ا ل ‎UPR‏ ‎ES SSE eee oe Ree Bg‏ اقم 2 : ‏ا ۱ ۱9۳ گذاشته نمي‌شود و ب ۳ ** فقط يكينا دو.تن"از كاركنان.ان"“دائش مهم و حساسن بز اخوردارند؛ ‏ل ا ا ا ا ا محصول,یاازآدست رفتن فرصت‌ها مي‌شود؛ ‏* کارکنان به دلیل عدم دسترسي به منابع دانش» دلسرد.,و,نار,اضي. ميشوند. ‎

صفحه 24:
3 ۹ مراحل عملیاتی کردن مدیریت

صفحه 25:
a RN eh ROL Ne ‏صورت,كيردءجزا!كه تغيين ناكهانى باعث'از دست رفتن سرمايه‎ ‏هاى موجود ميشود.‎ انتخاب یک رویه ی پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانهای ایرانی باید با در نظر گرفتن : | رفتار کنونی سازمانها | منعطف بودن محتوای برنامه در سازمانهای متفاوت بهره گیزی ۱ ار را باشد

صفحه 26:
مراحل پیاده(سازای طدیریت:3آنش در«فتازمان ات رت 11 ‎ess‏ 700000 لجرلءوطرح پایلوت ادلمه مستفلمدیریتدانش

صفحه 27:
را رت ‎lod. |‏ ا ‎(ace)‏ ‏مفاهیم مدیریت دانش در سازمان(پیشرفته) ‎ree |‏ ريه ‏8 فرهنگ سازمانی تسهیم دانش ‏8 جكونه سطحاذانش سانان را أفزايش.دهيم؟ ‎OSE SD COTE | ‏8 راه حل های پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانهای مشابه

صفحه 28:
ارزیابی سظح,دانشیی سازمان ‎et at See eI‏ را ضغف:و قدرت.شازمان دن ابعاد مختلف ساختار و تكنولوزى و ‎SRP IY‏

صفحه 29:
‎uy‏ تشتکیلآتیم دائش ‏8 تشكيل:تيم هاى. منذيزيت دانش در سطوؤّح مختلف:شازمان از ميان ‎eer)‏ 0

صفحه 30:
تذوین چشم,انداز(دانثل ۱ re Pea | 00 KP ACN Is rep rere ‏ل‎ npep pny) BB (ORG een Fe ers tree) | طرح پایلوت.

صفحه 31:
Sl Gb Gl yal ‏بررسئ مجذد طرح يايلوت از نظز هزينهءتامان لازم,برزاى‎ 1 Perera cree ‏ا‎ ۱۰۵5 ۳۱ ۱۱ ۱ Ve LIS D5 yeep | Fyre ‏رت ی‎ Re S/S We" FOSS EL | ‏اززیابی عملکرد مدیریت دانش.‎

صفحه 32:
ادامه مستفل(مدیریت دانش | اجرای مدیریت دانش در بخش های دیگز سازمان دز صورت رضايت بخش بودن نتيجه ى بيادة سازى,در بخش بايلوت. ‎ee |‏ ل ا 0 002 چارت ا های دیگر سازمان:

صفحه 33:
ا ۶۱ شرکت"کالیبر و" يك كمپاني بزرگ ازوپايي دازويي با آزمايشگاههاي ‎So ewe Tees TESS"‏ 1 mB Re ce)

صفحه 34:
پررورژ م(سنیستمغذی ریت دانش کالیبز و | ا ا ا ا ا ا تحقيقاتي برباي توسعه داروهاي جدیدبود. و کنفر انسی(19912)) با گفتگوی «پاسکال دلاکارت» و ‎bss Tener Varo CURES EYE At‏ 10 ۳ ee Sen ere at ‏داخلي اينتزانت به عنوان بخشي از سيستممَديريت دانش در‎ ‏يك شركت بود:‎ زک دلاكارت مدير يكي از آزمايشگاههاي بزرگ تحقيقاتي بود.

صفحه 35:
2 شوارتز وا بل؛نورث . 8 آغاز فعالیت تیم با مطالعات روي 60,,و همچنین شرکت. ‎Re See BES)‏ ‎ye |‏ ا ‎BAN rie peer ere‏ كاركنان كمباني در مكانهاي مختلف. براي شرركت در طرح «فريوشكاه دانش».و+«اتاقهاي الكترونيك».

صفحه 36:
نیم زمان خاصني را جهت تحقق پروژه مشخص نکزّد. ۳ CME ECPI. | RXPON RV os Ce nceten in re eorviptper ee 8 به علت محدوديتهاي بودجه و" هزینه‌هاء آنها فقط قادر به ملاقاتهاي ‎Ee Ses reer‏ 8 کارکنان به دلایل نداشتنوقت كافي. فشار: ناشتي از اولويت‌هاي ‎or eB‏ سل ۱3 نمي كزدند. ‎e Shed |‏ الا ا ات ا ل ‎ave‏ ‏ل ل ۹۱ ۶۱

صفحه 37:
۱ Pee Se SED | | ass Sh were RYTS ‏ا‎ Top ern B ESTES | ۱ Ten hm PSC | RU SIREN ‏ا‎ Bray ROSE Sasser es ed | "بدین صورت پزوژه مدیریت انش شرکت کالیبرو با شكست مواجه شد.

صفحه 38:
۳ ۰ ‏ار‎ VOL Se SA o) ۵ ODD OO Bes ‏ل‎ oe on ES eerste) ۱ Tee ote es) ree een Se eee ee ST Te ES Ee knee ay ‏رزهبري تيم‎ 000 [eepcie ec) SIO ee eee Te eee TTS Shoe) عدم تخصیص بودجه جداگانه جهت پروژه مدیریت دانش عدم نهادینه شدن فرهنگ سازماني جهت پذیرش سیستم مدیریت دانش 121111010111 a nT مقازمت سازماني در برابر تغيين عدم آشنايي و ناتواني تيم مديريت دانش در شناخت درست سازمان و ارتباطات سازماني. ال ا ا اا ا ا ا ‎ED Te‏

صفحه 39:
ل ۰۵( 0۳1 در ابعاد گوناگون پیاده سازي مدیزیت دانش بطورخلاصنه در سه بخش ‎Oba Sle‏ بفناوري -انسان ‎Yr Sb Teer rer‏ ۳۳

صفحه 40:
مذیریتدانشی ۵( سازهفال سازمان مبتني بر دانش» تفاوتهايي با سازمان هاي نسل هاي پیش از خود.دارد: این نوع شازمان به لخاظ نوع ساختار به گونه اي ‎perro Beco vWo-* hehe Clan Pee By‏ ۱ ‎OY Ore woes men ae nen ere we ea‏ شکل گيري « فرهنگ دانشي »۰ واحدهااو فرآیند هاي دانش:پزور» تسشهيل كنندة روابط دانش" و افزايش دهنده دانش«شكل مي كيرد. ‎Te eee ra‏ ا ا ا 0 ‎he]‏ ا ‎Berge ca ree‏ سرمایه ها را بخصوص در مراحل ابتدايي به سرعت افزایش,مي ذهد. ادر ادامه به صور.ت خلاصه برخي از راه كارها و روش هاي پیاده سازي مدیریت دانش در سازمان ذکر مي گردد: و پس از آن ‎Sete See Te ner eRe EE Peer ees!‏ ‎ry‏ به:اختصاركفته خواهد شد.

صفحه 41:
مد برریت,دانش درشازمان ‎eos era |‏ ۱ 6 شکل دهي گروه هاي دانشي ل را

صفحه 42:
ا ‎eS) Rm‏ رز ۱5 ‎Pee nero e SIRE EB CSO OMB eh Md dae Bg‏ ار ار مديريت,ذانش كرفت: بزاين اساس:0© بروده به صرت همزمان در شركت,آغازاشد. اؤلين يرؤزه» برنامه ريز استراتؤيك بر اسامن:دانش. بودو ‎ne‏ ل ا ‎Fey (ee‏ اين صوزت مطررخ كرد : «اكر تنها41,03آنجه را كه.مى"ذانست (آنجه در ذهن خَبَركان <0راا/ ‎cers‏ 00 ‎Oe ee pyar hrs re ee EE Te"‏ سر

صفحه 43:
شرکت 6006 از بزرگترین شرکت های مشاور:"مهندسی ۳ ‎tenant we Nee psn‏ ۱ واقعلى«جامعه و“ديدكاه هائ آنان»..تغزيف نمود: اولين قدم اين ‎p‏ ا ا ا ل ل 0 ‎io ree irra cern)‏ 5

صفحه 44:
با را به صورت: ‎(ACen Og‏ عو 8) 91)»» عملكنند. اين سازمان ها بيشرفته ترااز ساختازهاى هررمتى و شبكه اى عمل ‎Qala 5 048‏ اك ل 00 مى كننذاو به اين ترتيث تنها,كارتوليد دانش:رزااكه ارزّش افزوده ى ۳ ‏ی

صفحه 45:
۱۳ ۱ Te OSs Peery eee eek) جهان» پروژه شکل دهی تیم های دانقنی مجازی (0:»3 ‎teeth‏ ار ۳ RENTS ae) RISE rN oO NS eR Ese er]

صفحه 46:
PUB OCD SIC. reer ein or] : ‏قسمت تقسيم نمود‎ 18 ترازنافه مالى 0 ترازنامه دانشی ۱ ‏ا ا‎ ey 0 0 ‏ا‎ ‏حرفه اى"اندازه كيرئ و سنجش شد:‎

صفحه 47:
مدیرییث دانش دز آیینه فناوزای سس ار 8 سنبستم هاي ذخیره سازي دانش.هاي تولیدشده در گذشته 200 8 سیستم هاي نقشه دانش

صفحه 48:
۳3۳۱ Reel RNS Meee NPP VEN GIS CA Sy? (KT il pls CS 98) OT & T GS yh ۱ cart) ۱ ‏ا 0 ال‎ ‏أطلاعاث أين بايكاه دائش توسظاكسانى كه بابمثنتزيان مواجه بودند.‎ CSS ‏ا ل‎ ‏گوناگون تشویق می شدند: سپس مدیران.این"اظلاعات را مطالعه و.‎ ‏ویرایش نموده و برای استفاده دیگر اعضا و گروه هاق سازمان منتشر‎ ‏می کردند.‎

صفحه 49:
بسیاری از شرکت ها .در مواجه با انبوه اطلاعات و دانش,هاق ‎Ye ee Cee OOD ee ee)‏ ۱3 به عنوان دام های دانش معرفی شدهو نقشه های دانش شبکه ای با هدف دستیابی به دانش های تضفیه شده » شکل گرفته اند, 0

صفحه 50:
ل 00 نام مرس مورك مبتنی بر اینترانت طراحی نمود.اين سیستم بای تشویق آزشیو ‎SEE EY Soe eB‏ و ‎cern‏ ارتباط بین مراکز نخبگان سازمان را نیز برای حل متنائل همچنین دسترسی امکان دسترسی به خبرهای جدید در مورد orate eRe Rl BITC COCR Dee ep ore oe) ‏تمام منابع و موتور جستجو برای تمام کارمندان,(کامپیوترهای‎ ‏شخصتی خود) را ممکن ساخت:‎

صفحه 51:
ی ۱7 تكنولؤزيكى؛ راه حلئ براى تباذل اطلاعات بين كارشناسان خود در اقصی نقاط جهان؛ به وجود آورد.

صفحه 52:
مذيرايت دانش دروقتابعانطاني 30 OS eee Ree | ERC rr we See |

صفحه 53:
۱۳ ‏ار‎ Poe NPP VEN OSTEO B Fer Ee eh Cr Wel wes) ‏آمریکایی است. نمودار اول نشان دهنده ی میزان دانش های‎ ۱ ye ry Biv s Ll SES Sie Sve Cis Wes rit) wen ‏نشان گر میزان نقشخامل های.مختلف دانش در فرآیندهای کاری‎ ‏است. بر اسائل این نمودار» اکثر فرآیندهای سازمانی نیز بر اساس‎ ‏ا ا 0 ل‎ ‏استخراج ا ها وجود نداشته باشد» بخش عمده ای‎ ۱ neers)

صفحه 54:
نه لت رفكي ‎on nds‏ 2“ ۲ oh ۳ 7 2 ‏در شم‎ esi mm an We wih * Bean howe 00

صفحه 55:
شركت (180ابه تمنامىاكارشناشان خودء سه.شوال را ابلاغ نمود. rp ees 30 ey tern i We Vea ATL AC) ۳ ۳ Ss, ۷۵ eV acct ce) eyes peor ap res WA een od sr ko) ‏نیاز داریم.‎ و در نتیجه؛ در.اثر این برنامه» که برای هر روش جدید پاذاشی بر ‎Eve er)‏ ا ‎RYE OS EB) (OO Oe eee rence‏ در يك بايكاه جمع آورى شد.

صفحه 56:
یط بياده«تازلاى مديري ت,(ذانش در شرركتة هاى ‎lus!‏ ت له ۳ شرکت. لاستیک بارز 5 انستیتو پاستوز ایران

صفحه 57:
ا 9 ‎(Oe RO cD) 5-0000‏ مدیریت محتوا ‎(Or kOe crac)‏ پشتيباني گروه ‎(Grow Capper)‏ پشتيباني انجمن‌ها و جواقع ‎Oe ea)‏ پشتيباني تصميمگيري سس سل ‎۱) eas ec) 9

صفحه 58:
مدیریت پروژه ‎(eee oOo)‏ ل د و ‎(CN‏ ‏500 ا هس مدیریت داده‌هاي محصول ا لاسما

صفحه 59:
با تشک از توجه شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان