علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

مدیریت منابع آب و روش های ساده تامین آب در شرایط اضطراری

modiriyat-manabe-ab-v-ravesh-haye-tamin-ab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
فایل دانلودی حاوی یک فایل به صورت پاورپوینتی در 47 اسلاید به صورت متنی همراه با عکس و.... میباشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: مقدمه طبقه بندی بيماري هاي مرتبط با آب و روش هاي پيشگيری از آنها اقدامات اولیه مورد نیاز پس از وقوع شرایط اضطراری اقدامات اولیه مورد نیاز پس از وقوع شرایط اضطراری ترویج و ارتقاء بهداشت در شرایط اضطراری استفاده و ذخیره مناسب آب آشامیدنی مقدار آب مورد نیاز در شرایط اضطراری جدول ساده شده نیاز آبی برای بقا (به ازای هر فرد) تامین سایر نیازها روش های ساده تهیه و تامین آب در شرایط اضطراری ترمیم و باز سازی شبکه توزیع آب شهری و خصوصی مراحل بازسازی شکستگی های اصلی شبکه استفاده از نزولات آسمانی انتخاب مخازن وتانکرها جهت ذخیره آب بهداشتی ضدعفونی مخازن و تانکرها استفاده از آب های بطری شده و بطری های آب
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
641 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت منابع آب و روش های ساده تامین آب در شرایط اضطراری”

مدیریت منابع آب و روش های ساده تامین آب در شرایط اضطراری

اسلاید 1: مدیریت منابع آب و روش های ساده تامین آب در شرایط اضطراریارائه کننده:سید کمال غدیری

اسلاید 2: مقدمه: در بین عوامل مختلف تاثیر گذار بر سلامتی انسان تامین آب کافی و سالم، کلید اصلی حفظ سلامتی، بویژه در شرایط اضطراری است. بدون غذا ممکن است بتوان چند روز تا چند هفته زنده ماند ولی بدون آب ممکن نیست. با وجود این که آب یکی از نیازهای ضروری انسان است و تامین آب برای هر گونه اقدام حیاتی که انجام می شود ضروری است، آب مسیر اصلی دفع آلاینده های بدن است و استعداد بالائی در انتقال انواع عوامل بیماریزا دارد و براحتی در مراحل مختلف از نقطه برداشت تا نقطه مصرف آلوده می شود.

اسلاید 3: طبقه بندی بيماري هاي مرتبط با آب و روش هاي پيشگيری از آنهامكانيسم انتقالمثالروش پيشگيريبيماريهاي قابل انتقال از آبWaterborne diseaseوباتب تیفوئیدبهبود كيفيت آبهاي آشاميدني تامین شده - عدم استفاده از منابع آب غير بهداشتيبيماريهاي قابل انتقال ناشي از عدم شستشوي كافيWater-washed diseaseاسهال شیگلائیتراکومااسکابئیتامین آب کافی - بهبود شرايط دسترسي و قابل اعتماد و - بهداشتي بودن آبهاي مورد استفاده – آموزش و ارتقاء سطح بهداشت جامعهبيماريهايي كه آب در سيكل انتقال آنها نقش داردWater-based diseaseشیستوزومیازیس لژیونلاكاهش تماس با آبهاي آلوده -كنترل جمعيت حلزون هاي آبزي -كاهش آلودگي منابع آب سطحيبيماريهاي منتقله بوسيله حشرات ناقل مرتبط با آبWater-related insect vector diseaseمالاریا فیلاریازیس تب زردبهبود شرايط آب هاي سطحي - حذف جايگاههاي پرورش و تكثير حشرات -كاهش ارتباط افراد باجايگاه پرورش وتكثير حشرات -استفاده از وسايل حفاظت فردي

اسلاید 4: در کنار موارد ذکر شده: - آب به سختی تصفیه و پاکسازی می شود - حمل و نقل آن گران است - تامین آب سالم و کنترل کیفیت آن بسیار مهم است- یکی از بزرگترین چالش ها در زمان وقوع حوادث طبیعی - به همین دلایل تامین آب در محل مصرف ضروری است بنابراین :باید در باره تامین آب در شرایط اضطراری پیش بینی های لازم را انجام داده باشیم و نحوه تامین آب شرب از منابع مختلف را برای چنین شرایطی از قبل شناسائی نماییم.

اسلاید 5: بررسی روند وقوع حوادث غیر مترقبه طبیعی در جهان بخصوص با تغییرات آب و هوائی پیش رو، نشان دهنده افزایش میزان این حوادث از سال 1980 تا کنون می باشد.در چنین شرایطی تامین آب کافی و سالم به عنوان یکی از مهمترین شاخص های سنجش خدمات رسانی به موقع به آسیب دیدگان مورد ارزیابی قرار می گیرد و از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا استفاده از آب سالم در پیشگیری از شیوع بیماری های قابل انتقال از طریق آب بعد از حوادث طبیعی بسیار تعیین کننده است.

اسلاید 6: اقدامات اولیه مورد نیاز پس از وقوع شرایط اضطراری بعد از وقوع هر شرایط اضطراری باید توسط مسئولین مربوطه به سوالات زیر پاسخ لازم داده شود:1- مقدار آب مورد نیاز؟2- نزدیکترین و بهترین منابع آب؟( اولویت بندی منابع آب منطقه)3- سطح تصفیه مورد نیاز؟ (متناسب با نوع مصارف و روش های تصفیه)4- چگونگی توزیع آب بین نیازمندان؟5- نحوه ذخیره سازی و نگهداری و حفاظت از منابع آب؟ 6- اطمینان لازم از عدم استفاده از منابع آب آلوده و غیر بهداشتی وجود دارد؟

اسلاید 7: وظیفه ما؟در یک شرایط اضطراری باید اقدامات لازم برای آموزش و اطلاع رسانی به موقع به مردم جهت رعایت اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از آلودگی منابع آب و شیوع بیماری های مرتبط با آب اتخاذ گردد.

اسلاید 8: ترویج و ارتقاء بهداشت در شرایط اضطراری جلوگیری از انتشار بیماری ها رعایت حداقل استانداردها استفاده مناسب از تجهیزات و امکانات دفع مناسب فضولات استفاده و ذخیره مناسب آب آشامیدنی شستن مناسب دست بعد از دفع فضولات و قبل از صرف غذاکنترل حشرات و ناقلین

اسلاید 9: استفاده و ذخیره مناسب آب آشامیدنی

اسلاید 10: شستن مناسب دست بعد از دفع فضولات و قبل از صرف غذا

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید