کسب و کارمدیریت و رهبری

مدیریت نوآوری

صفحه 1:
a a ‏مدیریت نوأوری‎ محمدعلی شفیعا-استاد دانشکده مهندسی صنایع ومدیریت اجرایی دانشگاه علم وصنعت ایران ‎omidshafia@gmail.com-09121327677‏ ‎www.iust.ac.ir‏

صفحه 2:
نواوری نوآوري ارائه ایده ای جدید و مفید و انتقال سریع آن به بازار و به كارگيري آن در سازمان براي استفاده موفقیت آمیز از اختراعات است. * معرفي فرآورده ای جدید يا تغییر کیفیت محصولی موجود فرایندی در يك صنعت مشخص ایجاد بازاری جدید * ایجاد منابع جديدي براي تامین مواد اولیه و ورودي دیگر تغيير درسازماندهي صنعتي

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
گونه های فرآیند نوآوری

صفحه 7:
انواع نواوری بر اساس ماهیت توآوری: در فرآینددر فرآورده .تمایز محصول / فرآیند که بر مبنای «ماهیت نوآوری» پایه گذاری شده است بر اساس عمق و وسعت تغییرات:افزایشی رادیکال تمایز رادیکال / قابل افزايش كه مبتنی بر عمق و وسعت تغیبرات حاصل از .نواورى است بر اساس سطح:خرد, ميانى, ملى

صفحه 8:
انواع نواوري بنيادي يا انقلابي :معمولا بر پایه یک اختراع استوار است. تدريجي يا تکاملي: در درون شرکتها يا یک سازمان خلق شده و به آنها کمک مي کند تا چایگاه رقابتي خود را در بازار حفظ کنند. * روتین ياعادي: براي اطلاق به معرفي چيزي که ‎sly‏ یک سازمان جدید اما بسیار مشابه آنچه ‏که در گذشنته بوده است, استفاده مي شود.

صفحه 9:
چند اصطلاح ‎SK cuddle‏ پدیده ذهنی است و فرد خلاق کسی است که فکر و ایده جدیدی دارد و به دنبال روش جدیدی برای هر موضوع است. نوآور کسی است که قابلیت استفاده و مقرون به صرفه بودن محصول اختراع شده را بررسی و در صورت امکان ,آن را تجاری می کند سرمایه گذار کسی است که سرمایه (مالی)را در اختیار می گذارد ودر برابر ان در سود و منفعت به ‎oe‏ رت 7

صفحه 10:
نواوری می تواند در چند حوزه رخ د - معرفی کالا ‎L‏ خدمتی نو - معرفى ايده یا روشی جدي برندی جدید یا تنها تغییری جز هئ تواند بززگ یا کوچک :باشد. زمان ‎Siw‏ نوآوری کارساده ای نیست. 8 نوآوری و خلاقیت جزء دارایی های غیر مشهود یک بنگاه تلقی می شوند که می تواند در سهم بازار و قدرت مالی شرکت تاثیر مثبت داشته باشد.

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:
‎a 13 Salo!‏ اس در توسعه ‏ها و کشورها ‏فرآیند نوآوري فناورانه. مجموعه اي است پییچیده از فعاليتها که ایده ها و دانش علمي را به واقعیت فيزيكي وکاربرد هايي در دنياي واقعي تبدیل کرده فرآيندي است که دانش را به کالاها وخدمات مفيدي که اثر اجتماعي اقتصادي دارند تبدیل مي کند. برای تسریع در انجام نواوري فناورانه,مدلهاي متنوعي وجود دارد که با توجه به نوع فناوری و ساير موارد, در سازمان قابل پیاده سازي هستند .

صفحه 14:
فرآوزده ان سید در سیستم:های_ گزماخشی

صفحه 15:
تغییردر بهره‌گيري از توانايي‌هاي بشري www.iranmetaphysics.com

صفحه 16:
نظریات در باب حرکت به سوي ‎Jas -1‏ : انسان ‎oS iis‏ حکیم است و حکیم اندیشمند: سقراط, ابن سینا ‏2- عشق: دوست داشتن تمامي مخلوقات. روح پدرم شاد که فرمود به استاد,فرزند مرا عشق بیاموز و ‎gS‏ هیچ.اندیشمند: اقبال لاهوري : ‎lS‏ عبادت, ‎WD je‏ ‎il ‏قدرت:‎ -3 ‎ ‎gee, ‏اسان‎

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
از اين زاویه چطورر پس لازم شد که ‎ul il‏ تاه هرس دیزی

صفحه 21:
چارچوب نواوری با درنظر گرفتن جنبه های مختلف نظام های مدیریت نواوری. می توان طرح کلی چارچوب مدیریت نوآوری را طراحی نمود. اين چارچوب. دو ‎eyes‏ اصلی دارد: بازیگران نوآوری, فعالیت های نوأوری. بازیگران نواوری عبارتند از صنعت, دولت, نهادهای آموزشی, نهادهای تحقیقاتی و مالی. فعالیت های نواوری عبارتند از تحقیق و توسعه. توسعه منابع انسانی و نیز توسعه کسب و کار

صفحه 22:
ویژگیهای چارچوب نواوری فعالیتها و تعاملات میان شرگتها اعم از خصوصی و دواتی باسته گرسفی: انتقال, ([وازداتاز طییر چ گسترش فناوريهاي جدید مي شود. 5 روابط (رسمي و غيررسمي) میان نهاد ها وجود دارم جریان منابع فكري میان نمادها دیده صىشهد (جریان دانش). * يادگيري و آموزش. :2

صفحه 23:
سازمان الف, شرکتي با مشخصات * مقررات و ضوابط بسياري براي کارکنان تدوين شده که باید تبعیت کنند. 8 براي هر نفر اهداف خاصي تعریف شده که,بایدبا انجام کارخود به آنها دست يیابد. * مدیران بدقت کارکنان تحت نظرخویش را tpl lags geal al Is 21 gs cota بروز نکند. افراد اندکي مجاز هستند تا از کارخویش عدول کرده و مطابق میل خود عمل نمایند.

صفحه 24:
تساک انس تركف نا مشيقصياب ‎٠‏ كاركنان بايد هر جيز غير معمولي كه رخ مي ‎oe Pel ay lag‏ بير عويش برسانند,تااوراه حل مناسبي براي آن بيابد. ‏* ازکلیه کارکنان خواسته مي شود تا از طریق مجاري خاص ارتباطي سلسله مراتب با یکدیگر ارتباط داشته باشند. ‎a ‏چون مدیریت نمي تواند اعتمادي جدي‎ ٠ ‏خود‎ pol ‏صداقت يا يك دلي افراد تحت‎ ‏داشته باشد , لازم مي بیند که کنترل هاي‎ ‏سفت وسختي را اعمال کند.‎

صفحه 25:
سازمان الف, شرکتي با مشخصات * مدیران و کارکنان بجاي متخصص بودن.همه کاره اند,زیرا به نحو مشابهي از ابتداي شغل خويش به استخدام سازمان در آمده وبه فراخور نياز آن در يست هاي سازماني مختلف چرخیده اند. يادگيري حقایق, آگاهي ها رم ها مهارت هاي جدید کار قابل انتقال به دیگر وضعیت ها پادگيري براي ‎Subs‏ ادكيري براي یادگرفتن

صفحه 26:
AUuURWNE منفي باف ‎Negativist‏ متخاصم ۲۱۵5۱6 مهاجم ۸۸99۲655۱۷6 شاكي ‎Complainer‏ Unresponsive lI Silent ‏ساکت‎ Super- Agreeable gslgo0 ‏زيادي‎ . متخصص همه چیزدان۸۱۱ ۱ ۳0۵۷ 106 ‎Expert‏

صفحه 27:

صفحه 28:
موانع نواوری دومانع اصلی نوآوری عبارتند از فرهنگ سازمانی و رهبری . اگر فرهنگ سازمانی شرکت. ایده های جدید کارکنان خود را نپذیرد, نوأوری ها نمی تواندد در بازار متجلی شوند. ممکن است ساختار رنب ی مان به گونه ای باشد که توسعه یک ‎i‏ ر لن در مقایسه با سازمان دیگر چالد ز تر باشد.

صفحه 29:
دلایل عمده شکست نواوری عدم خلق فرهنگی که نوآوری را پشتیبانی کند, عدم ایجاد مالکیت در سازمان, نداشتن فرآیندی که توسط همه قابل درك باشد, عدم تخصیص منابع به فرآیند عدم تطابق بین پروژه ها و راهبرد سازمان ‎pre‏ صرف زمان کافی جهت برنامه ریزی عدم تعریف تنوع کافی در فرآیند عدم آموزش و هدایت تیم نوآوری عدم آموزش و هدایت تیم نوآوری 10 .نداشتن يك سيستم مديريت ايده نانم بن ص ما نه دأ مه فا

صفحه 30:
براي انجام فعاليتهاي گوناگون در این سازمان تعداد محدودي قانون و مقررات وجود دارد. ‎٠‏ به کارکنان به عنوان افرادي سخت کوش و مورد اعتماد ‎SG‏ هه مي شوداقدامات سرپرستي خيلي سفت و سخت و جدي نیست. ‏۶ کارکنان تشويق مي شوند تا مسايل را خود ‏شخصا حل و فصل نمايند, ولي ‎aN‏ ‏مساعدت دارند مي توانند با ز ‏مشورت نمایند. ‎

صفحه 31:
* مدیریت ارشد تفاوت اختیارات در رده هاي مختلف را به رده هاي پائین تر محول مي کند, * کارکنان تشویق مي شوند نا مهارتهاي تخصصي منحصر بفرد خویش را توسعه دهند. * اختلاف بین دپارتماني ن فردي به صورت رخدادهاي طبيعي | 4 1

صفحه 32:
* مدیران نه تنها براساس عملکرد دپارتمان تحت نظر خود ارزيابي مي شوند,؛ براساس اينکه چقدر دپارتمان آنان فعالیت هاي خود را با فعالیت هاي دیگر دپارتمان ها در سازمان هماهنگ کردة سنجیده مي شوند. * تشویق وارتقاء در اختیار كاركناني قرار مي گیرد که بیشترین نقش را براي سازمان ایفا کرده اند . حتي در مواردي که آنان ایده هاي عجیب و غریب., رفتار شخصي يا عادات كاري متفاوت داشته باشند.

صفحه 33:
امروزه کدام سازمان موفق تلقي : آنکته: خوجرا براي: ایجاد تغییر آماده: کردم پذیرا باشد. < فان هردو گونه از مشتري خارج و داخل سازمان توجه ویژه مبذول بدارد. . ازبهترین هاي موجود در هرحوزه اي از کار فرابگیرد. ‎slow at.‏ خويش توانمندي كافي ‎gals‏ تصفاقت نم اما اف ان لا را

صفحه 34:
‎wi‏ تغیرهای ساختاری بر نوآوری ‏1- ساختارهای مکانیکی اثری مثبت بر نوآوری دارند زیرا که تخصص کاری آنها پایین تر است , قوانین کمتری دارند و عدم تمرکز در آنها بیشتر از ساختارهای مکانیستی است . همچنین انعطاف پذیری . قدرت انطباق و بارور کردن را که پذیرش نوآورى ها را آسان ‎wo‏ نماید بیشتر می ‏2- اينکه دسترسی آسان به منابع فراوان ‎ie‏ کلیدی نوآوری است - فراوانی منایع به مدیران این توانایی ها را می دهد که بتوانند برای نوآوری هزینه کنند شکست ها را بپذیرند ‏3-ارتباط بین واحدها با تسریع در کنش متقابل خطوط سازمانی به شکستن سدهای احتمالی در برابر نوآوری مددی رساند . البته هیچ يك از این سه متغیر نمی توانند وجود داشته باشند مگر اینکه مدیران ارشد به اين سه عامل متعهد باشند .

صفحه 35:
‎ne 33°‏ منابع انسانی مشاهده می شود که ‏سازمان های نوآور فعالانه آموزش و توسعه ‏دانش اعظای خود را آن طور که روزآمد باشد ‏* امنیت شغلی در سطح عالی برای کارکنان خود ‏فراهم می آورند تا ترس از اخراج به خاطر ‏اشتباه را کاهش دهند و به افراد جرلات می بخشند که تغییر پذیر باشند . ‏9 زمانى كه انديشه ای ‎pape‏ تکامتل مى يابد ‏بيشتازان تغيير فعالانه و با شور و شوق انديشه سي ل ی سا سا موس سوت کون

صفحه 36:
فرهنگ نوآوری در سازمان چالش عمده ای روی در روی مدیران در قرن 21 لین است که چگونه از استعدادها و توانایی های بالقوه افراد استفاده کرده و نوآوری سازمانی را تسریع نمایند . سازمان ‎sb‏ نوآور خصوصیات ویژه ای را دارا هستند . مهمترین ویژگی این سازمان ها انعطاف پذیری آنها در رویارویی با بحران هایی است که غالبا ناشی از رقابت های اقتصادی است. ساختار نواور. نمایانگرروابط واحدهای آن و نشان دهنده میزان انعطاف پذیری لن است . سازمان هایی که دارای ساختار غیرقابل انعطاف باشند, برای ایجاد همکاری و وحدت در دوران بحران دچار آشفتگی می شوند

صفحه 37:
- 41 تاثیر فرهنگ سازمانی بر نواوری سازمان های نوآون فرهنگی مشابه دارتد آنها تجربه. کردن:را تشويق میم كنت رید رداق رها وس بن كنييت قا بباد أنه رمت . از اشتباهات تجربه کسب می کنند . يك فرهنگ نوآور داراض ‎eal aa hg ea‏ 1-پذیرش ابهام 2-شکیبایی در امور غیر عملی 3-کنترل های بیرونی کم 4-بردباری در مخاطره 5-شکیبایی در برخوردها 6-تأکید بر نتایج تا بر وسایل 7-تأکید ؛ ۷ سازمان از نزدیک محیط را کنترل می دهد .

صفحه 38:
این برچسب هشدار دهنده با اندازگیری پ هاش يوست بدن انسان مى تواند شرایط عفونى و يا غير عفونى زخم را تشخيص دهذ: در خالت عادى ب هاش يوست بدن انسان 5 است. اكر به 6.5 يا 8.5 افزايش ‎jal‏ نشانه ‎at ol‏ عفونت ز<

صفحه 39:
عوامل موثر بر تحقق نواوری سازگاری نیازهای بازاری و توانایی های فناوری همراه با منايع سازمانى منجر به د ‎a2‏ تحقق نواوری موفق خواهد شد. ولی عوامل دیگری هم بر تحقق نواوری موثر خواهد بود که عبارتند از : اقتصادى-سياستهاى دولت -مشخصات 9 ویژگی هاى صنعت مورد نظر-وضعيت بازار عوامل داخلی سازمان شامل اندازه سازمان- استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان-منایع انسانی-مدیریت-منابع مالی-ساختارسازمانی

صفحه 40:
مدل كلان فرايند نواوري توسعه محصول جدید(۴0!!) ‎(FFE) weeds! HS,‏ 1 1 1 ۱ ' 1 \ ‏كت‎ ‎١ ‎' ‎1 ‎1 ‎/ ion! st ‏بازارموفق جل- توسه ۱۴ محصول جدید‎ ١ ۱

صفحه 41:
قسمت ابتدایی (توسعه ایده و مفهوم سازی) آزمون و سس قسمت انتهایی قرآیند ‎a‏ ای 00 نوآورى بروره برا | ۰ ‎ite‏ (يياده سازى) 95 ‎ZF VES)‏ سار 9996 ‎oe aa r‏ 0 11 سازی ‎a‏ > و 2 كزينش دوره عمر پروژه ‎Sal‏ ‏۳ پروژه تائید پروژه کاندید ايده پروژه شده و تامین شده بامورد بركزيده ايده اجرا شدة شده تجاری شده

صفحه 42:
‎J‏ علم/فناوري ‏فناورانه ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 43:
کشش بازار که موجب بهبود تدريجي فناوري مي شود بازار بهبود تدريجي فناوري wy ۲ ۲۷

صفحه 44:
اثر تلفيقي فشار فناوري و کشش بازار

صفحه 45:
یکپارچه کردن فشار فناوري 9 بازار براي ‎xs‏ نوآوري hee | ‏وی‎ eld Co * تقاضاي بازار * اکتشافات علمي * گسترش دامنه کاربرد ۰ دانش کاربردي * نيازهاي شناسايي * نيازهاي شناسايي شده شده * سرمایه معنوي (دانشمندان * فرصتهاي و و مهندسان) سودآوري.

صفحه 46:
میدان توحید فرصت حرکت به همه 2

صفحه 47:
نکات مورد توجه در موفقیت نواوری از کارهای کوچک شروع كنيد ۱ تنها مسئولیت تیم پروژه را تحقق نواوری بدانید فشارلازم را درجهت تحقق اهداف فراهم کرده و متناسب با پیشرفت کار بر حمایتهای خود بیافزایید کار را بصورت کامل از مرحله شروع . فعالیتهای مهندنسی تا ساخت و:بازاریابی در نظر بگیرید. مهارتهای مورد نیاز را با توجه به پیشرفت پروژه شناسایی کنید. منابع را متمرکز روی هدف اصلی کنید ِ اطلاعات:بازاری:وا بطورمداوم: بدست آورید برنامه ریزی تامین مالی برای پیشرفت سریع پروژه ‎soni‏ انسانی مورد نیاز را با توه به نقش های متفاوت ‎FS‏ ¢— افیا كف ‎ae‏ ?7 1 _

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:

صفحه 52:

صفحه 53:

صفحه 54:

صفحه 55:

صفحه 56:

صفحه 57:
عملکرد نواوری بسیاری از سازمانها بخش نوآوری را به عنوان جزء مستقلى در خویش تعریف کرده اند در صورتی که نواوري باید در تمامی قسمت ها به طور یکپارچه قر ينونه ‎١‏ گفتن اينكه سازمان. واحد نواورى دارد,يا اينكه اين موضوع در رسالت و چشم انداز سازمان لحاظ شده فى نیست. برونداد نوآوری بایستی تحویل مصرف کننده گردد تا هم هزینه ها را جبران کند و هم موفقیت مداوم سازمان را تضمین نماید.

صفحه 58:
موفقیت ‎Siw,‏ به توسعه و ادغام دانش جدید در فرآیند نوآوری دارد. ‎sly‏ تحقق آن, سازمان فعالیت های مختلف توآوری‌را توکیبصی کند: سازمان علاوه بر انجام پژوهش و توسعه. به طور معمول در کسب دانش در بازار فن آوری مشغول و همکاری فعال در تحقیق و توسعه با نهادهای دیگر و گونه های, پژوهشی را در نظر خواهد داشت. تببازمان»هایی که فقط ذربیگ: راهبرذ تواورق ‎Lge‏ با حقیی داخلی بو بوسعه فحالیت و با یافتن منابع فناوری خارجی, مشغول هستند در ‏مقایسه با انهایی که به ترکیب منابع داخلی و خارجی مى پردازند معرفی محصولات جدید

صفحه 59:

صفحه 60:
فرایند های نواوری بوآسامن کفته هایه شومييتر(1934): توآووي موارد زیر را بیشترپوشش می دهد : 1 معرفی کالای جدید يا کیفیت مت از 2. معرفی یک روش جدید توا ز ۵ 3. باز کردن یک بازار جدید 4 4. تسلط بر یک منبع جدید تاه 3 5. انجام سازماندهی جدید یک

صفحه 61:

صفحه 62:
مثال وشاهد فرآورده جدید يا بهبود داده شده فرآیند جدید يا اصلاح شده مساق سازماني جدید, بخش . سيستم ارتباطي داخلي جديد عملکرد مديريتي جدي ,کیفیت فراگیر, بازمهندسي کردن کارها اعمال جدید مديريتي,چیدمان جدید مالي, رويكردجدي فروش مفاهیم جدید فروش, خدمات گونه ها فرآورده فرآیند سازمان بازاريابي

صفحه 63:
مراحل فرآیند نوآوري فناوري تحقیفات پایه تولید بازاريابي گسترش تقویت فناوري مشكل اجتماعي ‎ae‏

صفحه 64:
توسعه فناوري:فرآيندي که طي آن, دانش و ایده ها به سخت افزار فيزيکي, نرم افزار يا خدمات تبدیل مي شود. اجراي فناوري: مجموعه اي از فعالیتها است که با معرفي کر وله بازاز ففراه است تولید: مجموعه اي از فعاليتهاکه همراه تبدیل گسترده مقا هيم طر اجدوريا انددينها :و افكاورته کالاهاری خدمات: انجام.مي. شؤنه رتنا ملم سباخت» ‎cl pi‏ تولیده لجیبتک. و توزيع است. بازاريابي:مجموعه اي از فعاليتها كه تضمين كننده استفاده و استقبال مصرف كنندكان از یک نوع فناوري اند. شامل ارزيابي بازار, راهبردتوزیع. پیشبرد و تبلیغ و ارزيابي رفتار مصرف کنندگان است.

صفحه 65:
گسترش و تقویت فناوری * گسترش:انتشار,راهپردو فعاليتهاي همراه آن است که استفاد ه گسترده از یک فناوري و حاکفیت آن. در بازار راتضمین .هي کند. ‎٠"‏ تقويت فناوري :مجموعه اي از فعالیتها که به منظور حفظ مزيت رقابتي يى فناوري صورت مي ‎As‏ تقویت فناوري, چرخه حیات ‎ol‏ ‏فناوري را قوی تر مي کند.

صفحه 66:

صفحه 67:
فرایند نواوري فناوري بررسي و تجزیه ا و ‎yf‏ ‏یی لا | تب | ‎co BA‏ ا تجاري بازار 1 توليد فع ضایعار ظراحی هو | | ‎oe‏ سیب وتجاري نف ی ور

صفحه 68:
ارات کسستن وایدار نواوریهاه ‎-Sustainable‏ ند نوآوری گسستی يا لجام گسیخته گونه ای است که بازار فعلی را ازهم گسیخته و یا قواعد آن را بر هم مى تاه در اين فرآیند یک محصول و یا خدمت به نحوی به بازار معرفی می شود که انتظار آن را ندارد. معمولاً از طریق کاهش یکباره قیمتها و يا طراحی برای مجموعه متفاوت و جدیدی از مشتریان رخ می دهد. نقطه مقابل این نوع نواوری, پایدار یا ثابت است که روی بازارهای فعلی تاثیری ندارد,چون از قواعد و عرف آن بازارها تبعیت می‌کز

صفحه 69:
نیاز به نوآوری گسستی تنها 25 درصد از شرکتهایی که محصولات جدید به بازارهای هدف خود معرفی می‌کنند. موفق به جلب رضایت مشتریان خود می‌شوند. 0 درصد در این راه شکست خورده و فقط ده درصد شرکتها می‌توانند در سطحی از رشد باقی مانده که شرکاء و ذینفعان خود را در دراز مدت راضی نگه دارند.

صفحه 70:
انتخاب راه درست به نظر مى رسد بيشتر اين سازمانها راه را درست مى روند؛ کوشن.دادن :مه صدذاىبوقرون «ستترريآن انها در نظر داشتن رقباى خود و سرمایه گذاری وسیع در پیشرفتهای فناورانه. ولی موفقیت در دراز مدت نیاز به در نظر كرفق املی‌هرای از ايتها ارد

صفحه 71:
* موفقیت یک کسب و کار در دنیای امروز بیشتر مرهون توسعه راهبردهای مربوط به نوآوریهای گسستی است. اين نوآوريها از طریق ایجاد بازارهای جدید و یا تغییر ‎i‏ بازارهاى موجود بوسيله ايجاد فناوريهاى به نسبت کم هزینه, ساده و مناسب ‎ama. cl. sly‏ از مشتریانی که توسط رهبران و مدیران صنعت نادیده گرقته شده اند, به سازمان این امکان را می‌دهند تا محصولات جدیدی را متناسب با نیازهای جدید به بازار جدید عرضه کنند. * تجربه نشان داده شرکتهایی که در یک صنعت خاص بر دیگران چیرگی دارند تمایل بسیار کمی به ترغیب و تعقیب این نوع نوآوریها دارندٍ زیرا ‎anil‏ های سود اغلب کمتر بوده و این نوع نوآوریها نیازهای مشتریان ویژه و وفادار اين سازمانها را پوشش نمی‌دهند.

صفحه 72:

صفحه 73:
نمونه ها شرکتهایی که ارزش رشد در جهت نوآوریهای گسستی را درک کرده اند؛ اینتل. شرکت صنایع غذایی و داروسازی ‎Procter and‏ ۵ :Cisco Johnson & Johnson 9 Dow Corning ۸ همگی از مزایای این نوع نوآوری در چرخه حیات خود بهره‌مند شده‌اند.

صفحه 74:
‎s s -—‏ نظربه نواوری گسستی با لجام گسیخته ‏* یک اصل مهم و ساده در بنیان نظریه نوآوری گسستی وجود دارد که عبارتست اد سازمانها باید سریع تر از انتظارات,نیازها و تغییرات ‏زندگی مشتریان خودرنوآوری داشته باشند. ‏* به همین دلیل بیشتر سازمانها محصولات و يا خدماتی را به بازار عرضه می‌کنند که برای بسیاری از مشتریان بسیار مفید اند وانها هنوز انتظار آنها را ندارند. بسیار گران و یا بسیار نامناسب است. ولی با دنبال کردن این "نوآوریهای پشتیبان* شرکتها بطور ناخواسته درهایی را به سمت روشهای توسعه محصولاتی جدیدی برای خود باز می‌کنند که کم هزینه تر بوده و برای مشتریانی مناسب هستند که نیازی به مطابقت خود با آهنگ سریع تغییرات نوآورانه در فضای کسب و کار ندارند. ‎

صفحه 75:
‎٠‏ اين اتفاق زمانى رخ می دهد که مدیران لایق برای جستجوی منافع بیشتر از طریق ارائه محصولات بهتر به پرتقاضاترین بخشهای بازار آموزش دیده باشند. ‎٠‏ ولی در این مسیر تعقیب. منافع بیشتر سازمانها مشتریان با تقاضای کمتر که تمایل کامل به خرید محصولات اساسی مورد نیاز خود با قیمت مناسب دارند را از دست می‌دهند. ‏* آنها معمولاً مصرف کنندگان بالقوه را که ممکن است تمایل به خرید محصولات آنها را داشته ولی مهارت, ثروت و یا توانایی مصرف راه حلهای جاری را به منظور ارضای آن میل و نیاز ندارند: نادیده می‌گیرند.

صفحه 76:
نکته راه حلی کلیدی برای رشد مجدد تلقی می شود, سازمانها هيج كاه نباید مسیرهای اصلی حركت خود را ناديده كرفته و بايد هميشه به دنبال نواوری يشتيبان براى حفظ اين رشد

صفحه 77:
فرصت شناخت استعدادها باعوض شدن فضای زندگی برای همه

صفحه 78:
قرايا ثماز مساررم رو قیسو لکن ...۱ فرایا

صفحه 79:
نوآوري ماندگار در مقابل نوآوري از هم گسیخته 95 نواوري ماندگار : تاکید بر محصولات بهتری دارد که ‎٠‏ نواوري هاي از هم گسیخته :محصولات اين گروه راحت تر به بازار وارد مي شوند, ارزان تر هستند و در بدو ورود براي مشتریان جدید جذاب هستند . معماي نوآوران و راه حل آن:حرکت مداوم در مسير بخش هایی از بازار که«جاشیه‌منود بالادازتد وبه جداقل رساندن محصولاتي که حاشیه سود پایین دارند مسئله اي است که همه مدیران قابل باید به ان عمل کنند . * هر سازماني باید خود را براي تغییردر جهت نوآوري آماده کند قبل از اننکه سایزین ‎pad? ay goes Ly Ol‏ کنند..

صفحه 80:
موفقیت نواوری های تدريجي و دفعتی و معیارهای سنجش انان توآورزی دفعتی بة. پرویه هایبی:با رنشک:و.عدم. قطغیت بالا رجوع می کند که به صورت همزمان توان تاثیر بالا روی بازار و نرخ بازگشت سرمایه بالا را دارد. نوآوری تدریجی به تغییرات کم و در بازه غات و بر می گردد که به ایجاد ارزش بالا و اتلاف کم منجر می گردد. در نوآوري هاي باز سازمان ها از ايده هاي بيروني هم به اندازه ايده هاي دروني استفاده مي كنند و ايده هاي دروني مي توانند از طريق كانال هاي خارجي وارد بازار شده و ارزش افزوده ايجاد كنند . ‎yale‏ هاي:سقة: نتارييه كتترل سشفوي: داززته.

صفحه 81:
نظام مندی فرآیند نوآوری * این فرآیند,چندین قدم نظام مند را در بر مى كيرد كه از تحليل مسئله شروع شده و تا توليد ‎worl‏ ‏ارزیابی ایده, برنامه ریزی پروژه. توسعه وآزمون فراورده و نهاینا بازاریابی محصول ادامه می یابد. ‎pas *‏ هاى اين فرآیئد ممکن است با هم همپوشانی داشته باشند. ‎ual :‏ قدم ها ممکن است در جند دسته يا دروازه وسبيع ثر اكه يك قر[ > ساده شده را بازگو مى كند, دسته بندى أل ‎ ‎ ‎

صفحه 82:
مدل مرحله گذرگاه قعالیت,ر[ به. وآخذهای, مجزاق خطی, تقسیم. می کند: فقط بعد از قانع کردن معیارهای معین و طراحی شده برای اطمینان از اينکه سرمایه گذاری در هر مرحله به حداقل ممکن رسیده است , پیشرفت رخ می دهد و اگر لازم باشذ پیش از آنکة:دیر شنود. پروژة رها می.شود: در این روش می تواند پرتفولیویی از پروژه ها در مسیر خطی نواوری ساخته شود که با پیشرفت مسیر برای وفق دادن سرمایه گذاری های موجود , منابع و زمان ورود مطالبات به بازار , انطباق داده می شود.

صفحه 83:
83 مدل مرحله گذرگاه pis ee ‏منيع يبى أمرعت رقد اب‎ ‏یسکره اروت اش هی ملق موی‎ TS ‏سترسى ماع لاه ذاری ها مفعت مشتری‎ دسترسی به سرایهگذری های ‎tle hil‏

صفحه 84:
با رقم های‌کی صروورا در صراحان انعا یل راز ایتک منایع عمده را هدر دهندحذف کرد ایجاد ۱ و کندثر کسب و ‎aed‏ گذاري اکتشاف دروازه ‎Si‏ درقاز ‎lo 2‏ ‎slot |e’ Se‏ ‎/N@ ey (ee css‏ ‎is‏ از ۳ 1 دروازه چهارم

صفحه 85:

صفحه 86:
موق بروزنوآوري أ اس 1 انديشه :

صفحه 87:
4 eX 3 i 0

صفحه 88:

صفحه 89:
نوآوری مانند اختراع و تحقیق و توسعه باید دارای برنامه‌ریزی باشد. سازمان ها با شناخت مشکلات وفرصتهای پیش رو باید به نوآوری تولید محصولات خوداقدام کنند. هفت منبع نو آوری که فرصتها را تشخیص می دهند و با اولویت بندی به تلاشهای نوآورانه در سازمان کمک می‌کند به شرح زیر است: منابع نوآوری درون سازمانی: نتایج و وقابع پیش بینی شده - عدم تجانس ها - نیاز های فرآيندي 5 تغییرات غیر قابل پیش بینی در صنعت و شاختار بازاز منايع نواورى برون سازمانى : - تغييرات جمعيتي ات اطلاعات

صفحه 90:
راهبرد ها : - بازارهابى را ببابيد كه درآتها رقباى ثابت وجود ندارند. بازار هاى بدون مشترى را هدف قرار دهيد (جهش سا :تاکتیک ها ‎in‏ بازار هایی را هدف قرار دهید که بسیار کوچکتر از آن هنستند که نیازهاق رشد سازماتهای تزرگ را ترآورده سازند. * بازارهای جدا با شرکای راهبردی جدید ایجاد کنید تا روی بازار های جدید تمرکز کنید.

صفحه 91:
چه چیزی نوأوری نیست ‎٠‏ این مهم است که روشن شود ‎az‏ چیز نوآوری ‎(Innovation) syslsi *‏ اختراع ‎(invention) lSul/‏ نیست حتی اگر نوآوری بسیار ضروری باشد. ‏* این دو کلمه گاهی اوقات به جای ‎SiS‏ استفازج ‎

صفحه 92:
‎sly p29 10‏ مدیریت نواوری . اتخاذ یک روش منظم برای مدیریت نوآوری ‎Tak‏ مديربت پروژ-ه, متمرکز بر نیازهای مشتری و تطبیق تحقیق و توسعه با برنامه های ‏بازاریابی. ‏2 استفاده از یک خبرگان و هم دستان یعنی ‎alow‏ گذاران فشترک و همکاران در شبکه ‏کی ای ‎NS‏ يه تانمي كن ‎AB allie‏ نیازهای مشتری در ‎Market) I5L sl» gus‏ ‏3 ‎ae‏ ‏4 تعیین تفکیکات نوآوری ( کالاها, خدمات.

صفحه 93:
5 توسعه یک ارائه/پیشکش برای تفکیکات تعیین شده. 6.حفاظت از دارایی های غیرمشهود شامل: - ثبت مناسب هرامتیاز,نام تجاری, طرح برای اطمینان از حفاظت دارایی ها يا حق مالکیت یا کنترل آن ها. ‎iJ‏ . بکارگیری تفکیک بعنوان جزئی از مزیت رقابتی برای بازار یا اهداف مالی , مانند ایجاد آگاهی از برند وایجاد سهم بازار. 8. بازتعریف موضع گیری ارائه(نوآوری) در هریک از عملیات ها یا سطح ساختار سازمانی. ‏د ‎oI cee ae me aa‏ اد یس

صفحه 94:

صفحه 95:
بايد توجه داشت كه نواوری واقعی بصورت اتفاقی یا ‎olf‏ 9 بیگاه در یک سازمان اتفاق نمی افتد. نواوری واقعی بصورت استوار و نظام مند رخ مى دهد و صدای مشتری و یک فرایند برای راه های تحویل را در خود جاری می سازد. بنگاه هاييی که بطور موفق نوآوری دارند . یک زیش کارآشذ و قابل تگراز را مور اسهاده قزار می دهند. موفقیت در گرو نبوغ نیست بلکه از ‎sys,‏ ‏منظم از یک روش شناسین نوآوری ۶۱ شده تشات می گیرد.

صفحه 96:
مطالعات جهانی مکینزی در سال 2007 * اين مطالعات بیانگر آن بودند که 9۵70 رهبران سازمانها به نوآوری به عنوان یکی از ‎aw‏ ‏اولویت اصلی خود اعتقاد دارند. ۰ انها همچنین ‎oul we‏ باورند که نواوری دفعتی بالاترین تاثیر را در عملکرد سازمان خواهد داشت. ° اين مطالعات همجنين بيانكر آن بود که آنها بر لین عقیده هم نظرند که نوآوری بهترین تصمیم استراتژیک در ایجاد مزیت رقابتی پایدار برای سازمان است.

صفحه 97:
با توجه به باور موجود چرا انجام نمی گیرد * دلیل ‎Hl wlol‏ است که نوآوری دفعتی با آن که نتایج بسیار عالی به همراه دارد نیاز به فرایندی بسیار پر هزینه و با ریسک بالا دارد و ازآنجایی که این دو عامل از اجزای جدایی ناپذیر نواوری هستند شناخت راهبردهای نواوری موفق بسیار پر اهمیت است.

صفحه 98:
راهبردهای نوآوری موفق * اعتماد به عقلانيت مسير نوآورى ۰ حرکت رو به جلو با اعتماد به نفس بالا در گذراندن قدم ها در مسیری که به درستی اصول اجرای نواو What is desirable jo users? Innovation possible wit technology marketplace

صفحه 99:
گامهای اساسی نوآوری عقلایی1 1 کار را از بالا شروع کنید. نوآوری از مدیرعامل يا مذیرکلی: سرچشمه می‌گیرد: اين نگرش را از طريق برقرارى اهداف چالش‌انگیز و قابل‌اندازه‌گیری, بسیح قمکان براى غلبه بر يك رقيب مشخص و حمايت از افراد 0 در سرتاسر سازمان گسترش دهید. 2 به نواوری فرصت ظهور دهید. ایده‌های جدید نیازمند قهرمان‌ها, حامیان,. مجموعه‌ای از افراد خلاق (برای ایده‌ها) و کارکنان (برای عملیاتی نگه‌داشتن امور مختلف) و نظام‌های جداگانه‌ای به منظور انعکاس سریع و زودهنگام ایده‌ها به

صفحه 100:
گامهای اساسی نوآوری عقلایی2 . پویایی رقابتی کسب‌وکار خود را بشناسید. يك آرمان و چشم‌انداز راهبردی و واقع‌گرا, تلاش‌های نوآورانه ‎ab‏ به ایده‌هایی عملین و موفق در بازار . مکان ریت را بيابيد. به منظور بيدا كردن بخش‌های جدید بازار به مشتریان و نیازهایشان دقت کنهد. برای «ستبای یه اقدامات سخول. بازاز پم رقبای خود توجه کنید و به منظور تعیین نقاط قوت قابل‌تقویت و بهرمبرداری نظام کسب‌وکار خودتان را مورد کنکاش قرار دهید.

صفحه 101:
گامهای اساسی نوآوری عقلایی3 5 برنامه جامع اجرایی تهیه کنید .زمانی که يك ايده كا پرورده شد, برنامه اجرایی جامع آن زا ‎nS age‏ انتظان تلاقى. .و مقابله‌به‌سثل سشكيتى رأ ان طرف حرقجا: ,داشقه باشید: اولویت‌های خود را مشخص و برقرار كنيد. تمام مراحل, اجرای کار را بادقت پررسی و طراجی: کنیم:

صفحه 102:
مانع دیگر 9 ارودليل سكر من توان به فرهنگ اشاره نمود. اسان كه در ازقاط نو ارما ‎Mice‏ نالك ‎cls‏ را ‎Means aly eam ls ea wage‏ خاص فرهنگ در توان اجرای نوآوری پی برده مى شودكه توان وطرفيت: فرهنگ و مولفه

صفحه 103:
مهمترین مولفه فرهنگی * مهمترین مولفه فرهنگی تاثیر گذار در إين زمينه ميزان تحمل ریسک در ظرف فرهنگی اجرای نوآوری است. * البته تحقیقات جدید بیانگر اهمیت بالاتر فر هنگ سازمانى در تائيد اين ظرفیت ديكر مولفه هاى فرهنگی: © خواست جمعی در ارتقا دارایو * نگرش به آینده عمد کی

صفحه 104:
کلیدهای موفقیت نوآوری ایجاد نواوری به عنوان محور اصلی در نمایه و اهداف رهبری سازمان ایجاد الگوهایی در تشویق نوآوری در سلزمان توآووان اضلی‌سناجد به دلیل, شکست: و توآوزنشان مورد تنبیه قرار بگیرند تیم های رهبری باید زمان کافی را برای مباحثه در زمینه آینده سازمان تخصیص دهند(نگرش به آینده) در سازمانهای بزرگ همکاری و همراهی بالای تیم تحقیق و توسعه و بازاریابی

صفحه 105:
ادامه * تشویق افراد با توان عملکردی بالا در سازمان در ترقیب فضای ذهنی ‎lel‏ به سمت نوآوری. از ریسک و ایجاد تیم رهبری بر اساس افرادی با تفکری چکیده نگر و وسعت اندیش این ترکیب می تواند نتایج جالبی در توآوری سازمان به همراه داشته باشد.

صفحه 106:
ارزيابي سيستم‌هاي ‎alas‏ لا بانك جهاني بمنظور ارزيابي سيستم‌هاي نوآوري, معیارها و شاخص هايي را پيشنهاد نموده همچون: * تعداد حق‌الامتيازهاي واگذار شده. * میزان همکاري دانشگاههاي يك کشور با بنگاه اقتصاد. تعداد مقالاتي که افراد يك کشور در نشریات علمي و فني منتشر مي کنند. میزان پرداختهاي يك کشور بابت حق ليسانس‌هاي پرداختي به خارج. * سهم تحقیق و توسعه ‎as‏ تولید ناخالص ملي يك

صفحه 107:
۴ سهم سرمايه‌گذاري مستقیم خارجي در تولید ناخالص داخلي, میزان درآمد يك کشور از محل حق ليسانس‌هاي دريافتي نفتي تعداد محققان یا پژوهشگران يك کشور (بازاء هر يك میلیون نفر جمعیت) سهم کالاهاي صنعتي به تولید ناخالص ملي تعداد کارآفرینان به کل مدیران کشور سهم بخش خصوصي در هزینه هاي تحقیق و توسعه کل کشور

صفحه 108:
انواع نواوری نوآوری بنیادی نوآوری تدریجی یا تکاملی نوآوری معماری نواوری مدولار نواورى بنيادى :منجر به تغييرات ت اساسی و قابل ملاحظه خواهد شد و معمولا از يى اختراع ناشى مى شود . اين دسته ازنوآوريها صنايع جديدى را بوجود آورده ويا صنايع موجود را دجار تغييرات اساسى مى كنند. كمياب هستند مثل اختراع ترانزيستور كه نقطه آغاز تحول در صنایع الکترونیک بود. یا ساخت مانیتورهای مسطح موسوم به فلت اسکرین . BRWNE

صفحه 109:
نوآوری تدریجی یا تکاملی:منجربه اعمال تغییرات جزئی خواهند شد . و به تدریج بهبود چشم گیری را در عملکرد فرآیندها و خدمات موجود اعمال می کنند 7 ام نوآوری نسبتا متداول بوده ودرداخل صنعت یا رخ می دهند ومنجر به ارتقای سهم بازاری ‎La‏ و مزایای رقابتی بیشتر خواهند شد.مثال: فرایند بهبود مستمر(کایزن)یاساخت کامپیوترهای شخصی قابل حمل در سال1981. ‏نوآوری معمارى 3 : نوآوری فاین که منجر به تغییر در معماری سیستم می گردند بعبارتی اجزاء سیستم ثابت بوده ولی روابط آنها دچار تغییراتی شده است . ‏نوآوری مدولار :اگر معماری سیستم دچار تغییر نشود اما دانش طراحی دچار تغییرات زیادی گردند این نوآوری مدولار است .

صفحه 110:
انواع نوآوری از نظر شکل تدریجی مدولار معماری بنیادی ‎vss jlo‏ تقویت شده شده دانش فناوری aS 3 0 ارتباط ب مفاهیمی کلیدی و اجزا

صفحه 111:
ابعاد 9 سطوح نواوری نوآوری در چهار بعد ظهور می ‎ub‏ 1 فناوری جدید! کاربرد جدید در شکل محصول , خدمت با فرآیند » 3 بازار جدید یا بخش های بازار و گروههای مصرف کننده 2 4 سازماندهی با رویکرد مدیریتی جدید « اين چهار بعد سطح و میدان نواوری را تعریف می کند . مسير نوأوری یک رخداد مجزا نیست بلکه یک مسیر حلزونى شكل است كه از جندين رخداد تشكيل شده است . تغيير از يى موقعيت و نیل به موقعیتی دیگر در اين ميدان بيش نياز فعاليتهاى نوآورانه است. N

صفحه 112:
میدان نواوری کاربرد

صفحه 113:
با توجه به شرایط اقتصادی , اجتماعی و میزان بلوغ و پیشرفت دانش بشری . نسل های چند گانه ای از نواوری در طول زمان تکامل يافته اند . *محققی به نام رائول این نسل های نواوری را بصورت زیردسته بندی کرده: 1- مدل فشار فناوری, 2- مدل کشش بازار, 3- مدل دوگانه, 4-مدل یکپارچه فشارفناوری و کشش بازار, 5-نسل پنجم, سیستم های یکپارچه و شبکه ای

صفحه 114:
نسل اول نوآوری براساس تحقیقات رائول فشار فناوری: بسیاری از نوآوری ها بر اثر فشار علم و فناوری واکثر خط شکنی های فناورانه بر فینای. اکتشافی کته اقبلاً اتفاق افتاده , صورت گرفته اند .علم, مبنای لازم برای توسعه فناوری را فراهم آورده و توسعه فناوری نیز موجب خلق بازی های جدید شده است. فشكف هاى اين مدل عبارتند از : فشار فناوری بعنوان يك فرايند ترتیبی خطی ساده و نگاه به بازار به عنوان ‎a,b‏ !- :“ايج تحقيق و توسعه ادر أيق مدل تک ‎sai ASI GS‏

صفحه 115:
در مدل فشار فناوری عامل توسعه نوآوری و فناوری , تحقیق و توسعه (۵0)است . ابتدا ایده ای در واحد تحقیق و توسعه خلق و به نمونه محصولی جدید تبدیل می شود . سپس وارد ‎asi ls‏ تولید شده و به دنبال آن بازاریابی انجام می شود . در این روش به نیازمندی های بازار توجه نمی شود ودرصد زیادی ازمحصولات تولیدی دربازاربفروش نخواهد رسید .

صفحه 116:
sibel padded گاهی توسعه فناوری در اثر کشش بازار صورت فى كيرد بعنی فناورق برای پاسخ دادن به نیاز یا تفاضاي بازآر عوسعه می بابه.مخل, دازاي جنين وا او نشاف أست: ‎oul jf‏ ترتينى اقظ تتناةة:, ‏9 نگاه به بازار به عنوان مبنع ايده ها براق * قائل شدن نقش فعال براى تحقيق و توسعه . تأكود اين مدل تسر روى بأزار يابى ات :

صفحه 117:
مدل کشش بازار درمدل کشش بازار, تولید کنندگان متوجه اهمیت نیازهای مشتریان شده و به تحفیقات بازار روی آورده اند . يعنى ‎eal‏ مدل بر اساس فلسفه بازارگرایی است.ابتدا مطالعات بازار انجام و نیاز به بازار تعيين شده,و سيس براى 5 نیازمندیهای = عمليات تحقيق و توسعه و توليد انجام مى كيرد . اين مدل درصد بیشتری از محصولات بفروش ‎ay‏ ‏ولی در هنگام طراحی و ساخت متوجه بسیاری از کمبودها و ناسازگاری ها خواهند شد. توليد تحفيق 3399 _ بازاریابی _ نیازبازار

صفحه 118:
نسل سوم هذل دوگانه تركيسى آنل هو دى هدل. قیلنمع, :در آن:بوجود دارذ:تركييت هاق فشارى - كششى , يا کششی - فشاری وجود دارد « ‎gS‏ آن عبارتنداز : * فرآیندمتوالی اما دارای حلقه باز خورد , * توازن بیشتر بین تحقیق و توسعه و بازار در اين مدل تاکید روی یکپارچگی تحقیق و ‎Wi eng‏ بارآر سنی: باناشد..

صفحه 119:
مدل یکپارچه فشارفناوری و کشش بازار درنسل چهارم یا مدل فشار و کشش به تحریک نواوری و تغییر فناوری کمک فين كتند ‎١‏ آنتدا فرصتهای بازاری 9 همچنین فرصتهای ناشی از فشار علم و فناوری شناسایی شده و سازگاری آنها با یکدیگر و منابع و امکانات سازمانی مورد توجه قرار می گیرد . تا منجر به توسعه هرچه بهتر فناوری-شود. فرصتهای کششبازار نواوری فرصتهای فشارعلم فرصتهای کشش بازار:تقاضای بازار-ازدیاد حوزه های کاربرد - نیازهای شناسایی شده - فرصتهایی جهت افزایش سود- کیفیت و بهره وری - کارآفرینان قرصتهای. فشارعلم و و فناوری :اکتشافات :علمی -ذانش کاربردی-نیازهای شناسایی شده , سرمایه های علمی و معنوی شبیه نیروهای متخصص و دانشمند

صفحه 120:
نسل پنجم, سیستم های یکپارچه و شبکه ای مدلی است که در آن توسعه موازی و کاملاً یکپارچه روی می دهد . استفاده از سیستم های خبره , مدلسازی و شبیه سازی در تحقیق و توسعه ارتباطات نزديك با مشتریان مورد توجه است . یکپارچگی راهبردی با تامین کنندگان اولیه شامل توتعه‌یافتگی, محصولات جع وسیستم های مهتم پیوسته بیشتر است و ارتباطات افقی نظیر سرمایه گذاری مشترك . تحقیقات گروهی , همکاری در ‎(ol alls‏ و یج اتفاق مى افتد . تاكيد اين مدل روی تک اوه ‎A OS ga‏

صفحه 121:
مدل پنجم, سیستم های یکپارچه و شبکه ای راهبرد مبتنی بر زمان , در حالیکه تمرکز بر مشتری در مرکز راهبرد قراردارد , مورد توجه قرار می گیرد. تمرکز روی کیفیت و سایر عوامل غیر هزینه ای نیز صورت می پذیرد . وقتی مدل چهارم بر پکپارچگی اجزای درون سازمانی در جهت نواوری تاکید دارد , مدل پنجم بر یکپارچگی و ارتباط سازمان با محیط ‎a Re‏ ی یا او تاره وه

صفحه 122:
عبارت ‎cowl‏ از به کار گیری همزمان یک یا معمولا تعدادی از روشهای مهندسی اجتماعی به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند برای دسترسی به اطلاعات مهم و سری یک شرکت . گردآوري و تحلیل اطلاعات مربوط به رقباي اصلي (يعني سازمانهايي كه در اين مقطع قصد پيشي گرفتن بر آنها را دارید) نیازمند سازوکار سازمان يافته و مستمر است. بدون اين سازوکار, حرکت استراتزيك همانند رهاكردن تيري در تاريكي خواهد بود.

صفحه 123:
جاسوسي حقيقتي است غیرقابل انکار * اجتماع هنوز تصور مي کند که هدف اصلي جاسوسي صنعتي دستگاه نظامي است. 9 اکنون چنین عقیده به كلي غلط است, چيزي که مورد علاقه جاسوس امروزي است تحصیل اظلاعاتوتتيع ربئ جد | رينت * صنايع خصوصي مرتوان: مقابله با بتاسوسي صنعتي بسياري از آژانس‌هاي اطلاعاتي خارجي را تاریظ سرا که ‎legal gal‏ سيان هوشمندانه و بيجيده برخورد مي كنند 3 تجهیزات پيشرفته‌اي در اختيار دارند.

صفحه 124:
‎٠‏ در حقیقت تمام قدرت و نيروي متشکله يك ‎wilh‏ ممکن است براي تحصیل اطلاعات, هدف واقع شود. چون همان اطلاعات تحصیل شده از يك طرف اجازه خواهد داد نيروي کشور ار هر جهت براي ایام جنگ احتمالي ارزشيابي گردد و از طرف دیگر امکان خواهد داد از پیشرفت هاي علمي و فني آن کشور بدون زحمت و هزینه زیاد استفاده شود.

صفحه 125:
برخی روشهای قانونی هرب شرکنها با مصلات: ‎i Sg‏ انتقال فناوری و داتش به رقبای سابق شرکت خریداری شده می شود. انتقال فناوری به کشورهای دیگر از راه انجام تجارت در انها که ضمن لن شرکت مذکور مجیور می شود ابتدا نیروی انسانی خارجی را آموزش دهد. انجام کار مشترک با ساير رقبا . مثلا چند ‎eee, Mae‏ پروسه اطلاعات ce wee oe aT th

صفحه 126:
برخی روشهای قانونی استخدام كارمندان توسط شركتهاى ديكر 9 رقبا. كه هر جند در بسيارى موارد ناخواسته و غير مغرضانه . اما به هر حال سبب انتقال دانش توسط اين كارمندان مى شود. كنفرانسها و برنامه هاى تبليغاتى. فعاليت هاى مشترى /ال اطلاعات منبع باز تماتشگاه تجاری

صفحه 127:
روشهای غیر قانونی ‎Sow.‏ استفاده از افراد داخلی برای دزدیدن اطلاعات, جه به صورت آگاهانه (تطميع كارمندان) و جه به صورت ناآگاهانه مانند تلفن كردن به كارمندان واحد ‎‘i‏ فرستادن جاسوسهايى به شركت در قالب افراد واجد تخصص و جویای کار که حمله کنندگان دقیقا بدانند دنبال چه هستند و آن را كجا بايد بيابند. ‏3 كشتن اتاقهاى تل انما يتد كان در سفر شركت!

صفحه 128:
راه های جلوگیری ‎id cartel *‏ : مانند نصب دیوارهای آتش . ۴ امنیت عملی:مورد بررسی دقیق قرار دادن زنجيره ى, قعاليتهاى. خود نا در يابد كه در جه یی امکان نشت اطلاعات به بیرون وجوه کرد و برای جلوگیری ار آها کراجن د سیاستهایی اتخاذ کند و همه ی کارمندان را تعلیم دهد.دقیقا مشخص شود جه كارمندانى و دسترسی دارند.

صفحه 129:
راه های جلوگیری ‎٠‏ امنیت فیزیکی: دسترسی فیزیکی په دارایی ‎sh‏ شرکت باید توسط قفلها » نگهبانها و دستگاههای تشخیص هویت کنترل شود. جالب ‎cowl‏ بدانید که درصد زیادی از حملاتی که گزارش شده اند , سطل آشغال شرکتها را هدف قرار داده اند. ‎٠‏ امنیت شخصی: کازمتدان: و سانفه:ی آنها بايد به دقت بررسى شود . به خصوص مشاغل سطح پایین مانند نظافتچی ها و نگهبانان باید تحت نظر باشند چون معمولا این افراد به ‎1 ae OS ge

صفحه 130:
حقوق مالکیت معنوي ۶ شامل مقرراتي است که حق بهره برداري ‎ol‏ از يك فعالیت نو و مبتکرانه را ایجاد مي كند و ان را مورد حمایت قرار مي دهد. * همچنین اعمال کنترل قانوني بر نحوه پخش. توزيع و تجاري كردن اطلاعات و نواوريهاي جديد فناورانه را مجاز داشته و در مورد هر گونه سوء استفاده, تکثیر بي اجازه و جعل و پخش آن مجازاتهايي را در نظر گرفته است.

صفحه 131:
حقوق مالکیت معنوي * حقوق مالکیت معنوی ناظر بر حفظ منافع مخترعان, مبتکران. صاحبان اندیشه و يا دستاوردهایی است که یک منطقه طی قرن ها به وجود آورده و باید به نام او ثبت شود. التزام به رعایت این حقوق, یکی از سرچشمه های اصلی توسعه فرهنگی و علمی کشور های غربی است. نمونه هاي بالقوه اسرار تجاري:فرمول يك نوشيدني خاص ورزشکاران؛روشهاي نظرس نجي مورد استفاده توسط ماموران حرفه اي سنجش افکار عمومي؛ طرز ‎gi‏ ه غذا؛ - اختراع جديدي که هنوز به ثبت نرسیده,راهبردهاي بازاريابي؛ شیوه هاي تولید؛ الگوریتم هاي رایانه اي.

صفحه 132:
يك شرکت چگونه مي تواند از اسرار تجاري ايش حمایت کند؟ ‎el BS ۳ ox‏ شود که این اطلا. ت آسرار تجا ري است: موجب نمي شود كه انها عنوآن اسرار : تجاري شناخته شوند. و سک ی ید به ررك بي بهركونه اي ات ند ‎so‏ رآ براي مخفي نكهدايث ‎Ut‏ م مي د به ‎Sees? 0-0 ۳‏ | تل رد مشهورة دن رار ری ای سا در جاي د صند ت بانك ي 2 كه فقيط ‎CG‏ م هيت مدره شرفت 1 ‏ها‎ 5 ie > ict aad ‏ين‎ a ‘lesen ‏و‎

صفحه 133:
* جنين حفاظت ت فوق العاده اي از اسرار تجاري jabs ‏بست‎ احتباطي مه را رای حفاظت از اطلاعاتي عنوا تجاري مدنظر شماست, sy ey pall el ‏او ی‎ ° ‏ي به‎ oO 3 ‏ور‎ Tod gales ميء تبد اقداهات اعتبلظ تن این دا ات آستادی که حاویاسرار تجاری ۳ عبارت »محرمان ه« علا گذاري ‎at‏ ‎aoe Sa tei ie‏ ر تجاري ‏هستند از ساعات اداري د ي آمني يس ‎J‏ ‏نگهداری شوند, رايانه ها به صو موريج امن ‎feet st a plage gia‏ | صن انه ‏میزان متعارفي ‎«١‏ دن نیاز دارند, محدود

صفحه 134:
اما بهترین وسیله براي حفاظت از اسرار تجاري, استفاده از موافقتنامه هاي عدم افشا است. دادگاهها کارا اعلام کرده اند که بهره مندي از موافقتنامه هاي عدم افشاء مهمترین ‎ol‏ حفاظت از مخفي نگهداشتن اطلاعات محرمانه است. یا در صورت استفاده از شیوه دیگر, بدون بهره مندي اطلاعاتي که از نظر شما براي کسب و کارتان بي نهایت ارزشمند است, بايستي بدون. حمایت قانوني فروض »تيوق

صفحه 135:
رهبری نواورانه چیست در یک سیستم توآورانه, کارمندان شرکت به این نکته اتقاق نظن دازيد که ایدم ها ‎OL ol.‏ ها ‎iain‏ ارح باقی نخواهد ماند. از گذشته تئوري های مختلفی مبنی بر کنترل و رهبری ایده ‎sla‏ نو بوجود امده اند و هر کدام به نحوی قدمی در این زمینه برداشته اند. رهبری نوآوری و ایده های نو,کنترل و تشویق کارمندان و استفاده از ایده هاي آنان در پیشبرد اهداف سازمان است. رهبری نو آورانه با گسترش راه های مبارزه برای جلوگیری از نابود شدن ایده های نو مثل جلوگیری از بروکراسی و محیط های تنش زا قدمی نو در اين زمینه برداشته است.

صفحه 136:
رهبری نوآورانه * برای آنکه مدیران بتوانند این فن را در بنگاه خود پیاده کنند, نیاز دارند که یکسری آموزشهای مربوطه مانند رهبری , مهارت هاى مدیریتی و هم چنین رهبری فناورانه را ببینند. ‎٠‏ تئوری خط هوایی ویرچینیا نمونه ای از این ‎ ‎ ‎Virgin ‎Atlantic ‎Airline

صفحه 137:
۳ 5 * شرکت ویرجین پیش ازپیاده کردن تئوری نوآورانهکه سبب ‎SS‏ ست راز رقیا بربانگت: فاقدکتمات با کیت اناد و همین موجب شگفتگی همگان شد. ‎gl‏ ت#ؤكنها جا"كبة يزاين الكدهاى ا(قازه' انه كن زمزدونا اتيز دادن صندلی های خود. و مسائل دیگر. توانست به اوج برسد: * فایده یا انتظارات مشتری * قیمت و ساير هزینه‌ها برای مشتری * هزینه برای تولیدکننده

صفحه 138:
تثوری ویرجین در یک کلام * کیفیت خوب خدمات. زملنی با معناست که قیمت لن از سوی مشتری و هزینه و سود آن از سوی تولیدکننده پذیرفتنی و قلبل درک باشد. نوآوری مهمترین بخش كارى اين خط هوايى ‎ig ee‏ I I | | ۱ | | | ۱ Virgin Travel Vigin Ral Virgin Cinemas Vigin Media ‏عاماضاضو/.‎ ViginGroup Vigin Music Virgin Trading | | | | | | | | Yoon Ataric — VaginRal = VegnCinemas Virgin Pubsting Veg Mots, Vign Orect ‏وا و‎ 1 ‏وا‎ Ne Vegan ‏و وا‎ ‎EME Vign Manic Vigin Cis‏ وصلادولا مهم دول مج و ونوا موی ‏سماد ‎

صفحه 139:
><» bw tx نقش توانمندی های محوری ‎at ale Jules yo‏ مورد نیاز nea eH. ‏گسترش فهم‎ همکاری موثر با تامین کنندگان و باقی» ‎si‏ ايده هاى نو بیمه کردن اسپانسرهای اجرایی پروژه ها کارکردن با خطوط زمانی و سنگ بنا ها تخصیص دادن سرمایه های موثر برای پروژه های نوآورانه حرکت سریع از تولید ایده تا ورود به بازار متعادل ساختن ریسک ها و چارچوب های زمانی پروژه ها بپا کردن یک فرهنگ همکاری برای گسترش نو آوری

صفحه 140:
ع ۳۹ 03 6 ‎a a‏ 3 3 و انتظارات أن ها ‎٠‏ يكى از مسائل مهمى كه در اين زمينه مى تواند نقش كليدى ويا حتى مى توان كفت كه كليدى ترين نقش را بازی می کند, گسترش فهم از مشتریان است. * شاید یکی از مشکلات عمده بنگاه های کوچک, توجه به مسائلی غیر از جلب توجه مشتری می باشد که در آینده ای نه چندان دور. سقوط آن ها را تضمین می کند. * یکی از شرکت هایی که در اين زمینه دارای تجارب گسترده ای می باشد, شرکت هتل های زنجیره ای هیلتون است که با توجه به تمایلات مشتریان و با دسته بندی کردن آن ها و با بهره گیری از سیستم های اطلاعاتی توانسته , سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.

صفحه 141:
بقیه, برای ایده های نو * همکاری موثر با تامین کننده گان یکی دیگر از مواردی است که تولید کننده را در جهت پیشبرد اهداف در زمینه نوآوری همراهی می کند. نمی توان انتظار داشت که بدون هماهنگ بودن با تامین کنندگان بتوان یک سیستم نوأورانه را در شرکت پیاده کرد. 3 قف كرون ‎SBR Seed. Gils l_ cyl‏ صحبت ‎Quiz 290 ano gi SL ov! jl‏ تداعی می شود که تا بحال هیچ بنگاهی در ‎quiz Lio‏ فعالیتی را انجام نداده است. از این جهت پیدا کردن اسپانسرهایی که در این زمینه سرمایه گذاری کنند بسیار مشکل است. بايد انقدر توانایی داشت که بتوانآن ها را در اين زمینه متقاعد کرد.

صفحه 142:
4 کارکردن با خطوط زمانی و * در نظرنگرفتن سنگ بناها و بی توجه بودن به زمان های بحرانی می تواند سرمایه عظیمی که شرکت در لین زمینه کسب کرده است را یکشبه به نابودی بکشاند. * رقبا هميشه در حال تقويت كردن خود مي باشند و جه بسا آن ها زودتر از ما به آن حد توانایی و نوأوری برسند. * 5. تخصیص دادن سرمایه های موثر برای پروژه های نواورانه:یافتن سرمایه برای شروع عملی كردن ايده بسیار مشکل است. بنگاه باید گوشه ای از سرمایه موثر خود را در اختیار طرح قرار دهد تا در آینده با وجود شکست طرح, بنگاه نابود نشود.

صفحه 143:
6 حرکت سريع از توليد ايده تا ورود به بازار * سرعت بخشیدن به فعالیت های اجرایی, دیگر محور کلیدی است که در تولید فناوری اهمیت به سزایی دارد. شاید همان لحظه که ایده به ذهن خطور کرده. به ذهن رقبانیز رسیده باشد. پس سرعت را بلید در دستور کار قرار داد تا بتوان بازار را تسخیر کرد. ۷ ابجاد تفا ‎Stans sar,‏ ها رساانپوب‌های قماتی, بووکه ها وساف های پروه اموری جدا نشدنی از آن ها یندکه باید با مدیریت کردن آن ها و با متعادل ساختن آنهابتوان بر آنها غلبه کرد.

صفحه 144:
چرخه استاندارد ارزش افزایی ازایده تا بازار فاز1 ایده پردازي فاز2اجرايي سازي ایده فاز3 ثبت مالکیت معنوي فاز4 تجاري سازي فاز5 اجداث و راه اندازي قط توليد فاز6 توشعة شزككت فاز7 برتري سازي نسبت به رقبا مديريت نواورى: _ سيستم مديريت فرایند ‎sl‏ تحقیق و توسعه و نوآوری _ مدیریت فناوری : مجموعه ای از حوزه های مدیریت است به سازمان :ها اجاژه می دهد پایه های فناوری خود را به گونه اق مدیرنت کند نا از آنها مزیت رقابتی تسازد

صفحه 145:
8 با کون نگ رگ هتگازی برای گسترش نو اورى © در بستیازی از کشور های دنیا. این قرهنگ اری بین کارکنان وجود ندارد و باعث عقب هاندکی بنگاه می شود اکرشسازهانی, اتظار پیشرفت.:دارد باید از کارگنان خود بخواهه شا با همکاری با یکدیگر در جهت پیشبرد اهداف سازمان تلاش کنند.

صفحه 146:
سیستم ‎sb‏ نواوری مفهوم سیستم نوآوری بر جریان فن آوری و اطلاعات در ميان مردم, شرکت ها و موسسات که درفرآیند نوآوزانه کلیدی هستند: تاکید. هی کند. شاهل تعامل بین بازیگران مورد نیاز به منظور تبدیل ‎a‏ فرآورده ويا خدمات دز ‎eee‏

صفحه 147:
سیستم نوآوری چارچوبی است ‎shy‏ درک نوآوری متداول به ويه در ميان سياست گذاران و محققان نوآوری. ‎ods! sly‏ بار در اروپا رسمیت یافت, اما در حال حاضر در هر نقطه از جهان به ویژه در بانک جهانی و « ‏ملل متحد پذیرد ‏ات وابسته سازمان ‏ت.

صفحه 148:
انواع سیستم های نوآوری سیستم های نوآوری ملی سیستم های نوآوری منطقه ای سیستم های نوآوری محلی ستیشتم:های نوآوزی فناورآنة سیستم های نوآوری بخشی

صفحه 149:
سيستم نواورى على شبكه اى از موسسات در بخش هاى دولتى و خصوصی است که فعالیت.ها و تعاملات آغاز, واردات, اصلاح 9 انتشار ‎os‏ آوری های جدید است. فناسر و روابط که دن عولید « آشافه و اسفاده از تعامل جدید, مفيد و از لحاظ اقتصادی, دانش... و جه در داخل قرار دارد ويا ريشه در داخل مرزهاى كشور.

صفحه 150:
Bigs ly Ss SAUL g HS ‏که‎ ale, gl SY ‏می کنند تا میزان و جهت یادگیری تکنولوژیک (یا حجم‎ ‏و ترکیب فعالیت های مولد تغییر در کشور را تعیین‎ ‏مجموعه ای از موسسات مجزا که به صورت مشترک‎ ‏و به صورت جداگانه به توسعه و نشر فناوری های‎ ‏جدید در چارچوبی که دولت تشکیل دهد و در اجرای‎ . ‏فرایند نوآوری به نفوذ کمک می کنند‎ sla cul

صفحه 151:

صفحه 152:
سیستم منطقه ای نواوری سیستم منطقه ای نوآوری ,انتشار سریع دانش ؛ مهارت و بهترین عمل در یک منطقه جفرافیایی زكر :از شبوستان» اننا ‎peli! Bi tg‏ است. یک سیستم منطقه ای نوآوری ممکن است مفهومی و سازمانی در سراسر روابط اساوی او تسا ‎destin s‏

صفحه 153:

صفحه 154:
اجزاء اصلي سیستم هاي نواوري ملی لل اطتاصرساشتان شام کیب صنفت,,رقایت ما خآ هزینه «دسترسي به بازار ,منایع طبيعي .مالکیت خارجي ,جهاني شدن ,اندازه شرکتها ,شبکه ها ,خوشه هاي صنعتي .صادرات بي 2. جارجوب قانوني و مقرراتي :شامل فضاي مقرراتي .حمايت مالكيت معنوي 3. فرهنگ نواورانة /کارافرتانه:ضامل ای اتسانی تتظامهاق تعلیم و تربیت و عوامل بيروني 4. محرکهاي نواوري :شامل سیاستها و برنامه هاي دولت ,صندوق سرمایه ريسك پذیر .مراکز پژوهشي 5 زیر ساختهاي نواوري :شامل قطبهاي علمي ,آژانسهاي نواوري دولتي ,سفارتخانه ها و پاركهاي فناوري 6 . اعتبارات مالي 7 انتشار اطلاعات 8 مكانيزمهاي انتقال و انتشار فناوري

صفحه 155:

صفحه 156:
سیستم نواوری محلی سیستم نوآوری محلی تمرکز مکانی از شرکت ها (از جمله تامین کنندگان تجهیزات تخصصی و خدمات و مشتریان) و ارتباط غير بازارى ‎URE wide‏ , موششيات ‎wa‏ ‏موسمنات ‎woos gale sybsliowl vestiges!‏ الكاققة. قاق ضنقى .مكلى, البازفاق قاف نظاوتى. سازمای: اسقال فنآورین: : ‎gaged ghp gaa‏ ‎lS‏ نازعات ها دهلتی فرظ ه اداراتء ج

صفحه 157:
سیستم نواوری فناورانه سیستم نوآوری فناورانه می تواند به عنوان "یک نسكة يويا آز ‎alot Lela‏ دن تعريف منظقة صنعتى اقتصادى خاص تحت زيرساخت هاى نهادى خاص و دركير در توليد , انتشار و بهره گیری از فناورى باشد. سیستم نوآوری فناورانه مفهومی است که در ‎ch ain;‏ علمی مطالعات نواوری برای توضیح ماهیت و سرعت تغییرات تکنولوژیکی ارائه شده است.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان