کسب و کاراقتصاد و مالیمدیریت و رهبری

مدیریت ریسک در خدمات الکترونیکی بانکی

صفحه 1:
Pe دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان مدیریت ریسک در خدمات الکترونیکی بانک استاد : دکتر هم درودی دانشجو: سمیه جاوید

صفحه 2:
اما بقدر نیاز تو فرود میا بقدر آرزوی تو گسترده میشود و بقدر ايمان تو كار ‎cy Lat‏

صفحه 3:
ام راابراى كاربران داخلى ‎eer‏ رطس ‎a‏ ضرورى است. حركت از يردازش دستى به يردازش كامبيوترى به همراه آن افزايش حجم يردازش جه تعداد چه در:مبلغ مهمترین مسئله نگران کننده فعالان بانکی در عصر حاضر است لل احتمال ريسك زا افزايش داده و از طرفى كنترلهاى سنتى كه قبل. از اين بزروى معادلا ‎Fen! Agee ey‏ در اينجا به تحليل انواع ريسكهاى موجود دربانكدارى الكترونيك يرداخته و اصول مديريت ريسك در بانكدارى الكترونيك را ارائه نموده و در نهايت راهكارهايى براى مشكلا ۳ uls Gus بانکداری الکترونیکی؛ ریسک» مدیریت ریسک

صفحه 4:
ی ‎IG > di co i‏ ل ف 72 حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست و مشتریان در هر ساعت از شبانه روز 66۴ ساعتة:ميتوانند از طريق كانالهاى ارتباطى ايمن عمليات بانكى دلخواه خود را انجام دهند. بانكدارى الكترونيكى عبارتند از:فراهم آوردن امكاناتى براى كاركنان در-ججهت افزا ‎Cer cron‏ ا اي ل ل

صفحه 5:

صفحه 6:
ار مب ‎fen ee‏ ال ا ل ‎Eee OES ete ED‏ بانکداری خانگی و... ۱ ‏ال ل ا ل ل‎ Le ‏مختلف به شيوه هاى كوناكون انجام مى شود.يك شيوه جهانق انتقال الكترونيكى وجوه‎ ‏استفاده از شیکه سوئیفتاسگ/بانکهای عضیوج| 50 بانکی به راحتی میتوانند یه انق‎ ‏الكترونيكى وجوه بين خود بدون محدوديت مرز و در سطح بين المللى اقدام نمايند.در اير‎ ‏در سطح .بين المللى از طريق سوئيفت استفاده ميشود امادر داخل كشور تبادل اطلاعات از‎ ‏طريق شبكه تبادل اطلاعات بانكى(شتاب) و مركز هماهنكى تبادل اطلاعات بين بانكى‎ ۱۳ Brea (errs)

صفحه 7:
رطس 2 ا ‎cry.‏ 2 ضمن ارائه خدمات بانكى به دنبال توسعه و تحول با هدف جلب رضايت مشترى بوده و ‎is eM Ne bbe‏ ل 0 000 سياستكذارى مينمايد.در بانكدارى الكترونيكى هرجند كه كاهش هزينه هاى:بانكى نيز توجه قرار ميكيرد اما اصلى ترين هدف رشد درامد بانى ان طرق ارائه خدمات متنوع است.

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:
عدم سرمايه كذارى صحيح در زمينه بانكدارى الكترونيكى و استفاده از سخت افزار ونرم:افزار فرسوده واز رده خارج ارويايى آمريكايى كه خرابى هاى يى دريى موجب دلزدكى مردم ميشود. هنوز اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی ب ‎teat eee‏ ۱ تحریم های پی در پی و خصمانه نظام بانکی ایران توسط قدرتهای استکباری یکی دی ‎eS Cb Teen)‏ ۳

صفحه 11:
‎rs pre‏ 3 كندى روند توسعه وعم ارائه خد خدمات ‎eae‏ بانکی ا ‎Oe were nne Te COE Beem See‏ يديشُ باتكدارى الكترونيكى و كرايش مشتريان به ‎oe SEN TEDL SST Te‏ ‎Tete CP IEC E Cn Cy” Pesto fer in‏ ‎ADVERT efor een Re Pe cl Tepe‏ يذيرفته مزشود. ‏یکی دیگر از عوامل پیش "خدمات بانکداریالکتََیکی میزان نفوذ اینترنت و رایانه ‎rch Per Care ieee ees‏ ۱[ ‎CPOE SRE ee Te RAR cl eee ‏میتوان به تمایل برخی جوامع»ترجیح ایفای نقش انسان به جای ماشین در بانکداری +حما‎ 111110 ays cae nicely Pere The ‎ ‎

صفحه 12:
آمریکا به بادك © ۳ با 4 6 وسهولت استفاده ومشهود بودن تكنولوزى در انظار سرت "۳ ‎oo‏ ‏مثل وجود دشتگاههای خودپرداز»امنیت قابل قبول»برنامه های آموزشی و ‎Pere io re 8‏ 595

صفحه 13:
Mashreghnews.ir

صفحه 14:
كه إن ae ۱ ae” 1 ۱ ۱

صفحه 15:
0 rea ain Ie sarees ‏در سال ©6)000 افزايش يافت.‎ 0 ‏مال‎ CT EN ‏فيزيكىء تدوين مقررات شفاف . مديريت امنيت اطلاعاتء.ستهولت استفاده و تشويق مرا‎ ‏خريد اینترنتی از طریق معافیتهای مالیاتی بوده است‎ ایران: بانک جهانی اعلام کردکه ایران از لحاظ تفوذ جغرافیایی دستگاههای خودپرداز از بین ‎Sete ee ERE eS o)‏ ا ۷ ا ‎Bye eer eee pier trek eee‏ قياس بانكدارى مدرن جهانى در سيستم بانكى كشور بدست آورند.

صفحه 16:
آمار ابزارها و تجهیرات پرداخت الگترونيك گلیه بانگها تا ‎OLY‏ تیرماه 1390 ebb pl اقتصاد توین ایارسیات ایاسارگاد یست‌باتك‌ایران 5 تچ ‎foals <1 Seas‏ رقاه کارگرات اسامات اسیه أصادرات ايرات صنعت و معدن اکارآفرین اكشاورزي امسکن ملت. ملي ایرات اکارت بدهي 5,060,194 9,296,427] 3,892,182) 292,075) 10,103,644 977,913) 13682764 22,750,098) 62,872! 108,658) 13,822,564 655825910) 25,021,424) 24,770,486) go> 139,874,334 /خودیرداز 577 30 6 285} 1971 34 951 541 1877| 3453 55 5 1956| 1143 2911 4402 21245 ایایاته فروش 59,480) 232,387 89,009) 55329 140,380 12 95839 73784 12,463} 367,114 4,651) 0 143,325 27,407) 240,011 272,924 1,678,115) اجدول 2‏ آقاد انؤادها ه تجهيوات برداخت الكتدوتيك كلنه بانكها تا بانان تبرماه 1390 مأخد : بانك مركزى جمهورى اسلامى ‎Gig!‏

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
ریسکهای | ‎aie aa!‏ تخدایی الكترونيكى: ی ا

صفحه 20:
‎Bie tee Be eee)‏ ار رم ‎ ‎ ‎Se ee ‏ل‎ Ete Sis ee aes) Om re cw err rn rin cy Avra EOE COME OMe Ce ALIN S ۷09۳ Oe ۱ 2th ‏مخابرات كشور ناشى ميشود.براى رفع مشكل ضرورت دارد زير ساختهاى ارتبا‎ 0 ‏ا ا ا‎ ere) 7 ‏ل ا ل ا ا ات ا ل‎ ۳ ‏ذا م‎ Pe Cet eer ee ery COR RECIPE ccm cern ie cei ۳0 EE SPD S| ۹ ۹ ee Se Mer ee ‏ا‎ ‎0 OE eer ere RT Ieee ne ne See ee ee nt oS TOES Se ES Tee LESSEN) ‎

صفحه 21:
بسى استراتزي: اين ريسك مربوط به توليد وخدمات جديد در ل ا ا ا ا ا ا ل ل ‎RID ree‏ ‎ees)‏ 010-00-0 ‎ere roe eg‏ ا ا ل ۱۳ اقتصاد که گتواند ا ‎neh‏ ‎CARA‏ کر ‎ee‏ ان ‎ee sep a een eS yee ei ST TES)‏ بین باتکی شعب و بانکهای بین المللی وجود داردو: یشک نرخ ارز ازعوامل اثر گذار ب ا ا ا ا ال ا ل ا ا ۱ تحمیل میشود. ‎RW RO eter tye Org RIED hr neers Ven he CaN OME KS ENE Ferry ss‏ ‎Pees ee eres The ete tee Tr een cece)‏ 0 که برتوانایی بانک در نقد نمودن سریع دارایی هایش با حداقل ضرر در ارزش ت يكذارد.

صفحه 22:

صفحه 23:
سرت دس مرک - رشن errand ee Heer Our ries pipet Prac get 07 0 on SPSS) ‏درصدد کمی نمودن آن هستند.تبدیل داده های ریسک به اطلاعات تصمیم گیری‎ ‏از‎ ‏نامطلوب آنها )روش وجود دارد که عبارتند از:انتقال ریسک. اجتناب از ریسک ءتخفیة‎ ۳ ‏ل‎ ‎Se re reels Te Se SBS renee theese ieee EARPE Pernt ONS Cercle erent arpa e ine PPP aen

صفحه 24:
اند کییگفول زمان وگن لاست اهمیت با ارجعبت تغبیر کند اما اي باقی خواهد ماند. ا ال مل کنترل های ایمنی مديريت ريسك ناشى از شهرات و قانون و 0

صفحه 25:
۱۳ Tek ey Lees Tie Tess ees eee eran) Bry Weenie ene ween ere Op Ce ce ens Tabs] ee Tees Eee ieee برخوزداری از نظارت مدیریت دقیق و جامع:هیئت مدیره و مدیز ارشد:باید یک را( وابستكى ها به اشخاص ثالث كه بانكدارى الكتزونيكرا يشتيبانى ميكند را داشته باشد.

صفحه 26:
2) پذیرش مسئولیث حببابرسی برای انواع معاملات بانکداری الکترونیک: بانکها باید روشهاى را براى احراز هويت معاملات مورد استفاده قرار دهند كه باعث ارثقاء م م 0 مياورد. 3 ‏ا‎ aa) OTS Aes eter tee Seen Tes ‏ا‎ Ec ‏پایگاههای داه ها و کاربزی وجود دارد‎ ال ل ا ل ل 111111111111110 ‎SSS)‏ ا ا ل له ل 0

صفحه 27:
()) یکپارچگی داده ها در معاملات سوابق و اطلاعات بانکداری الکترونیک: بانکها با Por ۹ ‎ei]‏ ل ‏(1)) محزمانه بودن اطلاعات كليدى بانكى : بانكها بايد تدابير مناسبى را به منظوز ‎Auer «cae‏ 7

صفحه 28:
آگاهانه تربار گید شناسایی و مقررات بانک قیل از آنکه وارد مراحل بانکذاری. الکتژونیک شوند بدست آورند. ۱ اطمینان از تبعیت یا نیازهای خصوصی مشتری مرتبط با مراجع قضایی که در آن تولیدات وخدمات بانکداری الکترونیک را ارئه میدهد اتخاذ کنند. حفظ اطلاعات مربوط ب حریم مشتری یک مسئولیت کلیدی برای بانک به شمار می آید. (1)) ظرفيت سازى تداوم كسب وكار و نيز برنامه ريزى اضطرارى براى اطمينان ‎١‏ ‏ا ا ا ال ل ا ل ا ا م ستد و برنامه ریزی وضعیت اضطراری داشته باشند تا بدین وسیله از عملکرد مناسب ‎TCI,‏ اا 195 ا ا ۱ ‎Cee mele‏ ا ا ا ل

صفحه 29:
م اللو ا ‎Bap aga cs Site gal cal 5) Dist Ry fe Sad ofl‏ 00 جايكاهئ,هست كه ميتؤاند به طور موثر نيازهاى خود را برآورده كند جرا كه بانى ار م اال ۳ ‎ora TS‏ اا ا بانک انتقال دهنده که در نزد خود نگهداری ‎ceeg ON DEI‏ ی كم ‎"tL, SS OMe 52S iste al Ri Sy (Mata gad‏

صفحه 30:
‎eTOE eee‏ ا ا ‎D EE ED SED pene‏ ل ‎RoW EN Se eT erry ee EOS iat eNO eONT eer er eg 1‏ در حال خاضر به نطر ميرسد كه خريد يك سيستم جامع بانكدارى در دستور كار.اغلب ‎ee CE SED Os wre eee‏ ا ‎Bone ee‏ صورت هنگامی که بانکی بر اساس خط مشی سازمانی خود تصمیم به خرید یک سیستم بانكدارى الكتروونيك دارد ضرورى است كه در فرايند انتخاب اين سيستم بر معيارها و ‎Ce Tse er Tee ee tt ke en Ee Sac Se neh SiS ete See crt ‏ل ا ا‎ ‏فناورى ملى اعم از سخت افزار واساير تسهيلات ملى مورد نياز بااستفاده از نيروهاى‎ 0 ‏اا ل ا ل ل‎ SS Bee veer) ۱ ‎ ‎ ‎

صفحه 31:
ال ل اف را ‎Se eee Te eee‏ تمی توانیم بگوییم که می خواهیم بانکداری الکترونیکی داشته باشیم ولی برای خودمان ی قوانين خاص داريم جون بانكدارى الكترونيكى وقتى به آن طرف مرز برود مقررات استاندارد بین المللی بر آن حاکم است وبرای ارتباط با بانکهای خارجی لاجرم باید زبان ‎Rocce ce arr weee ere Rts Ie tm pre eaen Pape Cece Kn gen‏ ميباشد.

صفحه 32:
درخصوص ریسک قانونی استفاده از قوانین کشورهای پیشرو در زمینه بانکداری ‎ee Sele eee SEE Sb tet ae SSC oiee ere Te‏ در زمینه ریسک اعتباری ابداع روشهای اعتبار سنجی مراجعین میتواند سودمند باشد. به نظر مى رسد ريسك عملياتى بايد بيش از ساير ريسكها ‎Ter‏ 3 ‎ere)‏ ا اا ا ل ا ل ا ‎FD ie‏ باتوجه به وارداتى بودن اكثر روشها و سيستمهاى بانكدارى وبحث بومى سازى اهميت ‎١‏ ‏ا 111101111111 ا ا 500001 ‎Sis)‏ ا ال ل ا ل ا ا ‎eS‏ ‎eens‏ باشيم.

صفحه 33:
افتتارمحمدیان ‎a‏ وئیی با ناگید بز رب با رمضانى فرد »محبوبه .“سير تحول بانكدارى الكترونيك در ايران“ شرافت نزادء حسن.(©036) “اصول مديريت ريسك در بانكدارى الكترونيىك” بانک و ‎iS OO‏ 9 3 Fey Vet > CURVCOTMOMN TD OC) ‏بانکداری الکترونیک‎ طاهری» ماندانا(سال نهم)"ریسکهای بانکداری الکترونیک »مجله تازه های اقتصاد.شما 9 دوستی» شینم ن »علیرضاء عامری»علی»(سال هفتم/بررسی ریسک های موجود د ۱ 00 2

صفحه 34:
۱9۳۳۳ ew eB ree SiS ge ern Re ee ‎oreo see Tere]‏ ل ا ا ا ل ل تا پیک زاد».جعفر نادمی؛ فریور»(9606))»*مدیریت ریسک در بانکداری ‎fee Ce We ete eS‏ ۱۹6۱ ‎Lee ‏ب‎ CACC Ba AT

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان