کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

مدیریت نوآوری و توسعه محصول جدید( مطابق با سرفصل های دانشگاه علمی کاربردی)

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۰۲ اسلاید فایل مذکور با عنوان مدیریت نوآوری و توسعه محصول جدید، متناسب با عنوان درس مدیریت نوآوری و توسعه محصول جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی برای رشته کسب وکار در مقطع کارشناسی تدوین شده است. این فایل به اساتید و دانشجویان محترم برای درس مرتبط و به علاقمندان رشته های کسب وکار و کارآفرینی و کارآفرینان نیز توصیه می شود.

حسین

صفحه 1:
مدیریت نوآوری وتوسعه محصول مطابق با سر فصل های دانشگاه جامع علمی کاربردی مقطع کارشناسی :استاد حسين نيك بين سال ۱۳۹۲

صفحه 2:

صفحه 3:
** قبل از شروع درس مدیریت نوآوری وتوسعه محصول جدید بایستی اشاره نمایم این درس از ترکیب دو درس مدیریت ‎INNovation Management) ¢«)5/55‏ و توسعه ‎(New Product Development)x.se Jars‏ تشکیل شده است که در این پاورپوینت با این دو اصطلاح آشنا خواهید شد . 7 پس از طرح سر فصل درس مطلبق با سر فصل دانشگاه جامع علمی کاربردی ابتدا در چندین جلسه به بحث توسعه محصول خواهیم پرداخت و سپس مبحث نوآوری و مدیریت نوآوری را آغاز خواهیم نمود .

صفحه 4:
سرفصل درس مدیریت نوآوری وتوسعه محصول ۴ تفاوت فن آوری و دانش ۵-- تولید در سطوح جهانی و رقابت در عصر ارتباطات ۱-۶- عصر جدید. عصر توسعه محصولات جدید ۲-۱ بهبود هزینه قیمت از راه تولید شراکتی ۳ بهبود کیفیت. قیمت از راه مهندسی هم زمان ۲-۳- چرخه طراحی کالا ۲-۴- تولید آسان با مشارکت جهانی 1-0 همکاری تحقیقات جهانی

صفحه 5:
سرفصل درس مدیریت نوآوری وتوسعه محصول سوم) خلاقیت و نوآوری ۳۱ نقش خلا و نوآوری در طراحی و توسعه محصولات جدید. ۲ تنوریهای نوآوری ۲ استراتژی های نوآوری ۲ ۲ دلایل اقتصادی رویکرد نوآوری م انه هاى سازمان هاى نوآور ‎Eyl od TF‏ هاى جديد و مديرب ‏۲ ۲ چالش های مدیریت نوآوری ‎ ‏بخش چهارم) فرآیندهای کاربردی در طراحی و تولید محصول ۲۱ طراحی و توسعه کالاها و خدمات ۲ طراحی و انتخاب محصولات و خدمات ۴-۳- مقایسه الگوهای توسعه محصول ‏بخش پنجم) مطالعه موردی فرآیند طراحی و توسعه محصولات ‎

صفحه 6:
منابع درس مدیریت نوآوری وتوسعه محصول

صفحه 7:
مدیریت نوآوری و توسعه محصول (Jel) کالاها و خدمات جدید

صفحه 8:
بخش اول) اصول و مبانی نظری طراحی و تولید لها و خدمات ۱-۱- مقدمه ای بر نقش کالاها و خدمات در عصر جدید تعولات هر روز با سرعتی کم‌نظیر مناسبات اقتصادی. اجتماعى. سياسى. فرهنگی جامعه بشری را با مسائل جديدى مواجه ميكند. [- کارشناسان و صاحبنظران بسیاری از حوزه‌های مختلف دانش درباره تحولات فضای مجازی دیدگاه‌هایشان را بیان میکنند. آينددانديشى درباره اينكه مسير اين تحولات به كدامين سو خواهد بود یکی از مهمتر دغدغه‌های صاحبنظران و پژوهشگران است که از زوایای مختلف به آن توجه می‌شود. اینترنت دیدگاه‌های متفاوتی مطرح شده است. از جمله میتوان به نظرات یکی از دیدگامهای استرانژیست‌های وب به نام جرما آویان (01۷572۳0) 6161011[) اشاره کرد که دیدگاه‌مایش را در ‎(Altimeter Group) =‏ منتشر میکند. Qa اب دنیای ای

صفحه 9:
بخش اول) اصول و مبانی نظری طراحی و تولید لها و خدمات ۱-۱- مقدمه ای بر نقش کالاها و خدمات در عصر جدید سا آویان در صورت بندی خود از تحولات فضای مجازی سه فاز مختلف برای اینترنت قائل شده است که با عبور از دو مرحله اول هم‌اکنون در ابتدای عصر سوم قرار داریم. او از اصطلاح 00112007176 07 برای دوره سوم استفاده میکند که در فارسی میتوانیم آنرا یه قتصاد همکارانه» یا «قتصاه مشارکتی» ترجمه کنیم. نگاه او به آینده 4 تحولات حضور کسب و کارها در فضای مجازی و نحوه به‌کارگیری فناوربهای جدید از سوی مشتریان را کانون نظریه‌پردازی خود قرار داده است. لا لازمه حیات و موفقیت در یک دنیای رقابتی )38 کنیم نیازهای ما صرفاً بیقات نشان می دهد که افزایش حفظ مشتری می تولند به میزان قلیل توجهی سود شرکت را بالا برد بابراین بایستی در بخش خدمات به تکرارمعامله فکر کنیم که از رضایتمندی مشتریان حاصل می شود رنت از زاويه اقتصادى است و از اين رو بي و خدمات برجسته مى باشد. در بخش خدمات بايستى از حد داشتن كذشته است و ما نيازمند رفتار وزين در عصر حاضريم .و

صفحه 10:
بخش اول) اصول و مبانی نظری طراحی و تولید لها و خدمات ۱-۲- دانش چیست؟ تفاوت آن با فناوری چیست؟ دانش : دانش عبارت است از مجموعه دانستنی‌هایی که بشر برای زندگی خود از آنها بهره می گیرد. در زمانهای قدیم دالش بشری محدود بود و گاهی حتی یک نفر می توانست بیشترین دانش بشری را در حافظه خود جای دهد اما به تدریج با رشد معلومات دانستنی‌های بشر طبقه بندی شدند و حوزه های مختلف و تخصصی دلنش شکل گرفته اند. انواع دانش : دانش عينى يا دلنش صريح :جنبه عينى قر, عقلانى قر و فنى قر دارد شامل داده هاء خط مشى هاء روش هاء نرم افزارهاء استاد و دانش ضمتی یا دانش تلویحی: انتقال آن سخت است و در پی تجربه‌هاء مهارت‌ها. و دانایی‌های شخصی. در اذهان مردم جوامع پدید می‌آید همانند فن کوزه گری تکنولوژی (فناوری) : کاربرد و استفاده عملى از دانش و مهارت براى بر طرف كردن نیازهای انسان ها

صفحه 11:
بخش اول) اصول و مبانی نظری طراحی و تولید لها و خدمات ۱-۳- اقتصاد دانش محور(تولید. توزیع و مصرف) : اقتصاد دلنش محوربه سیستم اقتصادی که در فرآیند تولید. توزیع و مصرف دانش و تکنولوژی نقش اصلی را ایفا کند و مبتنی بر دانش و علم باشد اقتصاد دانش محور گفته می شود. در محیط های شهری که اقتصاد پیچیده تر است نسبت به محیط های روستایی که مزایای اقتصادی سادگی بیشتری دارند اقتصاد دانش محور تأثیرگذار تر است . هر چند که در محیطهای روستایی نیز می توان بر رفاه عمومی اثر كذار باشد.

صفحه 12:
بخش اول) اصول و مبانی نظری طراحی و تولید لها و خدمات 9 ۱-۳- اقتصاد دانش محور انواع اقتصاد ها: ۱- اقتصاد سنتی, کشاورزی و یدی: وروی ای اب و روت كار رمين و رمایه که این پروسه در محیط زمین کشاورزی انجام می شود و خروجی‌های آن محصولات کشاورزی و غلات می باشد و نوآوری در لین نوع اقتصاد محدود بوده و می توانیم استفاده از حيوانات بجاى نيروى كار را نام ببريم (كاو آهن) ۲ اقتصاد صنعتی: ورودى هاى لين اقتصاد نیروی کاره زمین و سرمایه و ماشین آلات می باشد که لین پروسه در کارخانه انجام می‌شود و خروجی آن محصولات صنعتی می باشد . نوآوری در این نوع اقتصاد استفاده از ماشين آلات صنعتى بهینه و متنوع تر می باشد

صفحه 13:
بخش اول) اصول و مبانی نظری طراحی و تولید لها و خدمات ۱-۳- اقتصاد دانش محور انواع اقتصاد هاه ۳- اقتصاد اطلاعات : ورودى ها: اين نوع اقتصاد نیروی کاره زمین. سرمایه. ماشین آلات و اطلاعات و دانش است که طی فرآیند جابجایی و کنترل دادهها به تولیدات دانش بنیان خروجی ها : در لين نوع اقتصاد دست ما را بای نوآوری بازتر است و می توالیم به نوآوری در انترنت اشیاء. آموزشهای مجازی. شبکه های مجازی. شهرهای هوشمند. هوشمند سازی کسب و کار اشاره نماییم. ايل مى شود. ‎gles ©‏ طور که مشاهده کردید در اقتصاد سوم دست ما برای نوآوری بازتر از اقتصاد صنعتی و کشاورزی است و در اقتصاد نوع دوم هم دست ما برای نوآوری بازتر از اقتصاد نوع اول یعنی کشاورزی است ‎

صفحه 14:
بخش اول) اصول و مبانی نظری طراحی و تولید لها و خدمات 1-0 تولید در سطوح جهانی و رقابت در عصر ارتباطات تسريه بك شرك يدون توجه به بقيه نيازها و خواسته های مشتری: رقابت را غیرممکن می‌کند. بسيارى از رويكردهاى جديد توليد. در سالهاى اخير و در واكنش به بازار متحول شكل كرفته است. در بازار كنونى. رقاب فزاينده و جهانى شدن اثر زيادى در تقسيم سهم بازار و سودآورى آن داشته است. رويكردهاى جديد براساس فلسفه عملكرايانه شكل كرفته؛توليد عالى كه هدف اين رويكردهاست به بهبود در كستردهترين شكل برمی‌گردد. عللی با تركيب جندين رويكرد در توليد حاصل مىشود مثل: توليد ارزش اضافى در كنار حذف کارهایی که چیزی به ارزش کالایا مشتری اضافه نمی‌کند. تولید با بهبود مستمر,کوچک وبا کیفیت‌تر کردن. تولید همزمان و کنترل کیفیت کلی که لاژمه آنها نوآوری است .

صفحه 15:
بخش اول) اصول و مبانی نظری طراحی و تولید کالاها و خدمات ‎ee ae‏ محتصولات جديد ضرورت نوآوری در عصر حاضر: در باسخ به لين سوال كه جرا نوآورى در عصر حاضر با اهمیت ثر شده | موارد ذیل شتاب گرفته است: ۱ نبال سود بیشتر۳- فشارتکنولوژی ۴- کوتاه شدن چرخه عمر محصولات ۵ افزايش نیازهایی مشتریان و تنوع آنها ‎ ‏بایستی اشاره کنیم در سازمان ها ‎ ‏ایش رقابت ۲-به

صفحه 16:
طرح یک سول برای بخش اول : اصول و مبانی نظری طراحی و تولید کالاها و خدمات جدید الا سوال اول:دانش و فناوری را تعریف نمایید؟ فا سوال دوم :چرا در عصر حاضر نوآوری با اهمیت شده است (۴ مورد6؟ ‎OI‏ سوال سوم باز اقتصاد دانش بنيان جه مى دانید؟

صفحه 17:
5 بل ‎ffl ۱‏

صفحه 18:
مدیریت نوآوری و توسعه محصول تعریف توسعه محصول جدید مشکلات فرآیند توسعه محصول جدید

صفحه 19:
بخش دوم) تعریف توسعه محصول جدید و مشکلات فرآیند توسعه محصول جدید تعریف توسعه محصول ‎UNPD) soso‏ تعاریف در این خصوص زیاد می باشد.کوپر سال ۲۰۰۳ بیان می کند که توسعه محصول جدید ‎(NPD)‏ ‏شامل بهبود محصول فعلی یا نوآوری در بوجود آوردن محصولی جدید می باشد.

صفحه 20:
بخش دوم) تعریف توسعه محصول جدید مشکلات فرآیند توسعه محصول جدید تعریف انجمن ۳121۷1۸ برای توسعه محصول جدید طبق تعریف انجمن مربوطه. توسعه محصول جدید عبارت است از تبدیل ایده نارس یا اولیه به یک محصوا قابل فروش مطلیق ما وظایف. فرآمندها و اقدامات استاندارد نظم که در بوک با راهنمای لین انجمن ‎lat‏ فده است این مدیریت توسمه محصول یک سازمان حرفه ای غیر انتفاعی است که بیش از * عضو داشته و در سال ۱۹۷۶ در آمریکا تأسیس شده و شعبات زیادی که در ایلتهای آمریکا و کشورهای دیگر بخصوص هند دارد. لین انجمن دوره های آموزشی توسعه محصول جدید را برگزار می کند و در پایان گواهی نامه صادر می کند. ضمتاً ان انجمن با چاپ مقالات مرتبط با توسعه محصول جدید در نشریات گوناگون به علم توسعه محصول جدید کمک می نماید. محصول جدید قابل فروش > ‎ah‏ قدامات استاندارد و منظم- ‏ ایده نارس

صفحه 21:
بخش دوم) تعریف توسعه محصول جدید مشکلات فر آیند توسعه محصول جدید: ‎١‏ فقدان یا عدم فهم مشترک ۲ تغيير افراد كروه و از دست رفتن دانش ضمنى آنها ۳- اشتباهات تکراری به دلیل عدم توانایی شناسایی از شکست ها ۴- اتکای بیش از اندازه به دانش عینی به جای دانش ضمنی ش عدم تونایی انتقال دانش موجود به دیگر بخش های سازمان 2 ابتعارات تكرارى به دليل عدم ثبت معتير (مستند سازى» 1- تعدد و ناسازكارى در نسخه هاى مختلف اطلاعات يمبه واسطه لن دوباره كاريهاى ناشى از بكاركيرى صحيح دانش هزينه هاى توسعه محصول جديد افزليش يافته و شركت نمى تواند در دنياى رقابتى عصر حاضر سربلند بيرون آيد.

صفحه 22:
‎wake‏ و حول مد مشکلات فرآیند توسعه محصول جدید ‏توسعه محصول جدید بعنوان یک فعالیت کاملاً دانشی : ‏محققان زیادی توسعه محصول جدید را بعنوان یک فعالیت کاملاً دانشی توصیف کرده اند. تعاریف در مورد دلنش يسيار زياد است. بعضى لن رابه دو دسته دلنش عینی و ضمتی تقسیم بندی می کنند پلی ما در اینجا داش را یه سه دسته : ‏۱- عمومی : طی فعالیتهای روزانه بدست می آید و غیر نخصصی است. ‏۲- خاص یک حوزه : دانشی که تخصصی است. ‏۳- فرایندی: از ترکیب دو روش عمومی و خاص بدست می آید.

صفحه 23:
‎wake‏ و حول مد مشکلات فرآیند توسعه محصول جدید ‏ساختار یک سازمان برای توسعه یک محصول جدید: ‏۱- افراد (مدیران ارشد عملیاتی) ‏۲- مدیر (داشتن یک مدیر) ‏۲ تیم سرمایه گذاری ‏بایستی موارد فیل را در نظر گرفت: ۱- کمیته محصول جدید (افراد. مدیران ارشد عملیلتی) ۲- مدیر محصول ‎eed‏ ان «صول جدید (بخشي بلید تخصصی باشد) ؟- تيم سرمایه گذاری ‎

صفحه 24:
بخش دوم) تعریف توسعه محصول جدید مشکلات فرآیند توسعه محصول جدید روبکردهای توسعه محصول جدید: نیای رقابت در عصر حاضره ما سه رویکرد برای توسعه محصول جدید می توانیم داشته باشیم: زمان علاقمند است اولین سازمانی باشد که محصول ‎-١‏ رويكرد اولين در بازار (رهبر بازار) : در لین رویکرد جديدى را به بازار عرضه مى كند. ‏۲- رویکرد دنبلله رو سریع: سازمان مراقب است سریع ترین شرکتی باشد که همان محصول رابه بازار عرضه می کند. ‏؟- رويكرد دنباله رو عادى: در اين رويكرد سازما ‎ ‏اولين دنباله رو نيست. ‎

صفحه 25:
‎wake‏ و حول مد مشکلات فرآیند توسعه محصول جدید ‏مزليا و معايب رويكرد اولين در بازار: ‏۱- شهرت شرکت (ماندگاری در قهن و خاطره ها) ۲- تعیین کننده استانارد صنمت ۲۳ موقعیت بهتر در بازار (سهم بازار) ۴- سود فراوان (قسمت زیاد ناشی از انحصار) لل حمایت (دولت و ثبت اختراع» جذب سرمایه گذار معایب ‎ ‏۱- هزینه‌های زیاد تحقیق و توسعه. آزمایش و نمونه برداری ۲-عدم قطعیت در فروش محصول ۳ رقبا یا کمک تکنولوژی بروز (نوآوری بیشتر) دریافت سهم بیش تر از بازار ‎

صفحه 26:
بخش دوم) تعریف توسعه محصول جدید مشکلات فرآیند توسعه محصول جدید طبقه بندی محصولات جدید (از بعدتازگی) ۱- تازگی برای کل دنیا اختراع) ۲- تازگی برای شرکت 7 تازگی ناشی از بهبود محصول (بالا بردن کیفیت) ۴- تازگی در خط تولید ۵ تازگی ناشی از کربردهای جدید (گوشی ‎lige‏ که کاربرد عکس گرفتن به آن افزوده شده) ۶ نازگی ناشی از کاهش بهای تمام شده کالا (قیمت)

صفحه 27:
طرح سوال برای بخش دوم:تعریف توسعه محصول جدید و مشکلات فرآیند توسعه محصول جدید أنا سوال اول: از مشهوم توسعه محصول جدید(1۳0) چه می دانید؟ ‎ls‏ دوم: تعریف انجمن ۳10118 برای توسعه محصول جدید کدام است؟ سوال سوم: مایا (۳ مورد)و معایب(۳ مورد) رویکرد اولين در بازار کدام است ؟ أ-أ سوال چهارم: مشکلات ‎ ‎ ‏توسعه محصول جدید کدامند؟(۳ مورد)

صفحه 28:
مدیریت نوآوری و توسعه محصول (بخترسوم) استراتزى هاى سازمان براى توسعه محصول جديد

صفحه 29:
بخش سوم) استراتژیهای سازمان برای توسعه محصول جدید موارد مطرح شده در این بخش شامل: معرفی واژه استراتژی ‎Strategy)‏ ‏آ-اناع استراتژیهای سازمان برای توسعه محصول جدید

صفحه 30:
بخش سوم) استراتژیهای سازمان برای توسعه محصول جدید معرفی واژه استراتژی(راهبرد) راهبرد یا استراتژی مفهومی است که از عرصه نظامی نشلت گرفته و به‌تدریج در سایر عرصه‌ها از جمله اقتصاد. تجارت و به‌ویژه سیاست و ريشه واته ‎Leb‏ يونلنى «استراتكيا» 511586018 به‌معنای «فرماندهی و رهبری» است. معنای باه استرانزی غبارت است ار یک برنامه بلندمدت به‌متظور هماهنگی و سازماندهی اقدامات برای دستیایی به هدف. همان طور که می دانیم ما ۳ نوع برنامه داریم (بلند مدت .میان مدت .کوتاه مدت) بنابرلین استراتژی .. کاربردهای متعددی يافته است. > و برنامه ای بلند مدت است و برخی آن را برنامه جامع می نامند.در فارسی به راهبرد ترجمه شده است .

صفحه 31:
بخش سوم) استراتژیهای سازمان برای توسعه محصول جدید معرفی واژه استراتژی در دنیای رقابتی عصر حاضر سازمان ها بلید برای خود برنامه استراتژی (بلند مدت) داشته باشند. برای مطالعه ات وی دود رسمه برفسور اعرایی مراجعه نمائید. عا ‎eee‏ ۱ رسمه مخصول جنید می پردازيم (نواع استراتژی ها برای توسعه دول ی بيعت سر ریب اس

صفحه 32:
بخش سوم) استراتژیهای سازمان برای توسعه محصول جدید آ-ْاستراتزیهای سازمان برای توسعه محصول جدید الف) استراتزی پورتر (۱۹۹۰) آقای پورتر ۳ نوع استراتژی ذیل را معرفی می نماید: ل 0 0 از طرتی برشمه محصول جدید ما می توانيم با کمترین هزینه محصول را تولید کنیم. ۲- تمایز: ما می توانیم در مقایسه با محصولات مشابه دیگر منحصر به فرد و متمایز باشیم. ۳- تمرکز: در اینجا دامنه فعالیت های خود را محدود و منابع را متمرکز نموده جهت برتری در رقابت.

صفحه 33:
بخش سوم) استراتژیهای سازمان برای توسعه محصول جدید !-أاستراتؤيهاى سازمان براى توسعه محصول جدید ب) مدل استراتژی توسعه محصول جدید آنسف: ایشان در سال ۱۹۵۷.چهار(۴)استراتژی را برای توسعه محصول جدید بسته به نوع بازار و نوع محصول معرفی می نماید: محصول فعلى .| محصول جديد ‎ae‏ ‏انقوذ در بازار | توسعه محصول بزار جتید ‎hee‏ | متنوع سازى

صفحه 34:
بخش سوم) استراتژیهای سازمان برای توسعه محصول جدید [-استراتژیهای سازمان برای توسعه محصول جدید ج) مدل استراتزی توسعه محصول جدید جان و اسنلسون: آنها در سال ۱۹۹۰ توسعه محصول جدید را مبتنی بر ۴ محور ذیل قراردادند: ‎eee!‏ ل ا سد سيول ريك شركت بر أسانى فرصت هاى موجود در بازار مى باشد. ۳- تکنولوژی محور: استراتژی توسعه محصول جدید شركت ما براى استفاده از تكنولوزى جديد و روز مى باشد. ؟- مشترى محور: استراتزى توسعه محصول جديد شركت ما بر مبناى نياز مشترى مى باشد.

صفحه 35:
بخش سوم) استراتژیهای سازمان برای توسعه محصول جدید اس سوال اول: از مفهوم استراتژی (راهبردچه می دانید؟ سوال دوم انواع استراتژی های توسعه محصول را صرفاً ام ببرید(۲ مورد6؟ أن سوال سوم: از استراتژی پورتر(۱۹۹۰) برای توسعه محصول جدید چه می دانید؟ [- سوال چهارم: از استراتژی آنسف(۱۹۵1) برای توسعه محصول جدید چه می دانید؟ آنأ ‎Sige‏ پنجم‌از استراتژی جان و اسنلسون (۱۹۹۰)برای توسعه محصول جدید چه می دانید ؟

صفحه 36:
مديريت نواورى و توسعه محصول (ب خش‌چهارم) الگوهای توسعه محصول جدید

صفحه 37:
بخش چهارم) الگوهای توسعه محصول جدید در بخش چهارم به معرفی ۲ مورد ذیل می پردازیم . الگوهای توسعه محصول جدید لس ویژگی های الگوهای توسعه محصول جدید

صفحه 38:
بخش چهارم) الگوهای توسعه محصول جدید ‎dee Ug eee eee‏ بر دو مینای ذیل تقسیم بندی می شوند: ۱- معیار سنتی : بر مبنای معیار های قدیمی تر شامل کارایی و اطمینان ۲- معیار تازه و جدید: بر مبنای معیارهای جدید تر مانند چابکی ‎

صفحه 39:
بخش چهارم) الگوهای توسعه محصول جدید ۱-معیار سنتی : بر مبنای کارایی و اطمینان ۱-۱-الگوهای پی در چی: دارای رویه های مشخص و عادی است و برنامه ریزی»پیش بینی و کنترل دقیق و شدید بر انواع وظایف فرآیندهای کاری اين الگو مشاهده می شود.(عدم خلاقیت) ۲-- الگوهای تراکمی :چون این الگو بدنبال کوتاه کردن زمان عرصه کالا یا خدمات است بنابرلین ممکن است مراحل توسعه نسبت به الگوی پی در پی با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.(سرعت داشته و لزوماً پشت سر هم نمی ‎(adh‏

صفحه 40:
بخش چهارم) الگوهای توسعه محصول جدید ۲ معیار تازه و جدید: بر مبنای چابکی ۲-۱- الگوهای انعطاف پذیر: یمنی این که ظرفیت برای پنیرش و اعمال تغییراتد در باشد(نسبت به تغییرات محيط پاسخگو می باشد) ۲-۲- الگوهای پکپارچه (یکپارچه کردن اطلاعات):در اين الگو کیفیت .همکاری و تعامل بین اعضای تیم پرویه توسعه محصول مورد تاکید است و منظور از تیم کلیه ۷ 9 2 نو اه محصول نقش ایفاء می کنند شامل تامین کنندگان ار وال تال با خارجی و (تيم که بر اساس دانابی محور) ۲-۳- الگوهای بپهبود دهنده : همان الگوهای یکپارچه + روشهای مدیریتی جدید و صحیح روش های مدیریتی جدید مانند : روش های خود مدیریتی .آزادی عمل و اختیار بیشتر به اعضای تیم پروژه

صفحه 41:
بخش چهارم) الگوهای توسعه محصول جدید آساویژگی های الگوی توسعه محصول جدید مطلوب: ۱- تأکید بر کل فعالیت های فرآیند توسعه محصول جدید ۲- مشارکت فعال همه قسمت های شرکت ۳ پاسخ گو بودن سریع نسبت به تغییرات محیطی ۴ دخالت مدیران ارشد شرکت در آغاز توسعه محصول جدید ۵ تأکید بر کاهش سیکل زمانی توسعه محصول جدید ۶ تأکید بر کاهش جنبه های مالی

صفحه 42:
بخش چهارم) الگوهای توسعه محصول جدید - تأكيد بر توسعه تا تحقيق (اولويت توسعه بر تحقیق) 1 كرك 5ن سارمان با استفاده بهينه از منابع 1 ايجاد فرهنك تشويق در يروزه هاى موفق توسعه محصول جديد ۰- رصد بیشتر رقبا و بازار 10-1 از توسعه محصول جدید منجر به یک فرآیند بهتری می شود که در نتیجه شانس موفقیت محصول جدید را در بازار افزايش می دهد.

صفحه 43:
بخش چهارم) الگوهای توسعه محصول جدید لآ ‎(١‏ | .ول با مار سنتی چه می دانید #دو مورد را شرح بدهید؟ لا سوال دوم: از الگوهای توسعه محصول با معیار جدید چه می دانید؟ سه مورد را شرح دهید؟ آس سوال سوم: یک الگوی توسعه محصول جدید مطلوب جه ویژگی هایی دارد ۴(۶ مورد)

صفحه 44:
مديريت نواورى و توسعه محصول (ب فش سنجم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر شناساییو کشفلیدم ها -1

صفحه 45:

صفحه 46:
بخش پنجم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ألا مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۱- شناسایی و کشف ایده + ۲- نمایش ايده ها و انتخاب و غربال (غربال ايده ها) : ۳ توسعه مفهوم: ۴ تحلیل کسب و کار : ۵ توسعه محصول (طراحی) : تست بازار: ۷- ورود محصول به بازار (تجاری سازی):

صفحه 47:
بخش پنجم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۱- شناسایی و کشف ایده : نام دیگر آن تولید ایده می باشد بیان شده است که ایده های جدید بیش از ۰ درصد از منلبع داخلی شرکت به وجود می آید (کارکنان و نیروی فروش) مابقی ۵۰ درصد دیگر از بخش خارجی سازمان شامل رقبا (۲۰ درصد) و مشتریان (۲۰درصد) حاصل می شود. تکنیک ها و فنون ‎coal‏ پردازی: ۱- طوثان منزی: در لین روش تعداد به ۵ تا ۱۲ نفر و در زمان کمتر از نیم ساعت بوده و دارای یک دبیر جلسه است و ایده نهایی از مطرح شدن کلی ایده ها بدست می آید این تکنیک یک تکنیک گروهی است. فایده لین روش این است که زمان آن کوتاه است و معلیب این روش ترس از انتقاد (مورد مسخره دیگران قرار گرفتن می‌باشد) که جهت حل لین مسئله و مشکل مدل دلفی و عدم حضور را پیشنهاد دادند.

صفحه 48:
بخش پنجم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) 007 1 ۳ ۱ از ۱۹۶۴ به وجود آمده است و بسیار شبیه به تکنیک طوفان مغزی است با لین تفاوت که افراد دور هم در یک میز جمع نمی شوند این روش به علت ترس انتقاد (مورد مضحکه قرار گرفتن) تکنیک طوفان مغزى و حل اين مشكل به وجود آمد در لین تکنیک دبیر جلسه عنوان جلسه را برای تک تک اعضای گروه ارسال می کند (کتبی) افراد گروه با ۱ ۱ اس و سیس جمع آوری کل ایده های افراد و ارسال تک تک افراد و نکرا لین کار ایده نهایی بدست می‌آید . يعنى در اين روش افراد با ديدن ايده هاى ديكران ايده خود را اصلاح و ايده جديدى را ارائه مى دهنداين روش اشكال ترس از انتقاد ديكران را از بين مى برد ولى زمان بر مى باشد . در حال حاضر اين تكنيك توسط ايميل انجام مى شود.

صفحه 49:
بخش پنجم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۲- توهم خلاق: در لین تکنیک با به وجود آوردن یک محیط خیال پردازی فرد ذهن خود را جهت ارلئه ایده های جدید آزاد می نماید. مثلاً در کارخانه اسباب بازی برای تنوع از آسمان های رنگی(به غیر از آبی) استفاده کنیم. ۴ در هم شکستن مفروضات: در لین تکنیک فرد خود را از قالبهای ذهنی و استانداردها خارج می نماید . ما می دانیم که تعصب یکی از عوامل محدود کننده ایده پردازی و خلاقیت است پس می توانیم با لين تكنيك ايده هاى بهترى را ارائه نمائيم.

صفحه 50:
بخش پنجم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۵ استخوان ماهی ۶ نیلوفر آبی ۲ سیر ۸- مورفولوژیک ۱0۱۲ ۵ ** با توجه به اين كه تكنيك هاى ايده يردازى را در دروس دیگر شامل کارآفرینی و....مطالعه كرده ايد تا به اين جا بسنده نموده و بنابراين قسمت اول مدل کوپر یعنی ایده پردازی مورد بررسی قرار گرفته است .

صفحه 51:
بخش پنجم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) [- سوال اول: مدل فرآیند ۷ قسمتی کوپر از چه فرآیندهایی درست شده است ؟(۷ فرآیند) سوال دوم: از تکنیک های ایده پردازی به دو تکنیک طوفان مغزی و دلفی اشاره کنید و مزایا و معایب هر یک را بیان نمایید؟

صفحه 52:
مدیریت نوآوری و توسعه محصول (ais) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر نمایشلیدم ها و لنتخابو غربا (لیدم ها -2

صفحه 53:
پخش ششم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) در بخش پنجم به معرفی ۲ مورد ذیل می پردازیم . لس معرفی مدل های توسعه محصول جدید دض ل 1 ول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷)

صفحه 54:
بخش ششم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) لآ معرفى مدل هاى توسعه محصول جدید فرآيتد توسعه محصول جديد شامل فعاليتها و تصميماتى است كه از مرحله ايجاد ايده تا ورود محصول به بازار را ذر بر مىكليرد. براى اغا ور باشند و عموماً در زمينه توسعه محصول جديد فعالیت می‌کنند. نقطه شروع. ایجاد یک فرايند توسعه محصول جدید یا بازنگری در ن می‌باشد. ما به حال مدل‌های متفایتی برای فرایند توسعه محصول جدید ارلئه شده‌است. مدل‌های معرفی شده. شناسایی مشکلات. در هر مرحله را ممکن می‌سازد. انگیزه اصلی محققان در ارائه رویکردها و مدل‌های متفاوت عمدتا بهبود مواردی مانند کنترل زمان. هزینه,کیفیت. عملکرد و در کل بهبود خروجی محصول جدید برای کسب و بهرهگیری از فرصتهای پیش رو می‌باشد. یکی از مهمترین چهارچوب های ‎al‏ شده در ارتباط با فعالیت‌های توسعه محصول جدید توسط بوزآلن و همیلتون(۱۹۸۲) الئه شده‌است که شامل مراحل استراتژٍی,ولیدایده: بزنگری و ارزیبی ايده. تحليل كسب و كارء توسعه. آزمون و تجاری‌سازی می‌باشد. توسعه محصول فرایندی است که در آن محصول یا خدمتی جدید به بازار عرضه می‌شود. موفقیت لین فرآیند را می‌توان با تعریف شاخص‌هایی که نشان ليد ا ا علدت ادم موفقيت الست ‎OF‏ ‏مدل هاى زيادى براى موفقيت محصول جديد در بازار رقابتى وجود دارد در اينجا ما به مدل فرآیندی ۷ قسمتی کوپر(۲۰۰۷) می‌پردازیم . ب شرکت هلیی که می‌خواهند

صفحه 55:

صفحه 56:
پخش ششم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) )۲۰۰۷( ‏مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر‎ Ol : ‏شناسایی و کشف ایده‎ -۱ ۲- نمایش ایده ها و انتخاب و غربال (غربال ايده ها ۳ - توسعه مفهوم: ۴- تحلیل کسب و کار : ۵ توسعه محصول (طراحی) : علد تست بازار: ۷- ورود محصول به بازار (تجاری سازی):

صفحه 57:
بخش ششم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۲ نمایش ایده ها و انتخاب و غریال (غربال ایده ها): هدف از غربال کردن ایده هاء به حداقل رساندن تعداد ایده های جمع آوری شده است. در غربال کردن؛ ایده های خوب از ایده های ضعیف. جدا می شوند. برای غربال کردن ایده ها از روش مرحله ای استفاده می شود. ابتدا شرلیط و عوامل اصلی و مهم که فقدان آنها باعث عدم موفقیت ایده می شود. ‎١ 2 5‏ , عراسل اعلی محدودکننده ایده ها به ترتیب اهمیت. در 5۷۷60۲ بررسی می شود و با بررسی هرکدام از آنها. تعدادی ايده حذف می شود.

صفحه 58:
بخش ششم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۲ نمایش ایده ها و انتخاب و غریال (غربال ایده ها): یکی از کاربردهای تحلیل. غربال كردن ايده هاست. درتحلیل, ايده هلى غیرممکر» حذف می شوند. پس از حذف ایده هلیی که در نگاه اول, نامناسب به نظر مى ر سندء در مورد ساير ايده ها تحلیل امکان سنجی محدود. انجام مى شود. در أمكان سنجى محدود, برخى جنبه هاى كلى مانند وجود مشتری» دسترسی به منلبع. دسترسی به فناوری. محدودیت های قانینی. نياز سرمايه ای و غیره بررسی می شود. در این تحلیل. ایده های ضعیف تر. حذف می ‎eee‏ كك ب آولو. - دی می شوند. از بهترین ايده هاء ايده اى است که به نظر کارآفرین» جذاب تر است و برای تهیه و تدوین طرح کسب

صفحه 59:
پخش ششم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۲- نمایش ایده ها و انتخاب و غربال (غربال ایده ها) : بنابراین این مرحله یکی از مراحل مهم در فرآیند ۷ مرحله ای توسعه محصول جدید می باشد .در انتخاب ایده. ایده مورد نظر باید در راستای چشم انداز مأموریت. رسالت و استراتژی سازمان بوده و اينکه هزینه های مربوطه آن در نظر گرفته می شود. ** به زبان ساده تر یعنی اينکه ما بایستی روند بازار پا صنعت را بررسی و محصولات فعلی و بلقوه رقبا را رصد کنیم تا محصول یا خدمت جدید بت اعد متناسی با نیازهای مشغری

صفحه 60:
بخش ششم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر(۲۰۰۷) [- سوال اول: مدل فرآیند ۷ قسمتی کوپر از چه فرآیندهایی درست شده است ؟(۷ فرآیند) سوال دوم: از غربال کردن ایده ها چه می دائید ؟

صفحه 61:
مدیریت نوآوری و توسعه محصول (sig 2) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (د وسعه مفهوم۴-تحلیل‌ک سو کار-3)

صفحه 62:
بخش هفتم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۰۷ در بخش هفتم به معرفی ۲ مورد ذیل می پردازیم . لس ۳ستوسعه مفهوم 2 لا ۴-تحلیل کسب و کار Ge

صفحه 63:
بخش هفتم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) لآ معرفى مدل هاى توسعه محصول جدید فرآيتد توسعه محصول جديد شامل فعاليتها و تصميماتى است كه از مرحله ايجاد ايده تا ورود محصول به بازار را ذر بر مىكليرد. براى اغا ور باشند و عموماً در زمينه توسعه محصول جديد فعالیت می‌کنند. نقطه شروع. ایجاد یک فرايند توسعه محصول جدید یا بازنگری در ن می‌باشد. ما به حال مدل‌های متفایتی برای فرایند توسعه محصول جدید ارلئه شده‌است. مدل‌های معرفی شده. شناسایی مشکلات. در هر مرحله را ممکن می‌سازد. انگیزه اصلی محققان در ارائه رویکردها و مدل‌های متفاوت عمدتا بهبود مواردی مانند کنترل زمان. هزینه,کیفیت. عملکرد و در کل بهبود خروجی محصول جدید برای کسب و بهرهگیری از فرصتهای پیش رو می‌باشد. یکی از مهمترین چهارچوب های ‎al‏ شده در ارتباط با فعالیت‌های توسعه محصول جدید توسط بوزآلن و همیلتون(۱۹۸۲) الئه شده‌است که شامل مراحل استراتژٍی,ولیدایده: بزنگری و ارزیبی ايده. تحليل كسب و كارء توسعه. آزمون و تجاری‌سازی می‌باشد. توسعه محصول فرایندی است که در آن محصول یا خدمتی جدید به بازار عرضه می‌شود. موفقیت لین فرآیند را می‌توان با تعریف شاخص‌هایی که نشان ليد ا ا علدت ادم موفقيت الست ‎OF‏ ‏مدل هاى زيادى براى موفقيت محصول جديد در بازار رقابتى وجود دارد در اينجا ما به مدل فرآیندی ۷ قسمتی کوپر(۲۰۰۷) می‌پردازیم . ب شرکت هلیی که می‌خواهند

صفحه 64:

صفحه 65:
پخش ششم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) )۲۰۰۷( ‏مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر‎ Ol : ‏شناسایی و کشف ایده‎ ١ ۲- نمايش ایده ها و انتخاب و غربال (غربال ایده ها) : ۳ - توسعه مفهوم: ۴ تحلیل کسب و کار : ۵ توسعه محصول (طراحی) : علد تست بازار: ۷- ورود محصول به بازار (تجاری سازی):

صفحه 66:
بخش هفتم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۳-توسعه مفهوم سا مشتریان خریدار ایده نیستند. بنابراین در جلسات توسعه مفهوم مشتریان با بیان ویژگی ها و مزایای محصول مورد نظر به توسعه این ایده کمک می سا بایستی مهم ترین مزایا و ویژگی هایی که به احتمال زیاد منجر به تحقق وعده ها برای مشتریان می شوند شناسایی شوند.

صفحه 67:
بخش هفتم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۳-توسعه مفهوم هدف آن است که عکس العمل نمونه ای از مشتریان بالقوه نسبت به محصول جدید بررسی شود. ‎are 1‏ ی ات تا ایده خلق محصول جدیدبه سرعث و در ابتدای فرآیند توسعه محصول مورد ارزیابی قرار گیرد. ‎

صفحه 68:
بخش هفتم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۳-توسعه مفهوم عموماً مديران ايده جديد را در یک جلسه تحت عنوان جلسه مفهوم مطرح می نمایند و سعی می کنند آین را در گروه های مشتریان,توزیع کنندگان »کارمندان تست کنند. بعد از تست اولیه اطلاعات مورد نیاز از بازخورد مشتریان به دست می آید و روش های بهبود میزان استقبال در بازار تعیین می شود. برای آزمودن برخی از مفهوم ها می توان آن ها را در قالب جمله يا تصوير ارائه نمود .

صفحه 69:
بخش هفتم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ؟-تحليل كسب و کار در این مرحله بایستی مطابق با ۳ نوع مطالعه و پژوهش زیر عمل کرد: ۱ مطالعات بازارد در این مرحله اگر تقاضایی برای محصول ما وجود داشته باشد و بازار اشباع وم اقذام به سرمایه گذاری نمائيم. در بازار مشتری وجود دارد و مشتری نیاز دارد که بایستی مورد توجه قرار كيرد آيا به نياز مشتری در لین صنعت و برای لین محصول پاسخ مناسب داده ۰ ۱ ۱ ۱ ات با خی ریا میزان نقاضا بیشتر از توان تولب واحد های تولیدی دیگر است یا خیر ؟

صفحه 70:
بخش هفتم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ؟-تحليل كسب و کار ۲- مطالعات فنی: پس از مرحله قبلی که میزان تولید را مطرح کردیم باید فرآیند تولید را شناسایی کنیم تا بر مبنای آن مابه تجهیزات و ماشین آلات. نیروی انسانی ماهر و مواد اولیه اصلی و فرعی و سایر اطلاعات فنی مورد نیاز برای توسعه محصول جدید توجه کنیم‌سو فهرستی از تعداد و نوع تجهیزات ۰ نیروی ۳ ار و ری مس را تهيه نماييم.

صفحه 71:
بخش هفتم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ؟-تحليل كسب و کار ۳ مطالعات مالی و اقتصادی: 2 امد در مسالعات فنی بررسی های مللی صورت می گیرد(ارزش پولی موارد مطرح شده در بخش فنی). در این قسمت مباحث مربوط به مدیریت مللی شامل:جذب سرمایه از طریق وام. سهام ممتازء اوراق ‎en em een‏ ول که نحوه سرمایه گذاری برای سال های آینده هم پیش بینی می شود.

صفحه 72:
بخش هفتم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) سا سوال لول: مرحله تست مفهوم در فرآیند توسعه محصول جدید چیست ؟ [- سوال دوم: در تحلیل بازار ۳ مطالعه ای که بایستی انجام داد کدامند؟ (فقط نام ببرید)

صفحه 73:
مدیریت نوآوری و توسعه محصول ‎aes .)‏ هشتم) ‏مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر ١ل‏ شفيومء تستبمازار-5) ‎

صفحه 74:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) در بخش هشتم به معرفی ۲ مورد ذیل می پردازیم . إلا را نشول ‎O‏ تست بازار

صفحه 75:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) لآ معرفى مدل هاى توسعه محصول جدید فرآيتد توسعه محصول جديد شامل فعاليتها و تصميماتى است كه از مرحله ايجاد ايده تا ورود محصول به بازار را ذر بر مىكليرد. براى اغا ور باشند و عموماً در زمينه توسعه محصول جديد فعالیت می‌کنند. نقطه شروع. ایجاد یک فرايند توسعه محصول جدید یا بازنگری در ن می‌باشد. ما به حال مدل‌های متفایتی برای فرایند توسعه محصول جدید ارلئه شده‌است. مدل‌های معرفی شده. شناسایی مشکلات. در هر مرحله را ممکن می‌سازد. انگیزه اصلی محققان در ارائه رویکردها و مدل‌های متفاوت عمدتا بهبود مواردی مانند کنترل زمان. هزینه,کیفیت. عملکرد و در کل بهبود خروجی محصول جدید برای کسب و بهرهگیری از فرصتهای پیش رو می‌باشد. یکی از مهمترین چهارچوب های ‎al‏ شده در ارتباط با فعالیت‌های توسعه محصول جدید توسط بوزآلن و همیلتون(۱۹۸۲) الئه شده‌است که شامل مراحل استراتژٍی,ولیدایده: بزنگری و ارزیبی ايده. تحليل كسب و كارء توسعه. آزمون و تجاری‌سازی می‌باشد. توسعه محصول فرایندی است که در آن محصول یا خدمتی جدید به بازار عرضه می‌شود. موفقیت لین فرآیند را می‌توان با تعریف شاخص‌هایی که نشان ليد ا ا علدت ادم موفقيت الست ‎OF‏ ‏مدل هاى زيادى براى موفقيت محصول جديد در بازار رقابتى وجود دارد در اينجا ما به مدل فرآیندی ۷ قسمتی کوپر(۲۰۰۷) می‌پردازیم . ب شرکت هلیی که می‌خواهند

صفحه 76:

صفحه 77:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) سا مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ‎-١‏ شناسایی و کشف ایده : ۲- نمایش ايده ها و انتخاب و غربال (غربال ايده ها) : ۲ توسعه مفهوم: ۴-تحلیل کسب و کار : ۵ توسعه محصول (طراحی محصول در این مرحله است) : عتست بازار: ۷- ورود محصول به بازار (تجاری سازی):

صفحه 78:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۵-توسعه محصول در بسیاری از متن‌های غیرتخصصی, و حتی برخی کتاب‌های اختصاصی کارآفرینی و بازاریابی دو واه توسعه محصول و طراحی محصول با معنای نزدیک به یکدیگر و گاهی به جای یکدیگر به كار برده می‌شوند.ولی توسعه محصول عنوانی بزرگتر و گسترده‌تر از طراحی محصول است.در واقع» طراحی محصول را می‌توانید زیرمجموعه‌ی توسعه محصول در نظر بگیرید. أ وقتى بازار را بررسى مىكنيد تا نيازهاى مشتريان را ببينيد و فرصتی برای عرضه‌ی یک محصول جديد بيدا كنيد. دركيرٍ توسعه محصول (6|0]017611]5/ا0(] ۵61 ۳۲۵۵) هستید. اما وقتى تحقيقات و بررسىهاى اوليه را انجام داديد و دركير ايده و يياده سازى و جزئيات اجرایی شدید. مىتوانيد بكوييد وارد فاز طراحى محصول (0©51011] 500010618 ) شدهايد.

صفحه 79:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۵توسعه محصول ۵ امین فرآیند مدل توسعه ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) توسعه محصول می باشد و محصول جدید برای دریافت بازخور از مشتریان و کسب اطلاعات ارزشمند به صورت فیزیکی در لین مرحله ساخته می شود .می توان گفت لین مرحله مرحله تولید یا ساخت نام دارد که آخرین فاز از این مرحله تولید با قيمت موثر می باشد .

صفحه 80:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) رس محصول در این قسمت ما وارد طراحی فیزیکی محصول می شویم و در اینجا بایستی : ۱- تیم طراحی را تشکیل بدهیم. ۲-برای طراحی تصمیم گیری کنیم. 38 تراهم مونتاز کنیم یا بسازيم: ۴- طراحی برای محیط زیست توجه کنیم (اهمیت زیادی امروزه پیدا کرده است).

صفحه 81:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۵توسعه محصول ۵- طراحی برای سلامت و اطمینان(مثلاً توجه به نکات در طراحی کمربند اتومبیل ) ع طراحی برای تأمین و نگهداری(باز شدن راحت قطعات برای تعویض) ۷- طراحی برای استحکام(بدنه اتومبیل ) ۸- طراحی برای بهبود(توجه به آینده یک سایت در طراحی سایت)

صفحه 82:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) pete ‏در لین مرحله ما می توانیم محصول فیزیکی (نمونه) رابا روشهای فیل تست‎ ‏نمائیم:‎ ۱- تست بازار واقعی: این محصول را در یک بازار واقعی در معرض مشتریان قرار می دهیم(این روش چون در بازار واقعی است بایستی مراقب باشیم اطلاعات ما فاش نشود). ۲ تست بازار شبیه سازی شده: از مشتریان بالقوه کمک می گیریم(هزینه این روش پایین است و ریسک آن کم تر است).

صفحه 83:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۶- تست بازار 0 1 مرکزی (سوایق گذشته): همه شرکتها از مشتریان قبلی خود اطلاعات خرید دارند که می تواند.به آنها در تست بازار کمک نماید. (می توانیم به هر مشتری کارت اعتباری یا کد مخصوص بدهیم و با خرید محصولات جدید میزان خرید مشتریان در پایگاه داده ثبت و سپس تحلیل کنیم).

صفحه 84:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ۶- تست بازار بایستی توجه نمائیم که نمونه مورد تست از مشتریان تعمیم دهنده کل یات یک جامعه باشد مثلا از نظر درآمد. ثروت» فرهنگ, تحصیلات» یت رارق

صفحه 85:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) سا سوال اول: شما درمرحله توسعه محصول(فرآیند۵ کوپر۲۰۰۷) به چه نکاتی توجه می نمایید؟ سا سوال دوم: چند نوع تست بازار(فرآیند ۶ کوپر ۲۰۰۷) داریم؟ (فقط نام ببرید).

صفحه 86:
مدیریت نوآوری و توسعه محصول (بخشنهم) مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر ورود محصول به بازار (تجاری سازی)

صفحه 87:
بخش نهم) فرآیند ۷ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) لآ معرفى مدل هاى توسعه محصول جدید فرآيتد توسعه محصول جديد شامل فعاليتها و تصميماتى است كه از مرحله ايجاد ايده تا ورود محصول به بازار را ذر بر مىكليرد. براى اغا ور باشند و عموماً در زمينه توسعه محصول جديد فعالیت می‌کنند. نقطه شروع. ایجاد یک فرايند توسعه محصول جدید یا بازنگری در ن می‌باشد. ما به حال مدل‌های متفایتی برای فرایند توسعه محصول جدید ارلئه شده‌است. مدل‌های معرفی شده. شناسایی مشکلات. در هر مرحله را ممکن می‌سازد. انگیزه اصلی محققان در ارائه رویکردها و مدل‌های متفاوت عمدتا بهبود مواردی مانند کنترل زمان. هزینه,کیفیت. عملکرد و در کل بهبود خروجی محصول جدید برای کسب و بهرهگیری از فرصتهای پیش رو می‌باشد. یکی از مهمترین چهارچوب های ‎al‏ شده در ارتباط با فعالیت‌های توسعه محصول جدید توسط بوزآلن و همیلتون(۱۹۸۲) الئه شده‌است که شامل مراحل استراتژٍی,ولیدایده: بزنگری و ارزیبی ايده. تحليل كسب و كارء توسعه. آزمون و تجاری‌سازی می‌باشد. توسعه محصول فرایندی است که در آن محصول یا خدمتی جدید به بازار عرضه می‌شود. موفقیت لین فرآیند را می‌توان با تعریف شاخص‌هایی که نشان ليد ا ا علدت ادم موفقيت الست ‎OF‏ ‏مدل هاى زيادى براى موفقيت محصول جديد در بازار رقابتى وجود دارد در اينجا ما به مدل فرآیندی ۷ قسمتی کوپر(۲۰۰۷) می‌پردازیم . ب شرکت هلیی که می‌خواهند

صفحه 88:

صفحه 89:
بخش هشتم) فرآیند ۵و۶ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) سا مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) ‎-١‏ شناسایی و کشف ایده : ۲- نمایش ايده ها و انتخاب و غربال (غربال ايده ها) : ۲ توسعه مفهوم: ۴-تحلیل کسب و کار : 02-7 ترا سول در این مرحله است) « ع تست بازارد ۷- ورود محصول به بازار (تجاری سازی):

صفحه 90:
بخش نهم) فرآیند ۷ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) بعد از تست محصول در بازار برای پرتاب محصول در بازار بایستی سوالات زیر را مطرح نمائیم: ۱- ۷۷۱60 یعنی چه موقع وارد بازار شویم. ۲ ۷۷6۲6 کدام موقعیت جغرافیایی را برای ورود به بازار انتخاب نمائیم. ۳ ۷۷/۱0 برای چه کسانی این محصول را معرفی نمائیم. ۴ 5۲60۷ ۳۱۵۲۲۵۲/۳9 ۷۷۱۵۲ با چه استراتزی بازاریابی وارد بازار شویم.

صفحه 91:
بخش نهم) فرآیند ۷ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) كه در اين خصوص ما مى توانیم استراتژی های گوناگونی در بازر داشته باشيم: ۱- بازار انبوه (کوکاکولا برای همه) ۲ بازار بخش بندی شده (فروش بر اساس موقعیت مکانی) ۴ بازار متنوع (ابرهای الکترونیکی برای افراد و شرکتها با فضایاهای گوناگون) ۴ بازار گوشه ای (تولید کنندگان قطعات خودرویی برای شرکتهای خودرو) ۵- بازار چند وجهی (تبلیغات روزنامه ها)

صفحه 92:
بخش نهم) فرآیند ۷ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) فرآیند توسعه محصول جدید لزوما نبایستی هفت مرحله را طی نملید و این مراحل به اندازه. ابعاد و بازار شرکت ربط دارد و بایستی بدانید که طی کردن ‎erate‏ شرکت شما منجر نمی شود. و( لین است که داشتن مراحل مشخص و تثبیت شده می تواند برای شرکت شما مفید و موثر باشد.

صفحه 93:
بخش نهم) فرآیند ۷ مدل توسعه محصول جدید ۷ قسمتی کوپر (۲۰۰۷) سا سوال: شما درمرحله ورود محصول به بازار یا تجاری سازی (فرآیند۵ کوپر,۲۰۰۷) به چه نکاتی توجه می نمایید؟

صفحه 94:
مدیریت نوآوری و توسعه محصول (ب ختریهم) نوآور نوآوری»تکنیک ‎gla‏ نوآوری»‌مدیریت نو

صفحه 95:
بخش دهم: نوآوری,تکنیک های نوآوری.مدیریت نوآوری تاریخچه نوآوری: سابقه نوآوری با پیدلیش انسانها همزمان بوده است. عده ای از دانشمندان تاریخچه نوآوری را با پیدلیش اهرام ثلائه مصر و تخت جمشید و غیره می دانند در حالیکه عده ديكرى از دانشمندان تاريخجه نوآورى رابا بزی ارتباط می دهندد ا لح مواسترين اختراع بشرى است6.

صفحه 96:
بخش دهم: نوآوری,تکنیک های نوآوری.مدیریت نوآوری تعاریف نوآوری: برای نوآوری تعاریف مختلفی وجود دارد: ۱- تبدیل ایده ذهنی (خلاقیت) به عمل یا به عبارت دیگر تجاری سازی است. ۲- از بعد ماهیت می توان نوآوری را به دو دسته سیستمی و مستقل تقسیم کنیم. دگرگونی و تحول نوآوری را می توان به دو دسته : ۱- نوآوری رادیکالی» ريشه ای, بنیادی ۲- نوآوری تدریجی تقسیم نمود. از بعد

صفحه 97:
مستقل -تدریجی ‏ [ مستقل -بنيادی (یواس بی و کیبوره) | (مایکروویوا سیستمی - تدریجی | بنیادی -سیستعی ‎(bse?‏ (خودرو هیدروژنی) منیسشنی رادیکالی یا نیادی (از بعد میزان دگرگونی و تحول). اد رت ۱

صفحه 98:
نوآوری:تکنیک های نوآوری.مدیریت نوآوری آقای شومپیتر (۱۹۳۴) نوآوری را به ۵ طبقه تقسیم بندی می نماید ۱- محصول جدید یا خدمت جدید ‎New Product/service‏ ۲ فرآیند جدید 0۲00855 61 New Gtructre/organization so> Sdb5 ‏ساختار جديد يا‎ -' New resource ‏منابع جدید‎ ۲ New Market ‏بازار جدید‎ ۸

صفحه 99:
بخش دهم: نوآوری.تکنیک های نوآوری.مدیریت نوآوری آلتشولر روسی ۴۰ اصل نوآوری (11812) با عنوان تریز به معنای تئوری حل خلاقانه مسأله مطرح نموده است که در ذیل به چند اصل از ۴۰ اصل تریز می پردازیم: ۱- اصل جامعیت (چاقوی سوئیسی) ۲ اصل تودرتو بودن (عروسک های روسی و متر) ۳ اصل استخراج (ویژگی اصلی محصول را استخراج کنید مترسک) ۴ اصل معکوس سازی بر عکس کردی اسم نوشابه 717۳ ۵ اصل جایگزینی 58105 50157(۰)

صفحه 100:
نوآوری.تکنیک های نوآوری.مدیریت نوآوری سوال:ضمن تعریفی از نوآوری «نوآوری از نظر شومپیتر(۴ ۱۹۳) را تشریح نموده و ماتریس نوآوری را مطابق نظرپارتانن و همکاران (۲۰۱۱) در مقاله ‎Innovation Types and‏ ‎Relationships‏ ترسیم نمایید؟(سوال امتحان )

صفحه 101:
الى و وکر در ایران توصیه می شود

صفحه 102:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان