صفحه 1:
مدیریت رفتار سازمانی مجتبی امیری

صفحه 2:
گر به ظاهر آن پری پنهان بود آدمی پنهان تر از پریان بود نزد عاقل زآن پری که مضمر است آدمی صد بار خود پنهان تر است آدمی همچون عصای موسی است آدمی همچون خسون عیسی است تو مبین ز افسون عیسی حرف و صوت آن ببين كز وى كريزان كشت موت

صفحه 3:
علوم رفتاری * مانند علوم تجربی دقیق نیستند ؛ * نتیج آنهابه طور صد در صد قابل بيش بينى نيست ؛ * راه های افزایش اثرگذاری بر دیگران را نشان می دهند ؛ * علوم احتمالی هستند ؛ * موضوع آنها انسان و رفتارهای اوست ؛ . مبتنی بر مطالعه منظم و نظام مند رفتار هستند . 3

صفحه 4:
Systems Anchor of OB

صفحه 5:
An Open Systems View of Organizations and OB ENVIRONMENT ۱ یه مدسست ‎oo‏ 225 Organization ee ‏الب سس ند موی‎ Organization fom is environment pores = ae 5 | ‏سرا‎ its environment Sales oFoutputs allow organization to obtain new supplies of inputs

صفحه 6:
What is Organizational Behavior? Organizational behavior Provides a set of tools that allow: سس Managers to improve, enhance, People to understand, or change work behaviors so analyze, and describe that individuals, groups and behavior in organizations the whole organization can achieve their goals

صفحه 7:
Levels of Analysis

صفحه 8:
Components of Organizational Behavior

صفحه 9:
Management Skills Deckoird shits The ability to apply specialized knowledge or expertise. اه ما The ability to work with, understand, and motivate other people, both individually and i groups. Coaepid Chis The mental ability to analyze an diagnose complex situations. © 2008 Prentice Hall Inc. All rights reserved, ‏ود‎

صفحه 10:
| Effective Versus Successful Managerial رس و مس 0 ‎Se a‏ تس مت | ‎cca‏ مومت عم مورا © تسس مهم ۱9 ‎.Detworkicy‏ ‏واه ‎De ae‏ © 2uU9 Prentice Hall Inc. All rights reserved.

صفحه 11:
Toward an OB Discipline ‎Study of‏ جا ‎Group + organizational‏ > ‎‘behavior‏ > ‏جا ‎Organization‏ ‎Individual ‎toe ١ ‏سس‎ ‎ia ‎ete ‎ae ‏م‎ ‎5 ‏مسق باتش‎ Paychology Job satisfaction Iti on ang ‏نا‎ ‎ons ‎ee ‎Ve ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Group dynamics ‘Werk tocms ‘Communication Power Ceol hs 1 Iniergroup behavior Sociology Forel organization theory ‘Organizational technol Dee ‘Orgenizational culture ‎Behavioral change Attiude chonge ‘Communication ‎Group processes Group decision making ‎Social psychology > ‎‘Comparative values ‘Comparative fides Cross-cultural analysis Anthropology ‎Orgonizational cullre ‎Orgenizational environment ‎Conflict ‎Intraocganizational politics Power ‎Political science be ‎© 2008 Prentice Hall Inc. All rights reserved, ‎ ‎ ‎

صفحه 12:
| Contributing Disciplines © to the OB ‎obec‏ موه ای رصح وا تاو بط موه توا موی و اوه و خن مر ‎Learning ‎‘Motivation ‎Personality ‎Emotions ‎Perception ‎Trainin ‎Psychol leadership effectiveness Psychology FP” Job satisfaction Individual decision making Performance appraisal Attitude measurement Employee selection Work design Work stress ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎© 2008 Prentice Hall Inc. All rights reserved, 142 ‎

صفحه 13:
| Contributing Disciplines to the OB Field ‏رامق‎ Dke sid) oP people fa rekaion io their Pelow kucvae bei. | Organization system Group Group dynamics Work teams Communication Power Conflict Intergroup behavior Sociology Formal organization theory Organizational technology Organization change Organizational culture 0 © 2008 Prentice Hall Inc. All rights reserved, 1-13

صفحه 14:
| Contributing Disciplines to the OB Field Good Psychol An area within psychology that blends concepts from psychology and sociology and that focuses on the influence of people on one another. Behavioral change Attitude change Social psychology me Communication Group processes Group decision making Group © 2008 Prentice Hall Inc. All rights reserved, 144

صفحه 15:
| Contributing Disciplines to the OB Field ‏تساه‎ The study of societies to learn about human beings and their activities. Comparative values Comparative attitudes Group Cross-cultural analysis Organizational culture Organization Organizational environment system © 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved, 15 Anthropology

صفحه 16:
| Contributing Disciplines to the OB Field Pottica ‏سمش‎ The study of the behavior of individuals and groups within a political environment. Conflict Siena Political science 3 Intraorganizational politics 1000 Power system © 2008 Prentice Hall Inc. All rights reserved, 1-16

صفحه 17:
0 == ‘on =o Seton Basic OB Model, Stage II ji Tea ‏دما‎ = © 20cs rem Inc. All rights reserved. 147

صفحه 18:
رفتارچیست ؟ رفتار عبارتست از يكسري فعالیت (® vertes vP @vtvites)

صفحه 19:
عوامل شکل دهنده رفتار (Opives vr Deed) 545 & ‏انگیزه‎ ۰ (Gol or Iavective) ‏هدف یا قصد‎ ۰ 32 ی

صفحه 20:
‎Penta se‏ جح 4 مه كيفيت شكل فيرى رفتار رفتار انسان مبتنى بر دو عامل است : " انكيزه ها و نيازها كه مبتنى بر انتظارات انسان است ‏" هدف و محرك خارجى كه برخاسته از قابليت دسترسى آنهاست. ‎ ‎

صفحه 21:

صفحه 22:
انگیزه ها و نیازها * موجب آغاز و ادامه رفتار یا فعالیت هستند ؛ " جبت کلي رفتار هر فرد را تعیین مي کنند ؛ * می توانند ‏ گاهانه و ناآ گاهانه باشند ؛ * گاهي از آنیا به عنوان نیاز ( تمایلات یا محر كهاي دروني ) نام برده مي شود .

صفحه 23:
انگیزه ها و نبازها * هر انسانی صدها انگیزه و نیاز دارد ؛ ولی همواره تحت تاثیر یک انگیزه با نباز که شدت بافته است رفتار می کند. * هیچ نیازی برای هميشه ارضاء نخواهد شد . * فاصله اوج گیری و شدت یافتن هر نیاز به محیط بستگی دارد .

صفحه 24:
فاصله او گرفتن و فروکش کردن نی‌ازها انگیزه ها و شدت یافتن یا کاهش آنها

صفحه 25:
انكيزه ها و نیاز ها نيازها در دو حالت موجب رفتار نخواهند شد : 7 هنگامی که قدری ارضاء شده باشند ؛ وقتی از شدت نیاز کاسته شود. نیاز دیگری جانشین آن می گردد. ‎a‏ هنگامی که سرکوب شوند .

صفحه 26:
و سود انکبزه ها و نیازها هنگامی كه ارضای نیاز شدید با مانع روبرو شود: " گاهی ممکن است از شدت آن کاسته شود که در این صورت محرک رفتار نخواهد بود و ازمودن رفتارهای مختلف مورد دوج» فرار می کیرد نا هدف مورد نظر تحقق یابد. " اگر نیاز پیوسته سرکوب شود . دوباره شدت يافتن آن تنش را به همراه خواهد داشت .

صفحه 27:
دف نتايج مورد انتظار از يك رفتار را هدف مى كويند؛ همه رفتارهاى انسان هدف دار است روانشناسان هدف را محرک خارجى مى نامند محرکها می توانند مادی و ملموس باشند (افزایش دستمزد) و با غیرملموس (کسب قدرت با قدردانی از زحمات) هدفها با انگیزه ها تعامل داشته و بر روی هم اثر متقابل دارند.

صفحه 28:
قاس اس بسیاری از مردم از چیزهایی که می خواهند آگاه نیستند و در نتیجه رفتارهای آنان نیز تحت تاثیر ناخودآگاه است؛ این ناآگاهی به سیب تلاش نکردن برای شناخت خود است. در صورتی که هدف در خود آگاه باشد فرد می داند به دنبال چیست ولی اگر هدف در ناخودآگاه باشد چرایی رفتار برای فرد آشکار نیست.

صفحه 29:
(۳ calle * نتایج مورد انتظار رفتار هستند. ‎ .‏ " چرايي رفتار آدمي هستند. * محرك خارجي فعالیت هستند. موجب آغازوادامه فعالیت * بیرون از فرد قرار دارند. ‎es‏ * اگر ارزش هدف بسیار بالا باشد. * در درون فرد قرار دارند. انكيزه براي كسب أن تشديد اگر انگیزه بالا باشد» اهداف بلند شید انتخاب ميشود. ‎aoe ۰‏ > انگیزه ها و هدف ها بر هم ‎Hl‏ ‏و مثقابل دارند. ‎

صفحه 30:
وضعيت انكيز شى انكيزه ها يا نياز ها |-- انتظارات سس يت دسترسى

صفحه 31:
تمايز مهم بين اين دو فعالیت در اثرگذاری بر شدت نیاز است .

صفحه 32:
سو ال بهتر است در فعالست هدف در گیر شد با در فعالبت در جهت هدف؟ پاسخ. ادامه فعالیست در هر یک از لین دو سطح مشکلاتی به همر اه دارد .

صفحه 33:
فعالیت های هدف با در جهت هدف ؟ نكته: -پرداختن بیش از حد به فعالست هدف بی علاتگی و بی تفاو تی به همر اه دارد. - پرداختن بیش از حد به فعاليت در جهت هدف عجز و ناکامی به همر اه دارد اه حل: برقراری کنش چرخشی مداوم میان این دو ‎"at‏ ‏وقتی کسی در هدنسی ورزیده شد بايد برايش محیط با هدف دیگری فراهم آورد.

صفحه 34:
تعامل فعالیت ها

صفحه 35:
ممانعت از ارضای نیا ۱ ‎(Blocking Need‏ 5 مرج 0

صفحه 36:
موفقیتی در آن نیست ممکن است: اگر آدمی در جهتی به تلاش خود ادامه دهد که ۱- به رفتارهای قابل قبول و معقول دست بزند. برای متال: هدفهای دیگری را جایگزین کند مانند؛

صفحه 37:
۷ رفتارها و عدم موفة م موففيت ۳ Gd) a : قبول سس ‎Sa‏ ‏به فترهای 1 امعقول و غیرقابل محصول دو

صفحه 38:
عدم ار ضای نیاز ها الف) عدم تجانس شناختی اگر دو ادراک همدیگر را تایید کنند . رابطه هماهنگ دارند و اگر در تعارض باشند عدم تجانس شناختی را به همراه دارند که ‎ly‏ رهایی از این حللت یا کاهش آن باید یکی از ادراکات را نفی یا تعدیل کنند. برای مثال: زياد سیگار کشیدن و طرم سرطان ریه برای سیگاری ها

صفحه 39:
عدم ار ضای نیازها ب) عجز و ناکامی ناكامى و عجزء محصول عدم ارضاى نياز شدید برای مدتی صولانی است. برخى ‎[١‏ رفتارهاى غير منطقى ناشى ‎[١‏ عجز و ناكامى عبارتند ا( : يرفاشكرى دليل تراش برگشت به دوران کودکی یا رفتارهای واپس گرایانه خوگرفتگی بی تفاوتی و پوچی 39

صفحه 40:
بيتفاوتي بدترين حالت ناكامي است که همراه با بي‌علاقگي به دنیا و مافیهاست .

صفحه 41:
41 " فرد مي داند رفتاري را كه در بيش كرفته نتيجهاي ندارد ولي در انجام وادامة دادن آن آصراز مي‌ورزد. مثال: مدیر براي حل مشکل بي‌نظمي افراد را تنبیه مي‌کند. باوجود موفق نبودن باز هم به اين شیوه ادامه مي‌دهد.

صفحه 42:
رفتارهاي غيرمنطقي برگشت به رفتار واپسگرایانه دراین حالت فرد رفتاري کودکانه از خود نشان مي‌دهد :مثال لكد زيدن به ماشين به علت ينجر شدن آن در بين راه 42

صفحه 43:
رفتارهاي غيرمنطقي ....كربه دستش به گوش نميرسيد

صفحه 44:
44 اولین نتیجه ناكامي» رفتار تهاجمي است که همراه با تنفر شديد عليه |.عاملي که مانع رسیدن به هدف است بروز مي‌کند :مثال كاركر به رييسش حمله مي كندء اورا مضروب ميكند و از .اعتبارش ميكاهد

صفحه 45:
تتوريهاي انگیزش * تنوري انگیزش را به طور كلي مي توان به دو دسته تقسیم کرد : ۴ تئوريهاي محتوايي ( عسسع۳ معهول ) ؛ اين تئوریها به دنبال تبیین عوامل انگیزش افراد یا چرايي رفتار آنها هستند , ‎Theories ) sul’ cles "‏ وس( )؛ تئوريهاي فرايندي به جاي تبیین عوامل و محركهاي انگيزشي به دنبال تبیین کیفیت ایجاد انگیزه و چگونگي شکل گيري رفتار ‏افراد هسند . ‎ ‎

صفحه 46:
تئوريهاي محتوايي * تتوري سلسله مراتب نیازها ‎)Oustow’ = Wierarcky oP Deeds )‏ * تتوري دو عاملي انگیزش ۱ )رو و حاورا" ( ( * تلوري سه عاملي انگیزش ‎OcCletacnd’s O-Derd theory )‏ ( * تنوري ( 0۲69) )انگیزش ‎OkterPer ‘s “BRO “ (‏ ) 46

صفحه 47:
تئوري سلسله مراتب نیازها ‎)Maslow’ s Hierarchy of Needs )‏ همه انسانها دارای هفت دسته نیاز هستند که به ترتیب عبارتند از : ‏1 - نیازهای زیستی ؛ ‏2 - نیازهای ایمنی و تأمین ؛ ‏3 - نیازهای اجتماعی ( تعلق و محبت )؛ ‏4 - نياز به احترام ؛ ‏5 - نیاز به خود شكوفايى ؛ ‏6 - نياز به شناخت و کسب معرفت ؛ ‏7 تیاز به زتباتی و زیبایی شتاسی - ‎ ‎

صفحه 48:
تنوري سلسله مراتب نیازها )Maslow’ s Hierarchy of Needs ) ۶ با ارضاي هر يك از نیازها » نیاز سطح بالاتر ( نیاز دیگر ) اوج گرفته و شدت مي یابد ؛ * نیازهای سطوح پایین تر محسوس تر » ملموس تر و محدودتر از نیازهای سطح بالاست ؛ * هر قدر نیازها عالی تر باشد دارنده اين نیازها نسبت به دیگران از تکامل بیشتری برخوردار است ؛ * پیگیری و ارضای نیازهای عالی نشان دهنده سلامت شخصیت افراد است ؛ * نیازهای متعالی از پیچیدگیهای خاصی برخوردار است و دارای پیش شرطهای بیشتری است . 48

صفحه 49:
سلسله مراتب نیازها و انگیزه‌های انسان |

صفحه 50:
سلسله مراتب نبازها و انگیزه‌های انسان ۱

صفحه 51:
سلسله مراتب نبازها و انگیزه‌های انسان زياد شدت انكيزه

صفحه 52:
سلسله مراتب نبازها و انگیزه‌های انسان زياد

صفحه 53:
افراد و سطوح مختلف انگیز ه‌ها و نیازهای آنان امترام و شخصیت اجتماعی . تعلق و محبت

صفحه 54:
سطح بندی کارکنان بر اساس نیازهای آنان | نیازهای قدر و منزلت

صفحه 55:
سطح بندی کارکنان بر اساس نیازهای آنان | نیازهای قدر ومنزات

صفحه 56:
تنوري دو عاملي انگیزش ‎Herzberg ‘s Tow-Factors‏ ( 0 دو دسته از عوامل پدید آورنده نگرش شغلي هستند و رفتار انسان را در سازمان شکل مي دهند : 0- عوامل انگيزشي : اين دسته از عوامل افزايش دهنده رضایت شغلي و به وجود آورنده نگرش مثبت به شمار مي آیند و عبارتند از : شنامنايي » موفقیت ۰ ماهیت کار » مسئولیت و پیشرفت .

صفحه 57:
تئوري دو عاملي انگیزش ‎Herzberg ‘s Tow-Factors‏ ( 2 عوامل بهداشت روانی( ‎Theory‏ ‏این دسته از عوامل رضایت شغلي را به همراه ندارند و تنها از بروزنگرش منفي و نارضايتي جلوگيري مي کند و عبارتند از : حقوق و مزایا » روابط متقابل شخصي »وضعیت کار ۰ امنیت شغلي ۰ سرپرستي » خط مشیها و مدیریت ؛ جایگاه ؛ عوامل مربوط به زندگي شخصي .

صفحه 58:
تثورى سه عاملی انگیزش ‎(McClelland’s 3-Need‏ ‎thediiyy Heat:‏ نياز به كسبموفقيت توفيقطلبىيا ميلبه لنجام چيزي-) بهتر با كارايى بيشتر ؛ نياز به تعلقيا ميلبه برقرارعو حفظ روالبط دوستانه .© وكرم با ديكران ؛ . نیاز به قدرسیا میلبه کنترل‌دیگرانو نفوذ در رفتار آنها . 58

صفحه 59:
تئوري سه عاملي انگیزش ‎McClelland’s 30‏ ( ‎theory )‏ مفروضات اين تئوري : * اين نيازها در طي زماني و در نتيجه تجربیات زندگي به دست مي ایند ؛ * این نیازها در نیمه خود آگاه انسان قرار دارد ؛ . با وارد كردن اين نيازها درخودآگاه مي توانیم درخود تغییرایجاد کرده و با انگیزه شویم .

صفحه 60:
‎x 4‏ ی تنوری‌لنگیزش( ‎CERG‏ ‎Alderfer ‘s “ERG “‏ ( " اين تنورى همانند ‎gs‏ ري( .95037 كا نر هاى مازلو است با اين تفاوت كه : 0 نیازها را در سه دسته طبقه بندی کرده است ؛ شامل : - نیازهای زیستی که به رفاه مادی فرد منجر می شود ؛ - نیازهای تعلق که به ارضای میل به روابط فردی مربوط است ؛ - نیازهای رشد که در رابزه با میل به رشد و توسعه مستمر فردی است ۶ 2 بر خلاف اصل " ارضاء - پیشرفت " مبتنی بر اصل * ناکامی - با زگشت " است ؛ ‎ ‎

صفحه 61:
تنوریانگیزش( ۲6 ) شکل گیری رفتار در هر لحظه می تواند مبتنی بر بیش از یک نیاز شدت يافته باشد ؛ ۱

صفحه 62:
00 را موی روو() 0 ۱ 62

صفحه 63:
تئوریهای( ‎Process Theories‏ ( | فرلیندی * تئوری انتظار( !۲ بصهسسو ) تئوری انتظار حاصل ضرب سه نوع باور است : تلاش منجر به عملکرد مي شود . عملکرد منجر به پاداش مي شود . پاداشها بايستي مطلوبیت داشته باشد . * تئوری انتظار بر روابط میان این عناصر که انتظارات و جذابیتها نامیده می شود تأکید دارد ؛

صفحه 64:
تئوری برابری آدامز " تئوری برابری مبتنی بر اين پیش فرض ساده است که انسانها می خواهند با آنها منصفانه رفتار و برخورد شود ؛ * برابری باور به رفتار منصفانه در مقایسه با دیگران است ؛ * هنگامی که افراد احساس بی عدالتی و نابرابری کنند برای رفع بی عدالتی و برقراری برابری و عدالت برانگیخته می شوند ؛ * مراحل چهارگانه احساس برابری یا نابرابری : 6- ارزیابی نحوه برخورد سازمان با خود ؛ 0 ارزیابی نحوه برخورد سازمان با دیگران ؛ 2 مقایسه وضعیت خود با دیگران ؛ - ادراک عدالت و برابری یا بی عدالتی و نابرابری ؛

صفحه 65:
Negative and Positive Inequity A. An Equitable Situation. Other Tnpu $2 = $2 per hour = $2 per hour — 2 hour hours 65

صفحه 66:
Negative and Positive Inequity (cont) B. Negative Inequity Self 53 = $3 per hour T hour hour 66 $2_ = $2 per hour 1

صفحه 67:
Negative and Positive Inequity (cont) C. Positive Inequity Self Other $2 $3 - $3 per hour 52 = $1 per hour 1 1 hour hours 67

صفحه 68:
ضرورت و اهمیت انگیزش " بی‌تفاوتی و از دست دادن انگیزه بارزترین مشخصه فرد . گروه » سازمان, جامعه و تمدتی است که درسراشیبی زوال قرارگرفته است. . بی‌تفاوتی و فقدان انگیزه در هر کس به اندازة شعاع وجودی که دارد خطرناک و مخرب است.

صفحه 69:
هر فرد» گروه» سازمان یا جامعه و تمدن در حال زوالي مي‌تواند عناصر بسیار زنده و سازنده‌اي در خود داشته باشد که آن را به تجدیدحیات و نوسازي دوباره بکشاند و در عين حال هرفرد ۰ گروه »سازمان » جامعه یا تمدن در حال رشد نیز مي‌تواند داراي عناصر مخربي باشد یا در آن پدید بیاید که آن را در سراشيبي زوال و سقوط قراردهد. 69

صفحه 70:
نشانه‌هایی از باانگیزه بودن کارکنان * بیشتر کارها . با پبره‌وري مطلوب و در مدت زمان پیش بيني شده انجام مي كيرد. * افراد از کار خود لذت مي برند و از انجام آن به خود مي‌بالند. * افراد با تلاش هرچه بیشتر مشغول کار مي شوند . چرا که کارشان را دوست دارند. " افراد بر کار خودشان نظارت مي کنند و نیاز به مراقبت فراوان نخواهد بود. * روحیه ها در سطح بالليي قرار خواهند داشت . چرا که فضايي دلپذیر بر محیط کار حکمفرماست.

صفحه 71:
نشانه‌هایی از بی‌انگیزگی کار کنان عملکرد ضعیف کار کنان در امور محوله (کمي و كيفي) ؛ عدم مشار کت کلر کنان در تحقق اهداف سلزمان ؛ عدم قبول مسئولیت جدید ؛ عدم حضور به موقع , ترك محل کار . غیبت يا تآخیر ؛ ببردوري يايين ؛ شکلیات مداوم . منفي بافي . پچ پچ کردن ؛ انداختن گناهان به گردن دیگران وسیستم ؛ توجیه کارها و نه توجه به درست انجلم دادن کار ؛ مقلومت در مقابل تغییرات بصورت رسمي و غير رسمي ؛

صفحه 72:
یک پرسش اساسی " آیا آدم با انگیزه ای هستید ؟ (حالتان خوب است؟) *_ وقتی انگیزه ندارید یا حالتان خوب يست جه می کنید؟ ۳ برای شاد زیستن و خوب زندگی کردن يا انگیزه داشتن در زندگی چه کار کرده ايد ؟

صفحه 73:
پر سشهای اساسی - چرا حالمان بد می شود و روحیه ما ضعیف و شکننده می گردد ؟ - آیا عواملی که روحیه مارا خراب کرده و انگیزه را در ما از بين می برد » خارج از کنترل ماست ؟ يا تحت کنترل ما و مربوط به خودمان است؟ پاسخ این است : هر چه برای ما رخ می دهد به خودمان باز می گردد و این عواعل نیز خارج از کنترل ما نیستند . عوامل خارجى هر جه باشند از فبلترفكر و انديشه و احساسات ما می گذرند و بر رفتر ما اثر می گذارند. یر طرز فكر ما احساسات ما را شكل داده است و روحيه ما را خوب يا بد مى سازد . 73

صفحه 74:
عادتها چگونه شکل مي گیرند ؟ عادات‌بد به آسانی شکل‌حی گییند لما زندگیبا آنها دشوار است . عادات خوبسبه سختی قثبیت هی شهند » اما زندگی‌با آنهاسهل و آسان است . دفع افسردگی و انتخاب شادی در زندگی‌یلبا انگیزه بودن میک عادت خوب و دست یافتنی است.

صفحه 75:
با انگیزه بودن و شاد زیستن هنری است اکتسابی آنان که انگیزه ندارند و جهان را بی جاذبه »خسته کننده و راکد می یابند افرادی هستند که برای ایجاد انگیزه در خود و در نتیجه شادی و نشاط در زندگی سعی و کوشش لازم را نکرده اند

صفحه 76:
: به سخن مولوی طالب هر جيز اى يار رشيد غير آنجيزى كه مى جويد نديد : ويا به تعبير فردوسى اكر تخم خار است خود كشته اى و گر پرنیان است خود رشته ای

صفحه 77:
| Study Question 3: What are the process theories of motivation? * Process thevries oP wotvativa ... 9 Wow people woke choices to work hard or ont. 9 Okoives ure bused oa! ۳ ‏هت‎ ‎© Qvutable rewards. ©) Possible work outcowes. + Dupes oP provess thevries! 9 Equip theory. ۲ ‏توق‎ theory. 9 Cod-setiogy theory. Management 8/e - Chapter 14 7

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان