کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت منابع انسانی ۲

modiriyate_manabeae_ensani (1)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت منابع انسانی ۲”

مدیریت منابع انسانی ۲

اسلاید 1: بسمه تعالیمدیریت منابع انسانیتهیه و تنظیم: شراره صالحی حسینیدانشگاه صنعتی شریف

اسلاید 2: شنبه

اسلاید 3: اهداف مدیریت منابع انسانی:جلوگیری از مشکلاتی که برای کارکنان و توسط آنها و بدلیل سطح نامناسب منابع انسانی موجود بروز میکند.حل مشکلاتی که میتواند به فاجعه بزرگی تبدیل شود.

اسلاید 4: شش زمینه کلیدی مدیریت منابع انسانی:برنامه ریزی سطوح اشتغال و تنظیم آنهااستخدام و انتخابآموزش و پرورش کارکنانارزیابیبهداشت و ایمنیروشهای اجرائی به خصوص در موارد انضباطی و شکایات

اسلاید 5: مراحل فرآیند استخدام: مطمئن میشوید که این شغل هنوز مورد نیاز است.بازنگری نتایج حاصل از آن شغل و در نظر گرفتن ویژگیهای آن.در نظر گرفتن معیارهای انتخاب با دقت.ایجاد آگهی برای سمت خالی در داخل و خارج سازمان.بازنگری درخواستها و تهیه فهرست کوتاه در مورد مصاحبه.مصاحبه با متقاضیان.انتخاب فرد مناسب.

اسلاید 6: تعیین وظائف و مسئوولیت ها :

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11: تفاوت بین مدیریت منابع انسانی و روش اجرائی :مهارتهای ارتباطی مثل مصاحبه، گوش کردن و ارائه بازخوردهای سازنده.مهارتهای برنامه ریزی.رهبری موثر گروه.خویشتنداری و قاطعیت.

اسلاید 12: اهداف منابع نیروی انسانی :کمک مثبتی برای شما و افرادی که به شما و سازمان گزارش میدهند.از گسترش مشکلات جلوگیری کند.در صورت بروز مشکل، آنها را به ساده ترین و بی دردسرترین روش ممکن حل کند.

اسلاید 13: یکشنبه

اسلاید 14: ضرورتهای برنامه ریزی منابع انسانی :تعداد مناسبی از افرادبا مهارتهای مناسبدر مکان مناسبدر زمان مناسب

اسلاید 15: نمودار ضرورتهای برنامه نویسی منابع انسانی :

اسلاید 16: نتایج کاهش تعداد کارکنان :اضافه کاری افراد باعث افزایش هزینه های هر واحد بازده نسبت به ساعات معمول کاری میشود.گزینش کارکنان پرهزینه از موسسات و از میان کارمندان غیرمتخصص که نیازمند آموزش هستند تا به پای کارمندان مسلط برسند.وجود مشکلات بزرگ در دراز مدت بدلیل ایجاد تنش و نارضایتی. ایجاد مشکلات بزرگ در دراز مدت بدلیل تنش و نا رضایتی.افزایش هزینه های استخدام و آموزش بدلیل ترک خدمت زیاد.تلف شدن وقت مدیریت و کاهش بازدهی بدلیل افت تعهد و انگیزه کارکنان..

اسلاید 17: دوشنبه

اسلاید 18: دو موضوع اساسی بحث امروز :پیش بینی نیازهای مربوط به منابع انسانی به این منظور که به این جا و اکنون محدود نشوید.برنامه ریزی

اسلاید 19: مراحل پیش بینی نیازهای منابع انسانی :بازنگری عواملگرداوری اطلاعات درباره این عواملتوجه به وقایع گذشتهتوجه به علت و معلولهابازنگری فرضیات خود که در آینده رخ میدهد.برنامه ریزی نتایج بدست آمده.

اسلاید 20: PESTEL مجموعه ای از حروف اول عواملی است که در اولین گام پیش بینی باید بازنگری شود این عوامل عبارتند از :

اسلاید 21: اجرای روش تجزیه و تحلیل PESTELبررسی هریک از عواملبحث وگفتگو در مورد جزئیات تغییرات بالقوه، بر اساس تجربیات گذشته و تجسم روند احتمالی وقایعتنظیم یک استراتژی احتمالی و یک طرح (چه میشود اگر) جهت مقابله با تاثیرات واقع بر منابع انسانیشروع برنامه ریزی و مشاوره با مدیر ارشد

اسلاید 22: عناوین برنامه ریزی :اهداف کنونی و هر گونه تغییر احتمالی تعداد کارکنان که به منظور دستیابی به اهداف،در مشاغل مختلف تقسیم میشوند.تخصصهای مورد نیاز کارکنان.فواصل موجود بین آنچه هست و آنچه نیاز داریم.قابلیت آموزش مجدد و ارتقای سطح تخصصها.اقدامات پیشنهادی برای رفع کمبودها.

اسلاید 23: سه شنبه

اسلاید 24: چرخه آموزش و پرورش کارکنان :

اسلاید 25: نیازها و کمبودهای آموزش و پرورش کارکنان : سازمانشغلاعضا

اسلاید 26: چرخه فرآیند ارزیابی :

اسلاید 27: ارائه برنامه آموزش و پرورش کارکنان :حل مشکلاتافزایش سطح دانش و آگاهیافزایش صلاحیت فنی افرادافزایش دامنه مهارتهای شخصی و خود-آگاهی های آنهاآسان نمودن درک موارد بغرنج و پیچیدهپیشرفت مستمر کارکنان

اسلاید 28: چرخه یادگیری :

اسلاید 29: عوامل پیشرفت کارکنان :دوره ها،کارگاه هاو سمینارهامطالعه کتب و مقالاتچرخش کارالگو قراردادن شخص دیگرمربی گری، به صورت دو به دواستفاده از آموزش راه دورمشاهده تلوزیون یاویدئو یا گوش دادن هبه رادیو و نوار ضبطشدهاستفاده از ویدئوهای محاوره ای و آموزشهای کامپیوتری

اسلاید 30: چهار شنبه

اسلاید 31: زمینه های اصلی مدیریت منابع انسانی :مشخص کردن زمینه های مهم کارکمک به افراد از طریق استفاده از استانداردها و اهدافارائه بازخورهای سازنده

اسلاید 32: مراحل اطمینان از زمینه های مهم کار :همه افراد از زمینه های مهم مطلع هستند.همه افراد بر سر این موارد به توافق رسیده و آنرا درک میکنند.تمامی آنها برای رسیدن به نتایج میکوشند.

اسلاید 33: زمینه های مهم گروه عبارتند از :تعیین استانداردها و اهدافبازخورسازنده

اسلاید 34: مراحل تهیه اهداف معقول و استانداردهای مناسب :ارزیابی نحوه عملکرد آنهاارائه بازخورهای مناسب استفاده از استانداردها و اهداف بعنوان نقشه های گروهی جهت سنجش پیشرفت کارکناناستفاده از آنها بعنوان ابزار اصلی ایجاد انگیزه

اسلاید 35: شناخت استانداردها و اهداف :استاندارد،استاندارد است.همه اشخاص در سطح استاندارد نیستند.برخورد با هر شخص به نحوی ویژه.برای ارزیابی افراد متفاوت اهداف مشابهی را در نظر نگیرید.

اسلاید 36: مشخصات بازخورهای سازنده :ارئه بازخورهای سازنده که مستلزم آموختن،پرورش دادن و بکارگرفتن است.سازنده بمعنی مثبت نیست.در برابر افراد نیازمند پیشرفت بازخور منفی را بطرز سازنده ارائه دهید.

اسلاید 37: مفاهیم بازخور سازنده :بازگو کردن حقایق و اطلاعات درباره نحوه عملکرد افرادتناسب بیان جنبه های مثبت و منفیارائه حقایق بنحوی که مانع از گوش دادن و قبول پیام آن نشود.

اسلاید 38: زمان مطرح کردن بازخور(کارهائی که نباید انجام داد ) :پس از کهنه شدن موضوع آنرا بیان نکنید.زمانی که هنوز احساسات به حالت تعادل بازنگشته،اقدام نکنید.

اسلاید 39: پنجشنبه

اسلاید 40: دانسته های جزئی قانون کار :موارد مربوط به افرادبایدها و نبایدهای قانوناحتیاج به فردی جهت مشاوره

اسلاید 41: دلایل جدی تلقی شدن قانون کار :تبعیض:تبغیض مستقیم:این نوع تبعیض اغلب واضح است.تبغیض غیرمستقیم:این تبعیض پوشیده و ماهرانه تر است.بهداشت و ایمنی

اسلاید 42: هشت اصل قانون حفظ اطلاعات :جمع آوری و پردازش اطلاعات مربوط به افراد بصورت قانونی و صحیحنگهداری اطلاعات شخصی فقط برای مقاصد قانونی و مشخصنگهداری اطلاعات برای اهداف خاصاطلاعات باید کافی، مرتبط و بیش از اندازه نباشد.نگهداری اطلاعات بطوردقیق و به روزاطلاعات شخصی، بشتر از زمان لازم نگهداری نمیشود.کارکنان به فواصل زمانی معقول و بدون هیچگونه تاخیر و هزینه ای محق هستند که:بدانند آیا اطلاعاتی درباره آنها نگهداری میشود یا نه.به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.در صورت لزوم آنها را حذف یا تصحیح کنند.اعمال روشهای امنیتی مناسب ضروری است.

اسلاید 43: افرادی که تحت تاثیر مسوولیتهای سازمان قرار میگیرندعبارتند از :تمامی کارکنان،اعم از ثابت،تماموقت یا نیمه وقت،قراردادی یا پیمانکاری،یا هر نوع دیگری که تصور کنید و حتی کارآموزان.هر شخصی که از محیط کار دیدن یا از تجهیزات سازمان استفاده میکند.مردمی که در همسایگی محل کار زندگی مکنند و نتایج فرایندها بر آن تاثیر میگذارد،مانند سرو صدا،دو،گازها و غیره. افرادی که از محصولات یا خدمات سازمان استفاده میکنند.

اسلاید 44: وظائف کارکنان :با احساس مسئوولیت و حفظ بهداشت و ایمنی کار کنند.مانند کارفرما تاثیر کار خود را بر افراد دیگر در نظر بگیرند.برای رعایت قوانین با کارفرمای خود همکاری کنند،شاید گذراندن دوره های آموزشی خاص لازم باشد.

اسلاید 45: جمعه

اسلاید 46: علائم جلوگیری از ادامه مشکل یا بروز مجدد آن : گوشزد به کارکنان زمانی که عملکردشان پائینتر از سطح استاندارد است.توضیح دلیل اهمیت و تاثیراین اقدام.توافق در مورد اصلاح رفتار نا مقبول کارمندان.گوشزد عواقب نامطلوب ادامه رفتارهای نا مقبول.

اسلاید 47: بررسی موارد زیر در طول هفته :برنامه ریزی منابع انسانی برای امروز.پیش بینی و تنظیم یک طرح منابع انسانی بر اساس تغییرات آینده.تشخیص نیازهای آموزشی و تنظیم طرحی برای آن.جنبه انسانی مدیریت منابع انسانی مشتمل بر اهداف کلیدی و ارائه بازخور.پیروی از قانوننیاز به رعایت و روشهای اجرائی.

اسلاید 48: مدیریت منابع انسانی موفق :در پیش بینی نیازهای منابع انسانی فقط بر شرط و موقعیتهای موجود تمرکز کنید.تنظیم یک برنامه منابع انسانی ضرورت دارد.

اسلاید 49: خلاصه بحث منابع نیروی انسانی :مدیریت منابع انسانی مسوولیت شخص دیگری نیست،بلکه یک مشارکت است که شما نقش مهمی را در آن ایفا میکنید.بخش عمده نقش شما در مدیریت منابع انسانی،به تفکر و تعمق،برنامه ریزی و یک رویکرد منطقی و معقولانه باز میگردد.بخش دیگر این مشارکت،فعالیتهای تخصصی است که کارکنان و سایر متخصصان در آن با شما همکاری میکنند.کلیه جوانب مدیریت منابع انسانی اعم از استخدام و یا انضباط،مثبت و سازنده است.

اسلاید 50: سخن آخرهدف از مدیریت منابع انسانی شناسائی مشکلات و سپسرفع آن در زودترین زمان ممکن است.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید