کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت فرایند

modiriate_farayand

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت فرایند”

مدیریت فرایند

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2مدیریت فرایندعبدا... رمضانی علوی

اسلاید 3: 3ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما با نفسهمیا محول الحول والاحوال

اسلاید 4: 4 چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید

اسلاید 5: 5برای انجام هرکار همواره راه بهتری وجود دارد تیلور

اسلاید 6: 6مشخصات سفر تعالیمقصد(هدف): موفقیت دراز مدتفضای سفر: هزاره سوم وسیله سفر: مدیریت فرایند سوخت سفر:باور مدیرانمشارکت کارکنان

اسلاید 7: 7برایان تریسیاصل مسئوليت :هر جا که هستيد و هر چه که هستيد بخاطر آن است که خودتان اينطور خواسته‌ايد. اصل خدمت:پاداش‌هايی که در زندگی می‌گيريد با ميزان خدمت شما به ديگران رابطه مستقيم دارد.

اسلاید 8: 8قانون مشتری مشتری هميشه به دنبال بهترين و بيشترين است با پايين‌ترين قيمت ممکن.قانون رضايت مشتری در تجارت هر کسی مشغول حفظ رضايت مشتری است و هميشه حق با مشتری است.مشغوليت ذهنی تاجران موفق ارائه خدمات بهتر به مشتری است. 

اسلاید 9: 9نظام های بهسازي مديريت

اسلاید 10: 10اصول راهنما در مجموعه های استاندارد ISO9000 سازمان استاندارد جهانی International OrganizationFOR standardization آنچه را انجام می دهید، بیان کنیدآنچه را می گویید، انجام دهید آنچه را که انجام شده است،ثبت کنید

اسلاید 11: 11رسالت هر کسب و کار ارزش آفرینی برای مشتریان است

اسلاید 12: 12فلسفه پيدايش فرآيندگرايي) چرايي فرايند) دگرگوني فعاليت ها، کسب و کار و تغيير در همه حوزه هاپيشرفت روز افزون تکنولوژيتغيير نگرش به مشتري(گستره انتظارات سفارشی)رقابت (جهانی،پیدایش کارآفرین)نگرش نوين به انسانها، نيروي انسانيمحدودیت منابع

اسلاید 13: 13ضرورت موضوع (الزامات قانونی)توجه به بهبود سیستم ها و روشها با75 امتیازبه عنوان یکی از شاخص های ارزیابی در ابعاد عمومی نظام ارزیابی عملکردتشکیل کارگروه تخصصی سیستم ها و روشهاروشهای اختصاصی (احصاء،مستند سازی و اصلاح و بازنگری)روشهای مشترک (احصاء،مستند سازی و اصلاح و بازنگری)با استقرار مدیریت فرایند بخشی از اهداف مورد نظر دراستقرارمدیریت کیفیت جامع نیز محقق می گرددتاکید بر سیستم ها و روشها به عنوان یکی از هفت برنامه تحول اداری

اسلاید 14: 14اهمیت موضوعروشي براي نشان دادن گردش فعاليت ها در سازمان استاز بيان جزييات مراحل كار اجتناب كرده و به بيان مراحل كلي مي پردازدسعي در حفظ روال كار به صورت پويا و پيوسته داردمناسبترين و كم هزينه ترين وسيله براي آموزش كاركنان جديدبا فعاليت مورد نظر مي باشدنحوه ارتباط ،حدود انتظارات و توقعات كاركنان با ارباب رجوع و بالعكس مشخص مي شود ادامه كار در هر مرحله از انجام،توسط شاغل همتراز ديگر امكان پذيراستفرایندهای شرکت ابزار موفقیت کسب و کار می باشندثمره فرایندهای کارامد ارزش آفرینی می باشد

اسلاید 15: 15 مديريت فرايندگام اول: تعیین وشناسايي روشها و فرايندهاي انجام كارگام دوم: مستندسازي روشها و فرايندهاي انجام كارگام سوم: اصلاح و بهبود روشها و فرايندهاي انجام كار

اسلاید 16: 16مفاهیم و اصطلاحات

اسلاید 17: 17نظام :مجموعه ای از عناصری که بایکدیگر در تعامل می باشندسیستم : سیستم عبارتست از تعدادی روش وابسته به یکدیگر که با اجراي آنها،قسمتي از هدف هاي سازماني محقق مي شود.فرايند: عبارتست از يك سري فعاليت هاي مرتبط به هم كه براي رسيدن به هدفي خاص انجام مي شوندفرايند را ميتوان يك زنجيره ارزش دانست كه هر مرحله ،ارزشي به مرحله قبل مي افزايد.

اسلاید 18: 18مديريت فرايند محور: عبارتست از شناخت مديريت فرايندهاي كسب و كاري كه هدفشان،برآورده ساختن نيازهاي مشتريان است.صاحب فرایند : اصطلاحا به شخصی که حداقل یکی از مراحل فرایند را انجام می دهد اطلاق می گرددمشتری : شخص یا واحدی که نتیجه کار شخص یا واحد را دیگر را در یافت می کندکیفیت : تمامی ویژگی های یک شی (یا مقوله) که در توانایی آن برای برآورده کردن نیازهای تصریح شده یا تلویحی موثر است. به عبارت دیگر کیفیت یعنی تمام خصوصیات ذاتی یک شی

اسلاید 19: 19نمودار جريان كار: نموداري است كه در آن با استفاده از علائم استاندارد ،جريان گردش كارها بطور كلي نمايش داده مي شود مستندسازي روش انجام كار: مستند سازي عبارتست از شناخت يك روش آن چنان كه اجراء مي شودو به تصوير كشيدن آن از ابعاد مختلف،به نحوي كه اطلاعات مورد نياز جهت شناسايي روش كار را ارائه نمايدمهندسي مجدد: مهندسي مجدد در واقع باز انديشي بنيادين و ريشه اي ساختار،فرايندهاو روشهاي انجام كار در سازمان به منظور بهبود معيارهاي اساسي عملكرداز قبيل: سرعت ،كيفيت و هزينه مي باشد.

اسلاید 20: 20تبیین روابط بین نظام،سیستم ، فرایند وفعالیتنظامسیستمفرایندفرایندفرایندفرایندسیستمفعالیتفعالیتفعالیتفعالیتفعالیتفعالیتفعالیتفعالیتفعالیتفعالیتفعالیتفعالیت

اسلاید 21: 21اجزاء تشکیل دهنده سازمانمنابع انسانیساختار سازمانیسخت افزار فرایندهااطلاعات

اسلاید 22: 22سيستم: (SYSTEM) اجزاء سيستم به شرح زير مي‌باشد: وروديها Inputs خروجيها Out puts فرآيند Process بازخوردFeedback محيط Environment فرآيندمحيطخروجيهاوروديهاباز‌خورد

اسلاید 23: 23مفهوم فرایندديكشنري وبستر، يكي از معاني((PROCESSراروش ويژه انجام دادن كار،كه معمولا از مراحل و فعاليت هاي متعددي تشكيل مي شودتعريف كرده استاندارد 9000ISOاز فرايند تحت عنوان مجموعه اي از فعاليتهاي مرتبط باهم يا موثربر هم كه ورودي ها را به خروجي ها تبديل مي كند ياد كرده است به عبارت ديگر در فاصله بين هر ورودي و خروجي آن ،يك فرايند قرار گرفته است. مايکل همر:فرآيندكسب وكار عبارتست از تعدادي از وظايفي كه با يكديگر، ارزش مورد نظر مشتري را فراهم مــي كنند. فهم فرآيندها اولين مرحله اساسي مديريت فرايندهاي كسب وكار است.

اسلاید 24: 24فرايند:عبارتست از يك سري فعاليت هاي مرتبط به هم كه براي رسيدن به هدفي خاص انجام مي شوند فرايند را ميتوان يك زنجيره ارزش دانست كه هر مرحله ارزشي به مرحله قبل مي افزايد.کلید واژه ها :گروه،باهم،نتیجه و مشتریبه طور کلی ارتباط بین فعالیتها،مشتری و هدف از ویژگی های هر فرایند است

اسلاید 25: 25اجزای فرایندPROCESSInputsOutputsتجهيزات و ماشین آلاتمنابع انسانيروش ها ،دستورالعمل ها ،... قوانين و مقرراتزیر ساخت ،ساختمانها و فضاهاي كاري

اسلاید 26: 26مراجع تاثير گذار بر روي فرآيند:مراجع تاثيرگذار مشخص مي کنند که فرآيند مورد بررسي چگونه تبيين و مشخص شده و مبناي تصميم گيري در آنها چگونه است.منابع فرایند:محيط کاري زيرساخت هاي نرم افزاري و سخت افزاري، منابع انسانيمنابع مالي زمان

اسلاید 27: 27مالک فرایندمسئولین فرآیندهای کسانی هستند که مسئولیت اجرای فرآیند را بعهده دارند.نکاتی در رابطه با مسئول فرآیند:مسئولین فرآیند می توانند یکی از موارد ذیل باشند:افراد : مانند مسئول تدارکاتماشین ها : مانند مسئول واحد کامپیوترهر فرآیند حداقل یک مسئول داردبنا به شرایط ، فرآیند می تواند دارای مسئولین متعددی باشد

اسلاید 28: 28نمونه های مختلف از انواع فرایندهافرایندجابجایی اجسام با اهرمانتقال نیرو در یک گیر بکسحل شدن یک قطعه فلز در اسیدترکیب اکسیژن با هیدروژنفتوسنتزتشکیل یاخته های اولیهتشکیل خانوادهایجاد یک سازمان یا موسسه

اسلاید 29: 29نگرشی دیگر در شناسایی فرایند,خروجی,ورودی فرآيند داراي يک نقطه شروع و يک نقطه پايان تعريف شده است. مجموعه ای از فعالیتهای پیوسته به هم که مجموعاً یک هدف مشخص را محقق می نمایند.2- جوهره اصلی مدیریت عملیات : ورودی ها تبدیل به خروجیها میشوند.

اسلاید 30: 30 فرآيندمجموعه اي از فعاليت هاي مرتبط به هم با متعامل که دروندادها را به بروندادها تبديل مي کنند.دروندادهاي يک فرايند عموماً بروندادهاي ساير فرايندها هستند.INPUTPROCESAOQTRUTFEEDBACKINPUTPROCESSBOUTPUTFEEDBACkفرآيندها در سازمان عموماً برنامه ريزي مي شوند و تحت شرايط کنترل شده به اجرا در آينده تا ارزش افزوده ايجاد شود.

اسلاید 31: 31نگرش زنجيري

اسلاید 32: 32نگرش انجام فرآيندها در واحدهاي سازمانفرآيند دوفرآيند يك

اسلاید 33: 33فرایند و وظیفهتفاوت ميان فرايند و وظيفه همانند تفاوت ميان کل و جزء است.وظيفه واحدي از كار است،فعاليتي كه معمولا يك نفر انجام مي دهد .در مقابل،فرايند گروهي از وظيفه هاي هم پيوند است كه با يكديگر،نتيجه با ارزشي از ديد مشتري به بار مي آورند. فرايند محوري به معناي ابداع فرايندها در سازمان نيست. بلکه فرايندها همواره در سازمان وجود داشته و بروندادهاي سازمان نتيجه آنهاست،لكن شناخته شده و آشكار نمي باشند.

اسلاید 34: 34فرایند محوری یعنی برداشتن دیوارهاست . در سازمانها فرایند محور مرزها انعطاف پذیر،قابل نفوذ و پویا می باشند

اسلاید 35: 35وظیفه گراییرئیسفعالیتوظیفهفرایند گراییفرایندنتیجهمشتریساختار سازمانهای فرایندگرا بیشتر شبیه ساختار یک تیم فوتبال است

اسلاید 36: 36ویزگی های سازمانهای وظیفه گرا و فرایندگرا

اسلاید 37: 37 4 پرسش در مورد يك فرآيندچگونه؟ با چه وسيله‌اي؟ توسط چه كسي ؟ با چه شاخصي ؟INPUT Customer who has a needOUTPUTCustomer who has a need met

اسلاید 38: 38تحليل كاركرد فرايندعلي القاعده خروجي هر فرايند بايستي منطبق بر نتيجه مورد انتظار مشتري باشدخروجي فرايند تابع مراجع تاثير گذار(مراجع قانوني) بر فرايند استمراجع تاثير گذار:مجموعه قوانين ومقررات مصوبات قانوني(هيات امناء، شوراي دانشگاه،هيئت رئيسه)آيين نامه ها ودستورالعمل هامنافع ساير ذي نفعان باعث عدم انطباق بين خروجي مورد نظر مشتري در فرايند و سازمان مي شودتغييرات در خروجي ها مي تواند نتيجه تعدادي از علتها در عملكرد ها ومديريت فرآيند باشد.

اسلاید 39: 39اهداف مدیریت فرایندایجاد وحدت رویه و ساختاری واحدجهت مستند سازی و مدل سازی فرایندهای اصلی و کلیدی دانشگاهكاهش هزينه‌هاي دانشگاه از طريق حذف فعاليت‌ها يا ضوابط زائد و غيركارآمد و تسهيل و تسريع امور بهبود كيفيت و ارتقاي ارائه خدمات به ذی نفعانبه وجودآمدن نگرش فرآيندي، مشتري‌گرايي و كلان‌نگري در لايه‌هاي مختلف دانشگاهايجاد فرهنگ، روحيه و تجربه كار تيمي و تصميم‌گيري گروهيفرآيند‌سازي و ايجاد بستر لازم براي سنجش عملكرد افراد، گروه‌ها، بخش‌ها، و واحدهاي سازمانزمينه‌سازي مناسب براي شناخت وضع موجود ساير پروژه‌هاي موردنظر براي اجرا در دانشگاه نظير: سيستم مديريت كيفيت، شش سيگما، TQM و  EFQMو...

اسلاید 40: 40دستاوردهای و مزایای رویکرد فرایندیتوجه به اصل بهبود مستمرمشتری مداری و توجه به رضایت مخاطبانمشارکت همه جانبه کارکنانفراهم نمودن بستر های لازم برای استقرار مدیریت کیفیت جامعارتقاء سطح پاسخگویی سازمانارتقاء کیفی خدماتتمرکز انرژی سازمانی روی فعالیت های ارزش آفرینپل ارتباطی توانمد سازها و نتایج سازمانكاهش مستمر هزينه‌ها و كوتاه‌تر شدن زمان چرخه‌هاي كاري به دليل استفاده مؤثر از منابعامكان پرداختن به فرصت‌هاي متمركز و اولويت‌بندي شده براي انجام عمليات بهبودتعريف نظام‌مند فعاليت‌هاي لازم براي حصول يك نتيجه مطلوبتعيين شفاف و روشن مسئوليت‌ها و پاسخگويي براي اداره فعاليت‌هاي كليدي و مهم

اسلاید 41: 41انواع فرایندهافرایندهای مدیریتی: فرآيندهایی هستند که وظیفه هدایت و رهبری نیروی انسانی در دستیابی به اهداف سازمانی را دنبال می کنند.اداره کننده کل فرایندها و هدف گذاری سازمان می باشد ویژگی این فرایندها کنترل و تصمیم گیری می باشد از قبیل: اختصاص منابع طراحی سازمان،بازنگری مدیریتفرآیندهای اصلی: این فرآیند ها هسته مرکزی و فرآیندهای ارزش ساز در سازمان هستند. سهم عمده ای در موفقیت سازمان دارند مشتریان خارجی ابتدا و انتهای فرایند هستند به صورت محوری در شرکت اجرا می شوندفرآیندهای پشتیبانی: این فرآیندها به صورت مستقیم ارزش ساز نیستند، اما برای پشتیبانی فرآیندهای اصلی مورد نیاز هستند.

اسلاید 42: 42ارزش فرآيندها از ديدگاه مشتري فرآيندهاي ارزشمند از نظر مشتري(ارزش افزا) :مشتري آنها را تشخيص مي دهد، حاضر به پرداخت هزينه هاي آن مي باشد. کاري براي مشتري فرآيندهاي بي ارزش از نظر مشتري( ارزش نیفزا):براي سازمان ضروري است وليکن مشتري بهايي براي آن نمي پردازد. کاري براي شرکت فرآيندهاي زائد( بیهوده):کارهاي غير ضروري ، نه ارزشي براي مشتري دارد و نه براي سازمان کاري براي هيچکس

اسلاید 43: 43مشتری از ارکان اساسی سازمان است. تنها رضايت مشتری کافی نيست، برای حفظ مشتری و تداوم تسلط بر بازار بايستی فراتر از انتظار مشتری حرکت کرددکتر دمینگ :بنیانگذار مدیریت مشارکتی(1950)

اسلاید 44: 44بيانيه هيئت مديره شركت موتورلادر خصوص كيفيتكيفيت در شركت ما بوي تعفن مي دهد مفهوم بنيادي تفكر ناب،در ريشه كن كردن اتلاف و آفرينش ارزش در سازمان نهفته است تفكر ناب نگرشي است براي افزايش بهره وري وارزش آفريني مستمر و حداقل كردن هزينه ها و اتلافات ؛

اسلاید 45: 45نمونه فرایند سازمانیدر خواست کالا از انبار اين فرايند از فعالیت های گوناگون ايجاد مي شود. مجموعه فعاليت هايي كه كالارا به دست درخواست کننده مي رساندورودی درخواستخروجی کالای مورد نیازمالک فرایند معاون اداری و مالی،مدیر امور اداری و ...مشتری فرد یا واحد درخواست کنندههدف تامین کالای فرد یا حوزه متبوع

اسلاید 46: 46چند نکته در مورد فرایندهاتصور فرایند بدون سیستم ، وسیستم بدون فرایند تصوری باطل است طی تبدیل ورودیها،ارزش افزوده به وجود می آید و منابع مصرف می شوندخروجی می تواند یک شی،اطلاعات،داده ها یا یک تصمیم باشد مشتری ممکن است از داخل یا خارج سازمان باشدمعمولا خروجی یا خروجی های یک فرایند ،ورودی یا وردی های یک یا چند فرایند دیگر را تشکیل می دهد

اسلاید 47: 47تمثیلی جالب از نگرش فرایند گرایینقل مي كنند روزي سه نفربنا مشغول كار ديوار چيني بودند از اولين بنا پرسيدند چه كار ميكني؟ او پاسخ دادمن دارم آجرها را روي هم مي گذارم و بين آنها ملات مي ريزم از دومين بنا نيز همين سئوال را كردند او جواب دادمن دارم ديوار درست مي كنمسومين بنا در مقابل اين سئو ال گفت ما داريم مدرسه اي مي سازيم كه فرزندان ما بتوانند در آن آموزش ببينندو آينده خوبي براي كشورمان تامين كنند اين مثال تصوير گويايي از نگرش فرايند گرا راعرضه مي كندواقعيت اين است كه هر سه بنا در اين مثال ،كار واحدي را انجام مي دادند بناهای اول و دوم پيوندي بين فعاليت هاي خود و فعاليت هاي قبل و بعد از آن برقرار نمي ساختند،اما بناي سوم نه تنها مي توانست بين اين فعاليت هاتوالي و ارتباط برقرار سازد ،بلكه هدف نهايي و مشتري فعاليت را در ذهن خود مجسم مي ساخت.

اسلاید 48: 48چگونه فرآيندهاي سازمان را جهت مستند نمودن ، شناسايي كنيم ؟

اسلاید 49: 49شناسائي فرآيندها و فرآيند زنجيراه اي است از فعاليتهاي بين دو محدوده تعريف شده . INPUTCustomer who has a needSTEP2…………STEP3…………STEP4…………STEP1…………OUTPUTCustomer who has a need met

اسلاید 50: 50علائم تعیین کننده در تشخیص فرایندهر فرايند، هدفي منطقي دارد (هدف بایستی عینی،ملموس و قبال اندازه گیری باشد)هر فرایند حتما ذینفع ویا مشتریانی را داردیکی از علائم تعیین کننده در تشخیص فرایند روال طبيعي توالي و تعاقب فعاليتها ووظايف در سازمان می باشددر فاصله بين هر ورودي و خروجي ،يك فرايند قرار گرفته است.

اسلاید 51: 51فرایندهای اصلی وکلیدی: تعریف: فرایندهایی که در خدمت به وجود آوردن ارزش افزوده برای سازمان قرار می گیرند و در ارتباط مستقیم با متقاضیان و مشتریان سازمان قرار دارد.مشخصه ها:فرایندهایی اصلی و کلیدی هستند که:فرایندهای مولد و حیاتی در سازمان باشنددارای ارزش افزوده برای مشتری باشنددارای ارتباط و تعامل با سایر فرایندها ی سازمان و فرایندهای محیط بیرون باشددر تحقق اهداف سازمانی تاثیر گذار باشد

اسلاید 52: 52پرسش های اساسی در تعیین فرایندهای کلیدیآیا خروجی فرآیند قابل اندازه گیری استآیا دامنه کار فرایند افقی استآیا در موفقیت بلند مدت سازمان،نقش اساسی داردآیا بر ارائه نتایج متمرکز استآیا ورودیها را با ایجاد ارزش افزوده ،به خروجی ها تبدیل می کند

اسلاید 53: 53تقسیم بندی فرایندهاکلان فرایندهافرایند زیر فرایند فعالیتعوامل تعیین کننده در طبقه بندی فرایندها:گستردگي و حجم عمليات و فعالیت هاارتباطات و اطلاعات سازمانينفش کلیدی فرایندپارادايم هاي ذهني سازنده اصلي سيستم رفتاري ما هستند میزان ارزش افزوده ایجاد شده در سازمان

اسلاید 54: 54نمونه هایی از فرایندهای اصلی و فرعیفرایند استخدامفرایند ثبت نامواگذاری خوابگاه به دانشجویانحضور و غیابفرصت مطالعاتیانبارگردانیانخاب مشاوربرگزاری مناقصهارزشیابی اساتیدآموزش کارکنان

اسلاید 55: 55نحوه شناسایی و احصاء روشها و فرایندهاتعیین وشناسایی روشها و فرایندها اولین و اساسی ترین گام در استقرار مدیریت فرایند می باشدتعیین مرزهای هر فرایندچگونه فرايندها از هم متمايز مي گردند. در كجا يك فرايند شروع شده و در كجا خاتمه مي يابد، قلمرو هر فرايند از كجاست تا به كجا؟

اسلاید 56: 56هنگامی فرآیندهامدیریت می شوندکه :متولی داشته باشداهداف مشخصی درجهت دستیابی بهاهداف سازمانی داشته باشنددارای نقشه فرایند باشندشاخص های فرایند تعریف شده باشندقابل کنترل باشندبرای رسیدن به اهداف فرایند دارای برنامه بهبود و توسعه باشد

اسلاید 57: 57نتايج مديريت فرآيند ها :اخذ نتايج تحقيقي مثبت از وضعيت مشتريان و كاركنان و ساير ذينفعانكاهش زمان چرخه برنامه ريزي ، اجرا و گزارش دهيتاثيرگذاري بركيفيت محصولات و خدماتكاهش نرخ اشتباهاتكاهش زمان ارائه خدمات به مشتريبرنامه ريزي به موقع ،كنترل منابع سازمان و رسيدن به اهداف استراتژيبهبود ارائه خدمات قابل دسترسي و پاسخگو بودن

اسلاید 58: 58عمده ترین اقداماتی که در قالب نگرش فرآیندی انجام می شودشناسایی فرایندهاشناسایی ورودی هاشناسایی خروجی هاشناسایی مسئول فرایندشناسایی مراجع تاثیر گذار،کنترل ها و منابع فرایندپایش و اندازه گیری فرایندهاتوالی(تقدم و تاخر انجام فرایند) و تعامل فرایندهاتقسیم بندی فرایندهاانواع فرایندها فرایندهای کلیدیبهبود فرایندها

اسلاید 59: 59الزامات مستندسازي روشها و فرايندهاي انجام كار: عنوان روش اجرايي : معمولا هر روش اجرایی دارای یک عنوان بوده که از سایر روشها متمایز می گردد. هدف از اجراي روش اجرايي: هدف از اجرای روش محقق شدن خدمت یا برآورده شدن نیازی استخدمت گيرندگان خدمت دهندگان مدارك واطلاعات مورد نياز فرمهاي مورد استفاده شرح مراحل انجام كار: هر روش اجرایی دارای تعدادی مرحله می باشد که در واقع ایستگاههای کار تلقی می شودمسئوليت ها و اختيارات هريك از عوامل اجرايي مراجعمدارک مرتبطنوع فناوري مورد استفاده در اجراي روش مدت زمان انجام كار نمودار گردش كار توزیع نسخ:نگهداری سوابق:

اسلاید 60: 60علائم و مشخصه ها در ترسيم نمودار جريان كار (فلوچارت يا روندنما) عمل بررسي حركت نگاه داري يا توقف هاي طولاني تصميم گيري مقطع مسطح استوانه نشانه پايان كار يا آغازيك نمودار يا مراحلي از يك نمودار استبرگ كاغذ تا خورده كه نشانه سندو مدرك است

اسلاید 61: 61مراحل اصلاح و بهبود سيستمها و روشهاي انجام كاراولويت بندي روشهاي احصاء شده و انتخاب روشهاي مورد نظردامنه و قلمرو روشطرح سئوالاتجمع آوري اطلاعات طبقه بندي اطلاعات تجزيه و تحليل اطلاعات تهيه راه حلهاي جديد(پيشنهادهاي اصلاحي) تهيه و تنظيم گزارش آزمايش عملي بودن راه حلهاي پيشنهادي ارزيابي راه حلهاي پيشنهادي اجراء شده:انجام تغييرات احتمالي،ناشي از ارزيابي روش اجرايي استقرار و اجرا ء طرح پيشنهادي نظارت مستمر بر اجراي طرح پيشنهادي

اسلاید 62: 62راهکارهایی برای نهادینه کردن مدیریت فرایند در دانشگاهبرگزاري كارگاه آموزشي جهت توجيه وآشنايي متوليان فرايندهاي اجرايي تعيين متولي يا مسئول هريك از روشها و فرايندهاي اجراييتفاهم بين متوليان و مسئولين فرايندهاي اجرايي و كارشناسان مربوطه جهت تعيين فرايندهاي اجرايي تعيين متولي يا مسئول هريك از روشها و فرايندهاي اجراييترسيم فعاليت هاي مربوط به هريك از روشها و فرايندهاي اجرايي از ابتدا تا انتها توسط متولي فرايندهمكاري و تعامل مستمر و موثر متوليان فرايندهاي اجرايي در مرحله مستندسازي باكارشناسان ذيربطايجاد بانك اطلاعات فرايندهاي اجرايي(عناوين فرايندهاي اجرايي و مستندسازي)دانشگاه بازنگري و باز انديشي بنيادي هريك از فرايندهاي اجرايي(مهندسي دوباره)

اسلاید 63: 63فرايند صدور گواهي اشتغال به تحصيل دانشجويان دانشجو به آموزش دانشكده ذيربط مراجعه مي نمايد.دانشجو كارت دانشجويي خودرا همراه با درخواست صدور گواهي اشتغال به تحصيل به آموزش دانشكده ارائه مي نمايد.واحد آموزش دانشكده وضعيت اشتغال به تحصيل متقاضي را بررسي مي نمايد.واحد آموزش دانشكده فرم گواهي اشتغال به تحصيل متقاضي را جهت تايپ به تايپيست ارائه مي نمايد. تايپيست گواهي راتايپ و جهت پاراف به واحدآموزش عودت ميدهد.واحد آموزش گواهي را كنترل و پاراف مي نمايد.

اسلاید 64: 64گواهي جهت امضاء به رئيس يا معاون دانشكده ارسال مي نمايد.موافقت و یا عدم مواففت رئيس يا معاون دانشكده با تایید وامضاء گواهی گواهي جهت ثبت و تحويل به دانشجو در اختياردبيرخانه دانشكده قرار مي گيرد.دبيرخانه گواهي را در دفتر انديكاتور ثبت مي نمايد دبيرخانه اصل گواهي راتحويل دانشجو ميدهد.دبيرخانه سابقه گواهي رابايگاني مي كند

اسلاید 65: 65علائم مشخصه : عمل رسیدگی تصمیم گیری حرکت بایگانی11310121171/11 429685

اسلاید 66: 66چهره سازمانهای قرن 211- آنها بجای وظیفه ها بر گرد فرآیندها سازماندهی می شوند .2- مدیران بجای سرپرستی و پایش به مربی گری و طراحی خواهند پرداخت .3- کارکنان بجای کارگر بودن، فرآیند گرا می شوند . 4- ویژگی سازمانهای قرن 21 ، مسئولیت پذیری ، خطر پذیری و ناپایداری است .

اسلاید 67: 67در انتهاعملکرد بد شرکت ها، برخلاف آنچه پاره اي از منتقدان ادعا مي کنند، دليل تنبلي کارکنان يا ناشايستگي مديران نيست. محيط و دنيايي که اين شرکت ها در آن فعاليت مي کردند آنچنان دگرگون شده که بيرون از توان هماهنگ شدن يا رشد آنها مي باشد. اين بدان معني است که شرکت ها و کارکنانشان بايد بخش عمده اي از اصول و روش هايي را که در گذشته مايه پيروزي و پيشرفتشان بود به فراموشي بسپارند.

اسلاید 68: 68ميخي سست از نعل جدا شدنعل از پاي اسب جدا شدپاي بدون نعل،اسب را از رفتن باز داشتسردار از حركت بماندلشگر بدون سردار، در جنگ شكست خوردو با شكست لشگر كشور بدست دشمنان افتاد

اسلاید 69: 69موفقیت اتفاقی نیست و صد البته هرگز، موفقیت ذاتی و ژنتیکی نبوده است. شاید موفقیت تنها چیزی باشد که اصلا به خون و کروموزوم ها ربطی ندارد! موفقیت امری است اکتسابی. موفقیت را باید خواست، باید آنرا صدا زد. باید بلند بانگش کنید تا به سراغ شما بیاید.

اسلاید 70: 70کیفیت همیشه زیباست

اسلاید 71: 71با تشكر از همراهي شما سروران ارجمند

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید