کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت ریسک آب‌های زیرزمینی

Groundwater risk management

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
شمار فزاینده ی رخدادهای کم آبی در اقصی نقاط جهان و احتمال بروز بحران های اقتصادی ـ اجتماعی، تنش های اجتماعی وحتی جنگ به عنوان پیامدهای کم آبی، بیانگر گستردگی و اهمیت بیشتر چالش های آبی در مقایسه با چالش های تأمین انرژی (کاهش ذخایر نفت و ...) در دهه های آتی می باشد. در طول زمان با افزایش جمعیت، افزایش تقاضای منابع و فشار بر روی آن ها، درجه و مقیاس مخاطرات آبی دچار تغییر شده است. چنین تغییرات کمی و کیفی در بدنه ی آب، تأمین و توزیع آب را با چالشی فزاینده روبرو کرده است. علاوه بر عوامل فوق، پدیده هایی نظیر تغییر اقلیم، خشکسالی، سیل، زلزله و ... نیز این مسئله را تشدید نموده و ریسک های زیادی را به جوامع تحمیل می نماید. فائق آمدن بر چنین مسائلی در مقیاس های مختلف (محلی، منطقه ای وملی) ، جز در سایه ایجاد تغییرات زیربنایی در تفکر ما نسبت به منابع آب و تغییر رویکرد ها از مدیریت بحران به مدیریت ریسک امکان پذیر نخواهد بود. بدیهی است شناخت صحیح مفاهیم پایه مدیریت ریسک به درک بهتر موضوع و یافتن راهکار های مناسب کمک شایانی خواهد نمود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
392 بازدید, 3 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت ریسک آب‌های زیرزمینی”

مدیریت ریسک آب‌های زیرزمینی

اسلاید 1: آب های زیر زمینی و مدیریت ریسک Groundwater risk management رضا قاسمی ده‌چشمه

اسلاید 2: مقدمهشمار فزاینده ی رخدادهای کم آبی در اقصی نقاط جهان و احتمال بروز بحران های اقتصادی ـ اجتماعی، تنش های اجتماعی وحتی جنگ به عنوان پیامدهای کم آبی، بیانگر گستردگی و اهمیت بیشتر چالش های آبی در مقایسه با چالش های تأمین انرژی (کاهش ذخایر نفت و ...) در دهه های آتی می باشد. در طول زمان با افزایش جمعیت، افزایش تقاضای منابع و فشار بر روی آن ها، درجه و مقیاس مخاطرات آبی دچار تغییر شده است. چنین تغییرات کمی و کیفی در بدنه ی آب، تأمین و توزیع آب را با چالشی فزاینده روبرو کرده است. علاوه بر عوامل فوق، پدیده هایی نظیر تغییر اقلیم، خشکسالی، سیل، زلزله و ... نیز این مسئله را تشدید نموده و ریسک های زیادی را به جوامع تحمیل می نماید. فائق آمدن بر چنین مسائلی در مقیاس های مختلف (محلی، منطقه ای وملی) ، جز در سایه ایجاد تغییرات زیربنایی در تفکر ما نسبت به منابع آب و تغییر رویکرد ها از مدیریت بحران به مدیریت ریسک امکان پذیر نخواهد بود. بدیهی است شناخت صحیح مفاهیم پایه مدیریت ریسک به درک بهتر موضوع و یافتن راهکار های مناسب کمک شایانی خواهد نمود.

اسلاید 3: تعریف ریسکریسک : پیامدهای مورد انتظار حاصل از وقوع یک پدیده نامطلوب که در این تعریف منظور از پدیده نامطلوب ، مخاطره می باشد. به معنایی دیگر ریسک در اثر بر همکنش یک مخاطره با وضعیت های آسیب پذیر ناشی می شود. مخاطره: پدیده ای فیزیکی و مخر ب؛ که تلفات جانی، مالی، اجتماعی و اقتصادی در پی خواهد داشت. آسیب پذیری: درجه ای که سیستم های انسانی و محیطی، تحت آشفتگی ها و یا تنش ها، احتمال آسیب دیدن دارند.

اسلاید 4: طبقه بندی ریسک ریسک منبع : در اثر هر دو نوع مخاطرات «طبیعی» و «انسانی« ایجاد میگردد. ریسک نهادی : ناظر بر ساختار ها و فرآیندها بوده و به ریسک هایی اطلاق می گردند که نظام حکمرانی (بخش دولتی، خصوصی، عمومی) در اجرای وظایف خود با آن مواجه میگردد. انواع ریسکهای منبعامنیت تأمین آب، کیفیت آب ، رخدادهای شدید اقلیمی ، سلامت عمومی ، آلودگی آب انواع ریسکهای نهادی طراحی های سازه ای و ساخت و سازها ، اختلال در بهره برداری از سامانه های آبی ، محدودیت های بودجه ای و منابع مالی ریسک های حقوقی و مرتبط با محدودیت ها و قوانین و اجبارهای دولت ، ریسک تخلفات (مربوط به پذیرفتن سازوکاری که ریسک دارد، ولی به دلیل دارا بودن منافع دیگر پذیرفته می شود)

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید